Top 5 Wars??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Frid.


Nu är jag ett nytillkommet avsnitt till detta spel, dock är jag ej ny till onlinegaming i sin helhet :D


Jag har en fråga till Er “gamlingar” eller framför allt till dem av som styr de top 5 STAMs.

I de flesta onlinespel jag deltagit i brukar alltid de största utkämpa “stora” (och även roliga) slag/lemlästningar etc….


Så, varför ser det ut som top 5 bara cruisar omkring utan någon verklig action??

(om så inte är fallet plz inform me)
 

DeletedUser

Guest
Frid.


Nu är jag ett nytillkommet avsnitt till detta spel, dock är jag ej ny till onlinegaming i sin helhet :D


Jag har en fråga till Er “gamlingar” eller framför allt till dem av som styr de top 5 STAMs.

I de flesta onlinespel jag deltagit i brukar alltid de största utkämpa “stora” (och även roliga) slag/lemlästningar etc….


Så, varför ser det ut som top 5 bara cruisar omkring utan någon verklig action??

(om så inte är fallet plz inform me)

MotoX från Etuna? :)

Njae, dom förstärker troligen sina postion innan dom börjar med ett världskrig, kan ju inte starta ett skitstort krig och sedan kommer någon stam i baken på en.
 

DeletedUser

Guest
Vi har redan köttat två stammar som legat top 5 någon gång. Detta eftersom vi dels sett svagheter i stammarna, dels för att de konspirerat emot oss.

Nu är det dock andra bullar. Om vi fick reda på att ex. Solace planerade ett krig mot oss och vi skulle ha anfallt dem så skulle det leda till att båda våra stammar dog ut/stoppades i utvecklingen så pass mycket att andra, mindre stammar - asätare - tog över flera byar av oss båda i slutändan.

Nej, baserad på min erfarenhet så kommer det inte bli något top 5 krig förrän stammarna säkrat sitt territorium. Men självklart finns det faktorer som ändå kan leda till att det blir krig ändå...

Öhh hoppas mitt svar är någorlunda förståeligt. Har lite bråttom men kände att jag var tvungen att skriva några rader i en sån här intressant tråd.
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
ok, men utan att veta borde åtminstone några av top5 vara allierade med varandra!?

vilket i sin tur borde ge oss frågan är balansen mellan top5 ungefär lika.....eller väger det över till någons fördel?


It's always easier to make war when you got the upper hand.....:cool:
 

DeletedUser

Guest
ok, men utan att veta borde åtminstone några av top5 vara allierade med varandra!?

vilket i sin tur borde ge oss frågan är balansen mellan top5 ungefär lika.....eller väger det över till någons fördel?


It's always easier to make war when you got the upper hand.....:cool:

Hehe, finns väll säkert några som har allianser med varandra. Tror dock inte dom pratar öppet om det dock då när fiender hoppar på en så får dom en chock :)
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
dessa "pakter" och med alla dessa spelare så borde "hemligheterna" snart vara ute, om de inte redan är..... :eek:
 

DeletedUser

Guest
Det där med allianser i toppen. Jag vet att CCCP och en annan stor stam som de har IAP med snackade om att kanske alliera sig. Hur går det med det? :)
 

DeletedUser

Guest
Klart du gör det Wallin ;)
Själv tror jag att CCCP väntar på att den andra stammen ska bli mer organiserad innan de godkänner en allians.

edit: råkade skriva ut vilken stam det var vilket inte var min mening. fixat.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
De flesta stammarna i top10 är för svaga för allians förutom vår nuvarande. :D Vi satsade(eller så satsade de?) på att fixa en allians med mycket starka och lovande B*A*F och vi var redan listade som allians. Deras stam började redan planera våra sammarbeten men det sprack lite då vi inte var meddelade om alliansen innan de gick ut med det och listade oss som allierade men det kunde blivit ett givande sammarbete!
 

DeletedUser

Guest
finns två två trådar om top 5 krig så jag låser denna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp