Trupper som försvinner utan förklaring!

DeletedUser

Guest
Hejsan!

Jag har kört tribal wars i 2 dagar nu och kom ganska snabbt in i det (pga hjälp från en kompis och sen har jag spelat liknande spel innan). Mitt nybörjarskydd går ut tisdag nästa vecka och jag började stenhårt med att öka resursproduktionen. Iallfall, innan idag så hade jag 30 spjutmän, 10 svärdsmän, 10 yxmän och min paladin. Jag skickade iväg mina 30 spjutmän och 10 yxmän på en attack mot en barbarby och trupperna skulle anlända runt 16 (har jag för mig) när jag loggade in runt kl 17 idag så hade spjutmännen och yxmännen försvunnit så jag kollade genast upp rapporterna, den senaste rapporten visade dock att jag skickade alla mina trupper och att alla kom ut levande. Det stod dessutom att tiden var 12:58 (förmodligen en rapport som jag glömt att läsa innan jag skickade den senaste. Så rapporten från min senaste attack har försvunnit helt och hållet tillsammans med mina trupper. Har sökt överallt men har inte hittat någon förklaring. Innan ni säger något ska jag också tillägga att det inte stod någonstans att trupperna var påväg tillbaka och dom fanns inte heller i barackerna. Har 2 förklaringar till detta.

1. En bugg har gjort att trupperna har försvunnit.
2. Dom blev besegrade av fienden men ingen rapport kom fram. (vilket jag tycker att det borde göra även om ingen överlever.

Mvh/Simon
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Låter konstigt, du råkade inte trycka "Assistans" istället för "Attack" när du skulle skicka iväg dem?

Om så är fallet, gå in på Samlingsplatsen -> Trupper -> under Trupper i andra byar -> Dra tillbaka alla
 

DeletedUser

Guest
Det var inte fallet heller. Kan man skicka förstärkningar till en barbarby? Trodde att dom alltid var tomma på soldater.
 

super mario2

New Member
Reaktionspoäng
1
En barbarby är inte alltid tom på trupper. Om byn tillhört en spelare och sen blivit barbar så står trupperna kvar om ägaren inte först gjort av med dem innan han övergav spelet och byn blev en barbar. Bäst att skicka en spej först om du vill vara säker. Låter dock konstigt att du inte fick en rapport.

mvh
mario
 

DeletedUser

Guest
Hittade precis den. Fanns inte bland dom vanliga rapporterna utan fanns på kategorin "farmassistent" (del av ett uppdrag) så inga fler inlägg behövs för den här tråden
 
Topp