Two Bitches

intoxicated

New Member
Reaktionspoäng
0
Hej alla trevliga tw-spelare och alla andra!

Här kommer jag skriva en wall of text för alla som tycker det är roligt att läsa :)
Ni andra får väl bläddra vidare eller något :p

I denna wall of text kommer det ges förklaringar på hur jag/vi tänkt i alla stora situationer som uppstått i V.25.
Sen får ni tycka och tänka och klaga hur mycket ni vill. Jag kommer troligtvis inte svara så mycket på detta då i stort sett allt jag har att säga kommer stå i texten nedan.


Då kör vi!

Det började med att jag och en IRL polare började spela här på v25. Men som vanligt så slutar han innan mig för han inte har tid/orkar. Men jag fortsatte spela och tänkte som vanligt att jag inte skulle sätta mig i en hög position i stammen för det tar så mycket tid och man ska stå ut att snacka med alla olika slags spelare osv. Men ni ser ju själva hur det gick.
Men jag har fått hjälp av flera spelare att orka hålla ut hela vägen än så länge.
Fast måste säga att det är Pidhi Vogel som har varit min högra hand sedan en ganska lång tid tillbaka och hjälpt mig med väldigt mycket. Tack ska du ha! :)


Här kommer anledningar och tankar till de beslut som jag varit med och tagit för stammen Two.

Ett beslut som var lite avgörande för vår framtid gjorde vi på jullovet. Det var att ta in Banan och Afroo. De var då flyktingar men dom var duktiga spelare och klarade sig ur situationen bra. Mestadels för att stammen dom krigade mot gjorde misstaget att attackera under nattbonusen. Visst detta kanske inte var så schysst gjort mot stammen som hade varit på dom. Men banan och afro var riktiga kämpar så vi bestämde oss för att ta in dom i stammen och behålla dom. För vi ansåg att dom skulle komma att vara bra att ha i framtiden och dom verkade schyssta. Tog upp detta då det var lite speciell rekrytering och det kanske gillas eller inte gillas. Men varför säga nej till ett par bra spelare som i stort sett krigade mot en hel stam själva?

Vårt första stora beslut i världen var när vi ingick i allians med stammen NICE samt bestämde oss för att hjälpa dom i kriget emot PKG. Det var ett bra beslut. Vi hjälpte till så mycket vi kunde. Vi låg väldigt långt ifrån PKG då så vi kunde inte skicka adlar precis. Men NICE kämpade på hur bra som helst och visade att dom hade kämparvilja. Tanken var att vi skulle hjälpas åt att ta ner PKG redan i början av Januari och fortsätta att adla oss emot PKG. Men tyvärr så kom det en stam emellan vars namn var haYYa och då blev haYYa vårt mål medans NICE fick fortsätta kämpa emot PKG själva. Båda dessa stammar var större än oss och NICE men vi båda klarade oss ur situationerna kan man säga. Men NICE hade det nog lite tuffare än vad vi hade då de flesta i PKG var rutinerade spelare. Det var nog inte alla i haYYa.

Men när kriget i stort sett var över mellan Two - haYYa blev det tjafs mellan Two och NICE. Båda stammarna var nog lite trötta på krig skulle jag tro. Men detta tjafs var mestadels pga att NICE inte tyckte att vi hjälpte dom tillräckligt mycket i kriget mot PKG och sen kom det upp mer skit och våra medlemmar hade pajkastning mot varandra. Så denna situation finns det fel som båda stammarna gjort. Men detta tänker jag inte dra upp nu utan det är något som antagligen aldrig kommer lösas helt och hållet. Men ifall det ska lösas så bör det ske privat.

Vi i Two gjorde EN gemensam offensiv emot PKG efter haYYa-kriget. Sen hade jag planerat en offensiv till som var riktad mot PKG. Men det var flera spelare i Two som ignorerade det helt. Efter det så blev jag lite småsurig sa upp mig som offensivplanerare. Men jag och några fler fortsatte köra på själva emot PKG. Men som sagt så var dom flesta trötta på krig och ville rikta sina trupper mot lättare mål ett tag och rusta upp för ett större krig som stod utanför dörren.

Jag kan medge att vi hade kunnat hjälpt till lite mer än vad vi gjorde emot PKG i början efter haYYa-kriget. Det var kanske i stort sett bara 4-5 spelare som körde helt och hållet emot PKG då vi låg i den fronten. Nu kanske det låter lite som att jag skryter eller något, men jag var den som i dåläget hade mest OB-A samt mest adlade byar emot PKG då det typ bara var jag som var i deras front så var det ju jag som fick göra grovjobbet emot PKG. Dom andra i Two hade svårt att nå dit med adlar. Några spelare försökte med ett par adelståg men dom blev antingen snipta eller utdeffade då dom flesta hade över 10 timmar osv.
Så de andra i stammen fick ägna sig åt andra problem som var påväg att uppstå. De riktade sina ögon/trupper/adlar helt åt annat håll. UC var detta problemet och de var påväg att göra en halvmåne runtom oss. Så jag bad mina medlemmar att försöka stoppa detta då vi inte kunde lösa det diplomatiskt. Så flera spelare blev upptagna på annat håll och blev ombedda att rusta upp med trupper då det kändes väldigt hektiskt mellan UC och Two efter haYYa-kriget. Men som sagt, vi hade ju fortfarande kunnat hjälpa till mer med fejks osv än vad vi gjorde. Men det blev inte så då alla var för upptagna med annat tyvärr.

Jag ville inte kriga emot UC först. Men efter det att i stort sett hela stammen ville kriga emot UC så fick jag inse att det var UC som var det stora hotet i v25 och inte PKG och att kriget emot UC inte kunde vänta. Så till slut var jag tvungen att ge upp striden i syd och förflytta mina armeér till nordost emot en annan front efter mycket om och men.

Efter ett tag så hade vi snackat ihop oss ordentligt med PKG/ROSA och vi bestämde oss för att gå ut i krig tsm emot UC och stoppa deras stora framsteg här i v25. Men det blev absolut inte som vi hade tänkt oss. Vi i Two klarade oss ganska bra. Tappade inte speciellt många byar men vi adlade inte heller så många då UC var duktiga på att snipa. Men spelare i ROSA slutade så fort kriget började och flera hade inte riktigt aktiviteten som behövdes för att sitta på frontkonton.
PKG kunde inte hålla två fronter samtidigt så dom förlorade massa byar direkt och bestämde sig för att välja att kriga mot NICE då de vägrade att sluta fred med PKG. Så när PKG gjorde detta så blev det Two samt en halvinaktiv ROSA-stam(Flera spelare i ROSA kämpade/kämpar på och ställer upp som tusan för varandra. Cred till er! Ni vet vilka ni är!) som skulle kriga mot den dubbelt så stora stammen UC.

Så vi försökte övertala NICE i säkert tio dagar att skapa fred med PKG så att vi kunde köra på emot UC ifred samt få deffhjälp ifrån NICE och även kanske offensivhjälp. Men de vägrade och vägrade. Så vi fortsatte med Two/ROSA vs. UC i ca 15 dagar till efter att NICE tagit sitt slutgiltiga beslut(vilket jag tydligen hade missuppfattat lite grann). För enligt dom så ville dom bara adla lite till för att sedan sluta fred med PKG. Fast det hade säkert inte PKG gått med på men det tänkte dom nog inte på då. Det hade iaf inte jag gjort ifall någon hade vägrat att sluta fred mig mig några veckor tidigare. Men efter de 15 dagar tog vi beslutet att ta in ett par spelare ifrån NICE som inte var helt nöjda med ledningen och kanske inte kände sig helt välkomna i stammen. Så dom ställde upp för oss emot UC samt att merga med PKG.

Anledningen till att vi planerade att ta in spelare ifrån NICE och köra på merg med PKG var denna:
Kanske två veckor in i kriget fick vi höra från flera olika spelare att NICE och UC hade en allians. Sen så hade vi även fått höra att wadman var NICE "ess i rockärmen" och att NICE skulle gå på oss efter att dom fått bort en hel del ifrån PKG. Så då började man självklart tänka på. VARFÖR? Varför vill dom inte sluta fred med PKG för att hjälpa oss? Varför försöker dom hitta anledningar till att fortsätta attackera PKG? Varför varför varför..

Det jag kommer skriva om nu kommer säkert flera klaga som tusan på hur vi tänkte här och ni kommer säkert tro att jag ljuger osv. Men som sagt ni får tro/tänka/tycka som ni vill men jag skriver ärligt hur vi tänkte när vi tog besluten.

Jag tänkte såhär. Ifall vi mergar med PKG så måste ju NICE sluta attackera de F.D PKG-medlemmarna vilket leder till att vi kan attackera UC i fred. Sen så har vi dessa 3 spelarna ifrån NICE som våra "ess i rockärmen" som hjälp ifall NICE väljer att kriga mot oss. Då lät det ju väldigt smart i mina öron. Men vad jag inte tänkte på var att NICE självklart kommer ta illa upp för att vi tar in deras spelare och tar in spelarna som dom krigar emot. Hur ska dom då kunna lita på det jag säger/skriver. Men jag skrev iaf klart och tydligt med flera spelare i stammen NICE att jag ville inte kriga mot dom. Jag sa att ifall dom fortsätter attackera våra nya medlemmar så har vi inget val. Men jag förstår nu i efterhand att NICE nästan måste fortsätta attackera då dom inte längre kanske kunde lita på mig. Men det är lätt att vara efterklok brukar dom säga.

Dock var det enda negativa vi såg med ifall NICE skulle fortsätta attackera PKG/oss var att det skulle ta längre tid för oss att ta ner UC. Så vi kände trotsallt att vi gav dom en god chans att välja även fast det kanske var svårt att lita på oss.

Men något jag ALDRIG kommer få veta helt och hållet är ifall NICE faktiskt hade allians med UC eller inte. Jag har försökt fråga spelare som jag litar på, som nu slutat ifall dom visste. Men dom ville inte ge svar på detta. Så jag kommer aldrig få veta ifall jag gjorde rätt beslut eller fel beslut. Men det finns stor chans att jag gjorde fel beslut och att NICE bara hade UC som allians på kartan som dom sa. Men finns också stor chans att jag gjorde rätt beslut och att NICE bara försöker dölja sina planer för att inte verka som fulspelare. Fast svårt att tro det då dom flesta i stammen NICE verkade vara schyssta spelare. Men jag står nu för mitt beslut och ångrar det inte. Men tycker fortfarande att det var lite synd att det blev som det blev. Hade varit "Nice :p" att varit allians med en stam från början till slut och vinna världen :D

Sedan nu i efterhand har jag även fått förfrågan om ifall vi ska sluta fred med NICE. Att vi gjort tillräckligt med skada på dom så att vi kan gå på UC nu. Visst detta låter som en väldigt bra ide. Men samtidigt så säger min magkänsla att jag kan fortfarande inte lita på att NICE faktiskt är på vår sida. Speciellt inte efter det som skett. Så tyvärr NICE, men jag kan inte låta er "komma undan". Ni gjorde ert val. Nu får ni stå ert/"mitt" kasst. :/

En sammanfattning av det hela med NICE.
Det jag allra helst hade velat skulle hända i denna värld var att NICE skulle sluta fred med PKG så att både Two/ROSA/PKG/NICE kunde samköra all out på UC. NICE växer sig större på småspelare ett tag medans vi krigar emot UC. Senare i världen så skulle vi ta ner PKG tillsammans då de var vårt första mål tillstammans.




Sista tankarna och besluten är kring C1 och vår Allians som tydligen var en IAP.
Detta sköttes genom skype och vi satt och diskuterade istället för att skriva ner helt och hållet vad som skulle göras osv. Jag gillade inte detta sättet men C1 och andra i min ledningen tyckte det gick fortare och enklare att prata. Jag står för demokrati så det fick bli så :)

Men hursomhelst så blev det en hemsk start i vår relation när dom väl gick in i kriget. En i C1:s ledning tog sig an uppgiften att snacka med en spelare i vår stam om bokade byar. Men C1:s ledning valde att inte göra detta för han tänkte att han skulle kunna se vilka byar som var bokade sen när vi delade adelsplaneraren. Så när C1 och Two väl hade delat adelsplanerare så syntes det inte på kartan utan bara i bokningen att byar var dubbelbokade. Så vi hade bokat byar innan som C1 också bokat innan så det blev dubbelbokat. När jag först fick reda på vad som hände så såg jag rött och blev gaalet arg och tankarna snurrade runt i skallen så jag skrev mycket skit till en i C1:s ledning. För jag "visste" ju att C1:s ledning hade kontaktat min spelare. Men detta hade dom inte gjort. Så enligt mig och vår ledning var detta ett stort misstag av C1 men enligt C1:s ledning var det en struntsak och ett "litet" misstag. Så det blev en jädra massa tjafs fram och tillbaka om det. Sen dess har vi i Two:s ledning kanske varit lite dryga och inte orkat ta oss tiden till att snacka med dom. Efter detta har det även blivit mycket problem och avtalet vi hade har brytits fram och tillbaka med byar man inte fick adla m.m från båda hållen. Så vi bestämde oss för att ändra avtalet utan att prata med C1:s ledning för att vi inte haft tid till att diskutera med dom. Sen så blev det skit på skype som flera redan fått reda på. Visst jag var nog lite dum som betedde mig på det viset jag gjorde. Men var så trött på att diskutera med C1:s ledning så jag orkade verkligen inte med det. Sen så har jag ju tröttnat lite grann på spelet i helhet också och det gör ju inte saken bättre.

Men jag tycker ändå inte dom har rätten att avsluta sin IAP/Allians uppsägningstid på 48 timmar bara för att vi skriver och säger att vi ändrar IAP-avtalet. Det kanske blev lite missförstånd men ifall dom inte ville ha det på det viset får man ju säga till ordentligt och inte bara typ ställa en fråga som denna.

C1:s ledning: alltså vi har redan haft IAP med er
C1:s ledning: så venne vad det är som ska slå till?
BonkaD/Intoxicated: uhm typ det att vi försökte ha allians med gränser osv osv
BonkaD/Intoxicated: Men vi degraderar till IAP samt att vi inte har några gränser
C1:s ledning: varför det?
C1:s ledning: Ingen har diskuterat detta med oss

Nej det är sant. Ingen hade diskuterat detta med C1:s ledning. Men anledning varför vi gjorde det stod under det nya avtalet så jag orkade inte ta mig tiden att skriva det igen så jag skrev något drygt och typ sket i det. Sedan ifall vi hade IAP eller Allians innan kommer jag inte ihåg då vi inte skrev ner detta utan bara pratade om det.

Ett par dagar senare så visar det sig att C1 inte ville vara på vår sida längre så dom valde att backstabba oss utan förvarning.




Tror att jag fick med det mesta och viktigaste nu. Jag förstår själv att jag kanske inte har gjort allt rätt och inte allt perfekt. Men jag är ju mänsklig och gör fel och tar fel beslut ibland och skriver/gör sånt jag inte ska. Men det gör väl alla ibland?
Man kan säga att jag har tagit mina beslut på känsla genom denna värld då jag i stort sett inte visste vilka några var här på v25. Så det är hit min känsla har fört mig. Om den fört mig rätt eller fel vet jag inte. Men det jag tror och hoppas är att min känsla med hjälp av min stam leder oss till seger i V.25.

Jag ska även passa på att ursäkta min stam att jag under den senaste tiden klagat mycket och sagt att jag inte orkar med att spela osv. Jag ska försöka komma igång igen och få upp suget. Jobbigt när solen skiner utanför fönstret och stranden och volleybollplanerna är 1km ifrån mitt hus :p

Sedan hoppas jag även att alla ni andra förstår att allt som skrivs ifrån andra spelare är hur dom ser på oss och vad dom hört och sett från andra och inte hur vi har tänkt. Så de som väljer att lyssna på mig och tro på mig får göra detta. De som vill lyssna på rykten och andra spelare som inte har en aning om hur jag/vi tänkte får lita på dom.
Ska även tillägga att detta är troligtvis min sista värld så enligt mig är det ganska sjukt att jag ens skriver detta då min värdighet inte behöver finnas kvar här på TW-världen :p Men det kanske finns andra som varit med i stammen ifrån början som inte vill ha någon skit efter sig till kommande världar. Sedan tycker jag det känns bra att göra rätt för sig så att folk inte lyssnar på dåliga rykten utan hör hur det egentligen ligger till ifrån de spelarna som "ställt till det" :)

Tack för att ni tog er tiden att läsa!
Mvh
Into med Twos ledning
 

DeletedUser

Guest
DF var även med i kriget bakom vår rygg, samt viking som ni själva bjöd med lite senare... Övertaget med poäng, spelare och byar hade ni från start till slut. Att senare stjäla spelare ur NICE och ordna gangbang mot eran världslånga allians var ju ingen kostnad heller, för att få större chans till att plocka ner den stora, fasansfulla och överlägsna UC, eller var vi alltid det? hmmm... :awsm:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag ger dig cred för att du tog dig tid att skriva allt detta. Men 80% av vad du skrev om C1 och NICE kriget stämde inte. Vill inte folk ska tro att vi är några backstabbare eller kör sånt ful spel.

ahmedisto: alltså vi har redan haft IAP med er
ahmedisto: så venne vad det är som ska slå till?
Intoxicated: uhm typ det att vi försökte ha allians med gränser osv osv
Intoxicated: Men vi degraderar till IAP samt att vi inte har några gränser
ahmedisto: varför det?
ahmedisto: Ingen har diskuterat detta med oss
Intoxicated: haha okej w/e

Du är bra på att dölja och förvränga sanningen. Dags för folk att se hur ni egentligen är. Ja vi gjorde "misstaget" och tog över en by som var dubbelbokad men vi tänkte kompensera med rens osv. Vi tyckte att det var en struntsak eftersom eran ledning pratade så mycket strunt om att det inte spelade någon roll om vem som tar byarna utan sålänge det är våran allians. Sen när ni väl började se hur många byar vi tog på några dagar så blev ni rädda och ville inte att vi skulle fortsätta med det. Vi hade våra gränser ifall ni ville att vi skulle vara på eran sida och GLÖM INTE att du sa vi kör utan gränser och när ja frågade dig var vi skulle växa så sa du det skiter jag i. Vad ska vi med ett avtal där ni totalt skiter i det? Vad ska vi med en allierad eller IAP när ni kunde backstabba NICE utan att ens avbryta eran Allians?

Ger du inte mig respekt så GLÖM att jag ger dig respekt. Att du inte orkade hit o dit är ingen ursäkt. Du betedde dig som ett barn och du förväntade att vi skulle vara som knähundar för er.

Angående NICE. Jag hade fel om den stammen och kommer stötta de fullt ut med hela C1. Fiska inte efter sympati nu och kriga på i kriget DU startade. Har pratat med H.A.K och han verkar fan mer vettig än dig. Ni kanske borde ha honom som ledare. Du kallar oss för backstabbers? Enda anledningen till att jag ville gå i krig mot NICE var pga lilla derpen och andra flyktingar från gamla CC.

Ska du säga sanningen så säg det rätt. Ni har Viking HOB och massa andra stammar på er sida och ändå så kallar ni andra för backstabbers och fult spel? Någon borde göra ett inlägg med riktiga sanningen om varför vi startade kriget mot er och HUR ni backstabbade NICE. Jag har lärt mig nu att de har en otrolig bra ledning och att deras spelare är otroligt sköna att snacka med.

Dags för er att stiga åt sidan och låta de som kör ärligt fortsätta.

Detta krig mot TWO startades PGA brist på respekt från ledningen, avtal som bröts och mycket skitsnack från er sida. Övriga TWO medlemmar har jag inget emot förutom flyktingarna i söder. Eran ledare startade detta och ni har honom att tacka för allt. Det var nog allt för mig. Orkar inte skriva ett brev men om det kommer mer skitsnack från er sida då lovar jag skriva exakt punkt för punkt samt lägga upp bevis på allt. Du vill inte komma till den punkten.

Som fetto sa. Vi alla är backstabbers förutom TWO. Sen att eran ledning inte kommer o snackar med mig utan med mina medlemmar...PINSAMT.

Dock så vet jag redan vad era medlemmar tycker om TWOS ledning. Men det är inget jag vill säga här utan låter det vara osagt.


Säger det igen. Var god och respektera oss och skriv inte om oss igen. Vi har inte backstabbat någon.
 

DeletedUser

Guest
DF var även med i kriget bakom vår rygg, samt viking som ni själva bjöd med lite senare... Övertaget med poäng, spelare och byar hade ni från start till slut. Att senare stjäla spelare ur NICE och ordna gangbang mot eran världslånga allians var ju ingen kostnad heller, för att få större chans till att plocka ner den stora, fasansfulla och överlägsna UC, eller var vi alltid det? hmmm... :awsm:

Var vall knappast Two's fel att ni valde att kora Do or Die taktik mot varenda mindre stam som fanns runt er?
Hade UC skott sin diplomati battre och behärskat det sociala spelet hade ni haft en latt seger pa denna varld skulle jag vilja påstå.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sedan nu i efterhand har jag även fått förfrågan om ifall vi ska sluta fred med NICE. Att vi gjort tillräckligt med skada på dom så att vi kan gå på UC nu. Visst detta låter som en väldigt bra ide. Men samtidigt så säger min magkänsla att jag kan fortfarande inte lita på att NICE faktiskt är på vår sida. Speciellt inte efter det som skett. Så tyvärr NICE, men jag kan inte låta er "komma undan". Ni gjorde ert val. Nu får ni stå ert/"mitt" kasst. :/


LOL! Gubben kolla era senaste adlingar. Ni börjar tappa mer byar än ni tar över nu när vi har gett oss in i leken. Du snackar som om ni redan vunnit denna värld. Lugna ner dig nu och sluta sväva. Berätta sanningen istället för lögner angående C1. TWO är en backstabbar stam och det ryktet kommer följa er i alla världar frammåt. Synd att du slutar och resten av din stam kommer ha det ryktet i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
bara det att du skriver en lång uppsats för att förklara eran oskuld är ju ettbevis på att ni gjort något fel.
 

DeletedUser

Guest
DF var även med i kriget bakom vår rygg, samt viking som ni själva bjöd med lite senare... Övertaget med poäng, spelare och byar hade ni från start till slut. Att senare stjäla spelare ur NICE och ordna gangbang mot eran världslånga allians var ju ingen kostnad heller, för att få större chans till att plocka ner den stora, fasansfulla och överlägsna UC, eller var vi alltid det? hmmm... :awsm:

Lugn nu <3

Mycket kvar av kriget. Än håller jag UC som favoriter till vinsten.
 

intoxicated

New Member
Reaktionspoäng
0
Till fetto:
Jo detta var en kostnad på vänskapen jag hade med de spelarna i NICE. Jag som sagt ville spela med NICE och inte PKG. Jag avskydde PKG och dess diplomat. Tyckte han var dryg. Men nu har jag lärt känna dom mer och de är också ett härligt gäng. Sen vet jag inte hur dom spelat i tidigare världar osv. Men som jag skrivit tidigare så fick min känsla bestämma här. Då NICE ledning dolde väldigt mycket för mig i slutet och det var mycket som tydde på att dom inte stod på våran sida längre. Så istället för att chansa på att NICE är på vår sida valde jag att lita på PKG då dom verkade mer trovärdiga i detta läge. Eftersom jag fått nys om att NICE och UC hade Allians osv osv. Men jag förstår att ni kommer fortsätta tro detta då ni inte sett alla diskussioner jag har sett.
Men jag säger det igen. Jag gillar spelarna i NICE och har alltid gjort. Det vet dom också om. (Hoppas jag..)
Men dom kanske inte gillar mig lika mycket efter allt som hänt. Det är väl förståeligt. Men hoppas att ni kanske någon gång förstår att det var ett svårt beslut som inte kunde vänta. För i mina ögon fanns det mycket som tydde på att NICE inte stod på vår sida längre tyvärr. Så som jag sagt tidigare. Rätt eller fel kommer jag aldrig få reda på. Men att ta risken att själva bli backstabbade så blev det istället detta beslut. Jag gav dom som sagt ett val att sluta attackera och fortsätta stå på vår sida trots att PKG är med oss.

Ja ni har alltid varit en fasanfull syn för mig efter att alea fick internadla mountaingoat och ni höll på att adla er runt oss :p
Ni har ju växt på som galna efter det och inte haft något större hot mot er utan bara mindre stammar. Så ville ändra detta genom att få ett par större stammar på er. Fast som jag sagt tidigare så ville jag ju kriga emot PKG och inte er. Men jag fick slita mig från mitt eget bästa och tänka på stammen och världens bästa. Sedan så har jag ju även hört att ni är ett gäng riktigt duktiga aktiva spelare och det har ju inte gjort att jag ser er som ett mindre hot. Men som du kanske vet har vi även fått förfrågan att merga med er tidigare i världen men vi valde att stanna på NICE sida och jag ville inte överge min stam :) Så från botten är jag en schysst spelare. Bara att mina beslut som jag tagit har fått mig att se ut som en idiot för andra.. Men ni har inte sett alla diskussioner och kan inte föreställa er vad som snurrat runt i mitt huvud.

Till Kung ahmedisto:

För det första var det inte 1 by utan 3 byar (eller 2 för tror en blev snipad eller något?).
För det andra har jag sagt till dig kanske 20 gånger att det inte var det som var problemet i detta "misstag" som ni gjorde. Det hade jag inte brytt mig ett skit om vilka byar ni adlade då jag hade sett fram emot en allians med er då det lät så himla bra och positivt i början. Men att ni börjar med att fullständigt skita i att ta kontakt med vår spelare angånde byarna där uppe gjorde mig så arg att jag drygade sönder i framtiden och ansåg att jag inte ville diskutera med er så som vi gjorde första dagen. För första dagen lät det hur bra som helst. Men allt eftersom vår relation pågick så blev våra spelare surare och jag blev surare på allt som hände så till slut så ändrade jag avtalet själv och skrev till resterande spelare i ledningen och de skrev ett ok på det hela så jag skickade det vidare till dig. Resten av den visan har jag ju redan skrivit.
Att ni tog många byar har vi inte brytt oss om heller. Bara det att du bokade byar nere i syd hos derp när du inte har någon anledning att söka dig ner dit. Då blev han misstänksam. Sedan lite grann så bestämde vi oss för att vi inte ville göra som vi tänkte. Att ni skulle adla er igenom våra byar ut till UC. Annars har vi inte tänkt alls på vilka byar ni adlat eller hur många. Men efter ett tag tänkte vi såhär. Varför ska dom få ha gränser vart vi får adla och vi inte ha gränser på vart dom får adla? Så vi tänkte dra en viss linje runt en spelare där ni inte skulle få adla. Men innan detta blev klart så hände det något som gjorde att jag valde att ta bort alla gränser istället för att lägga till gränser. Det beslutet kanske gick lite fort och borde setts över mer och tagit lite mer kontakt med vissa spelare angående detta. Ännu ett lite dåligt beslut ifrån min sida. Men iaf när jag skickade över avtalet som jag fick ok från resten av ledningen valde du att bara ställa konstiga frågor om avtalet istället för att säga att ni inte går med på det. Det är ju inte mitt problem att du inte vill säga till ordentligt utan frågar massa knasiga frågor och istället väljer att planera backstab.
Ja jag vet att jag inte betedde mig så schysst mot dig och jag får väl be om ursäkt för detta. Men jag har skrivit med så många nu som fullständigt skitit i vad jag skrivit så jag börjar tröttna rejält på att skriva en massa som folk inte ens bryr sig om. Sen att jag tröttnat på allt angående TW. Men allt detta ska inte gå ut över dig så du fick kanske lite mer skit än vad du förtjänade. Så återigen är jag ledsen för det.

Sen att eran ledning inte kommer o snackar med mig utan med mina medlemmar...PINSAMT.
Vad menar du nu? Vem i min ledningen har snackat med andra spelare i din stam?
Detta får du gärna skriva PM på då denna spelaren kanske inte vill bli nämnd här?

Jag behöver inte din respekt. Men tack ändå.

Jag fiskar inte efter sympati. Jag bara hatar skitsnack. Visst jag kanske inte fått med allt som hänt mellan oss eller allt som hänt överallt. Men försökt fått med så mycket som möjligt. Rätt jobbigt att skriva en så pass stor grej och försöka komma ihåg allt som hänt. Men jag döljer ju inte precis att vi också har gjort en hel del skit. Men du verkar ju inte förstå eller läsa allt jag skriver?
H.A.K är helt klart en schysst spelare. Gillar honom starkt. Men han har ju inte varit med om allt som vi skrivit och snackat om så han har väl inte någon större anledning att inte gilla dig :)
För i början var ju jag schysst mot dig då ni var schyssta mot mig. Men detta ändrades snabbt tyvärr.
Kriget "jag" startade kommer jag avsluta. Både mot C1/NICE/UC. Sedan vilken/vilka stammar som vinner får vi väl se.

Ja vi har DF och viking med på "vår sida" nu. DF har varit med en längre tid. Det är nog tur det. Annars hade vi nog haft det dubbelt så jobbigt i nuläget skulle jag tro. Men till en början så snackade vi endast med PKG/ROSA om kriget med UC. Men allt eftersom så försökte vi hela tiden få in fler stammar på vår sida då starten i detta kriget gick helt åt skogen. Eftersom NICE inte ville hjälpa så tog vi till de medel vi kunde. Vi försökte göra allt för att kunna ta ner UC. Vi fick en del framgång redan innan mergen med PKG då wadman var bortrest och oddball lämnade UC och backstabbade sin stam och lite annat. Men denna mergen var redan inplanerad när vi märkte att det gick bättre så vi ville inte blåsa av den. Sen som jag sagt sjuttioelva gånger så var vår mening aldrig att backstabba NICE. Men det var ett sjukt dåligt drag av oss att göra på detta viset och det kunde skötts mycket bättre. Så det klart dom ser detta som backstab och jag kan förstå att folk alltid kommer tycka vi är backstabbare. Men beskyll inte min stam. Detta var mitt beslut och inte stammens. Detta skedde utan deras vetskap.

Haha ifall ni inte har backstabbat oss vet jag inte vad det är?
För vi hade inga tankar eller planer på att ni skulle attackera oss. Gissa varför ni kunnat adla så pass många byar av oss som ni gjort? Ni har ju transitat massor med trupper som var på andra ställen.
Men visst ifall du inte tycker att du backstabbade oss så tyck inte det då.
Vi kommer kriga mot er oavsett så det kvittar mig.



Till mohamonster:
Läs allt jag skriver så hade du förstått att citatmärkena runt "komma undan" satt där för en anledning. Det är så att jag vill inte riskera att släppa NICE och låta dom växa sig starkare och köra på oss senare när vi flyttat all vår deff till UC. För som du kanske förstår så har jag mina aningar om att NICE aldrig kommer kunna lita på mig och min stam i denna världen. Hur mycket jag än vill att dom ska det. För som jag förklarat oräkneliga gånger så har jag alltid tyckt om NICE och alltid velat vara på deras sida. Men folk verkar varken vilja tro på mig eller förstå detta.


Till Wadman:
Som sagt så vet jag aldrig ifall det var fel eller rätt. Men kan hålla med om att det jag gjort är inte gjort på ett så snyggt sätt. Men sagt flera gånger varför och hur jag tänkte när jag gjorde det. Sen så har inte ni sett alla mina diskussioner mellan våra stammar så ni kommer aldrig kunna förstå hur mycket tankar som gått runt i mitt huvud.

Till Nico:
Hur kan du vara så säker på det? xD
Som The law säger så är det ännu långt kvar på kriget :)



Kanske har blivit något fel här och var då jag inte orkade lägga ner så himla mycket energi på att renskriva dessa svar utan vill ut i solen och götta mig :D


Ha en bra dag allihop!

Mvh
Into
 

Whichguy

New Member
Reaktionspoäng
0
Här e ett forumsinlägg jag la ut till vår stam strax innan kriget

Då jag har tagit rollen som huvudiplomator så känner jag att det är dags att jag säger något angående detta!


Ni ska inte tro att detta är något som vi i ledningen har kommit på dom senaste dagarna.

Den 3dje satt vi i samtal med TWOs ledning.
under detta mötet gjorde vi en hel del avtal som gjorde att stammarna skulle hålla sig ur varandras vägar, Vi i C1 hade även en karta uppritad som vi ville att vi skulle gå efter för att båda stammarna skulle tjäna så mkt som möjligt på kriget, TWO vägrade dock till kartan och sa helt enkelt " detta ska inte vara så svårt, man tar dom byarna man kan helt enkelt, ska inte behöva vara något tjaffs" (kan inte kopiera ord för ord då jag inte e hemma men det va helt enkelt det dom ville få fram)

några av avtalen vi slöt va följande:

C1 ska focusera på att rensa kontinent 53.

C1 ska ha en mindre adelsplanerare än TWO då dom är en mindre stam.

Kontinent 43 och 53 tillhör HELT C1, TWO bad om att få 4 byar till i kontinent 53 och C1 accepterade och gick igenom lista över byarna.

----

Redan samma dag som kriget startade så blev det problem, då vi i C1s ledning inte hade tagit kontakt med H.A.K angående 4 byar som krockade i adelsplaneraren. Efter Ca 2-3 timmar i skype med TWOs ledare så kom vi fram till en överennskommelse och ärendet lades ner.

TWO kommer 1 dag senare med en ny lista över 11 byar till som TWO vill adla i kontinent 53, C1 accepterar.

Derpsquad har i nuläget adlat 17 byar i kontinent 53 sedan avtalet gick igenom. Varav 1 retake och 2 byar vi hade bokade som han adlade när VI hade fått ner byn till 21 respektive 3 lojalitet.
När Derpsquad tog över byn så hade vi en rens påväg till den, derpsquad kontaktade vår medlem och frågade om det va en adel i attacken, Vår medlem sa NEJ då det endast va en rens (inte säker på varför rens va påväg), Derpsquad stackar då byn och väggar en av våra medlemmars offbyar. Vi krävde retake och han vägrade då han påstod att hans adel va värd mer än hans offby.

TWO har utöver detta kontaktat vår ledning dagligen om nya klagomål angående våra bokningar och har kommit med nya krav som har förnyats 3 gånger sedan orginal avtalet gick igenom.

Utöver detta så vägrar dom dela adelsplanerare med K.S, Detta har lett till att TWO har tagit över ett flertal byar bokade av K.S och vägrar låta oss göra retakes, Därimot när 1 medlem av K.S tog över en by som TWO hade bokat så gjorde dom direkt en retake.

