Toppstammarna

Reaktionspoäng
14
Då världen är tråkig och forumet dött drar jag en genomgång av toppstammarna (Eller de mest intressanta i toppen iallafall). Det är mina åsikter och tankar, kom jättegärna med egna men respektera mina. Självklart kan även jag ha fel.

sv35


Svart : Z-F
Vit : Losers
Mörkblå : BOTB
Gul : BAN
Ljusblå : Villa
Grisrosa (?) : S-T
Mörkgrön : BBB familjen
Orange . Smurf
(Ja jag är på pappret färgblind...)

Så då börjar vi analysen:
1. Z-F
: Överlägset störst i K55. (om man håller isär BBB stammarna, vilket man måste då detta inte är nån bra värld att samarbeta på). Har turats om att ligga etta med Losers men har tagit ett grepp om förstaplatsen efter man rekrytera -Done*. Innehåller den enda spelaren som adlat än (sjukt bra jobbat) och har 6 spelare på topp 25. Desto viktigare: 4 av topp 5 "farmat per dag" huserar här, varav den femte är stamlös.
Dock oväntat låg OBA för en toppstam, endast sjundeplats där. Alla kör farmassistenten och ingen har tid att rensa?
Halva gruppen skulle nog kunna räknas till den här världens 20 starkaste spelare, men bär fortfarande på en del dökött.
Geografiskt ihoptrasslade med BBB-familjen och till viss del både BAN och Smurf. Men får man tid på sig kan man nog konkurera ut dem. Ryktas om att en brödrastam ska byggas?

2. Losers: Rent namnmässigt skulle jag säga att Losers är v35's starkaste stam, men dom hinner inte med i Z-Fs rasande tempo. Har liksom Z-F 6 spelare på topp 25, men bara 3 spelare på topp 25 farmat.
Har geografiskt ett mycket bra utgångsläge med Villa som enda stora hot. Men på riktigt, 19onde plats på OBA? Visst är det tidigt att räkna för mycket på det än, men några hot borde väl ha raderats och några starkare farma än bara barbs borde skapats?

3. BOTB: Ett stort poänghopp mellan 2an och 3an här. Wallytwig är för mig det enda kända namnet, men han ser ut att bära stammen bra själv. Väldigt tidigt än men visst börjar det sållas lite och än sålänge står dom upp bra.
Har dock svårt att tänka mig att dom blir kvar länge då vi hittar BOTB's toppfarmare först på 71(!!)a plats.
Har en okej geografisk plats då man kan avancera fritt åt nordöst (åtminstone inga toppstammar ivägen). Har ett ganska tätt kluster med bara ett par Z-F spelare som tar plats därimellan. Frågan är vad Z-F spelarna vågar göra då BOTB har så pass många spelare nära och Z-F själva är ganska spridda. 18onde plats på OB visar att man undvikit incidenter än sålänge. Kan dock få trubbel med Skånes och Norrlands stolthet.

4. Villa: Kan inte säga mycket om det här gänget, inga toppnamn även om några har skymtats på tidigare världar. Toppspelarna ser okej ut, men botten 5 håller ingen högre klass. Ligger i ytan som Losers lär avancera mot och tror inte man får så mycket att säga till om där. 4 i OBA visar ändå att det finns lite trupper i stammen, och man har klarat sig från större anfall då OBF är väldigt låg.

5. BAN: Bu-hu-hu, Acidforest (bror till legenden Acidclown?), Need fofr speed, finns några okej namn här. Dock är nog skillnaderna för stora på toppen och botten att det inte bär så långt. Ligger ihoptrasslat med S-T. Men finns yta att plocka i sydväst om man vill undvika konfrontationer. Tror dock att de lägre spelarna drar ner den här stammen, synd för de starkare att det är så låg limit för stammedlemmar, svårt att söka sig någon annanstans. Men som sagt, det mer erfarna kanske kan leda de lägre på rätt väg? Har bara Bu-hu-hu på topp 100 farmat vilket inte är nå vidare...

6. S-T: Stammen som trasslat ihop sig med Ban, men måste säga att S-T ser starkare ut, även om namnet känns rätt töntigt och uttjatat. Leds framåt av Teh Gow och Embryo, men även Axxo, Cpt apelsin och zanoj har jag sett förr. Ganska bra klustrat även om det känns lite väl tätt nästan. Har Gow och Axxo på topp 25 farmat. Men rank 34 i OB? Vad händer där?

Börjar bli trött nu så blir allt kortare...

7: BBB-familjen: Den första toppstammen att officiellt komma ut som familjestam. BBB+ är ganska överlägsna i OBA även om det inte säger så mycket än.. Dock blir nog geografin deras fall. Ligger i Z-F's territorium och till viss del även beblandat med Smurfarna. Huvudsakligen ganska bra klustrat även om några avstickare finns. Tyvär för dem är det även många andra toppstammar som brytit in i klustret.

Även smurfarna känns intressanta och värda att nämna.

Så vad läser vi ut av detta:
Jo världen känns stundtals långtråkig. Tiden från v1-v4 då det fortfarande var högintressant mellan 10-15 stammar efter 1 år är bortblåst. Då det fortfarande var jämnt mellan 3-4 stammar efter 3 år (v1). Det här är vad vi har nu. Men utifrån förutsättningarna så kan det fortfarande bli spännande. Z-F ser otroligt starka ut med sina plundrare, men bygger man en systerstam kan saker splittras. Och det är flera som vill åt deras yta. Och den låga OBn känns ändå oroande. Losers kommer göra allt för att ta ikapp försprånget Z-F fått, och kan lyckas då deras enda hinder nu är Villa samtidigt som Z-F har både S-T, BBB familjen, BAN och Smurfarna inkräktande. Samtidigt som Z-F är relativt splittrade. Och i de fyra utmanarna finns det även små guldkorn. Och då världarna är små och det bra byarna få så kommer de större striderna äga rum tidigare än på spelets första världar. Redan om två veckor kan man nog sia betydligt mer om framtiden. Men om dessa BAN, Smurf, BBB och S-T stör Z-F samtidigt som Villa stör Losers så är det fritt fram för BOTB att ta över K45 och skapa sig ett försprång. (tror dom ska klara av skåne och norrland). Än sålänge kan allt hända, säkerligen kommer fler familjestammar skapas (ryktas om både Z-F och S-T). Eller kommer stammar bli bröder och systrar eller kommer de bästa av alla samlas i en? Allt kan hända och jag ser fram emot fortsatt spelande.

Varsågod till att fördrivit lite av veckans tråkigaste dag.
//KS
 

DeletedUser

Guest
Tusan vad bra skrivit!

Ser vi en sådan här om 7 dagar också? Tror mycket händer inom 7 dagar!

Bra jobbat :)

Vem tror du kommer ligga 1a i stam och spelare?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ny lista från er som har skrivit ovan eller någon annan som vill fortsätta tråden, för det händer en hel del på världen, eller hur?
 

Humpepro85

Member
Reaktionspoäng
0
Vad är lögnerna om losers? :eek:

Kolla på min post igen, men om du inte orkar läsa tre rader så kan jag skriva igen

kilsmo snubben skrev:
Losers är v35's starkaste stam
↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
Detta är lögnen. Ber om ursäkt för att jag skrev i plural..
 

DeletedUser

Guest
Jag ser gärna en update av denna tråd. Vem är starkast? Vem kommer vinna? Vilka underdogs finns? Vilka är farorna?
 

DeletedUser

Guest
Kolla på min post igen, men om du inte orkar läsa tre rader så kan jag skriva igen

kilsmo snubben skrev:
Losers är v35's starkaste stam
↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
Detta är lögnen. Ber om ursäkt för att jag skrev i plural..


Han/hon (TS) gör det tydligt att det är dens personliga åsikt. Men visst, förstår att du inte håller med om att vi/de inte är den teoretiskt starkaste stammen.
 
Reaktionspoäng
14
Ger mig på en update. Jämförelserna i statistiken är gjord med alla topp 25 stammar.
sv35


Svart : Z-F
Vit : MYS
Grisrosa: S-T
Blå : Villa
Gul : Sekten
Mörkgrön : BBB-familjen
Röd : QD


1. Z-F:
OBA: Rank 1 (Överlägset)
Snitt/Spelare: 9508 (1a.)
Snitt/by: 2662 (2a.)
Erövringar: 36-0
Topp 25 spelare: 7st.
Topp 25 Plundrade res på en dag: 5st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 10/14

Kommentar: Växer på bra, precis som väntat, har kopplat ett starkt grepp om världen. Plockat 5 byar av BBB-familjen som tappat grovt sedan förra analysen. Plockat 4 smurfbyar (som visserligen floppade trots några kändare namn). Ser annars ut att plocka ganska fritt. BBB har fortfarande ett fäste i Z-Fs område, men kan nog raderas närhelst Z-F önskar, men att låta dom sköta byggjobbet är väl inte fel. Även om det än sålänge finns mycket ganska enkel mat så sinar det sakta men säkert, man kommer då stå med en bred front mot S-T som blir första riktiga provet. Rek City gör ett grymt jobb, men när man jobbar så hårt är det tveksamt hur länge man orkar hålla motivationen uppe.
Adlingarna och den överlägsna OBA'n visar hur överlägsna Z-F är i nuläget, frågan är hur mycket def det finns i stammen, rank 12 OBF säger att dom inte har testats, blir intressant när man ställs mot S-T, vilket förr eller senare är oundvikligt med den här utvecklingen (BBB är redan för underlägsna för att kännas som ett spännande motstånd). Går inte att säga att dom valt att expandera åt nåt speciellt håll, utan ligger bara och sväller. Dessa är i min värld fortfarande storfavorit att vinna världen, dock vill jag se kriget mot S-T innan jag utlovar något.

2. MYS:
OBA: Rank 4.
Snitt/Spelare: 6548 (2a.)
Snitt/by: 2456 (6a.)
Erövringar: 17-0
Topp 25 spelare: 4st.
Topp 25 Plundrade res på en dag: 1st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 8/15

Kommentar: En revolutionerad och utvecklad version av tidigare BOTB (eller lämna de närmast Z-F åt ödet och försöka rädda sig själva?). Starkt och viktigt att man fick in Boefst, minskar både poäng och kvalitétsavståndet till Z-F. (såg just att BOTB missades på kartan vid förra analysen) men vid en första anblick får jag intrycket att man avancerar norrut, bestämt från ledningen eller varje spelare för sig lämnar jag osagt, gissar att man vill köpa sig tid? Liksom hela världen hoppas man förmodligen att Z-F ska välja ett annat mål än ens egna stam. Adlat 17 byar av varierad kvalité. Men ska även nämnas att stammen är relativt nyskapad och alla tidigare adlingar av spelare därför inte registrerade. Med tanke på det är det imponerande att ändå vara 4a i OBA. Dock så håller inte spelarkvalitén igenom hela startfältet. Topp 4 (boefst, kimpa, wally och Nodus) skulle passa i vilken vinnande stam som helst. Men spelarna lägre ner håller inte. Toppen skulle behöva slå ihop med någon annan stams topp för att verkligen kunna pressa Z-F. Och har nu stött på patrull ute till höger där en stam vid namn QD ploppat upp (stjäl deras 2 toppspelare som en början?) Även om utgångsläget är bättre än för S-T, och man är överlägset störst i k45, så tror jag tyvär kvalitén på övriga 11 orsakar ett platt fall.


3. S-T:
OBA: Rank 3.
Snitt/Spelare: 5284 (4a)
Snitt/by: 2402 (9a)
Erövringar: 19-0
Topp 25 spelare: 4st.
Topp 25 Plundrade res på en dag: 1st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 6/15

Kommentar: Här tror jag vi har, i nuläget, den största utmanaren om titeln. Och det geografiska läget gör att det inte kan väntas allt för länge innan seriefinalen avgörs. Men ju längre freden varar desto mer
spännande blir kriget när det kommer. Kvalitén här känns jämnare än MYS, även om toppen här inte är fullt så stark som MYS's topp 4 så är den jämnare fördelad och sammanlagt högre. Axxo, Teh gow, Embry, Get rekt, cpt apelsin, sallymedknivn, det är några fina namn och absolut jämförbart med Z-Fs uppställning, som inte heller är klanderfri. Jag har fattat tycke för den här stammen, och är väldigt fascinerad av farmningen, Teh gow har på en dag dragit in mer än 110k över Z-F's högst rankade där, imponerande och starkt,, men ännu mer fascinerad av stackars sally, att genomföra 6000 farmrundor på en dag kräver respekt, endast Teh gow slår det. Men att på dessa endast dra in 37.000 är en betydligt större bedrift, alla styrkekramar åt dig.
Ett frågetecken för många barbaradlingar. Men även några ganska fina byar har plockats.
Men även S-T har fått upp ett litet hot av en märklig sekt väster om sig vilket begränsar deras yta och expansionsmöjligheter, tror inte man vill slösa på off, men ändå har man valt ett offentligt krig mot W.T.C, vilket i sig inte borde kosta för mycket resurser, men konstigt att man offentliggör det.
Och kan någon besvara huruvida S-L är en familjestam till dessa?

4. Villa:
OBA: Rank 15.
Snitt/Spelare: 3556 (6a)
Snitt/by: 2490 (5a)
Erövringar: 8-2
Topp 25 spelare: 0st.
Topp 25 Plundrade res på en dag: 2st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 6/15

Kommentar: Ja jag trodde man skulle vara mer eller mindre utrotat nu av Losers. Men losers sprack och Villa är nu i stort sett utan konkurrens i K44. Men tänker fortfarande inte se dessa som en seriös utmanare, det fattas någon som går i bräschen för tillväxt. De 8 adlingarna är 3 barbs och en självadling så egentligen bara fyra. Classic control var inte rädd för att ta en by, och det är nog inte någon annan av toppspelarna heller. Man klarar sig säkert en månad till utan större bekymmer då det fattas hot i närheten, men om Mys skulle söka sig ditåt så är det nog bara tack och hej. Att man har 2 spelare på topp 25 plundrare gör mig dock något tveksam, och bland de många okända namnen kanske det växer ett o annat guldkorn.

