Top 10 stammar

DeletedUser

Guest
Vi kan väl dra igång en sån här tråd också.

Man skriver alltså det man tycker om top 10 stammarna, det kan t.ex se ut såhär:

1 TENGIL Ser inget speciellt i dessa...
2 A.E Känner ej igen några men kan säkert hålla om ni spelar era kort rätt.
3 11.2 Härmar 9/11 lite? ;) Tror tyvärr inte ni kommer hålla i längden.
4 ~S-R~ Känner igen ett par spelare, kan säkert vara kvar på top 10 ett tag!
5 T.B.H brödraskapet, Ni kommer åka ner :)
6 TENG1L Systerstam till TENGIL, samma sak hos er. Ser inget speciellt med er.
7 T U Några spelare jag känner igen här. Vi får se hur det går!
8 A.E.A NEJ! Ni kommer definitivt åka ner.
9 ToT Stog error i hela datan när ni kom upp.. Ni åker ner :)
10 SS Kan nog hålla ett litet tag.
 

DeletedUser

Guest
Hmm då jag inte har en aning hur bra stammarna är går jag bara på utseende och igenkännande
1 TENGIL - Väldigt random och de åker ut när spelarna blir farmer.
2 A.E Ser inget här heller, har exempelvis en poänggräns...
3 11.2 Allians med TENGIL och en akademi stam, kommer långt! *not*
4 ~S-R~ Passande namn dagen till ära.. men nej
5 T.B.H Håller väl en stund men säg bye bye..
6 TENG1L hehe noo sweetie :(
7 T U Dessa har några fina namn, kan komma långt, diggar namnet :) - bra snitt
8 A.E.A En akademi till? :(
9 ToT Helt okej profil men tror inte de kommer så långt.. Men om det inte finnns så många bra stammar på v16 kanske de stannar ?
10 SS Har en akademi vilket inte brukar vara ett gott tecken..
 
Senast redigerad av en moderator:

Utna

Member
Reaktionspoäng
0
1 Gripen 6.440 30
Har några vassa spelare men ändå lite halvdanna i mina ögon, men dom får väll visa om dom går för något. Då dom ändå är med på top 10 oba så är det inte helt kört.

2 11.2 6.234 29
Tror inte så mycket på dessa heller, verkar inte vara något super flow i dom precis, dom får väll försöka att överraska.

3 TENGIL 6.127 30
Stam med akademi stam är massinvite stam i mina ögon så tror inte på detta , vissa massinvites klarar sig dock bra med bra samhållning men inget jag tror på.

4 A.E 6.113 30
Dessa ser jag exakt som Tengil. Poäng gräns ser inte heller så bra ut i det hela

5 ~S-R~ 5.987 30
Står att rekryteringen är öppen fast stammen är full? Vad försöker dom få fram med det? Vill dom kicka folk eller vad, aja ser inte lovande ut.

6 OH 5.761 23
Ser bäst ut på världen för tillfället, högst medelvärde och många kända namn, kan gå riktigt bra för dessa. Näst bäst oba och jag tror på dessa.

7 dGröna 5.608 27
Har också en hög välkända namn, ligger först på oba och kan nog hålla för dessa också. Nästan i klass med OH.

8 ~SL~ 5.360 28
Något igenkänt namn där också, men det jag hört från dem så verkar det inte som något som kan kallas en top stam.

9 T.B.H 5.211 30
En utav fyra top tio stammar som också är top tio på oba, måste väll på lite plus för det, dock ser vi ett poäng krav på sidan vilket inte gillas.

10 A.E.A 5.175 30
En akademi stam till A.E, en akademi stam har aldrig varit en topstam så det blir nog botten för dessa.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
1 Gripen 6.440 30
Har några vassa spelare men ändå lite halvdanna i mina ögon, men dom får väll visa om dom går för något. Då dom ändå är med på top 10 oba så är det inte helt kört.

2 11.2 6.234 29
Tror inte så mycket på dessa heller, verkar inte vara något super flow i dom precis, dom får väll försöka att överraska.

3 TENGIL 6.127 30
Stam med akademi stam är massinvite stam i mina ögon så tror inte på detta , vissa massinvites klarar sig dock bra med bra samhållning men inget jag tror på.

4 A.E 6.113 30
Dessa ser jag exakt som Tengil. Poäng gräns ser inte heller så bra ut i det hela

5 ~S-R~ 5.987 30
Står att rekryteringen är öppen fast stammen är full? Vad försöker dom få fram med det? Vill dom kicka folk eller vad, aja ser inte lovande ut.

6 OH 5.761 23
Ser bäst ut på världen för tillfället, högst medelvärde och många kända namn, kan gå riktigt bra för dessa. Näst bäst oba och jag tror på dessa.

7 dGröna 5.608 27
Har också en hög välkända namn, ligger först på oba och kan nog hålla för dessa också. Nästan i klass med OH.

8 ~SL~ 5.360 28
Något igenkänt namn där också, men det jag hört från dem så verkar det inte som något som kan kallas en top stam.

9 T.B.H 5.211 30
En utav fyra top tio stammar som också är top tio på oba, måste väll på lite plus för det, dock ser vi ett poäng krav på sidan vilket inte gillas.

10 A.E.A 5.175 30
En akademi stam till A.E, en akademi stam har aldrig varit en topstam så det blir nog botten för dessa.

håller med till 100% men det är lite tidigt för att veta vilka som kommer slåss om vinsten på allvar:thinking:
 

DeletedUser

Guest
1 OH - Har 4 forums kändisar och är ytterst intressanta ingame också kommer hålla sig uppe i top5

2 ~S-R~ - Familje stam som har ren tur att fortfarande ligga med på top10 försvinner neråt inom 1 vecka

3 dGröna - gillar den här stammen.. några kändisar även här anser jag. växer stadigt och visar ingen tanke på att sakta ner. tror även de kommer hålla sig i top5

4 Gripen - såg någorlunda ut tills de började bjuda in allt som levde till stammen.. blev för mycket rekrytering på kort tid.. kanske stannar här uppe.. ytterst osäker

5 11.2 - familjestam med medlemmar som tror de är tuffa bara för de är många om 1-2 veckor är stammen helt borta

6 TENGIL - samma som 11.2

7 A.E - kan ha en framtid på top10 men betvivlar det.

8 ~SL~ - smurfar ni varje dag? hoppas er karta inte är lika blå som er hud.. har inget mer att säga då ni är okända för mig

9 TENG1L - akademistam

10 WFE - någon enstaka spelare jag känner igen här.. har en framtid på topp 10 skulle jag tro.. kanske till och med top5
 

DeletedUser

Guest
1 OH - Satan i gatan, ligger vi 1a?
2 dGröna - Vet inte riktigt så mycket om dom, kommer väl hålla ett tag.
3 ~S-R~ - Svea Rike, enligt regeringen så är dessa pojkar och tjejer nasister. Vad mer behövs säga?
4 Gripen - Alla pratar om dom, men vem fan är dom? Kom tillbacks när ni är Milka!
5 TENGIL - All makt åt Tengil, vår befriare.
6 A.E - Låter som Alien Eargasm, kommer dö fort.
7 11.2 - Heter The Warrior och är flera personer. Lyckat?
8 ~SL~ - Smurfar, dom är små och blå. Och därmed lätta att krossa.
9 TENG1L - Se 5.
10 WFE - No idea..
 
Reaktionspoäng
0
1 OH 26.657 26.657 24 Det här är ett vasst gäng. Känner igen flera stycken. Och är övertygad om att de stannar i top 1 placering länge.

2 iPren 23.689 23.689 29 Några faiknickare, men en del bra spelare. Några jag inte känner igen men det lär visa sig i framtiden. Tror de stannar i toppen faktiskt.

3 WARL 20.694 20.694 29 Kan bli bra. Känner inte igen alla. Men de jag känner igen är inte så bra så jag tror de stannar på top 5 så länge till. Men jag kan ha fel och de kan överraska mig.

4 ~S-R~ 20.397 20.397 28 Kan inte uttala mig alls om denna stam.

5 dGröna 19.498 19.498 23 Top stam. När adlarna kommer traskar de snabbt uppåt.

6 ~SL~ 18.630 18.630 29 Kan inte uttala mig alls om dem. Är för få jag känner igen.

7 RNG 18.471 18.471 30 ett par starka namn finns det här som jag känner igen.

8 TENGIL 18.083 18.083 29 Den här stammen klappar mitt hjärta lite extra för. Min Betty finns med där :) Hoppas det går bra för dem.

9 WFE 17.235 17.235 28 Kan fungera, men det får framtiden utvisa. :)

10 Error 16.247 16.247 25 Ett par starka namn här med. Kan fungera om de har bra sammanhållning i stammen.
 

DeletedUser

Guest
härligt med en ny lista :) jag får ta mej tid att skriva en imon :)
 

DeletedUser

Guest
Glöm ej detta nu. Detta är MIN lista detta är vad JAG tror tycker osv. ni får jätte gänra ha synpunkter och snacka om den osv men det ska
inte var någon som kommer och säger det är fel bla bla för det här som sagt vad jag tycker, gör en egen lista om ni tycker annat.

1. OH Genomsnittliga poäng: 1.171... Tyvärr tror jag att ni håller eran placering ett väldigt väldigt bra tag. bra ob bra genomsnitts poäng osv. det enda som har en chans mot er är väl iPren och Dgröna. Lycka till ni förtjönar än sålänge 1a platsen!


2. iPren Genomsnittliga poäng: 846.... Min egen stam, väljer att inte skriva nått om den...


3. ~S-R~ Genomsnittliga poäng: 738... Värkar inte vara någon särskilt bra stam, inga namn som jag känner igen osv, vet inte riktigt vad ni gör på rank 3 :eek: ni ligger på rank 17 på OB och vet inte om ni gör massrektrytering men era spelare värkar vara missnöjda med stammen då jag har fått en hand full ansökningar till våran stam från som sagt era medlemmar. Så detta känns inte som någon stam som stannar på denna placerinen allt för länge. sakta men säkert åker ni ner.


4. WARL Genomsnittliga poäng: 759... detta är en stam som värkar gömma sig lite, man hör inget från varken spelarna elr stammen och dem ser inte ut att vara helt bakom flötet då dem ligger 7a på obA. Jag tror dessa killar/tjejer kmr ligga ungefär runt denna placeringen ett bra tag. dem har helt okej medlpoäng i stammen och farmar på bra, jag hoppas på er och hoppas att ni ligger kvar på top 10 länge!


5. dGröna Genomsnittliga poäng: 885... ni låg för ett litet tag sen 2a på stam rankingen men nu 5a. lämnade spelarna er elr kickade ni dem? intressant är iaf att ni har 2 riktigt bra spelare, en av dem är C*** som jag spelat med innan som i denna värld ake nickar. Den andra är givet Hallonkräm som bör ta sin första by inom kort. Jag tror verkligen att ni kmr ligga top 10 länge om inte fler lämnar / kickas så kmr ni nog upp och slåss om 1.2.3e platserna :)


6. RNG Genomsnittliga poäng: 641... När adlingarna börjar är ni borta förhoppningsvis ganska fort, ni ligger nära ipren och hoppas dem tar er i första hand så vi alla slipper se en icke välförtjänt stam ligga på top 10 och tro att dem är bra :) kanske visar ni motsatsen och kämpar och visar er bättre :) överaska mej gärna!


7. WFE Genomsnittliga poäng: 640... Är detta samma gäng som spelade på v.13? OM det är det så tkr jag synd om er om ni inte lärt er av era misstag... Massrekrytering verkade vara eran plan, i alla världar har ni alltid haft så fullt med medlemmar som det går även om gränsen går vi 50-60. ett tips, Kvalitet före kvanititet. Ett väldigt bra ordspråk elr vad man ska kalla det! Dock tror jag faktist ni kmr stanna på top 10 ett tag för ni kunde iaf spela defensivt hela stammen men det blir svårt att ta byar när man enbart kör deff.


8. ~SL~ Genomsnittliga poäng: 660... Jag gillar eran stamprofil osv det är tyvärr det enda jag gillar med er, vad håller ni på med egentligen? ni ligger på 8onde plats och på OB ligger ni 25e plats...
rensar ni någon granne? Rensar ni framtida hot? Farmar ni överhuvudtaget? Tyvärr har ni nog även dem sämsta ledarna på v.16 "/


9. TENGIL Genomsnittliga poäng: 644.... Ja vad ska man säga om er, tror inte ni kmr stanna särskilt länge på top 10. När adlingarna drar igång blir ni nog uppslukade ganska snabbt och ni får göra mer massrektrytering än vad ni redan gjort, för att hålla er kvar på top 10.


10. Error Genomsnittliga poäng: 681.... Riktigt hög obA dock vet jag inte om det är särskilt bra eftersom ingen av era medlemmar har akademi och det enda nödvändiga att rensa i början är framtida hot och rensa sina grannar och ha dem som farmer! Jag tror på att ni kmr stannar kvar på top 10 ett bra tag ni värkar dock inte vara några poänghoes utan jag tror på er.
 

superbrosman

Member
Reaktionspoäng
0
1. Operation: Hostile (OH)

Antal medlemmar: 24
Poängsnitt per spelare: 1.249
OBA: 2 (49.865)
OBF: 13 (4.830)
OBT: 1 (54.695)

Allmän kommentar:
Min egen stam, låter er andra kommentera den.


2. PainKillers (iPren)

Antal medlemmar: 29
Poängsnitt per spelare: 902
OBA: 4 (23.379)
OBF: 17 (4.193)
OBT: 4 (27.572)

Allmän kommentar:
Detta verkar vara en stam att räkna med på v16. Spelarna från search hoppade in till denna stam som gjorde att dessa tog andra platsen när dGröna kickade dökött också. Har det tredje bästa genomsnittet och en helt okej OBA. Genom detta så bör detta var en stam att räkna med om inte interna konflikter uppstår efter ”mergen” med search. Förövrigt så har de väl några kända spelare, kanske lite högt medlemsantal också. Geografiskt ligger ni som en klump, kommer antagligen vara svåra att rubba, finns dock inte så mycket att växa på när man ligger så tajt.


3. ~Svea-Rike~ (~S-R~)

Antal medlemmar: 30
Poängsnitt per spelare: 774
OBA: 17 (7.929)
OBF: 39 (2.177)
OBT: 19 (10.106)

Allmän kommentar:
Denna stam har en akademi som gör att framtiden är ganska förutsägbar. Stammen har dåligt med OBA så jag ser ingen framtid för denna stam på topp 10 i längden. Ni kommer antagligen försvinna när adlarna kommer som gör att er tid här på v16 tar snart slut. Finns inga kända spelare heller som kan rädda upp situationen heller.


4. We Are Legends (WARL)

Antal medlemmar: 28
Poängsnitt per spelare: 815
OBA: 7 (13.477)
OBF: 26 (3.554)
OBT: 7 (17.031)

Allmän kommentar:
Tycker personligen att detta är en ganska intressant stam, känns som ni kom från ingenstans. Känns som det kan hur som helst här. Ni har en helt okej genomsnitt och OBA för er poäng. Är något namn man känner igen i stammen, som sagt det kan gå hur som helst.


5. Myten om returnerarna (dGröna)

Antal medlemmar: 23
Poängsnitt per spelare: 948
OBA: 1 (50.415)
OBF: 52 (1.439)
OBT: 2 (51.854)

Allmän kommentar:
Absolut en av de bättre stammarna här på v16. Konkurrerar hela tiden med OH om plats 1 på OBA listan. Tycker ni är ett skönt gäng som kan verkligen kötta. Verkar förövrigt ha en stabil ledning som antagligen kan ta er långt. Genomsnittet i stammen är näst bäst på denna värld som bevisar att ni är verkligen något att räkna med. Det som kan tala emot er är det geografiska läget, ni ligger rejält utspritt, finns överallt på världen.


6. Smurf Ligan (~SL~)

Antal medlemmar: 29
Poängsnitt per spelare: 713
OBA: 20 (6.070)
OBF: 25 (3.593)
OBT: 22 (9.663)

Allmän kommentar:
Tror att denna stam snart kommer försvinna från v16. OBAn är inget som talar för och genomsnittet är sådär. Ledningen verkar inte speciellt stabil när er ledare söker sig bort från stammen. Kommer antagligen vara borta inom kort enligt min mening.


7. Warriors For Ever (WFE)

Antal medlemmar: 30
Poängsnitt per spelare: 670
OBA: 18 (7.322)
OBF: 7 (6.208)
OBT: 9 (13.530)

Allmän kommentar:
En stam som alltid massrekryterar tyvärr. Om ni har tur så kanske ni kan överleva denna värld som ni gjorde på v13. Stammen har förövrigt en dålig OBA och genomsnitt som gör stammen ganska ointressant. King Emil är ledare och min bild angående honom är inte god, tyvärr håller han inte. Denna stam kan överleva om den slipper möta något bra motstånd.


8. Renegades(RNG)

Antal medlemmar: 29
Poängsnitt per spelare: 679
OBA: 9 (10.843)
OBF: 59 (1.226)
OBT: 12 (12.069)

Allmän kommentar:
Detta verkar vara någon norsk eller dansk stam. Ingen aning vilka ni är, kanske kan hålla er kvar genom tur annars tror jag att in inte håller. Det är ett rejält frågetecken på denna stam som sagt. Har en helt okej OBA om man jämför mot poängen. Finns inte så mycket mer att säga.


9. ALL MAKT ÅT TENGIL (TENGIL)

Antal medlemmar: 28
Poängsnitt per spelare: 667
OBA: 8 (11.739)
OBF: 44 (1.882)
OBT: 18 (13.621)

Allmän kommentar:
Denna stam har en akademi som inte är så tilltalande tyvärr. Gör av med akademin så kanske ni kan hålla er topp 10 ett tag till om ni har annars lär ni falla fort. Ligger åtta på OBA som är helt okej om man skall titta på er rank. Såg något bekant namn i stammen, men inget speciellt annars. Får se hur det går för er.


10. Error (Error)

Antal medlemmar: 25
Poängsnitt per spelare: 705
OBA: 3 (46.150)
OBF: 19 (3.940)
OBT: 3 (50.090)

Allmän kommentar:

Detta är verkligen en stam som köttar. Riktigt bra OBA om man tittar till er rank. Stammen har några kända namn och kan antagligen gå ganska långt här på v16 om de satsar för fullt. Räknar med att ni kommer stiga i rankningen när adlarna kommer, ni borde kunna ta er in på minst topp 5. En intressant stam som sagt.

Med Vänliga Hälsningar
SuperBrosMan
 

Victim

Member
Reaktionspoäng
0
Tackar venne443 och superbrosman för mycket bra och läsvärda listor.
 
Senast ändrad:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Den här listan är min stams åsikter och är endast till för att uppröra herrskapet som spelar TW. Och ja.. Försök att inte utöva onani under den tiden ni läser, det kan komma oanade tråkigheter då.

1. OH - En intressant blandning utav Ricke, Taipan, Fast29 och norrmän. Om vi ska titta till Ricke, Taipan och norrmännens tidigare erfarenhet här på .se så är det inte mycket som talar för en eventuell fortsatt "pallplats". Det är väl bara för dem att lita på turen och fortsätta klaga på teamet. Dock har de en relativt fin OBA. Fast är dess hopp.
2. iPren - Likt den oldsql jag är så känner jag inte igen några namn. Tappar placeringar fort när större delen av spelarna har adels. Den enda jag haft turen att möta är Svenne443. Han kan lika gärna gå och spela trawian. Ligger 4a på OBA/OBF. Är ni under attack, grabbar?
3. WARL - Stammar likt denna brukar oftast gå åt helvete. En usel OBA för antalet medlemmar likaså.
4. dGröna - En stam som faktiskt väcker en del hopp inom mig. Hallonkräm har varit snabb i starten sen V11(?) och varit med i en del helt ok stammar. Toppar OBA-rankingen.


Jag är så rebellisk så att jag ignorerar att kommentera de övriga stammarna, eftersom jag fick ett epilepsianfall av ~S-R~'s spelare (vilket säger rätt mycket om dem, I guess.)
Adios.
 

DeletedUser

Guest
1. OH - En intressant blandning utav Ricke, Taipan, Fast29 och norrmän. Om vi ska titta till Ricke, Taipan och norrmännens tidigare erfarenhet här på .se så är det inte mycket som talar för en eventuell fortsatt "pallplats". Det är väl bara för dem att lita på turen och fortsätta klaga på teamet. Dock har de en relativt fin OBA. Fast är dess hopp.

:D tur man kan skratta åt din "insikter"
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
jaha då var man sämst igen tusans jag som arbetat så hårt med mitt spelande får väll gå tillbaka till tetris då som är mer värdigt mig enligt haroo.

det var roligt så länge TW varade men är jag för dålig/dum för att spela så ska jag inte stanna....
 
Topp