Top 10 stammar

DeletedUser

Guest
Några kommentarer?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dags för en update av topp 10 stammar kanske?

Och precis som Super boltz säger så är det diplomatin som har en stor del i det hela.
 

DeletedUser

Guest
Varning.. Wall of text.

1. DSA. Stor utbredning antagligen pga. oviljan att adla barbarer. Plus i kanten för det men ändå ett minus till att ha så långt till varandra. 1a som anfallare som sig bör för en stam som innehar förstaplatsen, men 24a på försvar :confused: Det återstår alltså att se hur kompetenta de är som försvarare. De börjar få lite ont om plats och eftersom de verkar ovilliga att adla barbs så lär ett krig bryta ut inom en snar framtid. Verkar ha adlat upp en solid vägg vid gränsen till iNS, om det är någon större tanke bakom det vet man ej. ASH lever nog farligt då de är mitt i DSAs klunga.
21 medlemmar. LIGHTWEIGHT! Som Ronnie Coleman skulle säga.

2. WAAWAL. Stabila siffror i både anfall (2a) och försvar (3a). Men väldigt utsatt position. Tror inte de här gubbarna håller i längden just pga. att de är så utspridda och instängda. Möjligt att de är väldigt duktiga men de har ingenstans att ta vägen. Kanske om de drar en merge med ICA eller BMF, men så som det ser ut nu när de är i krig med ICA så ser inte detta scenario speciellt troligt ut.. Plus att de är i krig mot SuSa, alltså krig på två fronter. Tror de kommer att förlora och ICA kommer att fylla på sitt lager med det bästa köttet. Resterande går med i SuSa och BMF.
21 medlemmar, stabilt.

3. SuSa. Tyckte ärligt talat att de var alldeles för små och för utspridda i början för att överleva en längre tid. Väntade mig en merge, men tji fick jag. Efter att ha fått in diverse gamla defi spelare så har de gått upp ca 500.000 poäng om jag räknat rätt. Nu har de två starka kluster och det enda som hindrar dem från att enas till ett starkt kluster är WAAWAL så krigsförklaringen var berättigad. Nu vet man inte hur Defi-spelarna har anpassat sig i SuSa samt hur deras truppantal ser ut, det kan vara avgörande för krigets utgång.
Om de vinner kriget har de en väldigt stabil grund. Tror på dem faktiskt. Förövrigt ganska dålig OB. 6a som anfallare och 21a(!) som försvarare. Sisådär för en stam som ligger trea. Detta lär väl ändras under krigets gång hur som helst.
64 medlemmar, borde rensas lite.

4. iNS. Min stam, ska försöka vara neutral.
Bäst.

5. BMF. Har inte hört speciellt mycket om kriget mot Optico, om BMF väljer att tiga och smyga upp mot värld 14 som en ninja återstår att se. Har ett bra kluster som möjliggör snabb assistans till medlemmarna mot optico. Tror de tar hem kriget av denna anledning. Dock så frågar jag mig själv hur de fick sitt starka kluster.. barbadlingar?
Rank 4 i OB både i försvar och anfall. Då de ligger femma så är det väl, acceptabelt.
40 medlemmar. Nätt och fint.

6. Optico. Ser ut att ha ett ganska klent kluster där uppe i kalla norden. Ligger mitt i smeten mellan ettan DSA och BMF. Förklarar DSA krig nu så är det nog klippt. Här gäller det att diplomaten är extremt medlande och fjäskande för DSA. Även ASH kan tänkas vara ett bekymmer här då de har byar mitt i Opticos kluster.
Mycket snack i externa forumet om Svinpest och diverse personer. Då jag inte har en aning vad de pratar om så lämnar jag detta gnäbb mellan dem.
Bra OB. 6a som anfallare och etta i försvar. De här grabbarna har fört försvarskrig tidigare. BMF får det nog tufft att knäcka dessa 29 medlemmar.

7. ICA. Inte hört någonting om dessa innan kriget mot WAAWAL. Klickade runt lite och såg några namn man kände igen. Även om det verkar som att de bara leker runt lite så anar jag att dessa spelare har bra onlinetid och lirar ganska seriöst. De är dock extremt utspridda så vi får se hur länge de lyckas hålla sig flytande. Hyfsad ob. 8a som anfallare och 13 som försvarare. Klenaste laget men dugligt.
19 medlemmar. Det om något är lightweight.

