Top 5 Stammar

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Top 5 stammar

Ja då var det även dax för v32 att få sin egna Top 5 Stammar tråd!

Om man är lat kommer här 1,2,3,4,5 i "bold" text som mall!

Dock skulle jag hellre vilja se lite fina listor med lite färger och sånt kul som fångar läsaren lite!



HTML:
[B]1.[/B]
[B]2.[/B]
[B]3.[/B]
[B]4.[/B]
[B]5.[/B]


Jag väntar med min lista
:awsm:
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
Blir inte särskilt lång lista det här då jag egentligen borde sova, vet dock med mig att skriver jag inte nu kommer jag glömma bort att göra det imorgon så det får bli som det blir ;)

1. Dance Här har vi favoriten till vinst på denna världen enligt mig, ett gäng riktigt skarpa lirare här som vet vad de sysslar med, Har på ett fint sätt Monterat ner Jump och det dröjer nog inte länge förrän de har fått bort resterna från Jump också

2. Upp1ba Tror det här är stammen som kommer utmana Dance om segern till slut, Finns även här ett knippe med erfarna spelare som kan spelet väl, de har tagit det lugnare med krigandet än vad dance hittils har gjort och det kan ha varit smart

3.Upp1brfamiljestam, samma som ovan

4.Zlatan Känner inte igen många av spelarna i den här stammen så det har för mig varit överraskande att se de göra så bra ifrån sig som de hittills gjort, blir intressant att se om de kan fortsätta som de gjort hittils även om de är under press, I vilket fall som helst tror jag det här är den sämsta stammen på topp 5 listan sett till spelarmaterial åtminstone, förhoppningsvis motbevisar de mig!

5. SÄPO Skönaste stamnamnet på världen har det här gänget :awsm: utöver det tror jag definitivt att de kan vara kvar på världen ett bra tag framöver om de spelar sina kort rätt finns många bra spelare här och de har i alla fall än så länge krigat på bra lite i skymundan genom att gå på mindre stammar, tror dock att de för att överleva behöver lösa någon form av diplomatisk relation med Dance eller Zlatan.

ber om ursäkt för en något kort lista, beror mest på okunskap men även lite på trötthet
 
Senast ändrad:

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Tack för listan!
Du behöver inte be om ursäkt du är den första som nu än skapat en lista!
Och om du känner att du vill utveckla den under dagen är det enkelt att redigera!
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
1. (först även i OBA)
Lets Dance
Precis som korat sa ovan mig att här har vi favoriten, stammen som sägs ha flest spelkunniga stackare.
Dem har nu plöjt ner Jump och äger sin kontinent vilket är en viktig del i spelets utveckling.
Nu när ryggen är säkrad undrar jag vart det kan gå, fortsätter de uppåt nu? Det tror jag iaf att jag hade gjort.
Kontinenten med "minst" motstånd i by och poängmässigt. Vilket kan ge dem ett starkare övertag.
Lär nog stanna kvar på första plats ett tag till framöver!

2.3.
Upp1bar(!)

Här har vi rank 2 och 3 med en poäng på inte mindre än 1.6m (Alltså i nuläget lite större än dance fast då med två stammar)
OB ranken är ganska skilda mellan stammarna här.
Inte lika många "stora" namn i denna stammen utåt sett men vi skall inte låta oss luras genom det då man inte är riktigt säker på vem och vilka som faktiskt sitter här.
Familjestam brukar inte alltid fungera så bra då man är så pass många olika personer med olika viljor och kan lätt bryta ut i interna strider. Att styra denna bunten kan inte vara lätt och lär kräva en hel del uppmärksamhet.


4.
Zlatan Ibrahimovic
Här har vi förra världens familjestam och även har verkar det ser ut att vara så.
Dock så har denna stammen nu inte med sig alla utav sina ledare ifrån den världen. Där föll den och jag hoppas att den ska kunna finnas lite längre här.
OB ranken är precis under upp1bar. Vilket visar även här på att zlatan inte är rädda för att använda sina enheter.
I dessa stammar känner jag personligen igen ytters få namn så har inte så mycket att säga om dem.


5.
Sällsynta Potatisar
Hade nästintill missat denna stammen helt men det sitter ju faktiskt en hel del personer som jag känner till här.
Kan bli ytterst intressant att se vad som händer med Dance eller Zlatan på deras fronter.
Betydligt mindre än de andra på listan (om man räknar med deras familjer).
Storleksmässigt ligger dem långt fram i sin OB men inte verkar behöva försvara sig så mycket änsålänge.
Dock är mitt tips till denna stam att adla till sig så fort de kan nu för de stora är påväg ut ur sina kontinenter nu.


Hastig och lite slarvig lista för att komma ifrån mig men det får duga denna gången! Lagar mat samtidigt så fått springa fram och tillbaka en hel del. Är alltså mycket möjligt att det finns osammanhängande saker i texten. :awsm:
 
Topp