Top 10 stammar

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Bedömmer.

1. SuSa - Den stammen har ökat så mycket i kriget mot Dsa, och har massa medlemmar en bra sak att de har mergat stammen. de kommer gå vidare mycket fram
2. ICA - Den stammen har en bra sammarbete med TB och har gått långt fram, när de hamnar i riktigt stort krig så kommer TB kanske hjälpa de. .

3. Optico - En stam som har ett par proffs spelare, alla av de inte är bra. men de flesta är ganska bra en av de är Bengalo / Tottas.

4. Exc - vet inte riktigt om ni kommer klara er i framtiden, eftersom Ni har alderig haft en stort krig, eller nåt. som har tagit över 80procent barbar. De kommer klara ett tag till sen sjunger de.
5. Stor - Har hört en del av er. Ni är ganska bra spelare men när DSA är borta kommer ni kunna klara mot SuSa, men de växer fort i sitt område de kan ha ett chans att de kan klara mot SuSa, eftersom de har mergad precis en stam, KNEKT för 1vecka sen, inte nått nytt men de spelarna är ganska bra och kan va nytta av kriget.
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Låt mig gissa.

Låt mig gissa, sen de krigade mot DSA. SuSa skulle alderig vunnit, om de fick Wawaal . eller de andra,
 

DeletedUser

Guest
1 ICA Granberg och pilsker slog sina stammar ihop och är nu en stark makt i nv kan dock bara expandera mot sö och det lär de vänta med tills VbD försvinner.

2 SuSa Tuffar på verkar ha tappat takten lite eller börjat mött bättre spelare. ni bör internadla hälften av erat dö kött så ser det bättre ut. men undvik gangbang och ni lär klara er en eller två månader till sen faller ni när era topp 10 spelare tappar aktivitet.

3 OPTICO denna stam tror jag blir farlig värvar kända namn och expanderar konstant ta er inte vatten över huvudet så kan ni nog kämpa vidare länge.

4 VbD Har ni ersatt alla konton ännu? nä det ser stabilt ut för tillfället men verkar som om ni ändå har problem

5 Exc nä lika bra ni slutar efter ni adlat bort ???

6 OUT Här var då jag

7 UED Snygg mos av KH nu bara att plocka UN tror ni kan klara er länge om ni inte krigar mot Ica redan nu snart

8 UN Njet fail på alla fronter

9 ??? Blir kanonmat nu snart när Susa och exc snart kan ge er mer fokus

10 iNS mergar väl in i Susa när ni får plats
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
..

Susa, kommer gå långt. för de har massa spelare som är aktiv, kanske du har rätt ett par småspelare kommer inteva aktiv, men de stora , som Dark Halo Ej Anafalbet och Tinglo, osv.. kommer va aktiv,.. Stammen kommer klara sig ett tag till. sen kanske de hamnar i större krig. men vem är du då i OUT?.
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Tror "???" stannar kvar ett tag till sålänge inte vi i SuSa hoppar in för att ta slut på "???" Snabbare, men de försvinner nog oavsätt, tillslut, sålänge de inte får in fler spelare, ifall de får det är de möjligt att de klarar allt,
Sen EXC, när "???" är borta (om det nu händer) Expanderar, kan det börja bli lite roliga krig.

SuSa, vi har en superb ledare, som klarar av att leda alla oss newbs in till Midgame ^_^
Och mycket möjligt att vi även klarar oss till Endgame, vi har många spelare som är riktigt bra på att Krigas, Några offensiva, och några deffhoror som jag..
oavsätt vilket tror jag vi klarar oss ett tag till, säkert att någon slutar, det ger dock byar till andra, ellerhur? :)


"liten" komentar till ditt inlägg , Sprayer:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Dags för ny lista men ingen verkar vara sugen på skriva så får väl bli jag som gör det :)

1. ICA
ICA mergade med TB och ligger nu rank 2 igentligen men då man räknar med top40 spelare blir det rank1. Imponerande ryktrering får man säga då de fått med topp spelare lite då och då samt en bra merg med TB så det inte skulle bli krig där emellan eller nåt. Verkar vara en stabil stam i nuläget och imponerande start mot Optico och har nog mer att bjuda på. Tror på stor vinst chans för dessa om det inte blir gangbang mot dessa med!

2. SuSa
Rank1 stammen som ligger rank2 pga ja top40 fick tillslut ner DSA och ryktas att de krigar mot nya stammen VbD för de som kör kvar. 87-1 just nu när Operation Starbuck är igång verkar det som! :) Gjorde rätt i gangbang mot DSA fast en feg stam måste jag säga. De gick med efter DS o Optico förklarade krig med 2 andra stammar som var kvar från ´´alliansen´´ mot DVV och DeGröna. Starkt att noob stammen SuSa i alliansen blivit så starka och riktigt bra! Fast de har alltid haft bra spelare fast imponerat. Krigar mot VbD just nu och har stor fördel. Lär bli tufft för dessa mot hösten då förmodligen det avgörande kriget mot ICA kommer om de inte är utrotade tills dess.

3. Optico
Stark midgame stam som nu är i sin bästa stund. Olyckligtvis gick ICA på de i sin bästa stund och lär därmed falla då förmodligen spelare efter spelare tröttnar på bli sönderbombad och slutar. Sättet att överleva är 2 alt. 1, SuSa vänder om mot ICA helt random (inte troligt) eller det blir gangbang mot ICA och Optico får deff hjälp osv från andra stammar. Men 85% talar för att Optico gjort det sista på denna roliga värld. 1 efter 1 stam går ner och från 10 bra stammar med jämn poäng till 3-4 som kan utmana. elr 6-7 med lite mindre stammar också. Mer o mer talar för ICA.

4. VbD
Rester från forna krigsstammen DSA som alla trodde skulle vinna världen men så gick det så fel, så fel. Först tar qtu insinativ och sen följer halva världen med. Fast VbD krigar på riktigt bra mot Susa nu med ???. Fast sen kom Exc in i bilden och läget försämrades igen! Nu blir det kamp om tiden, klarar de sig över sommaren? Då ser det nog ljusare ut för krigsmaskinerna.

5. Exc
Joker stammen har valt sida och det blev väntat SuSas sida. Förklarade krig mot ??? och konstigt nog leder de inte med så mkt. Tappar dessutom mer o mer. Inte förberreda? Men iaf så tror jag inte på dessa. Ligger för långt ifrån varandra och en lite fågel viska till mig att sammanhållningen inte finns där nånstans alls i den stammen. Tror det går ner långsammt för dessa om de ens klarar ??? som de borde. Blir nog ICA´s nästa offer innan kriget mot SuSa.

6. OUT
Stammen STOR splittrades och många gick, några gick till ??? o några skapade egen stam eller gick med i KFH. Ser riktigt bra ut och går de på VbD är det kört för de. Tror dessa växer på och blir en av de sista stammarna kvar på världen om de inte går in på nåns sida direkt. Ser bra ut och har några riktigt krigsmaskiner här med. Inte sett de i krig än men tror de kommer vara bra.

7. ???
Gjorde en smart ryktrering på 5-6 STOR spelare och har tagit ett stadigt steg in mot att vara en topp stam. Har för mig (inte säker) på att dessa var en egen stam på ca rank 20, gick in i Exc och sen kom tillbaka? Har iaf några bra namn i stammen. Känns som de krigar på bra mot Exc nu men om de får problem bakom sig får de ge upp. Tror på dessa mot Exc!

8. UED
Gick in mot Kamphundarna och nån vecka senare var de borta. Nu är det väl krig mot UN antar jag fast har annars haft en allians med Optico. Får se om de går in på deras sida mot ICA eller fegar ur eller inte har lust. Några pa mellan stammarna också så de borde känna varandra bra! :) Får se hur det går.

9. iNS
Inaktiva som inte kom med till SuSa eller? Ville de forsätta i samma stam? Vetefan fast nåt säger mig att det börjar komma lite mer aktivitet nu. Ligger utspridda runt SuSa fast de har väl självklart en allians! Tror inget om dessa.

10. IDK, inte sett mkt av dessa, orkar inte ens se vart de ligger men tror inte på de!

Min lista = Mina åsikter
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
1 ICA - grym stam som verkligen kan kriga, krossar optico totalt. sen har dom ju andrejensen och det är ju alltid ett plus ;)
2 SuSa - även detta en mycket bra stam, gör er av med lite dökött så kan ni tampas med ICA om slutsegern
3 Exc - vad har ni åstadkommit på denna världen? ingenting, både tror och hoppas ni försvinner härifrån snart.
4 OPTICO - they are going doooown
5 OUT - Gamla STOR är väl detta? vet faktist inte så mycket om er men ni har en och annan bra spelare.
6 VbD - resterna av DSA om jag inte minns helt fel. grymma spelare men de är borta om någon månad.
7 ??? - tror inte på er.
8 UED - vet inget om er överhuvudtaget
9 HDE - vilka är ni?
10 iNS - Mergar in i SuSa när de får plats
 

DeletedUser

Guest
1 ICA - grym stam som verkligen kan kriga, krossar optico totalt. sen har dom ju andrejensen och det är ju alltid ett plus ;)

Dementeras, De är inte bättre än ngn annan stam på att kriga. Inte svårt att ta en stam som står på hälarna och redan har en front mot VbD och OUT. Dessutom skickas många skarpa attacker utan religiös anknytning så de är inte värst effektiva. Men visst, de har gjort det bra, de har förmodligen planerat anfallet mot OPTICO under hela tiden de krigade mot DSA/KH/OUT/STOR.

Sen vet jag inte om andrejensen är ett stort plus, enligt statistiken bidrog han inte med så mycket för OPTICO trotts att han vart med en längre tid. Han är förmodligen lika mainstream som de andra i stammen.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
1 ICA - grym stam som verkligen kan kriga, krossar optico totalt. sen har dom ju andrejensen och det är ju alltid ett plus ;)
2 SuSa - även detta en mycket bra stam, gör er av med lite dökött så kan ni tampas med ICA om slutsegern
3 Exc - vad har ni åstadkommit på denna världen? ingenting, både tror och hoppas ni försvinner härifrån snart.
4 OPTICO - they are going doooown
5 OUT - Gamla STOR är väl detta? vet faktist inte så mycket om er men ni har en och annan bra spelare.
6 VbD - resterna av DSA om jag inte minns helt fel. grymma spelare men de är borta om någon månad.
7 ??? - tror inte på er.
8 UED - vet inget om er överhuvudtaget
9 HDE - vilka är ni?
10 iNS - Mergar in i SuSa när de får plats


haha du är för go:)
 

Chrome71

Member
Reaktionspoäng
2
jag älskar era analyser .. o spec när ni skriver att ni inte vet nått om spelarna/stammarna.. men tycker om dessa ord som kommer här oftast.
 

DeletedUser

Guest
ICA - ser väl bra ut, men den stora frågan är kan man vinna med andrejensen i stammen :O.. sen gillar jag inte att ni tar byar från små stammar ;P. men har dock hört att en av era spelare inte tycker om byxor. hehe

SuSa - ja ni har en del medlemmar, om alla är aktiva kan jag tänka mig ni har ett skojigt forum

OUT - få till antalet, men även få antal adlade byar

Exc - vet inte, vad gör ni? är ni trevliga? har ni fin öl?

??? - känner igen namnet helmic, tror dock det är de ända jag vet i nuläget.

UED - 2 nya byar på två dagar, det var som attan =). ni verkar fedliga, får man bjuda på en öl?

HDE - låter lite som en könssjukdom, akta dig här kommer HDE. mm. men ni lyckas ju smitta *hrrm* adla byar.

Typedo - ja va ska man säga, har varit i kontakt med nån där, verkar vara en trevlig människa.

iNS - får väl citera Eminem´s låt insane
"If you could count the skeletons in my closet
Under my bed and up under my faucet
Then you would know I've completely lost it
Is he nuts? No, he's insane"

OPTICO - jag tittade tillbaka lite i denna tråd och märkte att ni va högre innan, tog brajjet slut? :O...
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
ICA - ser väl bra ut, men den stora frågan är kan man vinna med andrejensen i stammen :O.. sen gillar jag inte att ni tar byar från små stammar ;P. men har dock hört att en av era spelare inte tycker om byxor. hehe

SuSa - ja ni har en del medlemmar, om alla är aktiva kan jag tänka mig ni har ett skojigt forum

OUT - få till antalet, men även få antal adlade byar

Exc - vet inte, vad gör ni? är ni trevliga? har ni fin öl?

??? - känner igen namnet helmic, tror dock det är de ända jag vet i nuläget.

UED - 2 nya byar på två dagar, det var som attan =). ni verkar fedliga, får man bjuda på en öl?

HDE - låter lite som en könssjukdom, akta dig här kommer HDE. mm. men ni lyckas ju smitta *hrrm* adla byar.

Typedo - ja va ska man säga, har varit i kontakt med nån där, verkar vara en trevlig människa.

iNS - får väl citera Eminem´s låt insane
"If you could count the skeletons in my closet
Under my bed and up under my faucet
Then you would know I've completely lost it
Is he nuts? No, he's insane"

OPTICO - jag tittade tillbaka lite i denna tråd och märkte att ni va högre innan, tog brajjet slut? :O...


du skulle bara se vårt forum, dock är där en massa uppgifter om allt där med. :)
 

DeletedUser

Guest
men man ska inte ha en massa uppgifter, när man väl behöver dem skickar man till 118 100 :p... hehe
 

DeletedUser

Guest
Ok gott folk dags för Farbrorz att komma med en klockren analys av läget... Read and weep :cool:

1 ICA 35,335,010 33 :Väljer sina krig med omsorg. Mindre, gärna redan mer eller mindre slagna stammar är vad de föredrar. Växer så det knakar i norr, och lär fortsätta på samma vis tills v.14 är vunnen. Tyvärr kommer de knappast få visa sina riktiga skills i den här världen med denna taktik, men vad gör det?

2 SuSa 28,599,553 61 :I krig mot OUT. Just nu viss fördel SuSa i kriget, ligger dock och väger sedan månader tillbaka. Verkar ha några vassa spelare, resten borde internadlas snarast. 61 konton. Med de nya reglerna som tillåter pushing ger det förstås SuSa en fördel i kriget som råder då en stor del är KÖ-konton som utnyttjas för att främja de aktiva spelarna. Med ledare utan framtidsperspektiv kan SuSa bara förlora i slutändan i v14 alternativt merga med ICA för att få del av vinsten. - Men då får dom lov att ligga i lite bättre med internadlingen, skulle jag tro.

3 OUT 15,706,411 14 :Krigar mot SuSa. Storleksmässigt en mycket mindre stam än sina motståndare, men lyckas ändå hålla ett rättså jämnt krig än så länge. Utgår från att kvalitén är bättre i den mindre stammen. Frågan är om kriget är främjande för nån av parterna.

4 Exc 14,958,889 25 :Varit tyst om denna stam en längre tid, men har nu bubblat lite i ryktestråden, vilket gör stammen mer intressant. Enligt Exc's egen utsago ska det finnas skickliga spelare här.. enligt andra är stammen full av Noobs. Vilket som stämmer lär vi få se den dag de tar sej för att kriga.

5 UED 9,415,067 20 :Mindre stam uppe i norr som blivit påhoppade av ledande stam, ICA. Hur det kriget kommer sluta kan vi ju alla gissa oss till. Ni kämpar väl iallafall, vad jag kan se på OB-ranken.

6 ??? 7,520,771 18 :Inklämd mellan Exc, SuSa och OUT. Har inte krigat på länge dom heller. Smäller det snart, tro? Eller mergar de in sej i någon av stammarna de är grannar med? Ser ut att ha en del internadlingar att klara av först iallafall (- som för övrigt de flesta stammar i v14 har.)

7 Typedo 2,747,055 32 :Ännu en liten stam i norr som sett sej anfallna av ICA. Redan slagna, och snart borta från 10-i-topp-listan.

8 HA 2,438,365 64 :Stam spridd i periferin i både öst och väst. Deras byar verkar adlas av de flesta stammarna i v14.

9 iNS 2,095,714 8 :En akademistam till SuSa. Varför den ens existerar övergår mitt förstånd.

10 HDE 1,373,616 15 :Stam i nordöst. De bättre (?) gick över till UED för ett tag sen. De som är kvar adlar barbs och småspelare, sånt man brukar pyssla med i rimmen.
 
Topp