Upprop: Krafttag mot spioner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Komiskt att Ninja-stammarna i princip aldrig haft en spion då, då vi alltid kört med diktatur.. :eek:
Mash kryllar förmodligen av spioner då... Har hört att de ett tag hade en ledare som avrättade alla som hade en avvikande åsikt...:eek: *NOT*

Tror znize menar att det bästa sättet att hålla spioner borta är Mash-modellen d.v.s. en demokrati med diktatoriska inslag. I en riktig diktatur sätter man den personliga friheten helt ur spel och så har aldrig MASH fungerat. Det är möjligt att man gör så i Ninja stammarna men samtidigt är det ju ett spel så civil olydnad kommer säkert som ett brev på posten... :confused: eller inte... Det ska bli kul att se hur en riktig diktatur fungerar i praktiken iaf! ;)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Mash kryllar förmodligen av spioner då... Har hört att de ett tag hade en ledare som avrättade alla som hade en avvikande åsikt...:eek: *NOT*

Tror znize menar att det bästa sättet att hålla spioner borta är Mash-modellen d.v.s. en demokrati med diktatoriska inslag. I en riktig diktatur sätter man den personliga friheten helt ur spel och så har aldrig MASH fungerat. Det är möjligt att man gör så i Ninja stammarna men samtidigt är det ju ett spel så civil olydnad kommer säkert som ett brev på posten... :confused: eller inte... Det ska bli kul att se hur en riktig diktatur fungerar i praktiken iaf! ;)

Exakt den modellen vi använder oss av (eller försöker iaf). Överlag funkar det bra för dom flesta.
Vi har faktiskt haft medlemmar som blivit värvade av andra stammar och frågat om dom skall gå över och spionera åt Ni!. Vi har avböjt alla gångerna. Det kanske var dumt av oss?
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att dom gör det grattis, för dom är missnöjda med något?
Om dom nu är det varför tar dom inte upp det med ledningen?
Låter väldigt underligt att man ska börja spionera åt andra, och man inte får något tillbaka för det, bara för man är missnöjd.

Tro mig om man är det, så är det bättre att ta ett snack med ledningen, det ger så mycket mer.

Speciellt om man har några problem med Ni! för jag lovar att jag tar alla klagomål seriöst. Alla som har haft någon form av kontakt med mig angående sina problem kan säkert intyga det.

Persifal, angående våra relationer så tänkte jag faktiskt kontakta dig precis innan ni anföll -ST2- men då ni förklarade krig mot våra allierade gick ju inte det. Antagligen hade ni ändå planer på att anfalla oss men vi är i grunden en fredlig stam och hade tänkt försöka närma oss er.
 

DeletedUser

Guest
spion

kan man kallas spion om man är kö åt en i en fiendestam som man ligger i krig med?finns en i raven som är kö åt en i kia.mycket rolig läsning i deras forum.
 

DeletedUser

Guest
jag blir kallad spion av LCN... vrf säger dem inte.. men de har fått mej kickad från flera stammar...
fegisar!!!
 

DeletedUser

Guest
Om man inte ligger i krig mot NoD och gör en av deras diplomater till KÖ... (Förtydligande: Det har inte hänt Ni! - än iaf).
 

Johndoe72

Member
Reaktionspoäng
0
kan man kallas spion om man är kö åt en i en fiendestam som man ligger i krig med?finns en i raven som är kö åt en i kia.mycket rolig läsning i deras forum.

Har en stam så dålig ledning så att de inte märker att det sitter en fiende som KÖ, då förtjänar de inte bättre öde.
 

DeletedUser

Guest
Har en stam så dålig ledning så att de inte märker att det sitter en fiende som KÖ, då förtjänar de inte bättre öde.

Haha så du menar att stammens ledning skaha jour för att kolla in kö listan var femte minut dygnet runt?

Antagligen så sitter man väl som kö bara i korta stunder och då kan det ta ett tag att komma på det även om man har en bra ledning.
 

DeletedUser

Guest
spioner som säljer sig för att rädda sina byar är inte bra spioner.. bra spioner är planterade i olika stammar från starten av världen så får de jobba sig uppåt i framtida tänkta fiendestammar. ibland kan man ta över styret av andra stammar med sina insiders om de är skickliga o gör ett bra jobb :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp