Topp 10 stammar

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Någon skön skribent som kan göra en lista tro? =)

Var ju ett tag sedan det skrevs en sådan.

//Start
 

wallarn

Member
Reaktionspoäng
15
Rank Stamnamn Poäng från de 15 bästa spelarna Sammanlagda poäng Medlemmar Poäng per spelare Byar Poäng per by
1 SVULLO 13.721.237 --- antagligen imponerat på alla, en av de bästa stammar jag spelat i.
2 Gss 11.838.988 ---- Till min förvåning och många andras förvåning en otroligt effektiv och aktiv stam, hade inte klarat oss i kriget utan GSS.
3 F M 11.148.731--- stor besvikelse då de endast legat på de offensiva hela kriget och inte behövt bry sig om det deffensiva och ändå inte gjort någon större skada.
4 #TT 7.886.522 ---- större besvikelse, borta om en månad. Mycket snack lite verkstad.
5 SOA 4.437.625 --- randoms, försvinner snart.
6 DGH 3.317.750--- random
7 TPC 3.314.432 --- random
8 TCO 3.024.286 --- den stam som sammarbetade bäst och var absolut jobbigast på motståndar sidan, creds till er. Höll inte länge när de väll fick offtrupperna vända mot sig dock.
9 ~TCP~ 2.216.903 --- random
10 Joker 1.890.090 --- random
 

DeletedUser

Guest
Kom in sent på denna världen men ska försöka göra en fin lista ändå :cool:
1. SVULLO Hade det kämpigt i början av gangbangen men ryckte upp sig när offen för fienden började tryta. Pate-offensiven blev den riktiga vändpunkten. Sedan dess har det mer eller mindre varit full fart åt alla håll
2. Gss När jag kom in på världen fick jag intrycket av att de skulle försöka hålla lite tryck mot #TT för att avlasta oss, satan vad fel det var. Kan bara instämma med wallmaestro: svullo skulle inte klarat sig utan Gss. Riktigt impad!
3. F M Hittills i kriget har ni haft ett lugnt krig då fokus helt enkelt inte legat på er, även om ni varit jobbiga mot några av oss är jag lite besvikna att ni inte lyckades leverera mera . Ska bli väldigt spännande att se hur det går för er när Svullo byter fokus.
4. #TT Vad folk sa att det var vi eller de som skulle bort innan sommaren stämde verkligen. Vinna eller försvinna. De försvinner, mycket snack och lite verkstad. Föll ändå förvånansvärt fort. Pate, gunilla och noc var väl de egentliga hoten. 2 nere 1 to go!
5. SOA Vet väldigt lite om, deffar F M och är med i kriget på pappret.
6. DGH Legat på och gnagt lite på TT, vet lite om dem
7. TPC Ligger där nere i rimmen med tigerswe i spetsen, dålig koll på dem annars
8. TCO Cred till några av er, spelade majoritet deff i stammen. Kändes lite som en tidsfråga innan ni föll just därför, men seglivade var ni.
9. ~TCP~ När Gss vill rensa ut rimmen är de bland förstavalen tror jag, borta snart
10. Joker Ligger också därnere i rimmen, inte sett särskilt mycket från stammen krigsmässigt sett. Trevliga dock!
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
1 SVULLO 13.721.237 --- antagligen imponerat på alla, en av de bästa stammar jag spelat i.
2 Gss 11.838.988 ---- Till min förvåning och många andras förvåning en otroligt effektiv och aktiv stam, hade inte klarat oss i kriget utan GSS.
3 F M 11.148.731--- stor besvikelse då de endast legat på de offensiva hela kriget och inte behövt bry sig om det deffensiva och ändå inte gjort någon större skada.

Dubbelmoraliskt att säga en stor besvikelse med tanke på att du säger att ni inte klarat er utan Gss i kriget? :thinking:

Att TT skulle falla var ju inte direkt något oväntat. Trupperna från FM's sida har inte slösats förvånansvärt mycket och det finns mycket kvar och leverera. (frågan är om det var ett strategiskt drag och inte bränna ut alltför mycket off och ta smarta/enkla byar eller om det var ett misstag, återstår och se :))

Creds till SVULLO för ett fint lagarbete när det gäller deffandet av vissa spelare.
Mindre creds för det offensiva motståndet. (majoriteten av incsen har kommit från Gss i en runda eller två, resten är någon enstaka retake-inc från Svllos sida men inget alls märkvärdigt)

//Start
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Som du kanske sett så har vårt fokus legat på tco och TT offensivt. Vilket jag tycker märks. FM kommer nog få smuaga dem med :)
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Dubbelmoraliskt att säga en stor besvikelse med tanke på att du säger att ni inte klarat er utan Gss i kriget? :thinking:

Att TT skulle falla var ju inte direkt något oväntat. Trupperna från FM's sida har inte slösats förvånansvärt mycket och det finns mycket kvar och leverera. (frågan är om det var ett strategiskt drag och inte bränna ut alltför mycket off och ta smarta/enkla byar eller om det var ett misstag, återstår och se :))

Creds till SVULLO för ett fint lagarbete när det gäller deffandet av vissa spelare.
Mindre creds för det offensiva motståndet. (majoriteten av incsen har kommit från Gss i en runda eller två, resten är någon enstaka retake-inc från Svllos sida men inget alls märkvärdigt)

//Start

Hur tänkte ni för veckor sedan när ni sparade på offen när vi låg i flerfrontskrig? Samt, när ska ni börja leverera om ni inte försökt med allt ni kunnat från början av kriget?

Som skrivits innan har vi inte brytt oss om er då TCO och TT var de som skulle ner först. På 13 konton kan man inte direkt göra offensivt motstånd mot 55 konton som er sida hade i början av kriget, prioriteringar är a och o. Nu däremot när vi vänt på er måste jag väl säga till dig Start att ni får mindre cred för deffandet, och samtidigt hoppas jag att du kan ändra uppfattning om vårat offensiva motstånd.. Love from me 2 u!

/Tummen
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hur tänkte ni för veckor sedan när ni sparade på offen när vi låg i flerfrontskrig? Samt, när ska ni börja leverera om ni inte försökt med allt ni kunnat från början av kriget?

Som skrivits innan har vi inte brytt oss om er då TCO och TT var de som skulle ner först. På 13 konton kan man inte direkt göra offensivt motstånd mot 55 konton som er sida hade i början av kriget, prioriteringar är a och o. Nu däremot när vi vänt på er måste jag väl säga till dig Start att ni får mindre cred för deffandet, och samtidigt hoppas jag att du kan ändra uppfattning om vårat offensiva motstånd.. Love from me 2 u!

/Tummen

Måste hålla med dig faktiskt :) Samarbetet sprack helt och hållet därmed den dåliga aktivitet vi i FM haft på senare tid. I början av kriget när de flesta var så pass aktiva hade ni inte klarat er utan Gss uppdeffning, hade vi fortsatt mata som vi gjorde då hade det kanske sett annorlunda ut, eller om vi tex hade bättre kommunikation med våra allierade och gjorde mer taktiska val.

Hade man bara sett en assistbegäran eller två i tid så hade eran framfart och svullande kunnat minskas något enormt.
Inakivitet och tidsbrist för vissa spelare kan vara förödande för en stam. Det har man märkt det också :)

Ni har lyckats adla de inaktiva väldigt bra, och strategiskt sätt så är det jäkligt smart gjort, och dessutom valt rätt spelare att köra offensiver mot som det ser ut. Annat kan inte sägas. big up!!

Jag hoppas att de som är aktiva bjuder å mer motstånd i själva deffandet etc framöver annars så börjar jag nästan bli lite ledsen i ögat.

bra krigat f.ö.

Kärlek!
Start
 

DeletedUser

Guest
Måste erkänna att vårt sammarbete med GSS har varit underbart. Det är det bästa sammarbetet jag någonsin har haft med en allierad stam. Och jag tror det hade varit tufft för de flesta premades att kriga ner oss.

nu fortsätter vi hålla humöret uppe och blickar fram, mot nya fronter :<3

one love! 'som rebellen brukar säga'
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Bara att gratulera, för ni har gjort ett sjuhelsike bra jobb både Svullo och GSS :)
men än är det inte slut!;)
 

DeletedUser

Guest
1 SVULLO 17.866.175 Stammen som varit 1:a längst och vår allierade. En bra stam som är lätta att motivera till krig :)
2 Gss 16.805.696 Egna stammen så säger inget om detta, talar för sig själv.
3 F M 15.487.037 Hållit poängen uppe och håller ännu, frågan är dock hur länge till? Tycker vi känner lite tomma konton med jämna mellanrum. Tror ni är på väg ner men ni får gärna motbevisa mig :)
4 SOA 6.698.976 Har sluppit känna på våra offensiver och håller sig kvar ute i rimmen. Inte sett mkt av er och tror ni faller så fort vi väl kommer fram!
5 DGH 6.609.241 Förklarade krig mot oss och börjar sakta få känna på vad det innebär. Tror ni är borta inom en snar framtid.
6 KV 6.448.704 Vet inte så mkt om er efter mergen med TPC men tror ni har en god chans att hänga kvar ett bra tag till.
7 ~TCP~ 4.041.724 Ligger rakt söder om oss och konfliktar med joker. Får se hur det går för er men vet inte om ni är kvar i slutet.
8 ACE 2.638.182 Vet inte mkt om er, ni ligger ganska utspritt och tror ni kommer merga de aktiva in i någon annan stam till slut.
9 Joker 1.683.996 Några trevliga spelare som ligger nära oss och vi har köttat lite till och från tillsammans, tror även här på någon form av merg i slutet!
10 T.N.T 1.312.389 Ligger i krig mot oss så borta snart :)
 
Topp