Tw ger virus?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Fanns i en annan tråd om samma sak under generellt

http://img386.imageshack.us/img386/3048/hmmq.jpg


Tro mig, har man fått en trojan... ja då märker man det!

Ett trojansktvirus knackar inte bara på för att sitta still på en soffa i
hårddisken, den sätter sig direkt och äter, långsamt men förödande.

(Mitt inlägg syftar på printen)

Det är ett sätt som antivirus reklamer gör, de skrämmer upp användare för
att de ska handla impulsivt och köpa deras vara som senare hittar NADA.

Om ni vill testa en gratis sökning som fungerar så finns Windows Live OneCare safety scanner.
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
följ min instruktion så kommer det gå bra...


har du norton eller???


kör den här... C:\Program Files\Common Files\Uninstall\PersonalAV\Uninstall.lnk

i sökfältet under starta program... snabbt och enkelt.. efter det sök igen och se fallom du hittar något virus.. när du får viruset så kommer personal uav den skyddar viruset för ditt antivirus... du märker den knappt när du avinstallerar den så försvinner dne inte helt men det här programmet slår sönder och avinstallerar dom snabbt och enkelt..

Har inget virus, menade att popuperna kommer från TW och inte ngt annat grej.
har inget virus på min data:p

@ Mudde

Vet att Norton är skit, en hel del har berättat det;)
 

DeletedUser

Guest
Fanns i en annan tråd om samma sak under generellt

[spoil]
hmmq.jpg

http://forum.tribalwars.se/showpost.php?p=224012&postcount=25[/spoil]

Jag fick just upp detta då jag skulle kolla mitt horoskop på Facebook...
klickade på "Visit Horoscope Zoo" :p

Så tror inte riktigt de här har att göra med TW ;)

ps, jag har betalversion av Norton Internet Security (dock inte jag som betalar) ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är ett virus som ni kan få från lite varstans ifrån. Detta är informationen från en virus databas angående detta.

[spoil]
Live-virus-scanner7.com Description
Live-virus-scanner7.com is a browser hijacker promoting the distribution of the rogue anti-spyware application known as Personal Antivirus. Due to affiliated trojans infiltrating the computer via security exploits and modifying the browser settings, web-surfing activities are redirected to the Live-virus-scanner7.com domain. Once here, the computer is subject to a fake online scan that displays fictitious and sometimes grossly exaggerated infection results, all in order to intimidate the user into purchasing and downloading the fake spyware remover Personal Antivirus.
[/spoil]

Det är alltså fråga om ett virus och inte reklam. Viruset/masken är en trojan som arbeta för att du ska klicka på länken och därmed får många värre virus alternativt köpa programvara (detta fallet). Viruset kan komma från en TW reklam men likagärna från en länk som någon skickat till dig på MSN.
 

DeletedUser

Guest
Fanns i en annan tråd om samma sak under generellt

[spoil]
hmmq.jpg
[/spoil]
http://forum.tribalwars.se/showpost.php?p=224012&postcount=25

Den länken har jag fått flera ggr och under ALLA ggr så har jag hatt minst 1 virus. Det tricker gick jag på när jag hade 77 trojaner i proppade i min dator innan jag installera om hela skiten,det viruset GÅR inte o ta bort när det väll sitter,det sitter o arberat fint ostört,personligen råder jag dig om du har installerat det virus att installera om hela jävla datorn innan du får som mig,du får reklam o skit,sidor ara ploppar upp från ingenstans,oftast var det porr-sidor också som gav mig ännu mer virus.
Så fort jag får den länken så stänger jag ner den så fort som möjligt och virus scannar också och rensar ut det viruset jag har. Enkelt,sedan funkar datorn perfekt. Har inte hatt dessa problem sen jag skaffa AVG. Gratis vertion finns men inte lika bra som betalnigs tjänst men free funkar också jävligt bra,det är den jag kör med!
 

DeletedUser

Guest
Har inget virus, menade att popuperna kommer från TW och inte ngt annat grej.
har inget virus på min data:p

@ Mudde

Vet att Norton är skit, en hel del har berättat det;)

ehe vet.. och norton blir värre när man har vista.. klagar på de och de.. bla bla bla.. bort förklaringar och mera mera...

du har ren tur.. vad jag har märkt så är det något med v9 för varje gång jag loggar in på v9 så får jag virus... konstigt... plus det kommer med en grej som heter personal antivirus som kopierar dina filer koder allting.. fett dåligt..
 

DeletedUser

Guest
Den länken har jag fått flera ggr och under ALLA ggr så har jag hatt minst 1 virus. Det tricker gick jag på när jag hade 77 trojaner i proppade i min dator innan jag installera om hela skiten,det viruset GÅR inte o ta bort när det väll sitter,det sitter o arberat fint ostört,personligen råder jag dig om du har installerat det virus att installera om hela jävla datorn innan du får som mig,du får reklam o skit,sidor ara ploppar upp från ingenstans,oftast var det porr-sidor också som gav mig ännu mer virus.
Så fort jag får den länken så stänger jag ner den så fort som möjligt och virus scannar också och rensar ut det viruset jag har. Enkelt,sedan funkar datorn perfekt. Har inte hatt dessa problem sen jag skaffa AVG. Gratis vertion finns men inte lika bra som betalnigs tjänst men free funkar också jävligt bra,det är den jag kör med!



asså har ni följt mitt tips?? installera om skiten varför det.. skicka meddelande till en support säg vad felet är.. han ger er en kod tex.. uninstall/trojan/ bla bla bla.. sätt den i start filen baaam 1 sekund senare så är den borta.. det räcker inte att avinstallera trojan den gömmer sig och gör datorn segare trojan är en typ av virus som ska gömma sig i datorn och sen anfalla inifrån typ..


tro mig jag har sätt när dom skapar såna här virus...




... som sagt.. öppna start knappen under öppna program så finns det en sök fil.. lägg in hela den här C:\Program Files\Common Files\Uninstall\PersonalAV\Uninstall.lnk den söker upp allting som har med personal uav.. och det där dumma viruset.. och baam borta... personalav är ochså ett sorts virus den kostar fett mycket och den ger er en jävla massa skit program.. så dom två.. blockera!!


btw norton är inte så dåliga.. dom har bara inte förmågan... ehe
 

DeletedUser

Guest
Tro mig, har man fått en trojan... ja då märker man det!

Ett trojansktvirus knackar inte bara på för att sitta still på en soffa i
hårddisken, den sätter sig direkt och äter, långsamt men förödande.

(Mitt inlägg syftar på printen)

Det är ett sätt som antivirus reklamer gör, de skrämmer upp användare för
att de ska handla impulsivt och köpa deras vara som senare hittar NADA.

Om ni vill testa en gratis sökning som fungerar så finns Windows Live OneCare safety scanner.

helt rätt den sätter sig och äter i smyg.. hatar det.. därför så måste man vara snabb..


ni som har problem med virus... varför tar ni inte och kontaktar support.. dom är jätte duktiga dom får betalt för att hjälpa er gratis.. ta och kontakta dom om ni har problem jag gjorde det vips 24 timmar senare så hade jag 2 alternativ att utplåna det här viruset en gång för alla.

men den går inte att avinstallera bara så där.. när man går in på c disken och avinstallerar så tror man att den är borta.. men nej den har gömt sig på ett annat ställe plus den finns inte kvar så man kan inte trycka på ta bort eller så vad ska man göra?? ända sättet är att söka och sen fixa en sån där kod som jag visade...

först så märker man det för trojan låter ert antivirus veta att den finns i eran dator.. sen så när man tror den är borta så ploppar den upp när dne vill och leker lite med den... medans datorn blir sämre och sämre... jag vet jag har varit med om det ett tio tal gånger hos kompisar...
 

DeletedUser

Guest
Den där sidan kom upp för mig, jag kryssade ner internet så snabbt jag kunde. Sen kom det upp en liten popup där det stod "press ok for virus-scan" eller nåt liknande, från virussidan kom det. Jag kryssade bort det med.

Kan jag ha fått något virus på datorn då?

EDIT: Jag kan inte så mycket om datorer och virus, men jag gick in på alla säkerhetskontroller på datorn och det verkade fungera bra. Den gjorde bara någon snabb-sökning efter virus, men hittade inget.

Min post kanske är onödig kom jag på nu i efterhand, men det är för sent nu... Ska läsa alla tidigare poster igen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Den där sidan kom upp för mig, jag kryssade ner internet så snabbt jag kunde. Sen kom det upp en liten popup där det stod "press ok for virus-scan" eller nåt liknande, från virussidan kom det. Jag kryssade bort det med.

Kan jag ha fått något virus på datorn då?

EDIT: Jag kan inte så mycket om datorer och virus, men jag gick in på alla säkerhetskontroller på datorn och det verkade fungera bra. Den gjorde bara någon snabb-sökning efter virus, men hittade inget.

Min post kanske är onödig kom jag på nu i efterhand, men det är för sent nu... Ska läsa alla tidigare poster igen.

vet ej.. du fick inte upp någon virus skylt och internet har inte plötsligt blivit långsammare???
 

DeletedUser

Guest
Allt verkar fungera bra, och min erfarenhet är att alla gånger tidigare vi fått något virus (trojan, worms, m.fl) så har datorn varnat direkt. Men det har den inte gjort nu, och den hittade inget på virussökningarna.
 

DeletedUser

Guest
Fick upp den där skiten igår stängde snabbt ner Chrome sedan så ctrl + alt + del och kollade efter mysko saker där. =P
 

DeletedUser

Guest
Nu hände det för mig också! Jag trodde att ni hade fixat till det men inte sa nicke.

SÅ mycket pengar som man har lagt på premium här så ska man inte få några sådana här mycket virus (eller reklam om man så vill).

Nu vill jag se ett svar från Tw crew att de har kommit på vilken reklam de ska utesluta.

Om det hjälper så hände detta på värld 1 19:01 idag. Med rätt tidsangivelser borde det gå att komma på vilken reklam det för sig om.
 

DeletedUser

Guest
Fast nu provade jag att logga in 5 gånger på v1, och det var olika reklamer från olika sidor varje gång.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp