Top 10 stammar

DeletedUser

Guest
1 -NoD- - Tror inte dom håller. Störste spelare Sigurd vem?
2 HEROES - Intressant stam. Tror på dessa. Go! Go! Go!
3 LV - Mergefjantar!!! Ni blir bortadlade
4 CSB - Kanske om ni kör racet hela vägen.
5 HR - No! No! No!
6 ICU - Här finns det kunskap men hur länge finns det motivation!
7 AN - V7 vinnare som kör på halvfart. Knappast någon vinnare här.
8 STING - Fjortisnoobs med kass ledning. Kommer rasa snabbt!!!
9 GoW - Nej! Kommer gråa sig när dom inte kan samarbeta längre!
10 Pirate - Vilka??? Åk hem!!!

Med detta beteende har du visat att du inte är så mogen.
Nu kommer det bara skit ur din mun.
Paj är gott men i lagom mängder....
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Med detta beteende har du visat att du inte är så mogen.
Nu kommer det bara skit ur din mun.
Paj är gott men i lagom mängder....

Naw bidde ponkelonken lissen i ögat? Kanske blev snapsen för stark?
Dags för uppdatering.

1 -NoD- - Luktar unket. Faller snart som en sten.
2 HEROES - Ser bättre och bättre ut ;)
3 LV - Snipp Snapp snut snart adlas ni ut.
4 CSB - Gräset är grönare på andra sidan för alla utom dessa lirare
5 AN - Klättrar men visar inget. Mörkar dom?
6 HR - Bort! Bort! Bort!
7 ICU - Hög OBA = menlös slakt av trupper. Dessa tröttnar snart!
8 STING - URK! V17:s mest illaluktande sammanslutning. Noobvarning utfärdas!
9 Pirate - Sjunker med skepet till botten! Bye! Bye!
10 GoW - Gråbyadlarna! Behöver jag säga mer?
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
.

1 -NoD- - Hepp, denna stam kommer faila ger max 1vecka på de.
2 HEROES - ser grymmt ut, spelare som adlar en del här.
3 LV - kanske kanske ni klarar, er när ni mergad. osäker.
4 CSB - Den stammen kommer gå ganska långt fram.
5 AN - Klättrar men visar inget. Mörkar dom?
6 HR - tyvvär, kommer ni också åka ut när som helst.
7 ICU - Fin oba, jag vet ni slaktar bra de good. ni kommer inte tröttna, på de.
8 STING - Haha, en del skön lirare, jag tror de kommer klara sig ett tag.
9 Pirate - Failar som vanligt säkert.
10 GoW - ganska dumt att adla byar, som man har farm, men ni har chansen förbättra de genom att farma bra och adla spelare. tror inte mycket på er ganska lite.
 

DeletedUser

Guest
Så här går det för gow, dessa är deras senaste adlingar...

Poäng på ny-tagna byn / sort

74 Barbarby
270 Barbarby
787 Barbarby
111 Barbarby
880 Barbarby
442 Barbarby
99 Barbarby
327 Barbarby
1,884 Spelarby
210 Barbarby
1,350 Spelarby
1,197 Spelarby
521 Barbarby
2,002 Spelarby
809 Barbarby
1,030 Barbarby
1,301 Spelarby
718 Barbarby
113 Barbarby
53 Barbarby
 

Hatsune Miku

Member
Reaktionspoäng
0
Så här går det för gow, dessa är deras senaste adlingar...

Poäng på ny-tagna byn / sort

74 Barbarby
270 Barbarby
787 Barbarby
111 Barbarby
880 Barbarby
442 Barbarby
99 Barbarby
327 Barbarby
1,884 Spelarby
210 Barbarby
1,350 Spelarby
1,197 Spelarby
521 Barbarby
2,002 Spelarby
809 Barbarby
1,030 Barbarby
1,301 Spelarby
718 Barbarby
113 Barbarby
53 Barbarby

Ja, va ska man säga............................................
 

beccii

New Member
Reaktionspoäng
0
Denna listan är gjord ur en åskådares synvinkel

1 HEROES Nyligen tagit rank 1 platsen från -NoD- och som det ser ut just nu så ska dom kunna hålla dom, största utmanaren i dagsläget är CSB men hjältarna är 37 medlemmar och CSB är bara 10 så då borde de kunna hålla undan.
OBA-rank:
2:a med 507.150 i OBA. En bra bit efter ICU men de köttar smart verkar det som och växer på bra så helt klart godkänt.
OBF-rank: 18:e med 166.747 i OBF. Dålig OBF men det är inte erat fel, utan de ska andra se till att ni har bättre. Inte så förvånansvärt heller då k55 inte har något som helst motstånd värda att nämna.
Min gissning om framtiden: Detta är en stam med stabila spelare, de har några topspelare på kontona så min gissning blir att ni tar eran kontinent jävligt enkelt. Sen efter ni säkrat k55 då blir det dock problem då jag inte vet om ni har tillräckligt med kvalitet för att ta klivet in i en ny kontinent mot en annan storstam, det gäller för er att era toppspelare håller sig aktiva och att er ledning gör dom rätta dragen och att ni håller en tydlig strategi över hur ni ska ta er ut ur k55 på bästa möjliga sätt.

2 -NoD- Tappade precis rank 1 och lär fortsätta falla på denna lista, de har hållt sig i toppen med hjälp av massrekrytering av de spelare som har så hög poäng som möjligt utan att ha någon som helst strategi i vart rekryterna ligger på kartan.
OBA-rank: 9:a med 377.771 i OBA. Mycket dålig OBA för en stam som legat i top hela tiden och som alltid haft max antal medlemmar i stammen. Men någonting annat hade ingen förväntat sig av denna massrekryterings stam.
OBF-rank: 1:a med 435.571 i OBF. De leder alltså OBF statistiken, detta är för att de ligger så pass utspritt att de ses som lätta mål för övriga stammar och på så sätt får ta emot en jäkla massa attacker.
Min gissning om framtiden: Massrekryterande familjestam som inte har en chans att klara sig. Med 210 stambyten redan bara i "huvudstammen" ser vi varför denna stammen har varit i toppen av stamrankingen, dessa har inga skills de lever enbart på att rekrytera spelare. No Name som blev tagna av CSB jävligt lätt valde att köra på en mindre merg med dessa, då rekryterar alltså -NoD- krigsflyktingar och de tar in spelare från en stam där CSB ha spioner vilket de bör veta, om de har gjort sin läxa vill säga. Med 48 tagna och 22 tappade byar kan det ändå verka som att dessa ligger i ett stort krig, men av de 48 byarna de tagit har enbart 20st varit spelarbyar på över 1k poäng. De spelarna som blir adlade blir avlägsnade och ersätts av nya spelare med dåliga lägen på kartan, flyktingar, spelare som håller på att bli adlade m.m.

3 CSB Har gått upp och ner mellan 2a och 6e plats på denna lista i ett par dagar nu, men nu ser det ut som att de skaffat sig en liten lucka ner till LV och de bör dessutom peta ner -NoD- strax. ICU ser jag som den största utmanaren till dessa på denna listan och de kan få det svårt då ICU har dubbla medlemsantalet.
OBA-rank: 5:a med 457.337 i OBA. CSB har spelare som köttat bra men bara en femteplats på listan men då kan vi räkna in att alla spelare har inte varit med från början så allas spelares OBA räknas ej in till 100%. Så med det inräknat ger jag CSB G+ men inte mer än så för sin OBA.
OBF-rank: 17:e med 174.243. Samma här som för HEROES de är inte deras jobb att ge dom en bra OBF utan de är andra stammars jobb att göra det.
Min gissning om framtiden: Enbart 10medlemmar, har grymt bra snitt just nu men det viktigaste är att de inte tar ut sig i början utan de bör hålla en jämn nivå under en längre tid för att klara sig bra. Uppe i norra k54 ligger de vägg vägg med ICU. De ligger mer utspritt än ICU och kan få det svårt där uppe om det skulle börja smälla, dessutom som jag nämnde tidigare är ICU dubbelt så många som CSB och bör därför kunna hålla en högre aktivitet om inte CSBs alla konton co-spelas vilket man kan tro med tanke på den aktiviteten de har visat upp hittills. En intressant sak är ju att om man tittar över LV:s stats så tappar de flest byar till CSB. LV som är den stammen tsm med ICU som ser ut att slåss om k44, betyder detta att CSB försöker skapa en bredare framtids front mot ICU? Dessutom har de rekryterat en gummistövel ifrån ICU.

4 LV Dessa har tagit sig hit upp med hjälp av en merg mellan 2 mindre bra stammar. Love syntes och hördes mest men var inte alls något att hurra över vilket ej förvånade många och Vikings är en random stam som kom till efter sålittringen av "den starka alliansen"
OBA-rank: 6:a med 412.416 i OBA. Ganska så bra då de rätt så nyligen mergat, helt klart godkänt.
OBF-rank: 10:a med 204.048 i OBF. Ganska så lågt tycker jag vilket pekar på en eventuell relation med ICU, kanske en IAP? Men de e självklart så att de är andra stammar som ska ge dom mer OBF.
Min gissning om framtiden: Tror dessa får problem i k44, de borde redan ha det med tanke på att de ligger tätt intill ICU. Men istället när man tittar på på twstats så tappar de flest byar till CSB och verkar inte göra nå vidare motstånd. Ne denna stam klarar sig inte i längden fast jag tror en del spelare kommer lämna för att rädda sitt eget skin och gå med i bättre stammar.

5 AN Legat och slagits mellan rank 3 och 6 nu i några dagar. Ligger fortfarande mkt tätt på denna lista med ICU och LV.
OBA-rank: 7:a med 395.004 i OBA. Detta ser inte speciellt bra ut enligt mig, de har köttat lite för lite vilket tyder på barbaradling. Men nej enbart 2barbarer adlade enligt tw-stats, men jävla massa 100-900 poängs byar, megaklustring på G?
OBF-rank: 15:e med 179.050 i OBF. Dålig OBF i den kontinenten som kanske ser mest oviss ut på förhand med Snaps och STING där med.
Min gissning om framtiden: Jag har hört rykten om en merg med STING, dessa ska vara glada att både STING och Snaps har låtit dom vara som de ser ut nu. AN är kända för sin ihärdighet men är absolut inga bra starters, de har en del konstiga rekryteringar som jag tror kommer få börja om snart. Men helt klart så kommer dessa bli riktigt farliga nu när de fått en hyfsad start vilket får mig att undra om de andra stammarna i k45 är speciellt kloka i sin diplomati? Hade dessa köttats från början hade de redan varit borta nu men nu får de chansen att visa sin ihärdighet och slughet.

6 ICU En utav dessa stammar som ligger tätt runt 2-6e plats på listan. Jag tror de tar andra platsen snart då de är en stam med bra aktivitet och otroligt duktiga spelare.
OBA-rank: 1:a med 746.032 i OBA. Finns inte mkt att säga, 20medlemmar och har köttat helt klart mest på v17 som stam. Frågan e om allt kött har varit "smart kött"?
OBF-rank: 20:e med 133.532 i OBF. Stammen som köttar mest har ruskigt låg OBF. Klart tecken på feghet från stammarna runt om denna. Kanske kan ett krig mot CSB ändra på detta? Återigen, det är andra stammars ansvar att ge dessa mera OBF så de inte går växa på så lugnt som de gör.
Min gissning om framtiden: Min gissning blir att de snart kommer gå på LV mer och mer intensivt för att adla bort dessa ur k44 för att sedan börja röra sig mot k54, som de ser ut att bygga upp en liten front mot. LV tas bort för att de ska slippa en dubbelfront i krig mot CSB dock. Eller så går dom mot k45 efter de tagit LV för att ta sig an AN, STING och Snaps dock känns den kontinenten trång redan som den är. Det kan ju dock vara en anledning att med samlad front gå in i k45 om de är oroligheter där mellan de andra stora stammarna.

7 HR Stam som tappat och lär snart inte ligga med på denna listan alls.
OBA-rank: 16:e med 201.903 i OBA. Skrattretande dålig OBA, visar knappt några tecken på liv över huvud taget.
OBF-rank: 5:a med 247.417 i OBF. Ligger uppe i toppen på OBF och långt ner i OBA. Helt klart en stam som jag ser som ett tydligt offer för de bättre spelarnas bättre kunnande.
Min gissning om framtiden: Ni ryker, ni har vad jag hört hela tiden blivit farmade av ICU och tappar även lite byar dit med. Det dröjer inte länge innan ni är borta.


8 STING En stam som är på väg upp i denna lista, helt klart en stam för top 5 som det ser ut just nu.
OBA-rank: 3:a med 505.868 i OBA. Bra köttat, smart köttat med verkar det som.
OBF-rank: 21:a med 125.679 i OBF. Riktigt låg OBF, men som jag nämnde innan känns de som en 3vägs allians här mellan STING, Snaps och AN.
Min gissning om framtiden: Merg med AN? Nej! Jag hoppas inte det för denna stammen ska bli kul att följa tycker jag, är dom smarta redan nu går dom ihop med antingen Snaps eller AN inte båda 2 och köttar bort den andra stammen. För mig känns det som dessa har kontrollen över vad som händer i k45. Känns ju mest troligt att Snaps är den stammen som både AN och STING vill plocka bort. Kollar man även på adlingar den senaste tiden ser man att både AN och STING har plockat byar av Snaps men ska de ta bort Snaps så gör det på riktigt, för Snaps är inte de spelarna som är kända för att kunna hantera incs precis.

9 Snaps På väg upp, men fortfarande en bra bit upp till toppen.
OBA-rank: 8:a med 377.856 i OBA. Köttar på bra, men de har ju även spelare som är kända för att vara bra köttare.
OBF-rank: 3:a med 283.577 i OBF. Bör kunna få mer inom en snar framtid då jag tror att AN och STING går ihop för att plocka ner er.
Min gissning om framtiden: Danneboys stammar brukar aldrig vara speciellt kända för att vara smarta i sin diplomati och det brukar oftast sluta i gang-bang och sen brukar de inte kunna hantera incs som jag nämnde ovan med. Tror att om de sköter sin diplomati rätt här så kan de klara sig ur den sitsen de är i just nu. För om jag har fått allt rätt är både AN och STING spelare från mestadels v7, där gjorde Danneboy inte sitt namn populärt. Men både HEROES och ICU kan spela avgörande roller för hur k45 ska sluta, allt i k45 handlar just nu om hur var stam sköter sin diplomati och vad de har för kontakter i andra stammar. Mycket intressant enligt mig.
 
Senast ändrad:

Hatsune Miku

Member
Reaktionspoäng
0
Denna listan är gjord ur en åskådares synvinkel
9 Snaps På väg upp, men fortfarande en bra bit upp till toppen.
OBA-rank: 8:a med 377.856 i OBA. Köttar på bra, men de har ju även spelare som är kända för att vara bra köttare.
OBF-rank: 3:a med 283.577 i OBF. Bör kunna få mer inom en snar framtid då jag tror att AN och STING går ihop för att plocka ner er.
Min gissning om framtiden: Danneboys stammar brukar aldrig vara speciellt kända för att vara smarta i sin diplomati och det brukar oftast sluta i gang-bang och sen brukar de inte kunna hantera incs som jag nämnde ovan med. Tror att om de sköter sin diplomati rätt här så kan de klara sig ur den sitsen de är i just nu. För om jag har fått allt rätt är både AN och STING spelare från mestadels v7, där gjorde Danneboy inte sitt namn populärt. Men både HEROES och ICU kan spela avgörande roller för hur k45 ska sluta, allt i k45 handlar just nu om hur var stam sköter sin diplomati och vad de har för kontakter i andra stammar. Mycket intressant enligt mig.

Intressant indeed... ;)
 

Anden501

New Member
Reaktionspoäng
0
Det är inget man ska vara stolt över att vara på rank 1 platsen! TRUPPER DÖDAR det gör inte poäng.

och kul att se vad alla skriver.
 

DeletedUser

Guest
Det är inget man ska vara stolt över att vara på rank 1 platsen! TRUPPER DÖDAR det gör inte poäng.

och kul att se vad alla skriver.

Här har vi en som har koll på spelet. Gillar att läsa detta. Så om jag tar din by och alla dina poäng kan ju du ställa dina trupper utanför så länge så att du kan behålla dem.
Det är helt klart så att du kan inte vinna utan trupper men du har trupperna för att skaffa poäng annars är du helt fel ute. För det är poäng man vinner med
 

DeletedUser

Guest
Här har vi en som har koll på spelet. Gillar att läsa detta. Så om jag tar din by och alla dina poäng kan ju du ställa dina trupper utanför så länge så att du kan behålla dem.
Det är helt klart så att du kan inte vinna utan trupper men du har trupperna för att skaffa poäng annars är du helt fel ute. För det är poäng man vinner med

Well folks... if that aint genious... I sure must be a moron .. att sammanfatta TW så enkelt.... ren poesi..
 

DeletedUser

Guest
Well folks... if that aint genious... I sure must be a moron .. att sammanfatta TW så enkelt.... ren poesi..

Precis. Du kan ha hur mycket trupper du vill. När världen är avslutad är det ändå bara poängen som räknas och då menar jag inte OBA poäng
 

DeletedUser

Guest
Precis. Du kan ha hur mycket trupper du vill. När världen är avslutad är det ändå bara poängen som räknas och då menar jag inte OBA poäng

Skulle kalla det % i byar av alla i världen inte hur mycket poäng... då en 26p by är lika mycket värd som en 9k p by?
 
Topp