Top 20

DeletedUser

Guest
Eftersom det är för tidigt att ens ranka eller ge någon typ av framförhållning vad som sker rankmässigt så kan vi ju underhålla oss med leken VEM är VEM :p
1. OnC - Bra premade med goda förutsättningar på pappret innan om man tar sig en titt vilka som lirar där om namnen stämmer man sett och hört.

2. LoL - samma som förutom, har ett par aningar om vilka som lira här, ska bli intressant och se om dessa stämmer eller inte, av allt och dömma ännu en premade.

3. TNK - detta står på deras profile "I dena stamen ska alla få säga sina åsikter vår Akademi stam hetter TNK-A Ansök till den".. familjestam yuck.. samt tippar på massinvite så lär inte hålla länge.

4. Riket - ett par spelare från v20, v18 etc, premade lr invite, tror dock dom blir godis åt GG om det inte finns en diplomatisk lösning där sen

5. GG - hallå har man ett cookiemonster så måste man gå långt! tror dom kommer leva på riket i början.

6. CM - här har vi en intressant stam som lär klättra, saken är dock att jag vet nada om dom.

7. TPE - som många andra så lär vi veta va denna stam går för efter noobskyddet går ut.

8. HH - noobskyddet avgör framtiden, farm lr farmas
9. G-Unit - till och börja med hatar jag den där jävla låten så därför ogillar jag er rent av! vilket jävla namn....

10. RP - oldtimmers, grisaknoen is back! varning för stammar runt om.

11. CaL - lär bli mat åt någon när skyddet släpper.

12. SuSa - vad jag har hört så är det delar av NbNp och v20 folk här men även ett par andra från tidigare världar, repris på v20?

13. NNN - profiltext : "Vi är en fredlig stam & söker efter IAPs och Allianser. Anfaller du en av oss så får du hela stammen på dig" vafan! det är tw man ska inte vara fredlig!!!

14. TNW - intressant stam, premade med ett par invites.. ska bli intressant när ledningen där rullar igång.

15. WS - en tydlig premade, mindre medlemmar, noobskyddet avgör vart dom står

16. HA - dessa blir nog farms åt samtliga närliggande spelare när skyddet går ut, stammar så som solo spelare.

17. LFG - noobskyddet avgör

18. W.W.W - diplomatiska delen avgör deras framtiden när skyddet går ut.

19. WyPe - Intressant stam, och jag är ännu mer sugen på att veta om det är den joker jag tror det är isåfall håller jag ett varningskort för dessa osv diplomati och allt annat, är det rätt kommer det märkas direkt när noobskyddet försvinner.

20. SOW - premade. intressant även hört att det sitter lite v3 o v2 spelare här med boltz i spetsen, rykten så som vi alla älskar, sant lr inte låter jag någon annan avgöra men ska bli kul och se.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Med några timmar kvar till noobskyddet släpper kommer en ny update.:)

1. OnC

2. LoL

3. Riket

4. SOW

5. CM

6. F.A.N

7. SBI

8. G-Unit

9. SuSa

10. TowN

11. [HH]

12. TNW

13. GG

14. TPE

15. MUMS

16. W.W.W

17. SV

18. RP

19. CaL

20. WyPe

Nån annan får gärna ge en kommentar till alla :p.
 

DeletedUser

Guest
Som du vill, latmask.

1. OnC - Massinvite.

2. LoL - Massinvite.

3. Riket - Massinvite.

4. SOW - Massinvite.

5. CM - Massinvite.

6. F.A.N - Massinvite.

7. SBI - Massinvite.

8. G-Unit - Massinvite.

9. SuSa - Tyvärr, tror inte på er.

10. TowN - Massinvite.

11. [HH] - Tyvärr, tror inte på er.

12. TNW - Massinvite.

13. GG - Tror starkt på dom här, gillar coola personer.

14. TPE - Massinvite.

15. MUMS - Topp 3 kandidat för framtiden.

16. W.W.W - Duktig lirare.

17. SV - Min stam, inga kommentarer.

18. RP - Massinivite.

19. CaL - Massinvite

20. WyPe - Kommer klättra till topp 5 och hålla det ett tag, men frågan är hur länge?
 

DeletedUser

Guest
Jag vill börja med att säga att den nuvarande ranken inte egentligen är så aktuell då de första relevanta händelserna kommer kunna ses när de första adelsmännen börjar komma ut. Men det är ändå en kul sak att skriva ner och grunna på i framtiden utifall att några stammar blir kvar ett tag. :)

OnC - Härlig stam, deras köttande matchar deras poäng så inga klagomål på den fronten. Växer som satan och verkar inte sakta ner. Så länge de kan hålla ställningarna med omgivningen och samspela med de bra stammarna tills de är stora nog att klara sig själva kommer de gå mycket långt. Aldrig sett ledningen själv på andra världar men har hört bra saker.

LoL - Ert köttande är lite väl magert hittills. Fast kanske man inte ska klaga då ni ligger i min kontinent och att de på detta sätt blir mer för oss andra. :) Känner inte till de mesta av er sen innan och tror inte ni kommer hålla er så länge. Men om ni inte clashar med CM eller MUMS så kommer de nog gå fint tills vidare. ^^

OBEY - Har växt till sig nu när Poesi gänget som jag gillade har gått in. Fin position. Så länge ledningen efter mergen lyckas styra och hålla ihop er så blir de nog en kalasfin stam. Att ligga vid OnC och WS lär dock sätta era diplomatifärdigheter på prov. GunillaPersson fixar de nog fint dock. ^^

SBI - Lite dålig koll på er. Får se om jag kan luska fram mer. Tills vidare har jag inga höga förväntningar...

SuSa - Där känner man ju igen ett par som Tinglo och Robin Huda. ^^ ... Tror de kommer gå fint för er.

Riket - Ingen bra koll på dessa damer och herrar. Men tror de kommer få smisk. Hoppas på att de överraskar dock. :)

CM - Finns mycket saker som är motsägelsefullt i denna stammen. Får se om LoL slukar dem...

SOW - Sorry, dålig koll, inga höga förväntningar. Köttar på en del iaf. :p

F.A.N. - Hört att de ska vara bra erfarna spelare. Vill se hur de samsas med SuSa och NW... Tror de kommer falla dock.

1to21 - Inga förväntningar... Fixa eran profil... -.-

TNW - Newbs, hoppas jag har fel. Dåligt informerad...

MUMS - Får se hur de går för dem, vet dock för lite. Var de inte mycket färre pers först eller minns jag fel?

TowN - Newbs.

G-Unit - ÄLSKAR DESSA! De accepterar sååå många av mina bud på marknaden! Ni har hjälpt mig mycket! Ehrm, förutom de så hoppas jag de kommer visa framfötterna lite mer snart... Hittills verkar de vara lite sega dock men känner till för lite om dem...

W.W.W - Kommer snart falla bort...

RP - Kommer snart falla bort...

NW - Mina fina grannar! Gillar dem fast de verkar konservera sina trupper rätt rejält. Kanske går bra, kanske går dåligt. Hoppas på bra. :)

TF - "För att komma in måste du: Vara aktiv minst två per dag"... *facepalm*

AnAsOn - Några namn känns bekanta men kan inte placera dem... Tiden får utvisa deras kvalité.

WyPe - Nja, hört en del bra om dem men är tveksam... Tror de kommer falla.

Lite allmänna tankar... De som har poängkrav och sån skit för att gå med dem i stamprofilen känns oerhört noobiga. Sluta med det!...
K55 kommer bli den roligaste kontinenten att följa, mest för att de ligger många bra stammar där men även för att mina polare i WS är där. <3

Visste inte hur dålig kolla jag hade på allt när jag började skriva, så ni får ursäkta mig för det lilla innehållet. Får ta och göra lite research och sedan komma tillbaka. :)
 

DeletedUser

Guest
Vadå har du inga förväntningar på de store krigarna från DH? eller dom kanske inte har hoppan med sig så dom kan fixa en stam att merga sig till vinst med =P

EDIT: en liten fågel viskade att hon tydligen är med någonstans på världen.........
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då jag endast ser fem stycken som potentiella vinnare av världen så blir det bara fem jag kommer skriva om.

1:
Stam: OnC
Poäng av de 25 bästa spelarna: 76 187
Totala poäng: 83 417
Poängsnitt: 2781

Kommentarer:
Enligt många favoriter på förhand och de har såhär långt motsvarat förväntningarna perfekt. Överlägset högst poängsnitt och de kommer ligga kvar i toppen ett bra tag till. Har ryktas om gangbang men än så länge har det bara varit spekulationer. Av de som halkat lite efter i starten finns flera ruskigt duktiga midgame-spelare som då kommer växa snabbare än flera andra.

2:
Stam: SBI
Poäng av de 25 bästa spelarna: 60 313
Totala poäng: 63 951
Poängsnitt: 2205

Kommentarer:
Ni får ursäkta men jag tror att detta är den svagaste stammen på topp5 just nu. Visst, jag känner inte igen så många men än så länge har ni mycket mer att bevisa. *Stark* har gått mer på poäng än på trupper är jag rätt övertygad om och det kan få mörka konsekvenser i längden. Ni kommer säkert ligga kvar på topp5 ett bra tag till men ni kommer aldrig riktigt hota om att ta rank 1.

3:
Stam: SuSa
Poäng av de 25 bästa spelarna: 59 520
Totala poäng: 63 267
Poängsnitt: 2182

Kommentarer:
Majoriteten av er ser ut att vara samma personer som spelade i SuSa på v14. Tyvärr verkar ni sakna erat guldkorn från v14 men ni har ändå fått lite vass förstärkning vad det verkar. Jag hade förväntat mig lite mer utav Dark Halo men har blivit positiv överraskad utav RapiDoodle framför allt då jag inte såg de som klockrena starters. Ecchiman och Svegon har jag ingen susning om vilka som sitter där men de har ju sett bra ut hittils. Men tror tyvärr att ni båda kommer tappa om ett par veckor.

4:
Stam: OBEY
Poäng av de 25 bästa spelarna: 57 193
Totala poäng: 60 544
Poängsnitt: 2162

Kommentarer:
Min stam så här får någon annan skriva.

5:
Stam: LoL
Poäng av de 25 bästa spelarna: 54 422
Totala poäng: 57 937
Poängsnitt: 1998

Kommentarer:
Ni har några riktiga stjärnor här men hade förväntat mig mer utav vissa, däremot så kommer ni kunna klättra till topp3 om ni har flytet med er och alla ger 100%. Är rädd för att ni kommer bli allt för beroende utav Jayce och Nidalee som är duktiga spelare. Kapaciteten för topp3 finns, frågan är om motivationen finns?

OBA för dessa stammar:
OBF för dessa stammar:
1 OnC 188.447
3 LoL 26.852​
2 OBEY 170.054
43 SBI 10.291​
3 SBI 76.441
51 OnC 8.758​
4 LoL 76.002
66 OBEY 6.269​
5 SuSa 74.192​
106 SuSa 2.426​

Slutsatser ifrån OB rank:
Av allt att döma så har SuSa blivit minst ansatta, men också köttat minst. Det behöver givetvis inte betyda att de har mer trupper än de andra stammarna men att ha en OBT-poäng på 120k mindre än OnC säger de mesta om de olika stammarnas strategier.
LoL har fått klart flest trupper på sig, de har dödat klart flest också. Frågan är hur mycket det har kostat? Kan mycket väl ha att göra med flera personers långsamma tillväxt men man får hoppas att det smakat mer än vad det kostat för LoL!
Sett till OBA-ranken så dominerar OnC och OBEY kraftigt, rätt säker på att dom två kommer vara de som turas om att inneha första platsen där ett bra tag till. SBI har inte utmärkt sig på något speciellt sätt, varken defensivt eller offensivt utan kör sitt egna race. Får se om det blir lyckat eller ej.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sjukt bra lista, genomtänkt och mycket slutsatser och teorier. Tycker topp 20 är alldeless för mkt att skriva, topp 5-7 räcker gott och speciellt med denna kvaliteten på listor!

Bra jobbat!
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Jag måste lägga mig i.... Den här listan bara älskade jag :) Snygg och intressant att läsa sade mig som inte spelar på världen en hel del om hur det ser ut.
Kram
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
..

Japp du tog detta riktig seriöst och ja du hade speciellt orken med.. fan vad spännade läsa alltså ;)
 

DeletedUser

Guest
Extremt bra, detta diggas grovt och hoppas du kan göra en sådan varje vecka! :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Totalt ointressant, omogen och skit dålig lista. Snälla sluta smutsa ner i detta forumet Åke.
 

DeletedUser

Guest
Det blir mer intressant läsning om ni gör listan baserat på rank 1 - 10. Det finns en hel del intressanta stammar utanför de 5 stora som är redo att ta steget upp, de vill man gärna få reda på lite mer om. Annars var det mycket bra skrivet må jag säga.
 
Topp