Detta är några av anledningarna som gör att vi förstår att ett fortsatt samarbete med TWO inte är en möjlighet. Dom ser oss som smuts som dom gärna sopar under mattan.

I dagens läge har vi ingen ALLIANS med TWO, Fiender behandlar varandra med mer respekt än va dom gör oss. Jag är en spelare som tror på respekt, Deras ledning är varken värda någon respekt och visar desto mindre.

-----

Med tanke på att TWO gick i krig med NICE utan att avsluta sin allians så tvivlar jag på att dom skulle tveka en sekund på att gå i krig mot oss om dom fick ont om byar att ta.


----


Vi i ledningen har alltså sett över situationen från dag 1, och den 10onde så kände vi att vi va tvungna att göra något åt saken, sedan dess har vi planerat hur vi skulle göra i eventuell kris. Och i nuläget känner jag att detta är just det.. KRIS!

Redigerat---

---

Jag vet att många är oroliga över att dom kan ta ut våran front med sina högpoängspelare, och ja självklart kommer vi möta ett större hot än någonsin förut, MEN tänk på 1 sak. hur många spelare har dom i nuläget som faktiskt KAN adla byar från oss? 4 st.. DERPSQUAD i söder, H.A.K och Zappy i väst och Puppe14 i centrum. av dom rapporter och information vi har samlat ihop så är 90% av H.A.K och Zappys byar i vårt område FULLA OFFBYAR, Då dom för ett tag sedan förberrede för en offensiv mot oss, MEN i nuläget är hela deras deffensiv borta mot NICE, Vi borde kunna ta ut deras offbyar innan dom hinner få in deff.

Puppe14 går att hantera.

Derpsquad kommer vara ett focuserat problem som vi kommer få ta hand om, Vi kommer lägga upp bra planer mot alla deras spelare.

----

Om vi slår ut NICE så är vi nästa, om vi slår ut TWO så blir vi en stormakt.


Nu ska jag gå och lägga mig innan min flickvän dödar mej plågsamt, Ha en trevlig kväll mina kära bröder och systrar :)


Denna alliansen hade kunnat gå bättre, H.A.K och Zappy har varit mycket trevliga och Puppe14 känner jag sedan innan, Det är synd att det blev såhär.

ANLEDNINGEN till att detta kriget började var TWOs ledning, Jag kände personligen att den diplomatiska relationen var svårt om inte omöjlig att hålla då Intoxicated inte kunde föra ett samtal utan att bete sig som om ett annat barn på dagis har tagit hans hink och spade...
Jag fick nästan dagligen meddelanden från medlemmar i TWO där dom inte visste vilka avtal som va gjorda mellan TWO och C1, Saker som gränser, Tider, Bokningar och "varför har inte K.S delat adelsplanerare med vår stam?" fick en ju att anta att TWOs ledning inte riktigt hittat hur man skapar en tråd i forumet...


Jag är fortfarande 100% säker på att TWOs ledning planerade en framtida offensiv mot oss. Fanns ingen annan anledning för TWO att adla sig längre mot väst nere i söder än för att bygga upp en offensiv.

Från dag 1 så kommer vi fram till att C1s mål var att adla sig Sydöst, Ni höll med om detta och va väldigt posetiva till det för framtida planering. Och att ni sen 10-15 dagar senare kommer och säger att vi inte får adla oss längre söder ut får ju en att tvivlar på om ni menar något ni säger eller om orden bara ramlar ut i en fin ordning.

Ja, vi planerade för krig innan ni kom med det nya avtalet, Strid för det bästa men planera för det värsta är en självklarhet i ett spel som TW, Avtalet va dock droppen som fick bägaren att drunkna.

Har stor respekt respekt för många i TWO, Dessvärre inte deras ledning. Lycka till i kriget och låt barnet med den finaste hinken och spaden vinna. <3
 
Senast ändrad:

intoxicated

New Member
Reaktionspoäng
0
Till whichguy:
Dom vet ju inte om allt som pågått så förstår inte varför du drar in dom två i det hela? Dom är inte med i ledningen och har inte koll på allt som vi snackat om. Men jag håller med dig, dom är riktigt schyssta spelare. Puppe14 också för den delen. Men han är lite av den tystare typen :p

Ja det hade kunnat gå bättre men ska jag behöva förklara igen för dig också varför det blev som det blev? För det verkar vara svårt att förstå vad jag skriver?
Självklart kunde det gått bättre och vi var inte så bra på att komma ut med informationen till stammen då det hela skedde muntligt. Men ni skickade heller inte vidare informationen till er akademistam. Så den krocken som skedde med k.s kunde vi undkommit ifall ni skickat vidare vilka byar dom inte skulle adlat utan att dela adelsplanerare. Vi skrev inte precis ned något bra avtal som båda parter skrev på och godkände. Det var misstag från båda stammarna och det blev ingen bra start på det hela. Sedan så ville vi inte diskutera avtal/adelsplanerare med er akademistam för vi var inte så glada på er efter starten och allt som hände efter och ansåg att vi inte ville diskutera och fortsätta ha stark kontakt utan ville bara ha IAP med er.

Sedan att du tror att vi skulle attackera er i framtiden stämmer inte direkt.
Det var flera som var lite sugna på att göra detta. Men sedan insåg vi att det skulle ta alldeles för lång tid och det skulle sinka ned oss emot UC då vi vet att ni har rätt mycket deff. Men nu valde ju ni att backstabba oss så då får vi väl köra på er även fast det bara sinkar ner oss. Men vi hade absolut inga planer på att attackera er. Tror du då att våra byar emot era fronter hade stått tomma? Men vi hade heller inte längre några planer på att ha en stark allians med er som vi hade tänkt i början pga alla misstag och allt som hänt.

Gött att du erkänner att ni redan innan vårt sista avtal planerade att backstabba oss ;D
Det hade jag inte en aning om. Trodde ni började planera den då jag skickade sista avtalet. Men antar att denna "backstab" också var en känsla ni fick för er precis som jag fick med NICE. För jag förstår att ni kände att vi kanske skulle attackera er då vi betett oss lite illa samt att vi inte orkade diskutera med er osv. Men det kan jag säga att det hade vi inga planer på att göra. För vårat nästa mål efter NICE skulle vara UC direkt och vi skulle köra all out på dom. Vi ville inte ha några andra krig emellan.. Men nu blev det ju såhär.

Nej vi kom aldrig övverrens om att ni skulle adla er sydöst?! Ni skulle ju inte adla er ner där? Ni skulle adla er uppåt emot UC i norr samt igenom oss för att komma till UC-fronten. Men ni skulle inte adla nedanför qwas och derp och dom ifall jag kommer ihåg rätt. Detta är ännu en anledning till att man ska skriva ner allt istället för att ta allt muntligt. Svårt att komma ihåg allt som sägs. Ifall allt skrivs kan man gå tillbaka och kolla.
 

Whichguy

New Member
Reaktionspoäng
0
"men ska jag behöva förklara igen för dig också varför det blev som det blev? För det verkar vara svårt att förstå vad jag skriver?"

Skriver inte detta för din skull, skriver så att folk får se situationen från bådas perspektiv.

Som jag sa i mitt förra inlägg,
"Strida för det bästa men planera för det värsta"
. Detta är som sagt en självklarhet i detta spelet.

Planerna va att vi skulle adla oss söder. Då vi krigade mot nice så va det ju självklart att det va lättare att adla sig söderut än norrut.

Vi skickade informationen vidare till K.S, Och alla byarna som ni tog i söder som K.S hade bokat hade ni INTE bokat, Hade koll på detta ständigt och höll ständig koll på adelsplaneraren.

Men självklart är det ju lättare för er att neka delad adelsplanerare med K.S och säga att det är vårat fel när ni adlar byar ni inte bokar :)

Jag kan inte förstå varför en """""seriös""""" ledare hänger upp sig så länge på ETT misstag som skedde inom dom första timmarna av ett krig. DU erkände senare att du visste att era bokningar skulle försvinna när ni bjöd in oss i delad adelsplanerare, Vill även påminna dej om att vi löste det genom att ni fick 2 av byarna och vi behöll dom 3 vi tog, samt att vi skulle erbjuda er rens vid behov.

spelaren i er stam som skulle ha byarna sa sedan att vi kunde behålla den ena då han gillade spelaren som hade bokat den.

Vill även glatt påminna om att den andra byn ni skulle ta än idag står kvar :)


Även om TWO nu skulle vinna denna världen så hoppas jag att folk ser sanningen och att erat rykte lever kvar i kommande världar.

en bra ledare kan hålla ett samtal med spelare från andra stammar även om dom är fiender och fortfarande hålla en MOGEN attityd.

En dålig ledare hänger upp sig på en liten sak och låter sin stam betala priset för sitt respektlösa beteende.

PS: Någon som vill köpa hink och spade?
 
Senast ändrad:

intoxicated

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan inte förstå varför en """""seriös""""" ledare hänger upp sig så länge på ETT misstag som skedde inom dom första timmarna av ett krig. DU erkände senare att du visste att era bokningar skulle försvinna när ni bjöd in oss i delad adelsplanerare, Vill även påminna dej om att vi löste det genom att ni fick 2 av byarna och vi behöll dom 3 vi tog, samt att vi skulle erbjuda er rens vid behov.

Jag tycker inte att det var konstigt att hänga upp sig på det misstaget. Det var flera andra i stammen som tyckte detsamma som mig. För det första ni gör när vi ingår i en allians är att öppna upp med största möjliga misstaget. Ni dubbelbokar byar och har skitit fullständigt i att ta kontakt med spelaren i fråga. Klart som tusan att vi tar detta som ett stort misstag och hänger upp oss på det. Sedan var det ju en jädra massa annat som kom upp också efter detta och det gör ju inte saken bättre. Men som sagt, vi var inte felfria heller. Men ifall denna skiten inte kommit upp direkt så hade det garanterat blivit annorlunda. Första intrycket är det viktigaste intrycket. Vi hade ju bra snack först. Men ni sabbade det direkt och därefter så kunde jag tyvärr inte få tillbaka samma syn på er.

Jag erkände inte att jag visste detta. Utan jag tog saken i egna händer. Testade med hjälp av ROSA att ta bort delad adelsplanerare och sätta dit den igen. På det viset kunde jag se att ni inte ljög angående det. Så sluta snacka skit och säga saker som inte är sant.

Jag vet också att ni löste det med byarna men detta misstaget handlar FORTFARANDE INTE om att ni tog byar eller inte. Det sa jag säkert 20 gånger att det inte handlade om det. Utan det att er ledning inte tog kontakt med vår spelare som ni sa. Efter det så blev allt skit sen då jag hade svårt att kunna lita på att ni gör det ni säger. Så det blev att jag inte orkade diskutera med er och ha samma goa framtidsplan med er som jag hade först.

spelaren i er stam som skulle ha byarna sa sedan att vi kunde behålla den ena då han gillade spelaren som hade bokat den.

Vill även glatt påminna om att den andra byn ni skulle ta än idag står kvar


Det stämmer att han lät er behålla 1-2 byar eller vad det var.
Men anledningen till att en av byarna står kvar är att ni misslyckades med erat adelståg mot byn sen efter det blev den alldeles för uppdeffad enligt oss. Då H.A.K hade hållt byn rensad sedan starten av kriget men när ni kom in och skulle adla byn så blev den uppdeffad och då ville h.a.k inte slösa sin off på det längre då ni lurat dit deff.


Ärligt talat så orkar jag inte höra på erat skitsnack längre så tänker inte svara på varken dina eller kung ahmedistos poster mer.
Så ni får väl fortsätta skriva era tankar och rykten och allt vad det är. Orkar inte lägga ner mer tid på er.
 
Topp