5. Sekten:
OBA: Rank 20.
Snitt/Spelare: 2711 (8a)
Snitt/by: 1997 (10a)
Erövringar: 5-0
Topp 25 spelare: 1st.
Topp 25 Plundrade res på en dag: 0st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 3/14

Kommentar: Vet inte mycket om dessa, och tror inte det är någon större idé att läsa på nåt när dom snart försvinner igen. Placerad i Villa's nedre ände och S-T's västra front, Kan nog leva ett tag på att Villa är för spridda för att någon ska våga anfalla och att S-T är försiktiga med sina trupper. Känner inte igen ett enda namn (Men jag har såklart inte varit på alla världar) och adlingarna är 3 barbs och några mindre spelare. Kan som sagt klara sig ett tag men kommer inte ha något med topp 3 att göra, även väldigt låg OBA påvisar att de adlade spelarna inte krävt så mycket.

6. BBB:
OBA: Rank 17.
Snitt/Spelare: 2610 (10a)
Snitt/by: 1865 (12a)
Erövringar: 6-3
Topp 25 spelare: 1st.
Topp 25 Erövrade res: 0st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 3/15

Kommentar: "Det känns som allting faller neeer, varenda liten del som jag har kvar,, nu blundar jag för allt jag seeer, och därför vill jag dansa, ja därför ska jag dansa, genom alla problem jag haar..." (ja jag diggar norlie & kkv).
Systerstammen är borta, tappat 2 byar till Z-F, 1 till Mys. De starka spelarna från BBB+ valde att gå åt andra håll, kvar är ladyblue som försöker styra ett skepp med sönderrostat skrov och trasiga segel i ett hav av svarta hajar(kartan). Frågan är om vi får se en sista dans mot Z-F innan v35's första familjestam, som ett tag såg riktigt stark ut, är borta. Man har väl i ärlighetens namn ingen chans utan floppen är redan påbörjad, alternativen är att dra ut på det och hoppas kunna växa nog som spelare för att bli intressant för någon annan toppstam, eller att gå in och störa Z-F så gott man kan och hoppas på sympati från andra stammar så dom går in.


7. QD:
OBA: Rank 11.
Snitt/Spelare: 2627 (9a)
Snitt/by: 1839 (13de)
Erövringar: 6-0
Topp 25 spelare: 1st.
Topp 25 Erövrade res: 2st.
Spelare som erövrat minst 1 by: 3/14

Kommentar: En ny stam på topp 7, som precis som Sekten kommit upp mer tack vare andras olycka än egen kvalité. Ligger ganska splittrat på öster. Några byar står som serverade för toppstammen medans andra är rätt bra klustrade, har två spelare högt upp i både poäng och resursjakt. Men namnen är inte speciellt kända. Betyder inte att dom är dåliga, men dom har inte åstadkommit något minnesvärt, än. 2 adlade barbs,, men Majskolven inledde med en riktigt imponerande adling(Whichguy från Losers på 3100p).
Om Mys väljer att dra sig bort från Z-F ytterligare ligger man i riskzonen. OBA 11 är godkänt, och man kanske kan stå emot Mys en kortare stund, Men man förlorar pga sämre kvalité överlag.
 
Reaktionspoäng
14
Sammanfattning:
Toppstammarna ser stabila ut, Z-F, MYS och S-T spelar i en liga för sig och ingen stam kommer knuffa bort dom sålänge dom håller sig ifrån varann, vilket kommer vara omöjligt längre fram. Frågan är vem som förberett sig bäst till dess. Fram till dess äts nog Sekten sakta av S-T och Z-F's norra del fortsätter leka med BBB. Z-Fs södra del får ligga och fortsätta jäsa på ströbyar. Medans Mys behöver välja om man ska fly eller bredda fronten. Rek City gör ett fantastiskt jobb i spelartoppen, men mycket ansvar hamnar på honom då hans adlingar och poäng får han att se skräckinjagande ut, kan han leva upp till förväntningarna när det börjar blåsa hårdare?

Bör även nämnas att vi efter BBB+'s uppbrott och Losers tapp har 5 topp 50 spelare stamlösa. varav Classic Control (som förvisso aldrig haft en stam) ser starkast ut, vi har 3 stammar på 5-6 spelare på topp 25 som därmed är ett litet gäng starka spelare. Så det är inte omöjligt att vi får upp nya topp 7 stammar snart, även om det känns långsökt att någon kommer nå topp 3 potential.
 

R.E.

Member
Reaktionspoäng
7
Tänker lämna en kommentar.

Vi upplöste inte Losers för vi var rädda för konflikter.

Mvh
 
Topp