Topp 10 stammar.

DeletedUser

Guest
Kopierat den 24/11-2011 08.48

1 AN 8.268
2 SoB 8.018
3 4EVER 8.016
4 HB 7.998
5 NoM 7.762
6 SOW 7.191
7 NWO 7.143
8 TSC 6.985
9 Raven
10 BOPE 6.776

________________________________

1. AN, verkar som en massinvitestam. Känner inte igen många nick så har inga höga förväntningar på dom.
2. SoB, har några vassa spelare men även några usla spelare, en premade som inte blev som dom tänkte. Inga höga förväntningar.
3. 4EVER, 1 av 35 spelare fanns det att akta sig för i den stammen, dom åker ner långt på listan efter noobskyddet släpps.
4. HB, Massa grymma spelare, dom kan nog komma en bit. Spelar dom sina kort rätt efter noobskyddet så ligger dom kvar på sin plats.
5. NoM, Jäklar.. A bunch of Elites, dom kommer långt, det är den enda jag behöver säga.
6. SOW, för kladdig profil, för många noobs och en såkallad "Vi-tror-att-vi-är-grymma"-stam, caput.
7. NWO, Har inga kommentarer om denna stam, vet varken ut eller in om dom.
8. TSC, Ännu en "Jäklar"-stam, grymma gamla eliter, dom om några vet hur man spelar sina kort, toppar listan inom en vecka.
9. Raven, gamla spelare från V5, eliter. Men kan dom spela korten rätt efter noobskyddet släppt?
10. BOPE, Felstavningen i deras profil sänkte deras reputation genast till "Noobs" men ser en del bra spelare, men inte topp 10 hållare iallafall.
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
Raven? eliter hahahaha nej det är dom verkligen inte. dock väldigt trevliga spelare där
 

Al. Bundy

Member
Reaktionspoäng
0
well jag kommer med 5 intressanta stammar i topp 40


3 4EVER 8.535 8.535 34 251 34 251

En del intressanta spelare och de flesta är ifrån v3 kan kanske bli något

9 BOPE 7.232 7.232 28 258 28 258

v9 EDT well helt okey om man ser i topp 10

17 Värsta 6.280 6.280 23 273 23 273
Min stam.

20 -ST2- 6.132 6.132 29 211 29 211

Kan säkert bli bra men tror dock inte det.

36 Tyrant 4.458 4.458 18 248 18 248

Härliga spelare om man tittar in där



Nej jag tycker inte DOH! är intressanta.
 

DeletedUser

Guest
well jag kommer med 5 intressanta stammar i topp 40


3 4EVER 8.535 8.535 34 251 34 251

En del intressanta spelare och de flesta är ifrån v3 kan kanske bli något

9 BOPE 7.232 7.232 28 258 28 258

v9 EDT well helt okey om man ser i topp 10

17 Värsta 6.280 6.280 23 273 23 273
Min stam.

20 -ST2- 6.132 6.132 29 211 29 211

Kan säkert bli bra men tror dock inte det.

36 Tyrant 4.458 4.458 18 248 18 248

Härliga spelare om man tittar in där



Nej jag tycker inte DOH! är intressanta.


äre bara för du fick inte spela där -jokern- ?
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Låser denna en vecka eller så tills det finns lite mer att ta på :) Vill ni diskutera intressanta stammar så finns det en tråd för det!

cD
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Öppnar här igen då, det blev två veckor istället för en, se till att hålla det fint den här gången.
Har rensat upp en hel del inlägg om ni tycker att det känns lite tomt ;)
 

DeletedUser

Guest
skulle vara kul med lite liv även i denna tråd, ingen som har lust att göra en lista? mycket ändras på denna värld ^^
 

DeletedUser

Guest
1.RageQ - Duktiga spelare med erfaren ledning. För många starka viljor? Slutar bland dom 3 första.
2. B2K - Liknar ett korthus. Blåser man hårt så rasar det.
3. BOPE - Har som vanligt en halvunken doft av FAIL över sig.
4. Värsta - Kung Abel i all ära men med den ledare ni har i stammen krävs det tur mycket tur.
5. enadE! - Är detta flipp eller flopp? Skicka pm vardagar mellan 21:00-21:05 får ni svaret.
6. DOH! - Samma namn nya spelare. Kan ju funka men tror ju inte riktigt på det.
7. Gnägg - Blandad kompott av spelare men med TW:s artigaste diplomat kan ni gå långt.
8. -ST2- - Kommer vara med och slåss till det bittra slutet trots internadlingsdrottningens medverkan ;)
9. Hären - Njet, detta kommer inte hålla dessvärre.
10. Tyrant - En TW-klassiker!!! I särklass TW:s festligaste stam!!! Håller sig på topp 10 ett tag.
 

DeletedUser

Guest
Gillar att du bumpa denna när din stam Tyrant hamnade på top10. :cool:

hade inte något med det egentligen att göra..
tycker bara listorna är roliga att läsa, o det var länge sedan ngn kom, jag tänkte faktiskt inte ens på att vi var rank 10..O_O
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Hade vart roligt att se hur Ledarna i top 10 stammarna ser på dom andra top 10 stammarna nu när det är sån härlig röra i toppen.
 

DeletedUser

Guest
Hade vart roligt att se hur Ledarna i top 10 stammarna ser på dom andra top 10 stammarna nu när det är sån härlig röra i toppen.

Du ska få dig en top 5 iaf. Men detta är mina personliga tankar och har ingenting med min stams värderingar på v18 att göra. Hemligheter och liknande är inte inräknat då jag inte är 100% på hur dessa fungerar än.

1. RageQ Ligger etta i OBAn och tvåa i OBFen vilket lägger dom på en andra plats i OB-tot
Medlemmarna: Blandad skicklighetsnivå helt klart. Allt ifrån de bästa på .se till riktiga botten napp. Det rekryteras en hel del och frågan är, hur samspelta de är?
Prestation: Gör det bra i de krig de ligger i. Enligt statsen inom krigsstatistik har de 133 byar tagna och 32 förlorade. De har dock inte utsatts för några större prov än, men samtliga spelare växer på i ett bra tempo.
OB: Rank 2 i OB-tot, helt klart bra köttat. De har trots OBF ranken inte speciellt hög OBF för att ligga rank 1 som stam. Men det är inte dom själva som ska fixa OBFen utan de är fienderna, OBAn däremot imponerar och vägen till framgång brukar ligga bakom offensivt spelande.
Framtiden: Detta är en stam som har alla förutsättningar att gå långt på v18, de gäller bara att de svetsar samman stammen ännu mer och säkrar sin diplomati på ett bra sätt. Frågan är dock hur mycket Seif3rs avsked skakar om stammen och om andra stammar ser RageQ som ett vinnarhot till v18 snart och väljer att göra sitt för att stoppa dessa.

2. HIV Ligger fyra i OBAn och fyra i OBFen. Detta placerar dom överraskande nog fyra i OB-tot
Medlemmarna: De har en del spelare de borde göra sig av med helt klart, men de bättre spelarna i stammen är ruskigt duktiga. Med spelare som Heri In Lux, Tonnib och pmlt kan de få vilken stam som helst att darra men det gäller att dessa presterar och sitter på sin vanliga ihärdighet att nöta bort motståndarna.
Prestation: Finns inte så mycket att säga, en merg mellan 2 stammar som tidigare låg i krig. De valde att gå på BOPE när de redan var rejält urrensade men det känns som att toppkontona ångar på bra vilket är mycket positivt för stammen. Men jag vill se dessa i mer action innan jag kan bedömma om jag anser deras andra plats vara värdig eller inte.
OB: Stammen startades för inte så länge sen vilket gör att OBn inte är att lita på till 100% men jag tycker ändå att den borde vara något högre med tanke på vilka köttare ni har i stammen.
Framtiden: Har ett ganska gynnsamt läge där de kan spela en mycket avgörande roll, väljer de att ta RageQs sida för att rensa tillsammans med dessa rensa ur södra delen av världen eller väljer dom att försöka stoppa RageQ i hopp om att försvaga den största konkurrentens chans att vinna.

3. SSR Elva i OBAn och 25a i OBFen. Placerar sig på en 16e plats i OB-tot
Medlemmarna: Sätter en del frågetecken runt en hel del av medlemmarna i denna stam. Dock tror jag att dessa kommer klara av att hålla sig i top på v18 genom inviduell skicklighet. Men ledningen sätter jag det största frågetecknet för. Det känns rörigt i stammen, kan det redas ut så att fokus kan läggas på rätt saker i framtiden?
Prestation: Nystartad stam, som är svår att bedömma i dagsläget.
OB: I stort sett obefintlig, men som sagt är detta en mycket ny stam.
Framtiden: Kan de få ordning på ledningen och få stammen att dra åt samma håll? Om de lyckas med detta så har vi helt klart en stam som kommer spela en stor roll i värld 18s utveckling.

4. Värsta Någon annan får bedömma denna stam.

5. Gnägg En sjätte plats i OBan och en 11e plats i OBFen. OB-tot = sjunde plats.
Medlemmarna: Tappade sina största och ?bästa? spelare till RageQ för ett tag sedan. De har ett par oslipade diamanter i denna stam och en mycket trevlig och vettig ledning. Frågan är om inte dököttet är för stort dock.
Prestation: Håller sig i bakgrunden med små konflikter och har efter en tung start på v18 ryckt upp sig på slutet.
OB: Medioker sådan, jag vill se mer kött!
Framtiden: Ledningen är denna stammens räddning just nu och jag tror denna kan hålla Gnägg kvar ett tag bland top 7-8 stammana iaf.


/ Tobbe
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
skulle vara kul om någon ville göra en ny uppdat på top10 stammarna för v18.
tycker det e intressant att se vad folk tycker och tänker
 

DeletedUser

Guest
Uppdatering Tack! Forumet är dött annars om vi inte får något att läsa på under tiden man adlar?
 
Topp