TW och dess admin's !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

salle69

New Member
Reaktionspoäng
0
Har följt utvecklingen angående missnöjet mot TW admin's ett tag nu och känner att det är dags att skriva ner vad jag tycker och tänker.

Började på .net för över 5 år sedan då den startade och har aldrig varit med om så mycket fuskande där som här på den svenska servern. Här känns det som om en del spelare gör allt för att vinna, att det är mycket viktigare än att bara ha roligt tillsammans med trevliga individer man lär känna allt eftersom. Spelare har tänjt på gränserna allt eftersom och samtidigt så har Tribalwars regelverk hängt med känns det som. Utan solklara regelverk så blir bedömningar och utdelade straff godtyckliga och därför varierar tyvärr straffen för samma brott upplever jag det som.

Vi har en tendens att klaga friskt, vilket ovkså är vår rätt då man betalar för en tjänst. Fel som upptäcks skall upp till ytan så att de kan rättas till. Jag tillhör även själv den skara som är irriterad på att man bedömer olika beroende på vilken admin eller värld man spelar i. Men grundproblemet är nog inte våra admin's utan det är nog ett bristfälligt regelverk som är den stora boven.
Lätt att skrika på admin, att allt är deras fel. Men jag köper inte det.
Vill att ni stannar upp ett tag och tänker till nu. Hur många här är det som har haft problem av något slag och vänt sig till admin? Tror att det är en hel del, jag tillhör i alla fall den skaran. Fick då den hjälp jag behövde för att lösa problemet. Visst skall admin ha kritik om de gjort något fel men det låter som om de bara ställer till elände. Utan frivilliga admin's skulle detta spel ha jätteproblem.
De har lagt ner mycket tid genom åren för att hjälpa oss spelare och förtjänar de inte att bemötas med respekt för det?
Med sådan här massiv kritik de nu fått som grupp så orkar de kanske inte med detta längre. Hur många av oss spelare är beredd att lägga ner en massa tid enbart på att hjälpa andra genom att bli en admin? Och speciellt med tanke att de riskerar att hängas ut, även fast det kanske inte är de som orsakat eventuella problem.

Det jag vill ha sagt med detta är att klarare regler/straffsatser måste tas fram, så att alla brott blir bedömd likadant i alla världar, samt att straffen blir i paritet med det begångna brottet.

Känns sedan inte som en bra lösning att lämna den svenska servern bara för att vi har problem här. Istället anser jag att problem är till för att lösas. Skulle .se läggas ner pga en massflykt så läggs den kanske ner. Lika bra det tycker kanske en del men är inte det egoistiskt tänkt. Finns en hel del yngre personer som börjar spela detta spel och de behärskar kanske inte det engelska språket.
Tror knappast att de får samma förutsättningar på servrar där det svenska språket inte gäller. Har haft mycket nöje av detta spel och önskar att nya spelare får samma möjlighet.

Vill även bara säga att jag inte är någon admin eller har inte ens varit det. Tar för mycket tid vilket jag inte har till övers. Därför uppskattar jag att det finns personer som tar sig tid och blir admins.

Ja det var vad jag hade på hjärtat.

Ha en bra dag och låt oss ge admin en chans att se över regelverket/straffsatserna.

Mvh,
Robert alias limpona.
 

DeletedUser

Guest
Vi har en forumsdel där trådar som denna ska ligga i, din första tråd som du postade ligger redan där då vi flyttade den.:)

Vänligen posta trådar som innehåller kritik/funderingar eller andra tankar om teamet i denna forumsdelen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp