Top10 stammar

DeletedUser

Guest
hehe har aldrig gjort en men kan ju inte va särskilt svårt hehe
 

DeletedUser

Guest
kan väl försöka mig på en lista som sagt enbart mina egna åsikter å tankar, har ni åsikter får ni göra egna listor.

1 - O-G
OBA: 8,32 Miljoner (1)
Poäng: 3.289.277

Ranken säger det mesta om denna stam både på OBA sidan å poängen, tyder på en hel del trupper till sitt förfogande å leder med nästan 1 miljon över 2:an på kött sidan och poängsidan. fortsätter dom på denna fronten är snart v15 i deras händer.

2 - CbC
OBA: 7,11 miljoner (2)
Poäng: 2.161.947

En del FD diesney spelare å annat folk i denna stam, ligger stabilt på andra plats å kan inte se att dom har något hot förutom O-G som dom krigar mot
Som jag sa oba´n å poängen ligger stabilt på en rättvis andra placering, skall bli intressant å följa detta gäng men frågan är om dom kan kötta lika bra 1 vs 1
som dom gör i ganbang union.

3 - Pant
OBA: 3,42 miljoner (3)
Poäng: 1.178.552

sägs att tor72 spelar i denna stam, har sätt han förut på andra värdlar å så länge han å hans stam tuffar på som dom gör nu så kommer dom ligga stabilt på 3:e platsen -V- ligger dock hack i häl å kan utmana dom, så frågan är vad pant planerar om dom ser dom bakomliggande hoten eller om dom enbart koncentrerar sig om toppen. OBA i nivå med rank

4 - -V-
OBA: 2,86 miljoner (4)
Poäng: 1.047.190

Vargarna ja, har inte sätt så mkt av er varken på externa eller ingame för att kunna bilda mig en helhets uppfattning, men skall vi se på oba sidan så ligger den i nivå med placering dock kunde den varit lite bättre.


5 - LR
OBA: 1,06 Miljoner (10)
Poäng: 663.178

LR ja gamla MR, ett gäng spelare som heller ligger på latsidan å bara finns än att kriga, verkar inte kunna sina läxor å lider av en del inaktivitet. så får dom som vill plocka godis är här nästan fritt fram, OBA ligger inte i nivå med rank å tyder på att dom dom helt enkelt inte kan kötta, blir det samma öde som på v2 är ni borta när sommaren är slut, allierade med New,BEAM,ARV å HAM. HAM är förövrigt deras akademistam å tillsammans kallar dom sig en femenighet om jag inte minns fel.

6 - New
OBA: 2,69 miljoner (5)
Poäng: 630.339

Finns en del kända namn i denna stam dock inget som utmärker sig särskillt, dom har köttat en del å OBA´n ligger högre än rank vilket är positivt. går snart om LR i poäng men behöver nog nya fiender inom kort för att hänga med i världen, kanske dax att bryta vissa diplomatiska band?

7 - Gripen
OBA: 920.907 (13)
Poäng: 533.869

Har inte hört så mkt om er för att göra en helhetsbedömning, men Med en OBA rank på 13 å en stamrank på 7 ger indikation om en del barbaradlingar, för att stanna kvar kanske det är dax att börja kötta lite än vad ni gjort hittills
19 barbarer å 9 internadlingsbyar ger skäl till att bli fundersam

8 - Namn?
OBA: 602.704 (19)
Poäng: 522.883

Intressant stam, dock inga jag tror blir långlivade på topp 10, OBA´n är inte i nivå med rank tyvärr men tror ni är borta innan sommaren är slut

9 - Epic!
OBA: 591.465 (20)
Poäng: 486.188

stamnamnet säger en hel del, men varken OBA eller poäng kan jämföras med namnet namnbyte eller mera kött vore kul om ni vore kvar efter sommaren men skall ni hänga kvar får ni nog öka drastiskt på både köttsidan å adlings sidan.

10 - [ND]
OBA: 1,13 miljoner (9)
Poäng: 480.652

Köttat en del OBA´n ligger i nivå till rank å det är hyggligt å se, tror nog vi får se mer utav er framöver så länge ni håller rätt diplomati så kan ni nog hamna på topp 5 inom 2 månader, skall bli intressant att följa er
 

DeletedUser

Guest
8 - Namn?
OBA: 602.704 (19)
Poäng: 522.883

Intressant stam, dock inga jag tror blir långlivade på topp 10, OBA´n är inte i nivå med rank tyvärr men tror ni är borta innan sommaren är slut


Oban är ganska låg då stammen inte är så gammal. Men snart är vi ikapp med oba ^^
 

DeletedUser

Guest
1. O-G: Om de vinner kriget kommer de vara nr 1 ett tag till.

2. CbC: Samma som ovan men om de vinner kommer de bli nr 1

3. -V-: Vet inget om dessa men jag tror de kommer åka ner om ett tag.

4. Pant!: Känner igen några namn. Kan nog växa sig starka i sitt hörn av världen och är en kandidat till att vinna hela världen.

5. LR: Verkar ha bra ob men de kan inte vinna världen tror jag. De kan klara sig till midgame-lategame

6. New: De klarade kriget mot BONO men de kommer åka ner när de ska göra sitt första storkrig.

7. Namn?: Min stam, ingen kommentar.

8. Epic!: Vet inget om dessa

9. Gripen: Krigar på bra men om de klarar kriget så kommer de ändå åka ut innan slutet

10. =K=: Finns många bra spelare där. Obn är också bra. Kan ta sig långt.

Här är min lista.
 

jesperc11

Member
Reaktionspoäng
0
1. O-G 4 miljoner, 20 medlemmar. 11 miljoner i OBA
Ligger i krig emot "CbC", Pant! & Gripen framtiden får vissa hur det kommer att gå.

2. CbC 2,5 miljoner, 22 medlemmar. 8,6 miljoner i OBA
Den största stammen av tre klövert, och "krigar" emot O-G.
Har visat sig vara diplomatiskt sluga, och innehåller spelare med stor kvalite.

3. -V- 1,4 miljoner, 27 medlemmar. 3,9 miljoner i OBA
Kan inte uttala mig om diplomatin, men är väldigt fint klustrad. Bedömer det som en av dom stora vinnarna i: O-G vs CbC, Pant! & Gripen kriget.
Jobbar i det tysta vilket alltid är bra, känner inte heller behovet att mäta kxk på externa.

4. Pant! 1,1 miljoner 23 medlemmar. 4,2 miljoner i OBA
Är den stam som drar det tyngsta lasset emot O-G, och gör det helt okej. Allierade med Gripen. Geografiskt ligger dom mitt i O-G.
Kommer att bli den stora vinnaren eller den stora förloraren i stundande krig

5. LR 800 K 25 medlemmar. 1,5 miljoner i OBA
Kan inte uttala mig om diplomatin men förmodar att dom har något sorts samarbete med New då dom ligger sked med varandra.
Även denna stam har en god framtid medans dom stora slåss.

6. New 800 K 23 medlemmar. 3,1 miljoner i OBA
Se LR.

7. Epic 700 K 29 medlemmar. 900 K i OBA
Ligger helt perfekt för stunden, utanför O-G i norr, kommer att få jobba ostört länge framöver.

8. Namn? 600 K 18 medlemmar. 1,1 miljoner i OBA
Ligger även dom bra geografiskt, med mycket plats att växa på. Får dock se upp med CbC framöver.

9. [ ND ] 580 K 25 medlemmar. 1,4 miljoner i OBA
Inklämd i CbC vilket aldrig kan vara ett gott täcken.

10. =K= 577 K 13 medlemmar. 1,38 miljoner i OBA
Spelare som efter en mindre flytt befinner sig i syd västra K 44, tämligen långt ifrån O-G och det ryktas om en IAP med CbC. Kommer nog gått långt...

11. Gripen 573 K 23 medlemmar. 1 miljon i OBA
Gjorde tre klövret komplett när dom gick in på sin allierades sida ( Pant! ) emot O-G. Ligger även dom taskigt till vid en eventuell krigs förlust, men deras allians hade garanterat försvunnit utan deras intåg i kriget, vilket i sin tur hade varit lika illa det.

*Källa är ifrån spelet ej TW stats.
 

DeletedUser

Guest
1 O-G Grym stam som adlar på!
2 CbC Ligger i krig mot o-g vinner ni detta så är värden eran.
3 -V- tror ni faller när någon annan topp 10 stam ger sig på er
4 Pant! trodde på er innan ni gick ikrig mot o-g
5 New kanske kanske inte
6 LR vilka är ni?
7 Epic! nej...
8 Namn? Har inte bestämt mig än vad jag tycker om er. Ett tips ge er på cbc nu när dom har fult upp med o-g
9 [ND] kolla 8 an
10 =K= tror inte ni håller, men gillar ert låga antal ^^
 

DeletedUser

Guest
1: O-G= Kommer klara sig ett bra tag till
2: CbC= Lever i förnekelse, kommer upplösas när de kommit fram till acceptans
3: -V- = Vet inget om dessa
4: Epic! =Samma som ovan
5:LR= går snart under
6:EO= Vet inget om dessa
7:N_o_N= Mergstammen :)
8: New= Går snart under, har inga trupper
9: =K= = Känner igen några namn, kan klara sig
10: [ND] = En av de äldsta stammarna här. Om de klarat sig så här långt kan de klara sig längre
 

tachuk

Member
Reaktionspoäng
0
1: O-G= Kommer klara sig ett bra tag till
2: CbC= Lever i förnekelse, kommer upplösas när de kommit fram till acceptans
3: -V- = Vet inget om dessa
4: Epic! =Samma som ovan
5:LR= går snart under
6:EO= Vet inget om dessa
7:N_o_N= Mergstammen :)
8: New= Går snart under, har inga trupper
9: =K= = Känner igen några namn, kan klara sig
10: [ND] = En av de äldsta stammarna här. Om de klarat sig så här långt kan de klara sig längre


Prince of absolutely nothing.. Du tycks ha 0koll..
I pitty the fool!
 

DeletedUser

Guest
1 O-G - Visar varför dom behåller första platsen, ständig utveckling med tanke på att dom har flera fiender på top10.

2 ]CbC - Behåller andra platsen stadigt, har tydligen rätt bra diplomat med tanke på alla IAP/allianser som finns där.

3 -V- - Vet faktiskt nada om dessa förutom att det finns ett ex antal v3 spelare där.

4 Epic! - Efter Pant! och gripen försvann har dessa tagit över K44 i skuggen av O-G, kommer fortsätta växa starkt där.

5 LR - Hörde något om Ex MR spelare här, har inte hört mycket väsen från dessa i denna värld, men dom ligger väldigt instängt mellan bra växande stammar, tror dom finns kvar på top 10 om två veckor dock Mycket lägra pos.

6 EO - Utvecklas bra, min typ av stam, lågt antal, verkar va hög moral. växer fint och stärker sin pos.

7 N_o_N - denna världs första mergstam? (dunno). troligen borta relativt snart, verkar vara flera andra top10 stammar på dessa.

8 =K= - Bra spelare, verka dominera sin del av världen tillfullo, tror även det finns ett ex antal fina diplomatiska avtal här som gör att dom kan arbeta i fred.

9 [ND]
- Dom är fortfarande kvar, visar att det finns värde även här. frågan är hur länge till.

10 Laser
- Ständig utveckling, sämre pos än många andra på top10 dock, men chanser att gå långt finns.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
7 N_o_N - denna världs första mergstam? (dunno). troligen borta relativt snart, verkar vara flera andra top10 stammar på dessa.

Vi har enbart CbC samt -V- på oss, det är lugnt, dem är inte så duktiga på att ta byar så det är lugnt.
 
Topp