8. JIII . Mitt i smeten av de starkaste stammarna. Sämre utgångsläge får man leta efter. Men sköter de diplomatin rätt, går in i ett krig på vinnande sidan så har dem helt plötsligt ganska bra läge. 2 starka kluster med SuSa i mellan. Hoppar de in i detta krig med WAAWAL mot SuSa? Återstår att se.. Känner dock lukten av barbaradling i ett av klustren, men vad gör man inte för att överleva? Ingen profilbild eller text. Känns lagom seriöst?
Stabila 11.430 opponenter besegrade som anfallare ger dem en skrämmande 107e plats. Lukten av barbaradlingar blev helt plötsligt till en rutten jäkla stank. 11.430 opponenter besegrade, I mean.. really? Skrämmande. Vad gör detta folk i top 10? Jaja, deras OB försvar tar i alla fall en stark 44e plats.
Nu räcker det med text, de är inte värda den.

9. ROR. De smyger runt på kanten utan någon egentlig stam nära. Inte mycket mer att säga, får se när de närmar sig de stora grabbarna.

10. ASH. Mitt i klungan av DSA. Svettigt. Även en andra klunga långt norrut nära Optico. Dessa grabbar är för utspridda för att klara sig, enough said.

Och ja, jag lessnade på att skriva i slutet..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Riktigt intressant att se hur topp 10 stammarna kommer klara sig
 

DeletedUser

Guest
Fint skrivet!
Du bör nog dock kolla TW-stats för obn, om du vill ha hur spelarna är. In-game är det hur mycket stammen köttat under sin tid.
JIII är ju ny skapad, så inte konstigt att det inte syns att de har mycket ob där. På Tw-stats blire istället:
J III 16 9 1,959,589 8 1,310,726 13 648,863

Likaså är ju ICA(min stam) resultatet av en merge med ProYK som skedde ganska nyligen, vilket in-game ger dem mycket mindre OB än vad deras spelare har.
ICA 19 7 2,877,422 7 2,130,757 11 746,665

Lite små tankar, bara. Visar ju mer hur spelar kvalitén är iaf=)

Mvh Malevolent God
 

DeletedUser

Guest
1. DSA - Min gamla stam, kommer därför inte kommentera dem.

2. WAAWAL - Köttat oerhört fint och har många spelare topprankade inom såväl poänglistan som ODA-listan, hade en solid ledning och tyvärr blev de backstabbade inom de egna leden i en stor konspiration ihop med ICA och SuSa. Tror dessa kommer reda ut stormen tids nog och sätta ICA på plats, SuSa går ju fortfarande back emot dessa, trots att de hoppade in som 3e part i kriget.

Side 1:
Tribes: WAAWAL
Side 2:
Tribes: SuSa

Timeframe: 14/03/2011 20:00:00till16/03/2011 17:33:58

Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 5
Sida 2: 1
Skillnad: 4

Detta kan enbart tolkas på ett sätt, att SuSa kommer falla tids nog om det fortsätter såhär. Vi får inte glömma bort att WAAWAL trots allt har fronter precis överallt nästan och fortfarande mosar ner SuSas försvar succesivt, hur ska ni lösa det här denna gång Tinglo då du avböjt de förslag WAAWAL och andra stammar kommit med? Only time will tell.

3. SuSa - den absolut mest pinsamma stammen i top-5 listan. Dåliga krigare och barbaradlingar har präglat tiden hitills i värld 14 och det uppskattas nog inte utav alla stammar, lär antagligen bli gangbangade snart. Har även allians med iNS då de verkar sköta saker ihop, eller hur var det Tinglo med att skicka din knähund Cribba och lösa diplomatifrågor? ;)

4. iNS - Knähundar åt en barbarstam, skötte kriget emot Defi väldigt snyggt ändå men tror inte dessa kommer hålla i längden, ni lär ju dra flertalet arga blickar emot er tids nog.

5. BMF - trodde dessa skulle fallera ihop innifrån väldigt tidigt in i världen, jag motbevisades och lyfter på hatten för att ni överlevt såhär långt. Krigar på rätt okej emot OPTICO.

6. OPTICO - var ska man ens börja och var ska man sluta? Orkar inte kommentera denna mergestam som verkligen faller ihop som ett korthus. Läcker som såll gör ni också, men Svinpest verkar ju tro på er så då får jag väll låta bli att motargumentera hans påståenden ;) Nu när er diplomatilista blivit allt mindre, hur ska ni lösa det här?

7. ICA - Dessa försökte hävda sig, men tvingades till sist att merga med ProYK. Kommer inte hålla i långa loppet, även köttet har ett bäst före datum boyz. En fråga jag har till er är, hur kommer det sig att ni skickade ett PM om kriget ni valde att starta till ett konto som ni visste var bannat? Rädda för att få motstånd redan från start? Använder även sitt spionkonto inom WAAWAL på ett fint sätt, potatisplanta var det va? ;)

8. J III - Flyktingar från Defi. Nuff said.

9. RoR - sa upp sin allians med OPTICO för ett par dagar sedan, ska bli intressant att se när ni förklarar krig emot dem. Keep it up boyz 'n girlz <3

10. ASH - har inte direkt drömläge på kartan då de ligger insprängda i DSA-land, ska bli intressant att se om ni vågar krigsförklara rank 1 stammen och gambla lite, falla med stil så att säga =)
 

DeletedUser

Guest
Fint skrivet!
Du bör nog dock kolla TW-stats för obn, om du vill ha hur spelarna är. In-game är det hur mycket stammen köttat under sin tid.
JIII är ju ny skapad, så inte konstigt att det inte syns att de har mycket ob där. På Tw-stats blire istället:
J III 16 9 1,959,589 8 1,310,726 13 648,863

Likaså är ju ICA(min stam) resultatet av en merge med ProYK som skedde ganska nyligen, vilket in-game ger dem mycket mindre OB än vad deras spelare har.
ICA 19 7 2,877,422 7 2,130,757 11 746,665

Lite små tankar, bara. Visar ju mer hur spelar kvalitén är iaf=)

Mvh Malevolent God

Så sant. Hade inte en tanke på att det kunde vara nya stammar. Jag ber om ursäkt.
 

DeletedUser

Guest
Loveak:
Jag får inte ihop mattematiken på ditt inlägg riktigt..

Hur kan båda DSA och SuSa vara rankade 23 på försvarssidan? :S

DSA:
Stor utbredning antagligen pga. oviljan att adla barbarer. Plus i kanten för det men ändå ett minus till att ha så långt till varandra. 1a som anfallare som sig bör för en stam som innehar förstaplatsen, men 23a på försvar

SuSa:
Om de vinner kriget har de en väldigt stabil grund. Tror på dem faktiskt. Förövrigt ganska dålig OB. 6a som anfallare och 23a(!) som försvarare.
 

DeletedUser

Guest
Loveak:
Jag får inte ihop mattematiken på ditt inlägg riktigt..

Hur kan båda DSA och SuSa vara rankade 23 på försvarssidan? :S

Jag kan se två anledningar:

1. Att jag såg fel, vilket är det troligaste. Superspammarna är på 21 nu och DSA är 24.

2. Jag skrev inlägget under en tretimmarsperiod (var på jobbet och skrev när jag hade tid över), så OBn på SuSa gick förbi DSA och därmed 23 på båda.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Bry dig inte om Ewert Ljusberg , han är bara sur för han valde fel sida igen och blev tidigt utadlad. Så som vanligt spammar han i ext forumet, slår sig för bröstet och försöker att göra sin bakläxa i nästa värld.

Jag är för tung för att vara knähund åt tinglo , och hon behöver heller ingen.

Ewert Ljusberg är förmodligen en spelare som mött mig tidigare, och det förmodligen i V3 , och kan man tänka sig att jag fortfarande spelar där till skillnad mot så många andra:sneaky:
 

DeletedUser

Guest
om man är knähund åt alla man skickar deff till måste det innebära att Angelina hade en jädra massa knähundar ett tag..
 

DeletedUser

Guest
Det kanske är dags för en ny lista då den förra gjordes för 5 dagar sen.
 
Topp