UC vs Stribe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Vi möter en stam som är 3 ggr större, deras byar har i genomsnitt dubbelt så mycket poäng. Alla som spelat TW förut vet vikten av att ha många byar som enskild spelare. De har få medlemmar med många byar per spelare, vi har det tvärtom.

Läget just nu i stamkrigsstatistiken:

UC: 23
Stribe: 6

Skillnad: 17

De som tycker det är utklassning eller dåligt får tycka det. Jag är av en annan uppfattning, men det kan bero på att jag spelat TW länge och kan förutsättningarna i spelet.

Vi finns kvar och vi har skoj. Det är viktigast för oss.

Kvittar hur stora byarna är egentligen, betyder bara att ni får bättre byar , om ni inte är totalpantade och kör hårt och phorar byarna ist för Barack/Stall.

Med flera spelare så kan du dessutom pumpa fakes 24/7, och farma betyligt lättare.

jag är av en annan uppfattning, kan bero på att jag inte gillar whiners.
 

DeletedUser

Guest
Kvittar hur stora byarna är egentligen, betyder bara att ni får bättre byar , om ni inte är totalpantade och kör hårt och phorar byarna ist för Barack/Stall.

Med flera spelare så kan du dessutom pumpa fakes 24/7, och farma betyligt lättare.

jag är av en annan uppfattning, kan bero på att jag inte gillar whiners.

Inte för att jag vill blanda mig in här.. men vad jag kan se så gav spiderweb bara sin syn på saken genom stammens perspektiv. Jag ser inte vad som kan uppfattas som "whine" du kanske kan utveckla? För du gör ju exakt samma sak i princip.

I andra ord, du ogillar whiners men whinar själv?

Dessutom "Med flera spelare så kan du dessutom pumpa fakes 24/7, och farma betyligt lättare."
Bara jag som ser någon orimlighet med detta? Fejka kan vem som helst göra,i vilka mänger dem vill också. Hur kan farma vara lättare? Att man har mindre byar alltså mindre trupper så det slipper skickas lika många attacker? Det du menar? Utveckla är du snäll. Intresserad hur du resonerar, så jag får se saker ur andras perspektiv :)

Ont - Verkar vara ett snyggt krig men stribe är nog borta inom snar framtid om inte något oväntat skulle hända.
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Inte för att jag vill blanda mig in här.. men vad jag kan se så gav spiderweb bara sin syn på saken genom stammens perspektiv. Jag ser inte vad som kan uppfattas som "whine" du kanske kan utveckla? För du gör ju exakt samma sak i princip.

I andra ord, du ogillar whiners men whinar själv?

Dessutom "Med flera spelare så kan du dessutom pumpa fakes 24/7, och farma betyligt lättare."
Bara jag som ser någon orimlighet med detta? Fejka kan vem som helst göra,i vilka mänger dem vill också. Hur kan farma vara lättare? Att man har mindre byar alltså mindre trupper så det slipper skickas lika många attacker? Det du menar? Utveckla är du snäll. Intresserad hur du resonerar, så jag får se saker ur andras perspektiv :)

Ont - Verkar vara ett snyggt krig men stribe är nog borta inom snar framtid om inte något oväntat skulle hända.

Du kan ha lika mycket trupper i en liten by, vilket iallafall jag brukar ha, och om man är fler spelare, kan man lättare farma, och snabbare farma, eftersom man har fler spelare som håller koll på färre byar.
Samt lättare och fakea eftersom du har fler spelare och "bre ut det på" och färra spelare som ska ha fakesen.
 

DeletedUser

Guest
Du kan ha lika mycket trupper i en liten by, vilket iallafall jag brukar ha, och om man är fler spelare, kan man lättare farma, och snabbare farma, eftersom man har fler spelare som håller koll på färre byar.
Samt lättare och fakea eftersom du har fler spelare och "bre ut det på" och färra spelare som ska ha fakesen.

Att bystorleken påverkar hur snabbt och hur många trupper du kan producera i en by kan du knappast förneka? Att byar är större tyder dessutom på att någon har spelat på dem ett längre tag, d.v.s. hunnit bygga upp dem mer (därför dem har mer poäng), om man nu antar att byarna inte har bytt spelare allt för ofta betyder detta också att man har haft längre tid att producera trupper i dessa byar. Längre tid att prodda trupper=man kan ha mer trupper?

Dessutom är jag skeptisk till både ditt farm och fejk resonemang. Större spelare har oftast fler trupper d.v.s. mer trupper att farma med, d.v.s. kan farma mer resurser. Och att hålla igång farmningen är inget alltför stort jobb på dem flest konton i UC om man är någolunda aktiv. Fejks är som redan cynisk hottentottare påpekade knappast nånting som tar särskilt lång tid eller energi att skicka även i stort antal.

Hur som helst hamnade vi lite off topic nu, önskar båda sidor lycka till och bra kött från UC's sida hittils.
 

DeletedUser

Guest
Sida 1:
Stammar: UC
Sida 2:
Stammar: Stribe

Timeframe: Förra veckan

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 36
Sida 2: 9
Skillnad: 27

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 273,034
Sida 2: 64,768
Skillnad: 208,266

chart
 

DeletedUser

Guest
Måste säga att jag tycker statistiken är urusel sett ur UC:s perspektiv. Att man inte tagit fler byar mot en stam som slösat mängder av trupper på Bixur precis innan krigsstart och som är så pass mycket mindre i byantal och storlek på byarna är inget att vara stolt över. Stribe har för visso även dom adlat något sämre än väntat.

Ännu mindre stolta skall spelarna i SSR vara som trots att man hade stribe på sin sida inte vågade anfalla UC utan fegade ur. Dessa spelare får stå i skamvrån för all framtid för där hör dom hemma.
 

DeletedUser

Guest
Buk; Krigsstatestiken är vi inte jätte stolta över. Ja vi har överläge i poäng/byar/gmsn etc.

Men i geografiskt läge så har stribe en fördel. De har ett hyffsat kluster och vi har minst 15h dit med adel.

Men tycker för övrigt att UC gör ett bra jobb. Trupperna är snart slut hoss Stribe och adlarna börjar rulla in ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Buk; Krigsstatestiken är vi inte jätte stolta över. Ja vi har överläge i poäng/byar/gmsn etc.

Men i geografiskt läge så har stribe en fördel. De har ett hyffsat kluster och vi har minst 15h dit med adel.

Men tycker för övrigt att UC gör ett bra jobb. Trupperna är snart slut hoss Stribe och adlarna börjar rulla in ;)

kan vi få en ingame print på kriget så vi får med OB , samt spelare som adlat hur mycket?:)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2

DeletedUser

Guest
HEJA UC!! Jag har ingen aning om vilka dom är. Känner inte till världen. Spelar inte på den. Men jag hatar STRIBE!!
HEJA UC!! UC FTW!
 

DeletedUser

Guest
Utgick ifrån min distans.

Även att de byar som ligger i fronten är nytagna/f d stribe byar. Adlarna ligger lite längre bak..
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Utgick ifrån min distans.

Även att de byar som ligger i fronten är nytagna/f d stribe byar. Adlarna ligger lite längre bak..

Bara att flytta fram ju. Vad tar det, 10-12 timmar högst att utbilda och boosta fram ett nytt adelståg i nyadlade frontbyar. Sedan är det bara boosta och hålla köer i trupphusen. Så du hela tiden flyttar fronten. Men det är klart, har man inte krigat förut så är det inte lätt att hålla koll på allt.

Heja Bixur! =)
 

DeletedUser

Guest
Ärligt? Är det verkligen så det går till? Trodde faktiskt man enbart kollade på byarna..

Är väl självklart att man producerar tåg där och så med. Men från andra byar är det runt 15H. Kanske uttryckte mig lite fel, borde väl antagligen stått ungefär istället för minst. Nåväl..


Ja du kan ju kriga , därför det har gått som det har gått.:crybaby:
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Ja du kan ju kriga , därför det har gått som det har gått.:crybaby:

Ptja, har nog fortfarande serverrekordet i totala antalet snipade adelsmän. Om man räknar med alla konton jag hunnit hoppa runt på som KÖ inom såväl min egen som andra stammar. Ni i SSR lyckades ju knappt adla ut mig utan nukeadlar trots att ni tömde kontot på trupper innan jag fick KÖ, var ju bara mina stackars katapulter som fick vara hemma och jobba lite.

Men men, värld 18 var ändå mest för att ha roligt ihop och få kötta - vilket vi gjorde. Så jag är nöjd ändå med hur världen vände sig, uppenbarligen måste vi ju varit ett så pass stort hot då ni alla bestämde er för att konspirera emot och gangbanga oss. Alltid något positivt att ta med sig från varje värld liksom.
 

tachuk

Member
Reaktionspoäng
0
Bara att flytta fram ju. Vad tar det, 10-12 timmar högst att utbilda och boosta fram ett nytt adelståg i nyadlade frontbyar. Sedan är det bara boosta och hålla köer i trupphusen. Så du hela tiden flyttar fronten. Men det är klart, har man inte krigat förut så är det inte lätt att hålla koll på allt.

Heja Bixur! =)

Hejjar du inte på mig ? :crybaby:
 

tachuk

Member
Reaktionspoäng
0
stribe upplöses ikväll kl 22.
spiderweb, tiindra och anakins gråar också då



10 dagar 18:21:10 så länge slet vi mot Stribe!
Det syntes till starten att det inte skulle slita för hårt på oss och det har det ju inte heller gjort.

Adlar gick hit och dit och Stribe gick rätt ner i diket.

Lite härlig statistik som gör en glad!
Antal adlingar: 68
Antal förluster: 14
OBA: 2.768.950
OBD: 1.297.748

Kröner även Intoxicated till detta krigs mästare med 17-0 i adlingar!

Vi är inte riktigt klara med kriget än så ber därför att tråden hålls öppen några dagar till :)
 

DeletedUser

Guest
stribe upplöses ikväll kl 22.
spiderweb, tiindra och anakins gråar också då



10 dagar 18:21:10 så länge slet vi mot Stribe!
Det syntes till starten att det inte skulle slita för hårt på oss och det har det ju inte heller gjort.

Adlar gick hit och dit och Stribe gick rätt ner i diket.

Lite härlig statistik som gör en glad!
Antal adlingar: 68
Antal förluster: 14
OBA: 2.768.950
OBD: 1.297.748

Kröner även Intoxicated till detta krigs mästare med 17-0 i adlingar!

Vi är inte riktigt klara med kriget än så ber därför att tråden hålls öppen några dagar till :)

Hahahaha.....kan bara säga en sak innan .se slocknar för gott. Lycka till de närmsta dagarna, kommer ni verkligen behöva......hehehe. :cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp