Topp 10 stammar

DeletedUser

Guest
Riktigt bra lista! :)

V24 är den världen det varit de solklart bästa listorna!

Kanske hänger ihop med farm-limiten och den tid man får över! :D

Bra gjort Ogiltigt!
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Dags för en ny lista. Någon som känner sig manad..

1 #TT
2 JB
3 SVULLO
4 F M
5 Gss
6 BMF
7 Exc
8 KFR
9 SuccSr
10 TCO
 

DeletedUser

Guest
1 #TT - Trots att stammen innehåller oerhört mycket otrevliga människor med usel attityd gentemot övriga spelare på världen så tycker jag att ni, än sålänge, har förtjänat att ligga på en förstaplats. Ni må ha kört väldigt mycket fulspel med olika stammar, men det har bevisligen fungerat. En ledare som tydligen är bra på att övertala folk om att dra i samma riktning som er själva. Finns säkert många rutinerade och duktiga individer i stammen, bland annat Målward har gjort ett bra jobb i söder - tycker jag. Men klarar ni verkligen av att kriga på så många fronter som ni gör? Det är nog bara en tidsfråga innan ytterligare stammar ser chansen att gå på er.

2 JB - JJ94 och galahad2b utgör en väldigt stor del av totalpoängen för stammen, JJ94 har många byar - men verkar ha slösat mycket premiumpoäng för att ta sig dit han är idag (Ryktet säger iallafall det). Har inte blivit satta under någon egentligen press än sålänge, ryktet säger att ni har en IAP med #TT och dess allierade (Om man nu ska kalla dem det).

3 SVULLO - Har inte hört så jättemycket om er egentligen, var något snack i början om när Acerbitas adlade en barbarby som första by. Krigar inte (vad jag känner till eller kan urskilja från Tw-stats.), men plockar ändå byar på löpande band. Verkar finnas ett flertal duktiga spelare i stammen - ni ligger även högt upp på min lista över stammar som kommer att leva kvar tills End-game.

4 F M - Många trevliga spelare, många oerhört duktiga spelare - en Premade-stam som jag förstår det? Bra position med expansionsmöjligheter både inåt i kontinenten men även utåt. Hörde ingenting om er förens ni helt plötsligt en dag låg på Top10-listan över stammar. Adlar upp stammen Utopia rätt så bra och är min favorit till att vinna världen.

5 Gss - Har en bra position med många byar placerade på K55 och K54, kan bli jobbiga att möta i krig. Ville inte vara med i #TTs krig längre, ryktet säger att det var pga BMF som GSS drog sig ur ;). Kanske inte min favorit till att vinna världen, men spelar ni era kort ordentligt och korrekt så kan ni finnas kvar tills end-game börjar :)

6 BMF - Väljer att inte göra en bedömning på min egen stam.

7 Exc - Trevlig ledning som är oerhört kul att prata med i forumet, inte bara om TW hela tiden - men om rent allmänna saker också. Innehåller, vad jag kan se, flera duktiga spelare och har en bra position på världen. Att BMF gick med i kriget mot #TT måste ses som en stor vinst för Exc. Kommer troligtvis att finnas kvar tills endgame om dem spelar sina kort rätt och fortsätter att samarbeta med sina allierade :)

8 KFR - Samma som Exc, många trevliga spelare och duktiga sådana dessutom. Har haft det lite svårt att adla byar från sina krigsmotståndare, och enligt TWstats så är det många spelare som har slutat spela och låter sig bli uppadlade (???) annars så har ni påbörjat ett krig mot Exc. Om något av påståenden stämmer så är ni, tyvärr, inte kvar på Top10 speciellt länge till! :)

9 SuccSr - Samarbetar med #TT, vi har ju sett hur det gick för ??? - ni lär gå samma väg till mötes.

10 TCO - En liten outsider som man inte hört speciellt mycket från, ligger på helt ok position, men krig mot FM och Svullo kan vara nära om någon av stammarna känner sig krigssugna :)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
5 Gss - Har en bra position med många byar placerade på K55 och K54, kan bli jobbiga att möta i krig. Ville inte vara med i #TTs krig längre, ryktet säger att det var pga BMF som GSS drog sig ur ;). Kanske inte min favorit till att vinna världen, men spelar ni era kort ordentligt och korrekt så kan ni finnas kvar tills end-game börjar :)

Kan dementera det med BMF på en gång, anledningen var mycket enkel o det var att inget hände - incs kom, dock aldrig några ordentliga... Kriget ledde bara till förluster för båda parter, men eftersom exc inte ville ha fred så krigar vi glatt vidare :D
 

DeletedUser

Guest
Kan dementera det med BMF på en gång, anledningen var mycket enkel o det var att inget hände - incs kom, dock aldrig några ordentliga... Kriget ledde bara till förluster för båda parter, men eftersom exc inte ville ha fred så krigar vi glatt vidare :D

Haha jo jag vet att det inte var så det gick till :sneaky: drog till med ett löst rykte som jag vet om att du har dementerat tidigare i hopp om lite action här inne :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Update!

1 Mys - Svårt o se det håller i längden, luktar merge längre fram eller splittring, många unga starter egon med.
2 SNOOKI - Lär hänga kvar ett bra tag.
3 #TT Lite samma problematik som mys, de är få men jag tycks utläsa mer mid game skärpa en hos mys.
4 Exc - Adlar lite konstigt, tror de kommer tappa. Kan dock överraska.
5 KFR - Intressant stam, tror de kan klättra om de sköter diplomatin rätt.
6 LOTR - Fortsätter falla, sjunker under topp 10 ganska snart.
7 SVULLO - Ser starka ut men kommer knappast klättra högre på egen hand.
8 F M - Veckans raket, köttar hyfsat men inte tillräckligt i mina ögon.
9 JEDI - Osäker på dessa, är det samma som v11 är det barbaradlare av rang.
10 T.O.H - Guppar upp o ner och utanför av topp 1o, snart har de guppat ur helt.


Mid game kommer närmare, dags för ny lista!

Av min gamla lista hade jag bara tok fel med SVULLO om man bortser TT rekryteringen, trodde inte de riktigt hade orken samtidigt som de var få, dem har satt mig på pottan rejält. Sedan var ju den där feg mergen med SNOOKI och TT svår att förutse.


1 SVULLO Lekte sänka skepp med JJ94, visade samtidigt att mest prem inte vinner! Kommer stanna top 2 antagligen resan ut om de inte börjar mergas konstigt igen TT style!

2 F M En annan stam som visat sig lika solid som SVULLO, inga konstiga rekryteringar inga större intern adlingar, i övrigt samma som SVULLO som det ser ut är det dessa som gör upp om plats 1&2

3 DTTS Folk med mycket stam byten, extremt med barbar adlingar, för eller senare så går dessa sina tidigare stammars öde till möte.

4 #TT Kvalitet finns ju i stammen, därför så undrar man ju hur dom kan ha skött den diplomatiska delen av spelet så katastrofalt dåligt. Om det är för många egon som vill vara alfa hanne online eller om dom bara har haft sämsta ledniningen är svårt för en som inte spelat i stammen att säga. Kan som bäst hamna topp 3 men jag tror de kommer splittras vart efter.

5 Gss kommer ligga kvar på topp 10, i alla fall om de undviker få en större stam på sig i en fair fight. Men har ingenting med endgame att göra.

6 BMF Har växt fint och gjort det riktigt bra i ryggen på TT, kommer finnas på listan länge!

7 Exc Kriget mot TT har givetvis sölat ner deras tillväxt, dock så har TT failat i sin rekryteringar och tappat både spelare och placeringar, orkar dessa resa på sig? Jag vet faktiskt inte men tror de minst klarar av att hanka sig vidare på topp 1o i alla fall.

8 GT Såg nyligen ut som en akademi till TT men så rök hash-tagen och de spelare TT värvat hoppade tillbaka. Dock så har det barbar adlats friskt så såg inte riktigt vad TT tänkte där tror de gjorde rätt att skicka tillbaka dem. Tror de kommer försvinna förr eller senare.

9 TCO En stam jag är nyfiken på, det gömmer sig riktiga ess här men även andra djupdykningar. Kan nog klättra något på listan så länge de undviker att bli indragna i mer stor krig.

10 KFR Verkar vara dem som tagit mest stryk i TT kriget, orkar dem hålla sig kvar på listan? Men o andra sidan ser jag inte heller några större hot placeringarna under. Får dem fred kan de nog hålla sig kvar, men om dom fortsätter ta stryk är det nog en tidsfråga innan de är borta från listan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Mkt intressant lista Uncle Dirty^^

Uppdatering av poängen hos topp 10 stammar den 1/1 2014

RankStamnamnPoäng från de 15 bästa spelarnaSammanlagda poängMedlemmarPoängsnitt per spelareByarPoängsnitt per by
1SVULLO3.051.0583.051.05811277.3693668.336
2F M2.522.2932.736.75217160.9853178.633
3DTTS2.301.4772.301.47712 191.7903306.974
4#TT2.058.6922.058.69211187.1542528.169
5Gss1.796.2761.911.45218106.1922567.467
6BMF1.751.9151.965.49819103.4472607.560
7Exc1.451.4631.483.2601692.7041848.061
8 GT1.133.0771.197.2072059.860210 5.701
9 TCO 1.035.813 1.095.000 19 57.632 163 6.718
10 KFR 785.288 785.288 10 78.529 105 7.479

Jag ska försöka att göra en ny lista snart

Mvh Felix
 

fireblast98

New Member
Reaktionspoäng
0
8 GT Såg nyligen ut som en akademi till TT men så rök hash-tagen och de spelare TT värvat hoppade tillbaka. Dock så har det barbar adlats friskt så såg inte riktigt vad TT tänkte där tror de gjorde rätt att skicka tillbaka dem. Tror de kommer försvinna förr eller senare.

Barbarerna är för att täta våra områden och #TT ville ha kvar vissa spelare. Men de ville tillbaka till GT/SuccSr. Bra lista :)
 

DeletedUser

Guest
Jag kan väl absolut försöka få lite liv i den här sektionen igen genom att lägga upp min lista. Notera att åsikterna som jag yttrar här representerar endast mig själv och inte min stam eller någon annan individ.

1 SVULLO - Många högt respekterade spelare på liten yta, har inte haft några direkta problem i att växa och är storfavorit till att vinna världen, även i mina ögon. Har fått lite frågetecken från mitt håll då det ryktats att dem har haft assistans i byar som dem, enligt avtal, inte borde ha. Rykten är dock bara rykten och alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.

2 #TT - Jag väljer att inte göra en bedömning på stammen jag själv är medlem i.

3 F M - Många väldigt trevliga och duktiga individer, det är inte förvånande att ni ligger här uppe och kommer ej att vara förvånande om ni behåller er top3-placering tills världen tar slut. Har inte ställts inför några jättestora uppgifter ännu, men har ändå vunnit samtliga krig man har medverkat i. Eloge till er för att ni dessutom är ärliga kring det mesta!

4 Gss - Det var ett tag sedan jag faktiskt pratade med diplomaten eller någon annan från GSS, närmare bestämt var det när BMF föll som jag fick mig några undrande meddelanden, förutom det har det varit tyst på båda hållen. Ni har gjort bra ifrån er än sålänge och sköter ni korten rätt så kan ni absolut vara att räkna med senare i gamet.

5 ExcA - Vi har slagits på samma sida flera gånger tidigare, jag har skaffat en god relation till jj91 och har ingenting negativt att säga om er varken som individer eller som stam.

6 TCO - Kan faktiskt inte säga att jag har tänkt på er under senaste månaderna, ni har dock gjort bra ifrån er och har växt till er riktigt mycket. Men snart kommer ni nog att hamna i ett krig som avgör er framtid. Är ni redo för det kriget?

7 SR - Taskig position, finns inte mycket yta att växa på. Finns ett par duktiga individer i stammen, och ni sköter er för tillfället bra mot F M, men när trupperna tar slut - vart skall ni vända er? Titta inte öst, vi hjälper inte stammar som planerat gangbang på oss.

8 T.N.T - Om jag hade haft något positivt att säga om T.N.T så hade jag gjort det. Har planerat gangbang tillsammans med fyra andra stammar mot #TT. Har skickat assistans till ubica, men ljugit #TT rätt upp i ansiktet när vi har frågat dem om det. Har startat en flyktingförläggning med spelare från Drink!, RP och RPK som varit under anfall av #TT sedan veckor tillbaka. En diplomat som inte förstår sin uppgift, en ledare som inte tar sin roll på allvar och en rekryterare som är rena skämtet. Som sagt, hade jag haft något positivt att säga om er så skulle ni fått vara nöjda. Av ovan nämnda anledningar så är det väl knappast förvånande att vi har startat krig mot er, eller?
9 SOA - Jag är väl aningen förvånad över att ni fortfarande är kvar, jag trodde att ni skulle vara borta innan nyår. Ibland har man fel, men tyvärr är ni inget end-game-material!

10 V.L.A - Har krigat mot #TT tidigare, nu har dem fått krig mot andra stammar på halsen. Får ni assistans så klarar ni er bra, men när alla andras trupper också börjar att tryta - vart vänder ni er då?
 
Topp