Topp Stammar

DeletedUser

Guest
Tycker det är väldigt dött i forumen Sverige nu för tiden, så ska göra ett försök att liva upp det lite!

Skriv vilka stammar ni tycker ligger i toppen, även åsikter och funderingar angående dessa stammar!
 
Reaktionspoäng
5
Loyal: Helt klart en av mina favoriter, finns många duktiga och erfarna spelare i detta gäng, ett flertal som jag spelat med/mot. De har go kontroll över sin kontinent nu när de gjorde sig av med Riket, tror de kan gå riktigt långt om de spelar sina kort rätt.

CF/CBP: En av 3 starka familjestammar i världen, finns även här många duktiga spelare, tror dock de skulle tjäna på att sålla bort ett par spelare och skapa en "monster" stam. CF har rätt bra kontroll gäller att de får bort vissa konkurenter, CBP ligger lite sämre till men även de har potential. Kan nog gå långt.

TC: Här snackar vi rutinerade spelare, en liten men farlig skara spelare. Får se hur de klarar sig känns som många stammar har ögonen på dessa, med all rätt de är helt klart ett hot. Men med rätt allierade osv kan dessa nog ta sig långt.

ACE!/ACE: Den andra av de starka familjestammarna, personligen diggar jag dessa mycket, särskilt pga av deras diplomat, gamla goa upp1 ;) Tror de kan klara sig bra, även dessa bör dock slå ihop sig till en.

BAN!/FINSK: Ännu en familj, populärt på v.36 tydligen.... Just BAN! ser jag som extremt farliga, många gamla duktiga spelare och en del nya, men i stort mycket duktiga verkar det som. Har en del konflikter omkring sig ska bli spännande att se hur de hanterar dessa. FINSK o andra sidan känns väldigt ojämn, en del duktiga och en del oerfarna, men vi får se. Skulle tippa på att de duktiga från FINSK går över till BAN! i en snar framtid. De kan bli svårt men de har chans att ta sig långt.

WWW: GG EZ... Nämen orkar ej skriva om egna...

Lite snabbt ville bara börja så kanske fler hakar på, lets bring the forum to life!
 

DeletedUser

Guest
1 C F En av dom bättre stammarna på världen, har ganska bra kontroll över sin kontinent, men inte helt än.
2 Loyal Ni har krigat på fint och adlat bort alla hoten i er kontinent, kommer nog va kvar ett bra tag till.
3 TC Många duktiga spelare här, men ser att ni förlorat en heldel byar till Loyal, krig mellan er?
4 BAN! Finns flertal duktiga spelare här, dock hört att ni har krig på flerar fronter, blir nog inte kvar länge till.
5 WWW Vet inte mycket om er, känner igen några konton, kan gå hur som helst beroende på hur ni sköter er diplomati.
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Dags för WWs Roast n Toast! Nej inte alls dags för kärlek och kunskap som jag ej besitter.
Detta var ju jobbigt...

Hoppas det kommer upp lite krigstrådar snart.
1. Loyal
Spelare med potential sitter här. Ser ut som om ni arbetat på att stärka er fullt ut i kontinenten till att börja med. smart men det är ju så man ska göra om man inte vill kämpa med fiender i ryggen senare i spelet. Spelarna som sitter här har varit med i leken ett bra tag.
Vad gör ni nu vad ska ni göra nu?
Ja det vet inte jag något om då jag precis kommit hit och det är första gången idag som jag tittar på stammarna på världen xD

Tittar man på alla de andra stammarna ligger dem mer utspritt än er vilket kan vara både positivt och negativt. Ni har en mycket större front att försvara än dem som har en spjutspets mot era kanter.

2. CF
Vilka har vi här...
Ja det borde ni som läser här också ha full koll på för även här sitter det gamla rävar och spelar, alla här även starka spelare som kan fungera i stress (om det nu någonsin uppstår någon)
Ni ligger lite mer utspritt med era spelare i 3/4 kontinenter, mycket deff trupper i onödiga byar kan jag tänka mig alltid kul. Eller så står dem tomma? för vem vågar anfalla dem?
Ni har potentiellt fler mål att adla om man utgår från kartan och kan utvidga er snabbast utav de stammar som ligger i toppen. Ska bli intressant att se vad ni gör eller vad ni kommer till att göra.


3.
TC
Minsta stammen på toppen. Era flesta erövringar kommer ifrån stamlösa byar, och era flesta förluster av byar är tagna utav loyal. Låg ni i deras kontinent eller är det bara så att dem är påväg över till er?
Det återstår för mig att se men för att hålla emot dem behöver ni nog hjälp då ni faktiskt är så pass färre spelare.


På 3 stannar jag för nu är jag trött.
Hoppas ni bjuder på lite statistik i forumet när det blir lite större krig på världen!
 

Bonniers Bokförlag

New Member
Reaktionspoäng
3
Inte spelat på över två år, får väl se hur mycket jag kan säga om dagens toppstammar..

1. Loyal -
2,362,976, 15 medlemmar
En hel del spelare man känner igen (v27 och v25 främst), många duktiga spelare som på den tiden hade lite problem med sammarbete om jag inte minns fel. Ska jag vara ärlig har jag svårt att komma ihåg exakt vilka som spelade men kände igen många av kontona i alla fall. Utan tvekan duktiga nu då de leder världen och ligger fint där i nordväst. Spelarna som känns farligast är Lootrux och Byggare Jonas, många bra placeringar på gamla världar. Finns säkert många andra spelare som är minst lika farliga och spelat på andra konton tidigare. Känns som en jämn stam där alla spelare är duktiga och kan bidra, brukar löna sig i slutändan.

2. C F - 1.835.434, 15 medlemmar
En del riktigt duktiga spelare, också en hel del rätt små spelare. Har högst Total OB så verkar ju varit med om en del redan i världen. Spelare som Trixfix är alltid farliga att ha i stammen (om jag nu kommer ihåg rätt..). Ligger något mer utspritt och har tre potentiella fronter i krig. Skulle ändå se dem som en svagare stam är Loyal, mycket p.g.a att det känns som ett par spelare kommer bära upp denna stammen. Verkar för närvarande adla upp Ace utan några större problem.

3. TC - 1.269.033, 11 medlemmar
En stam där 4 spelare är långt före resten, dock verkar de precis rekryterat in en del nystartade konton från rimmen så i framtiden blir detta nog en stam att räkna med. Känner igen ett par av namnen, några som jag spelade med på en gammal Classic värld och Nocturne som enligt TWStats vann v32. Har nästan all OB i OBA vilket tyder på att de inte har mött så mycket motstånd innan. Ligger väl samlat uppe i nordöst utöver några spelare på rimmen och en spelare som ligger mitt i smeten. Skulle hålla dem på ungefär samma nivå som CF, men som en svagare stam än Loyal. Motiveringen här är samma, känns som ett par spelare bär upp denna stammen.

4. BAN! - 990.450, 15 medlemmar
Här känner jag tyvärr inte igen någon alls, ett par spelare som verkar duktiga och ligger med i toppen. Av deras placering på kartan att dömma verkar de ha startat senare än de andra toppstammarna, eller så har de adlat sig utåt rimmen. Det som talar för dem är deras extremt packade kluster där de bör ha lätt för att försvara sina egna byar. Är systerstam (??) till Finsk, i så fall är deras utgångsläge bättre. Verkar vara en svagare stam än Loyal, CF och TC. Känns på något sätt som att avsaknaden av riktiga toppspelare kan skada dem.

5. Finsk - 919.073, 11 medlemmar
En spännande stam med en del spelare som verkar duktiga. Ligger väldigt nära Loyal och det är väl det som talar emot stammen. Samtidigt verkar det vara deras bästa spelare som ligger och gränsar mot Loyal vilket bör gynna en mindre stam. Annars är de väl samlade och verkar än så länge inte stött på speciellt mycket motstånd. Om det stämmer att de är systerstam med BAN! så har dessa två stammar bra kontroll över den södra delen av kartan.

Har som sagt noll koll och känner igen väldigt få spelare på denna världen. Världen verkar dessutom vara väldigt lugn, inga stora krig och externa är ju totalt dött. Hoppas den livas upp lite i framtiden :)



 
Topp