Tw ger virus?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

mr. ownsalot

Member
Reaktionspoäng
0
skaffa f-secure då, enda pop-up en den inte identifierade och blockerade är "you are the grand price winner" som jag alltid får upp på armorgames.


f-secure har hittat och identifierat filen win_ad.6.8
som en skadlig fil (AdWare)

säkerhetsrisk: Mellan

Vad vill du göra:

karantän * (rekommenderas)

ta bort den angripna filen * Edit detta gick inte att välja

Gör ingenting * (rekommenderas ej)



jag valde karantän.
tre minuter senare:

Filen kunde bearbetas men en omstart av systemet krävs.
du är fortfarande angripen tills du startar om systemet.

Vad vill du göra?

Starta om nu * rekommenderas

starta om senare * rekommenderas ej

rensa igen *


F- secure ääääääger
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
skaffa f-secure då, enda pop-up en den inte identifierade och blockerade är "you are the grand price winner" som jag alltid får upp på armorgames.






jag valde karantän.
tre minuter senare:




F- secure ääääääger

F-secure suuuugggeeerrrrrrr,den upptäckte aldirg 77 virus på min dator så fick installera om hela datorn.
 

mr. ownsalot

Member
Reaktionspoäng
0
F-secure suuuugggeeerrrrrrr,den upptäckte aldirg 77 virus på min dator så fick installera om hela datorn.

klarade du det? och du är inte dataingenjör säger du?
SHIT! jag för stora skälvan om jag måste ge mig in i systemfiler och sånt, trots att jag jobbar med det, det kanske är rädsla för att behöva custom-bygga en till dator och ladda ner ytterligare tre dussin free-ware program.



iaf borde ni göra så här:

gå in under java-inställningar i kontrollpanelen och säkerhet, där av-markerar du pop-ups för mozilla-serien (tm)

funkar på vista buisness
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Fick nog också detta virus nu när jag var inne på stamforumet, liksom nån annan här :mad:
 

DeletedUser

Guest
liksom mig ;) , fick upp det igen fast denna gången tog avast o varnade mig innan så han stänga ner det innan något hände.

Dom poppar bara upp :S
 

DeletedUser

Guest
klarade du det? och du är inte dataingenjör säger du?
SHIT! jag för stora skälvan om jag måste ge mig in i systemfiler och sånt, trots att jag jobbar med det, det kanske är rädsla för att behöva custom-bygga en till dator och ladda ner ytterligare tre dussin free-ware program.



iaf borde ni göra så här:

gå in under java-inställningar i kontrollpanelen och säkerhet, där av-markerar du pop-ups för mozilla-serien (tm)

funkar på vista buisness

Skit lätt,fick en enkel insturktion,sätt in CD:n,tryck på en knapp jävel,installera,skriv in cd-nyckel,skapa konto och det,ladda ner alla program igen och tanka över lite skit från externa hårddisken och installera om spelen,enkelt,tog mig 2 dagar,sen var jag klar med alla spel,program etc.
 

DeletedUser

Guest
Jag vette sjutton.. jag är inte så bra på sånt här men mitt AVG hittade inget virus och det verkar OK nu.
 

DeletedUser

Guest
Har ni blockerat pop-up fönstren? ir ni kanske är inne på andra sidor samtidigt? ni kanske sitter på msn o tjötar samtidigt och klickar på länkar som folk skickar?
 

DeletedUser

Guest
om ni får trojan viruset så kommer det upp ett nytt anti virus personal antivirus vad ni än gör!

installera den inte! det är ett virus ochså! trojan är bara ett skämt för att lura er att installera ett värre virus med fri vilja.. om ni vill ta bort dom två snabbt och enkelt följ den här instroktionen som jag använde..


Dear wemil, Thank you for contacting Customer Support Center.Please follow my instructions to uninstall the program:paste the following string to Windows Explorer address bar and execute it (Press Enter key):C:\Program Files\Common Files\Uninstall\PersonalAV\Uninstall.lnk

som sagt... under starta program så finns ett start fält.. lägg in allting programfiles/commingfiles och mera mera... tryck på sök.. 1 sekund senare kommer det upp en skylt... avinstallering complete.. om ni vill att det här inte ska hända igen stäng ner internet och ditt nätverk för viruset kan flytta sig till en annan dator hur lätt som helst om ni har två datorer som är kopplade till varandra.. kör live update och resten..


om ni vill att datorn ska bli 100% säker från det här viruset fixa norton360 bästa anti viruset för såna här fall...

efter ni har tagit bort viruset om ni bestämmer för att fortsätta spela tw kör då full antivirus sökning var 3th månad eller när ni får upp en varnings skylt..
 

DeletedUser

Guest
Dum eller?

Klart att det är för att vi är inne på TW som det kommer-.-'

följ min instruktion så kommer det gå bra...


har du norton eller???


kör den här... C:\Program Files\Common Files\Uninstall\PersonalAV\Uninstall.lnk

i sökfältet under starta program... snabbt och enkelt.. efter det sök igen och se fallom du hittar något virus.. när du får viruset så kommer personal uav den skyddar viruset för ditt antivirus... du märker den knappt när du avinstallerar den så försvinner dne inte helt men det här programmet slår sönder och avinstallerar dom snabbt och enkelt..
 

DeletedUser

Guest
norton antivirus, seriöst ?

jag kör hellre utan antivirusprogram.

dessutom har jag kört utan virusprogram ett tag, inte fått upp en enda reklam. inte förrän de senaste dagarna jag skaffat avast, inte ngt nu heller.

Har en rätt intressant historia om Norton som jag kan berätta ngn dag ;)
 

DeletedUser

Guest
kan någon ladda upp en bild hur reklamrutan med viruset ser ut så man inte klickar påd et!;)
 

DeletedUser

Guest
Fanns i en annan tråd om samma sak under generellt

hmmq.jpg

http://forum.tribalwars.se/showpost.php?p=224012&postcount=25
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp