Topp 10 Stammar **med kommentarer**

DeletedUser

Guest
1. AAoD: Ja.. vad ska man säga.. självklart 1:a
2. AM: Förtjänar andra platsen då dem slaktar RF totalt.
3. WFE: Gömmer sig o tappar byar, ett frågetecken.
4. -=RF=-: Visa er vilja att stanna i v10 och svara tillbaks på attackerna.
5. Taco: Ett gäng avdankade spelare som inte kommer klara sig länge.
6. SDiK: Ute
7. HoN: ??
8. T.E: ??
9. E.F: ??
10. KD ?: Bör nya stammar konstant, finns inget att vinna .. bara förlora.
__________________
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
True, typ som att ödlsa rens på 47.049 poängsspelare istället för att skicka dem mot fienden ;O

Folk brukar oftast prioritera största hotet först.

De kanske är så att den stammen har nån lame fiende så de är mer värt o rensa barbs än fi. Who knows liksom.

1 AAoD 65.663.384 69.742.804 49 1.423.323 7295 9.560

Etta utav en anledning. Ska bli kul och se hur länge dem kan hålla farten uppe, de är trots allt en långsam värld.

2 AM 30.547.898 32.357.495 49 660.357 3741 8.649

Krigar rätt friskt mot RF, går skapligt bra också. Fast merparten byar kommer dock ej därifrån konstigt nog. (tror ja?)

3 -=RF=- 15.854.662 15.854.662 36 440.407 1795 8.833

Ett ord för och beskriva stammen: Roadkill

4 WFE 15.299.209 15.822.174 46 343.960 1745 9.067

Ska bli intressant och se vilka dessa ska expandera på. Har tyvär ingen aning om vem som spelar här.

5 Taco 7.195.901 7.195.901 8 899.488 736 9.777

Lever ni än? äsch, inaktiva konton förmodar jag

6 KD ? 6.161.660 6.161.660 8 770.208 660 9.336

Intresset för denna stammen är väl sisådär, kul o se hur dem ska hålla emot AAoD höhö. Lycka till

7 HoN 5.859.461 5.859.461 34 172.337 736 7.961

Kriga nudå, vi vill se lite action

8 T.E 4.922.387 4.925.440 41 120.133 642 7.672

Krig är nyckeln till framgång i ett krigsspel.

9 E.F 4.309.607 4.371.072 47 93.002 665 6.573

Intressant, vi får se om ni valt rätt fiender i framtiden.

10 SDiK 4.120.723 4.120.723 8 515.090 449 9.178

Döende stam.
 

DeletedUser

Guest
1 AAoD 65.663.384 69.742.804 49 1.423.323 7295 9.560

kommer att hålla denna plats till slutet kanske.....

2 AM 30.547.898 32.357.495 49 660.357 3741 8.649

Min stam... Norra delen krigar mot RF medans de södra delarna av AM assisterar uppåt och tar resterna utav ULV Hades H och en massa andra stammar i k43 börjar bli lite tight...
vi växer på stadigt i OB och poäng

3 -=RF=- 15.854.662 15.854.662 36 440.407 1795 8.833

ibörjan skilldes det inte så mycket poäng mellan AM och RF.
Ni förudmjukade och klagade på AM alltför mycket!

4 WFE 15.299.209 15.822.174 46 343.960 1745 9.067

AAoDs hundar?
något nytt krig kanske, T.E ligger bra till...
ni har ju en del erfarna spelare när jag kollar igenom er Medlems lista allt jag vet utav er.


5 Taco 7.195.901 7.195.901 8 899.488 736 9.777

respekt till er som har klarat sig så länge.
ni kanske borde merga med HoN

6 KD ? 6.161.660 6.161.660 8 770.208 660 9.336

åker ut snart.

7 HoN 5.859.461 5.859.461 34 172.337 736 7.961

håller med lite krig kanske.
ett val kan ju vara krig mot Taco eller merge med de

8 T.E 4.922.387 4.925.440 41 120.133 642 7.672

vet inte vilka ni är men ni failar nog

9 E.F 4.309.607 4.371.072 47 93.002 665 6.573

smarta drag??

10 SDiK 4.120.723 4.120.723 8 515.090 449 9.178

borta snart
 

DeletedUser

Guest
Tillhör du dem där 45%? :rolleyes:

Skulle det vara ett patetiskt försök till att vara rolig?
I så fall glömde jag skratta.


ON T:

1 AAoD Överlägsen etta. finns nog inget som kan stoppa oss nu.
2 AM Fortsätt så som ni gör mot RF. Gillar er skarpt av någon underlig anledning :)
3 -=RF=- Snart ryker ni. blir nog kvar några bra spelare såsom Luxxen som blir rekryterad någonstans.
5 Taco Vi äter era taco's och sväljer sedan ner det med lite Single Malt
6 KD ? När vi är färdiga med Doktorerna är jag rädd att ni allihopa har diabetes vilket sedan kommer leda till amputerad fot
7 HoN Ni försvinner snart snart
8 T.E Vettifan vem ni är
9 Pan Vem är ni och var dyker ni upp ifrån?
10 E.F Samma sak här fattar inte :confused:
 
Senast redigerad av en moderator:

King Emil

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle det vara ett patetiskt försök till att vara rolig?
I så fall glömde jag skratta.


ON T:

1 AAoD Överlägsen etta. finns nog inget som kan stoppa oss nu.
2 AM Fortsätt så som ni gör mot RF. Gillar er skarpt av någon underlig anledning :)
3 -=RF=- Snart ryker ni. blir nog kvar några bra spelare såsom Luxxen som blir rekryterad någonstans.
5 Taco Vi äter era taco's och sväljer sedan ner det med lite Single Malt
6 KD ? När vi är färdiga med Doktorerna är jag rädd att ni allihopa har diabetes vilket sedan kommer leda till amputerad fot
7 HoN Ni försvinner snart snart
8 T.E Vettifan vem ni är
9 Pan Vem är ni och var dyker ni upp ifrån?
10 E.F Samma sak här fattar inte :confused:


Hur kan du vara så glömsk att du glömmer oss på 4:e plats?
:)
 
Reaktionspoäng
0
Nu vill jag se lite om top 10 stammarna igen ;)
Det är ju därför den här tråden finns. Inne på värld 11 har de fått in en riktigt trevlig skrivning om top 10 stammarna. Med lite text av de som har koll på sin värld är sådana här trådar hur roliga som helst att läsa.
 

DeletedUser

Guest
Topp 10 stammar var det du ville ha..

Börjar med Topp 10 hur det ser ut nu.

topp10stammarv10.jpg


1. AAoD
Min stam.
Vi ser till att göra det vi ska. Varit i några krig sen mergen blev.
Och har visat att vi är här för att stanna. Många erfarna spelare. Och underbart härligt folk.
Vi har haft många trevliga stunder under krigen på v10 och jag hoppas vi kommer få fler gyllne tillfällen att sitta och planera i skype som förr och snacka i tele över vilka spelare vi ska köra över och bomba sönder med fejks och rens.

2. AM
"Barbadlar stammen"
Det namnet lär ni alltid få bära med er. Ni har visat att ni kan kriga flertalet gånger. Däremot har ni alltid varit i små krig och legat och gnagt där ute i "rimmen" som man kan kalla det. Ert första stora krig blev emot -=RF=- vilket ni har skött bra än så länge.

3. WFE
Stammen som alltid funnits där som de behövts har kört smart och tagit bort de fiender som varit i vägen. Även om de haft andra stammar med sig har de spelat korten rätt.

4. -=RF=-
Impad över hur ni skött kriget mot AM och som jag kan se börjar nog AM tröttna rätt mycket på er ni har stått upp bra och står upp än mot en stam som är betydligt större.

5. E.F
Här har vi en mindre stam, var väl ni som stod på Fa-CbC's sida från början men sen ändrade er och slutade deffa dom. Eller minns jag fel.. Är egentligen för trött för att skriva en topp 10.

6. HoN
En till stam som alltid varit med WFE i sina krig. Har även de lagt sina kort rätt än så länge i v10.

7. Taco
Gamla spelare som tillhörde NBnP och har fått åkt på däng sen ett tag tillbaka då vi i AAoD kände för att smälla ner en av deras spelare nästan till grunden. Var väl v10's största offensiva kraft som gick iväg den gången. Om man tänker på hur många offar som vandrade iväg mot BlueBull.

8. T.E
Antingen var det ni eller E.F som stod på Fa-CbC sida i starten av kriget. Minns fasen inte. Däremot vet jag att ni tagit in flyktingar. Vilket inte gillas utav oss i AAoD.

9. WKC
Här har vi en till stam som jag inte lagt märke till förrän nu då jag ser att även de har tagit in en flykting. Fy fy.. det gillar inte vi i AAoD att ni gör.

10. LS
Har inte någon direkt koll på er, lägre medlemsantal men alldels för små för att kunna bli en topp stam i denna världen.
Lycka till i nästa värld.

topodaobfv10.jpg


Tar mig an att skriva om topp 3 i denna listan. Då jag inte orkar lägga ner allt för mycket kraft att skriva om alla mindre stammar.

OBA

1. AAoD
Vi är de som köttar mest på v10. Är väl inte så konstigt när vi är så pass stora ska vi ha en hel del resurser (off) att röra oss med. Med andra ord, vi köttar ner våra fiender och bevisar om och om igen att vi är här för att stanna.

2. AM
Har visat att de har mer än bara snabbt byggda barbs, de har även off i sina byar. Och har en komfortabel andra plats men en lång väg att vandra för att hamna före oss i AAoD i OBA listan.

3. -=RF=-
-=RF=- visar sannerligen att även de kan kötta. Och kan tänka mig att det är en hel del av deras OBA som kommer från kriget med AM. Starkt placerade på sina tredje plats i OBA listan.

OBF

1. -=RF=-
De kan kötta men de har även blivit köttade av stammar. Deras OBF talar för att det är AM som varit i farten och satt dom på denna första plats. Men det bevisar även att -=RF=- vet hur man försvarar sig och tar ut AM's off och adlar. Starkt att fortfarande stå emot AM efter en så pass lång period. Hatten av för er.

2. AAoD
Jo nog har vi med fått en hel del motstånd i form av off emot oss. Men vi har även bevisat att man inte går igenom AAoD's murar så himla enkelt. Det bevisar vi genom att starkt ha en andra plats i OBF.

3. AM
AM besitter den tredje platsen på OBF listan. Deras OBF kommer säkerligen från alla små krig som de haft från förr men mestadels från -=RF=-.

adlingsvinnareadlingsfr.jpg


Talar för sig själv denna tavlan. Istället för att skriva någon lista sammanfattar jag denna veckans adlingar och förluster i en längre text.

Att vi i AAoD håller första platsen med nästintill dubbelt så många byar adlade mot AM det är inget konstigt vi är dubbelt så mycket större. Däremot bevisar AM att de är här för att stanna på sin andra plats genom att bevisa en fin adlingsvecka. Kollar man däremot närmare så är det mesta antagligen internadling. Vilket ska gå fort undan och är billigt att adla. Eftersom jag antar det är den saken är pga att AM har en hög lista med förlorade byar senaste veckan. Om det inte är internadling så har -=RF=- verkligen vaknat till!
WFE ligger bakom på en tredje plats. Men är långt bakom jätten AAoD och den andra "stor" stammen AM. och fortsätter det så här kommer avståndet för AM till oss i AAoD vara mycket stort längre fram.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En väl utförlig lista.
Bra jobbat precis som förr.
Mer mer mer
 
Reaktionspoäng
0
Måste bara inflika att WKC inte tar in flyktingar med planering. Vi trodde allvarligt att ni släppt på denna spelare då jag fått annan info. När rätt info kom så avlägsnades spelaren.
 

DeletedUser

Guest
"8. T.E
Antingen var det ni eller E.F som stod på Fa-CbC sida i starten av kriget. Minns fasen inte. Däremot vet jag att ni tagit in flyktingar. Vilket inte gillas utav oss i AAoD."

Tagit in flyktingar, och det säger du? Först så undrar jag vilka flyktingar vi tog in? Och sedan undrar jag om det är fel att vi tar in flyktingar men inte om ni gör det??? Här om dan så tog ni in bla Danskjäveln & Swefish (plus 2 andra). Du kanske har glömt bort varifrån dom kommer? Då kan jag berätta det, från NBnP, stammen som ni gangbangade mot och därför är en av dom största flyktingarna på V10... Fast det räknas väl inte..

Det är så jag ser på det, för övrigt så var det inte vi som hjälpte Cbc, däremot hjälpte vi WFE och därigenom er. Men nu har båda ni vänt er mot oss och både WFE och AAoD attackerar oss.
 

DeletedUser

Guest
Orkar inte och tänker inte gå igenom era medlemmar för att slänga upp namn här.

NBnP var som du säkerligen vet en stam som VI krigade mot. Eftersom det är vi då som kan sätta en flykting stämpel på fienden vet jag inte riktigt hur du tänker med att vi tar in flyktingar. Fundera där vännen. Vad jag har hört hjälpte ni väl inte WFE på något sätt inte med deff eller off. Sen att hjälpa WFE är inte att hjälpa oss i AAoD. Det är WFE ni hjälper då. Vi har även aldrig vänt oss emot er då vi aldrig haft någon sorts diplomati med er.

Om du har mer du vill prata om finns jag in game ! :)
 

DeletedUser

Guest
Orkar inte och tänker inte gå igenom era medlemmar för att slänga upp namn här.

NBnP var som du säkerligen vet en stam som VI krigade mot. Eftersom det är vi då som kan sätta en flykting stämpel på fienden vet jag inte riktigt hur du tänker med att vi tar in flyktingar. Fundera där vännen. Vad jag har hört hjälpte ni väl inte WFE på något sätt inte med deff eller off. Sen att hjälpa WFE är inte att hjälpa oss i AAoD. Det är WFE ni hjälper då. Vi har även aldrig vänt oss emot er då vi aldrig haft någon sorts diplomati med er.

Om du har mer du vill prata om finns jag in game ! :)

True true, tänker inte posta top 10 heller dock ursäkta offtopic men sparkz took my words and improved them 1000000000times better :)

VI kan göra flyktingar till icke flyktingar dvs ta med dem i vår stam om vi anser dem vara en bra tillgång för stammen eller helt enkelt positiva anledningar. Vi kan ta in våra fienders medlemmar som stuckit iväg men om någon annan stam tar in flyktingen så är det en helt annan femma det.

Kör en top 3 iaf
1. AAoD - Bäst
2. AM - Näst bäst
3. RF - Tredje bäst
4-10 - IDC
 

DeletedUser

Guest
1 AAoD

beroende av mergningar?

2 AM

min stam krigar fortfarande mot RF

3 WFE

känns inte som att ni har gjort så himla mycket förutom att ha hoppat in varje gång AAoD har krigat

4 -=RF=-

på väg ner

5 E.F

några relationer med RF eller? namnet låter bekant

6 HoN

har ingen aning

7 T.E

har ingen aning

8 WKC

har ingen aning

9 LS

har ingen aning

10 Pan

har ingen aning
 

King Emil

Member
Reaktionspoäng
0
"1 AAoD

beroende av mergningar?"

Knappast, utan det som lett till deras storhet är förutom aktiva och duktiga spelare, är deras diplomatiska skicklighet.
Här har många andra större stammar faliat fullständigt, för att klara sig bättre och lättare så behöver man diplomatiska relationer.

"3 WFE

känns inte som att ni har gjort så himla mycket förutom att ha hoppat in varje gång AAoD har krigat"

Hehe, om man har goda diplomatiska relationer så är det ju självklart att man hjälper varandra om man har möjligheten.

"4 -=RF=-

på väg ner"

Tycker att ni har kämpat ruggigt bra. Bara fortsätt att kämpa på detta viset så kommer de att tröttna.
:)

"6 HoN

har ingen aning"

En stam som tydligen gjort ett mycket bra jobb som kommit upp till 6 platsen.
Krigar nu mot LS.
:)

"7 T.E

har ingen aning"

En stam som inte kommer finnas kvar speciellt länge då de är i krig med WFE. På 2 veckor exakt har WFE tagit 73 och T.E 2!!!!!
 
Topp