Trupper

DeletedUser

Guest
Hej skulle kolla hur mycket trupper som är bra att börja med innan noob skyddet försvinner?
 

DeletedUser

Guest
På V.11 nja knappast. Det är 5 dagars noob skydd har jag för mig.
 

DeletedUser

Guest
mm menar det, för att man inte är så bra, ny till spelet, så borde man inte bli smutskastad för att man frågar.

Nehe ta bort halva nöjet av en ny värld, gör det du bara :O

Men bygg spjut och svärd du verkar behöva det :) Tips från coachen
 

DeletedUser

Guest
Beror helt på din spelstil.

Spelar du i en familjestam ala diplomati med alla räcker din paladin + resursnivåer långt.
Gör du däremot inte det så borde dina erfarenheter från tidigare världar ge dig ett bra hum om hur många trupper du behöver.

Frågan som ploppade upp i mitt huvud när jag läste den här tråden var - Kan man få för mycket trupper? ;)
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Ja, som sagt i tråden innan. Beror ju helt på ditt läge och hur du spelar. Spelar du deff eller off? Spelar du med höga resursbyggnader eller satsar du på farmning.. Ja, frågorna är många :)
 

DeletedUser

Guest
Finnes flere gode guider ute på forumet også, men om du spør etter et eksakt antall, ville jeg sagt at du burde ha 50 spyd som et minimum, men gjerne mer.

flere grunner til dette, men hovedgrunnene er at spyd er den beste tidlige farme-enheten da den kan bære 25 ressurser pr mann mot sverd og øks som bare tar 10.

om du sender spyd uten paladin bør du ha 32+ i en trupp, da 32 er antallet spyd som trengs for og kunne farme alene uten at noen dør. (sender du paladinen med de, trengs det ikke så mange)

Søk på forumet etter guider som forklarer, om ikke du finner send meg en PM In-Game, så skal jeg sende deg linker på noen ulike :)
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
32 spjut utan pala räcker inte för att ingen ska dö. Och 50 spjut? Nja.. Skulle säga att om du kör spjut-taktik så minst 150 innan noobskyddet går ut. Annars kommer du inte kunna farma loss alla småbyar innan dina grannar tömmer dem.

50 spjut är det många som har just nu..
 

DeletedUser

Guest
Jo, selv så er jeg helt enig i at antallet bør være mye høyere (skrev også at det var et minimum), men hvis dette da er/var en ny spiller som ikke har farmet spesielt mye før og ikke er meget aktiv, er kanskje 50 såpass at de føler de strekker seg etter dette.
(off-topic: regner absolutt at det er flere der ute som har mer enn 50 spjut - det burde de ha)


Om du tester i simulatoren, vil du se at når du angriper med 32 spyd, er det ingen som dør. Da er selvfølgelig ikke mur tatt med i beregningen....
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jo, selv så er jeg helt enig i at antallet bør være mye høyere (skrev også at det var et minimum), men hvis dette da er/var en ny spiller som ikke har farmet spesielt mye før og ikke er meget aktiv, er kanskje 50 såpass at de føler de strekker seg etter dette.
(off-topic: regner absolutt at det er flere der ute som har mer enn 50 spjut - det burde de ha)


Om du tester i simulatoren, vil du se at når du angriper med 32 spyd, er det ingen som dør. Da er selvfølgelig ikke mur tatt med i beregningen....

Jo, men räknar du med -25% i lycka?
 

DeletedUser

Guest
nei, men man har ikke -25% lycke i hver runde, så ja, man kan risikere og miste 1 spydmann av og til, men ikke pr runde...
 

DeletedUser

Guest
Generellt sett så är minst så mycket trupper som du har poäng en bra riktlinje i början.
 
Topp