DeletedUser
Guest
Jag vill lyfta treveckors regeln i en egen diskussion eftersom den har sån sjukt stor inverkan på spelares spelupplevelse.
Regeln jag vill prata om är denna:
Tidigare har gällande regelverk handlat om den mer rimliga tidsrymden 24timmar, nu har detta ändrats till tre veckor.
Detta har gjort att de par som spelar TW-Tillsammans och de föräldrar som spelar med sina barn har fått det väldigt mycket jobbigare att spela.
Du kan inte längre skicka rens ut i rimmen för att se till att ditt barn får nya bra farmer, du kan inte längre använda samma fejkscript som din partner och du kan inte ens deffa samma stammedlem som din partner assisterat.
Tidigare kunde man skicka ass till en stamkamrat och ett dygn senare låta din partner skicka deff utan att bryta mot några regler. Detta var ett helt klart rimligt tidsspann som alla kunde förstå.
Men tre veckor?
Tre veckor är en sån tid som gör att man helt måste sluta spela med folk man bor tillsammans med.
Det som är så fint med TW är att flera har det som ett familjenöjje. Man träffar nya vänner och binder nya kontakter med människor.
Det finns flera exempel på att par bildats genom det här spelet och sånt bör väll uppmuntras istället för att motverkas.
Jag har hört om flera par och barnfamiljer som nu funderar på att sluta spela enbart som ett resultat av den här regeln, därför måste den ändras och det snart.
//MrR
Regeln jag vill prata om är denna:
§3) Delad internetanslutning
Denna regel gäller för de som delar en dator eller ett nätvärk med en eller flera spelare. Ett delat nätverk kan vara ett hushåll, ditt jobb eller skola. Alla spelare som till sin vetskap delar internetanslutning reguljärt (för 3 dagar eller längre) skall lägga till varandra under "Inställningar -> Delad internetanslutning". Konton som övervakas behöver inte göra detta.
Om du bara tillfälligt delar samma internetanslutning (mindre än 72 timmar) behöver du inte lägga till andra genom den "delade internetanslutnings"-funktionen.
Om du har angett en delad internetanslutning, är du inte tillåten att utföra interaktioner med spelare som du delar internetanslutning med. Koordinering inom en treveckorsperiod är förbjuden om du delar internetanslutning. Detta innebär att det måste gå minst 3 veckor, efter tidpunkten från att det sista kommandot skickades, innan en annan spelare på samma internetanslutning kan skicka nya (koordinerade) kommandon.
Tidigare har gällande regelverk handlat om den mer rimliga tidsrymden 24timmar, nu har detta ändrats till tre veckor.
Detta har gjort att de par som spelar TW-Tillsammans och de föräldrar som spelar med sina barn har fått det väldigt mycket jobbigare att spela.
Du kan inte längre skicka rens ut i rimmen för att se till att ditt barn får nya bra farmer, du kan inte längre använda samma fejkscript som din partner och du kan inte ens deffa samma stammedlem som din partner assisterat.
Tidigare kunde man skicka ass till en stamkamrat och ett dygn senare låta din partner skicka deff utan att bryta mot några regler. Detta var ett helt klart rimligt tidsspann som alla kunde förstå.
Men tre veckor?
Tre veckor är en sån tid som gör att man helt måste sluta spela med folk man bor tillsammans med.
Det som är så fint med TW är att flera har det som ett familjenöjje. Man träffar nya vänner och binder nya kontakter med människor.
Det finns flera exempel på att par bildats genom det här spelet och sånt bör väll uppmuntras istället för att motverkas.
Jag har hört om flera par och barnfamiljer som nu funderar på att sluta spela enbart som ett resultat av den här regeln, därför måste den ändras och det snart.
//MrR