Topp 10 stammar

DeletedUser

Guest

8. CF - Ja här är rövslickarna deluxe! Rövslickat UC/IM sen världens början. Attsckerar dem som redan är svaga men skulle inte klara av något på egen hand. Dem får se upp för TOD som är dem i ryggen.

Detta är din lista och såklart dina åsikter men måste ändock säga att jag inte tkr detta stämmer alls. CF har aldrig haft nått samarbete med IM så du bara vet. Många trodde att dem hade det med RT och IM men hade det endast med RT... Sen har dem haft det tufft med många stora spelares avhopp... Själv tkr jag dem är duktiga och absolut inte några fjäskare!
 

DeletedUser

Guest
I väntan på Ägg rikets mer detaljerade lista.


UC

Riktigt grymma spelare och väldigt stor stam. Chockade mig när de förklarade krig mot PKG TWO och ROSA.Men det kanske var väntat? Vet inte så mycket om öst men de verkar göra bra ifrån sig. En stam att akta sig för självklart.

NICE

Har börjat öka i poäng som bara den och stigit till rank 2. Bra jobbat och gillar ledningen. Dock krigar de mot PKG och de bör man inte underskatta. Annar så verkar de vara en stam som vet va de gör.

Two

Blandade känslor angående denna stam då jag själv stred mot 3 av deras medlemmar. Men de verkar veta va de gör. Tappade byar mot UC men nu har de kommit igång igen och ger sina fiender motstånd. Gillar att ni är 14 spelare och är på topp 3 ;)

PKG

En av de stammarna som jag verkligen respekterar för deras aktivitet. Krig på flera fronter under flera månader och de har lyckats hålla sig bland toppstammarna. Riktigt starkt gjort trots bara 14 medlemmar. De verkar inte ge upp och kommer aldrig att göra det. De går i plus också , blir spännande att se vad som händer med denna stam i framtiden.

ROSA

Väldigt tyst stam.. alltid vart inklämd av massa andra stammar och kan inte adla sig utåt känns det som. Vet inte så mycket om de tyvärr.

DF

Ingen aning om vilka ni är, förutom att ni skapades lite före oss :)

TOD

Inte hört så mycket om er heller tyvärr men bra att ni la upp krigsförklaring mot WDS på det externa! Alltid kul att läsa lite fighter!;) Ni ökar bra i poäng.

C1

Passar min egna stam- Men den bästa stammen jag varit med om kan jag säga!

WDS

Vet inte så mycket om er förutom att ni plockar lite byar från PKG när de redan låg i krig mot flera stammar. Dock ser det ut som om ni börjar få stryk, speciellt utav berry73. Har för mig att en av era medlemmar attackerade en av mina medlemmar, dock så var de inte lyckade.. LK och YX i olika attacker.. Vet inte vad det säger om stammen men hoppas att alla andra spelare i stammen inte är som han som attackerade vår kille.

CF

Vet inte så mycket om er ..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kommer ikväll eller inatt. Varit mycket på senaste tiden så har inte hunnit :)
 

DeletedUser

Guest
Vadå. menar du att du väljer irl före ingame? :eek: hehe ;)

Väntar med spänning :O
 

DeletedUser

Guest
1 UC
Fiender:
Two
DF
ROSA
HOB
Vikings

Iap/Allianser
CF
NICE

Ligger rank 1, bäst OBA, nästbäst OBF och bäst OBT.
En stam som har ett gäng erfarna spelare. En för stor blandning av olika sorters spelare som gör att deras offensiver inte blir allt för kordinerade. Har en mycket större potential att göra större skada i deras offensiver än vad de gör just nu.

Internt: Verkar som en stam som verkar ha det svårt att styra upp sig till seger, dålig ledning eller dålig lydnad? Enligt profilen ska Nico återigen styra fartyget, vi får väl se om han gör det bättre denna gång. Rykten säger att han söker rekryteringar och det kan bero på att två av [ally]UC[/ally]s spelare fått bann samt två stycken som har slutat?

Krigsmässigt

Har gjort ett bra jobb i UC - Two och ROSA kriget. UC leder fortfarande kriget med 19 byar(i skrivande stund). De gjorde en stor spurt när kriget precis hade startat och erövrade flera byar av alliansen. De lyckades hitta de svaga/inaktiva länkarna och fick en fördel i kriget, ett bra jobb där må jag säga. Det har nu nästan gått 37 dagar in i kriget och det har blivit allt jämnt. Ska bli kul att se vilka som går segrande ut i detta krig.


Enligt rykten på externa ska deras mål vara att vinna världen innan midsommar, något som kommer hända?

2 Two

Min egna stam så tänker inte kommentera så mycket här men senaste händelser i denna stam har väl varit Merg med PKG och krigsstart med NICE samt CG.

3 NICE

Fiender:
Two

Iap/Allianser
CG
UC

Bra stam som visade i kriget mot PKG att de kan kriga, trots att dom möter en större stam.
Däremot enligt mitt tycke en trångsynt stam. Ville inte skapa fred med PKG för v25's bästa vilket ledde till att Two tappade tilliten samt respekten för sina allierade. Det är numera krig emot Two och NICE som sagt. Har enbart gått några timmar in i kriget så vi får se hur det slutar!


4 DF

En stam som har en otroligt erfaren ledning. Gjorde en storoffensiv emot slogan där de adlade 150k poäng under 2-3 dagar. Har perfekt positionering för att förvandla UC norra/nordöstra spelare till aska.


5 TOD

Verkar slåss bra mot wardogs, även om det har varit en stam som har växt i det tysta ute i rimmen.
Turnisse som leder denna stam och har helt enkelt tagit en vanlig rim-stam till toppen. Kommer bli en farlig stam i framtiden skulle jag vilja tro!

6 C1

Ganska tyst stam på externa, även om vissa därifrån låter lite mer. Hade ett litet krig som de gick vinnande ur.
Ligger otroligt bra för det här nya kriget som brutit ut i väst. Vilken sida de väljer är fortfarande ett frågetecken men i vilket fall ska de bli kul att se vad den västra rim-stammen går för. Det här kommer trotts allt vara deras största utmaning hittills oavsett sida.

7 CF

En stam som står UC väldigt nära. UCs bäste spelare härstammar ifrån denna stam så här produceras toppspelare skulle jag väl säga. Har dock inte ännu sett dem gå ut i något riktigt krig ännu förutom att snylta lite utsatta byar ifrån PKG.

Frågan vad som händer efter WDS-TOD kriget. Rent geografiskt borde den vinnade stammen gå på CF för att få en geografisk fördel. Ingen av dessa stammar vill antagligen inte stå CF nära då de backar UC varje dag i veckan. Tycker dock inte UC har samma tankesätt om CF men det får vi se nu efter nya ledningsbytet igen hos UC.

8 WDS

WDS vs WDS, TOD leder med 5-1.
Planeras det en offensiv från något håll, möjligtvis? Var ju en stam som krigade emot PKG och tog byar som hade trupper i rörelse. WDS vägrade skapa fred och nu har de satt sig själv i skiten när f d PKG nu kör tillbaka samt att de ligger i krig emot TOD. Inget vidare spelat tycker jag.

9 CG

Krigat lite mot PKG, även om deras OBA och framförallt OBF känns väldigt låg.
Kommer dom visa vad dom verkligen går för i det nya krig, eller kommer dom försöka fortsätta växa på småspelare.
Verkar även gilla barbarbyar väldigt mycket. Taktiskt eller lathet? Fortfarande ett osäker stam för mig, har ingen större koll på dessa än att LaaLaa spelade i C1 innan och lämnade för CG för de var större på den tiden..

10 ROSA

Tappar neråt i poäng sakta men säkert. Har ju en inlåst position och kan därför inte växa åt något håll än UC. Där möter de en färsk sv3snk medans ROSA är halvt inaktiva beroende på spelare. Bra spelare i ROSA men tyvärr så räcker tiden inte alltid till.
Förlorade bassss87 och everton till UC men nu verkar det som om de har kommit närmare varandra och snart tar ut dessa två spelare :)
Klarar dom att hålla sig kvar i topprankingen?


--------

Vet olika mycket om alla olika stammar och därav olika långa analyseringar per stam. Ju längre in i världen vi kommer desto mer får varje stam bevisa och då finns det mer att analysera :)

Ölnomineringen på facebook var en stor hit, tänker därför nomienera: sv3nsk.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Riktigt rolig lista att läsa! Dock skulle jag blygsamt säga att jag verkligen inte är UC´s bästa spelare ^^ Långt ifrån! Och Skulle även vilja säga att vi bryr om CF <3
Och till slut "Ölnomineringen på facebook var en stor hit, tänker därför nomienera: sv3nsk." Den har jag redan gjort o_O 5 sek!
 

DeletedUser

Guest
Riktigt rolig lista att läsa! Dock skulle jag blygsamt säga att jag verkligen inte är UC´s bästa spelare ^^ Långt ifrån! Och Skulle även vilja säga att vi bryr om CF <3
Och till slut "Ölnomineringen på facebook var en stor hit, tänker därför nomienera: sv3nsk." Den har jag redan gjort o_O 5 sek!

Tror han syftade på största spelare:)
 

DeletedUser

Guest
Största spelare, och bästa spelare är två heeeeelt olika saker :) O.O
 

DeletedUser

Guest
Jag anser dig och alea kontot som de bästa spelarna i UC just nu. Ni har gjort bäst ifrån er i kriget och därför UC fortfarande står på sina ben(enligt mig).

Jag nominerade dig för att göra en topp 10 lista, inte dricka en öl. Det är redan såååå ute ;)
 

DeletedUser

Guest
Aha nu hänger jag med :eek: Men får jag ta en öl medans jag gör en lista då ? o_O
 

DeletedUser

Guest
Jag anser dig och alea kontot som de bästa spelarna i UC just nu. Ni har gjort bäst ifrån er i kriget och därför UC fortfarande står på sina ben(enligt mig).

Jag nominerade dig för att göra en topp 10 lista, inte dricka en öl. Det är redan såååå ute ;)

Ni lyckades ju enbart adla byar av mitt konto när jag var iväg i 2 veckor utan nät. Innan det hade ni ingen framgång alls tyvärr förutom första byn du tog :)

Rolig lista btw
 

DeletedUser

Guest
Nej en Öl är absolut förbjudet sv3snk! Ingen reklamering av sådana hemliga drickor i externa!

Menar inte att du inte gjort dåligt ifrån dig wadis men eftersom wadman-kontot(nästan) är ute ur leken så kände jag inte att du var bäst just nu.
 

DeletedUser

Guest
Här är min lista, ber om ursäkt i förväg för eventuella faktafel/kränkningar :)

1 Two 10.797.727 10.810.644 21 514.793 1224 8.832

Mergen mellan PKG och Two verkar ha varit lyckad, de tog över första platsen och ser inte ut att släppa den på ett tag. Bröt sin allians och förklarade krig emot NICE, verkar ha varit ett lyckat drag även om en krigsförklaring från c1 medföljde. Krigar för närvarande mot c1, UC och NICE. Håller på att vinna två av krigen och tappar lite mot c1, dock verkar c1 nästan uteslutande ha adlat sina byar under krigets andra dag. Framtiden ser rätt ljus ut, så länge de behåller allianserna de har just nu och inte startar fler krig.
Detta är även stammen med klart bäst bredd, väldigt få lirare som inte är duktiga i denna stam, till skillnad från resten av stammarna. Klarar de att adla ner UC så tror jag de ligger bra till.


2 DF 6.174.413 6.372.630 23 277.071 748 8.520

Ny stam i toppen, rimstam som skapades sent. En otroligt duktig ledning där TheFugitive och Hatred verkligen kan sina saker. Även rekryteringen av Psykokneten verkar ha varit lyckad, även om UC blev förbannade. Fantastiskt läge då de egentligen bara har en enda fiende och en enda möjlig front. Dessutom har fiendespelarna på den fronten slutat spela, denna stammen lär växa så det knakar de närmaste veckorna. Deras svaghet är att de har väldigt många orutinerade och små spelare, 3 spelare står för nästan hälften av deras poäng. Svårt att sia om deras framtid, har en allians med Two vilket lär kunna vinna världen åt dom och Two om den inte bryts. Med tanke på deras allianser och position har jag svårt att se hur de ska kunna försvinna den närmaste tiden.

3 UC 6.083.031 6.083.031 11 553.003 660 9.217

Den förra storstammen på världen som verkar ha trott att de redan hade vunnit. De hade troligen vunnit om de hade kunnat hålla ihop stammen och inte velat avgöra för snabbt. Att anfalla DF (har för mig att UC började, inte säker på detta), visade sig vara avgörande då de helt plötsligt fick 3 fronter. När dessutom Wadman var bortrest och blev nollad och Oddball lämnade tappade de två av sina bästa spelare, något som visade sig vara dåligt för deras del. Lever praktiskt taget på två spelare nu, Crazykid och Sv3nsk. Återstår att se var dessa spelare hamnar om de ens lämnar UC. För resten av stammen är död och har praktiskt taget gett upp. Tror de är rätt körda.

4 TOD 4.813.188 4.979.498 24 207.479 597 8.341

En stam ute på rimmen som inte för speciellt mycket väsen av sig, adlar WDS och växer så det knakar. Har väldigt dålig koll på stammen, men Turnisse ska ju vara väldigt duktig har jag hört. Även de har ett bra läge. Har vad jag vet inte valt sida ännu i kriget. Sidan de väljer får ett väldigt mycket bättre utgångsläge då TOD ligger utanpå nästan alla stora stammarna och kan anfalla bakifrån. Styrkor är väl läget och ledningen, svagheten är även här bredden, känns som denna stam också lever på ett par bra spelare. Har ett bra utgångsläge för framtiden, allt hänger dock på hur de sköter sin diplomati.

5 NICE 4.462.552 4.462.552 18 247.920 532 8.388

Merg mellan NICE och CG. En stam med ett väldigt jobbigt läge just nu, instängda av Two och förlorar kriget. Har ryckt upp sig lite efter att C1 gick med i kriget på deras sida, men innan det så blev de totalt krossade. Får hoppas att UC kämpar på ett tag till, annars kommer spelare från Two's norra front snart att sikta in sig på dom. Lever på 3-4st riktigt duktiga spelare, dock är f.d CG spelarna inget att hänga i granen. Faller BlackWidow, Buckshot och Scrooge faller stammen. Får hoppas på att c1 fortsätter att adla på som de gjorde de första dagarna och att Two måste satsa mer emot dom istället. Tror inte att de håller.

6 C1 3.944.493 4.042.033 22 183.729 520 7.773

Stam ute på rimmen som nyligen förklarade krig emot Two, har skrivit väldigt mycket på forumet. Enligt mig tog de det enda beslutet som kunde tas, hade de inte förklarat krig på Two hade NICE troligen redan varit borta och c1 hade då fått ett väldigt tufft läge. Som stam är de dock inget att hänga i granen, många av deras spelare är dåliga och stammen går verkar gå ca 80% deff vilket gör det svårt att adla stackade frontbyar. Nästan alla deras adlingar mot Two mot zAppy, H.A.K och wangeeskog som låg mitt ibland dom och NICE. Har gått sämre de senaste dagarna. Den bästa spelaren i stammen är också ledaren, Kung Ahmedisto. Om de ska lyckas måste han få sin stam att sammarbeta mot Two. Tror dock inte på dessa.

7 viking 2.843.242 2.892.961 23 125.781 362 7.992

Denna stammen lever helt och håller på de två Two spelarna som gick över innan Two mergade med PKG. Har en allians med Two. Har dock en halvtaskig placering då de frontar både UC och DF. För att denna stammen ska leva vidare krävs det att heeldum och kacka65 stannar, annars tror jag de försvinner ur top 10.

8 CF 2.614.610 2.614.610 19 137.611 359 7.283

Hållt en väldigt låg profil det senaste och vet inte mycket om dom. Har en allians med UC och har samarbetat nära innan. Lär inte överleva om UC faller, kanske en merg med UC kan rädda båda stammarna? Vet inte riktigt, har svårt att säga något om dom.

9 ROSA 2.146.549 2.146.549 16 134.159 258 8.320

Merg mellan ROSA och CePa. Lever fortfarande trots sitt hemska läge vid fronten mot UC. Nästan alla deras orginalspelare har gråat. Nu när UC verkar tappa så har de en chans att ta tillbaka byarna de tappat.
Verkar ha ett bra samarbete med Two, lär inte brytas på lång sikt. Tror de överlever och klättrar om UC faller, om kriget däremot vänder är de körda.


10 WDS 1.792.990 1.807.927 22 82.179 256 7.062

Stam som knappt har växt på en månad, krigar/krigade mot TOD och blir även delvis adlade av spelare från Two. Ligger jobbigt till mellan dessa två stammar och är inte överdrivet skickliga som spelare heller. Tror inte de kommer finnas kvar länge till på världen.
 

DeletedUser

Guest
Att anfalla DF (har för mig att UC började, inte säker på detta), visade sig vara avgörande då de helt plötsligt fick 3 fronter.

Det hela borjade vall med (forutom alla deras random attacker mot mindre spelare) att rageace gick med i DF efter att IM upplosts, rageace borjade sedan att attackera och adla folk i stammen medans han sjalv var medlem. Nar vi kickade honom och borjade anfalla honom var UC snabba att plocka upp honom och deffa upp honom trots att vi forklarade situvationen.

Samma sak hande nar vi borjade kriga med forna MORC spelare arnearne och slogan da UC ryckte in och plockade in Slogan i UC nar vi skulle adla bort honom.

Aven stalpho var en avgorande anledning till att vi borjade trycka pa hart mot UC da han adlade sig langre och langre upp emot vart center, sa efter att vi vunnit kriget vi hade i ryggen osterut mot 1700 som ocksa var allierade med UC, och sakrat rimmen, kunde vi fokusera sydvast mot stalpho och resten av UC.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bra skrivet Bluesky, kan dock tillägga att Two backstabba och gangbanga Nice med c1 på sin sida till en början ;)
 
Topp