Top 10 Stammar - Med kommentarer

Fangblade

Member
Reaktionspoäng
0
Det är väl en tolkningsfråga. Men stammarna som har 100 medlemmar är till 99% massinvites då det inte finns ngn vettig ledning som vill ha så många medlemmar. Spioner finns alltid då och att lämna stammen gör många snabbt.

Sen så blir oftast ordningen i stammen dålig, dålig organisation = dålig stam


Ska bara vara lite kritiskt för en gångs skull.

99 %, det är en siffra du slänger ur dig utan någon grundläggande statistik.

Sen är det 2 saker du hävdar utan att ha några riktiga belägg för det. Speciellt om man rekryterar i början är det betydligt lättare att undvika spioner. Dessutom kan man ha flera säkerhetsventiler:
-Pålitliga forum, där känslig information samlas, ändas såna som någon av ledarna känner kan läsa.
-Gömda forum, allra viktigaste information, några få får tillgång till den.
-KÖ kontroll, oförberedda KÖ-kontroller för att kolla upp spelare.

Organisationen är lika lätt som i en mindre stam, gäller bara att ha fler och bättre organisatörer.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror ändå vi har glidit ifrån ämnet lite grann :)

Top-10-stammar och kommentar om varje stam , det är väl den där riktningen som vår moderator: Mudde vill att vi ska köra ? :)

Det där med storleken på stammen tänker jag dock inte lägga mig i men just nu bland top-10-stammar så är det bara en enda stam som ser lovande ut och den stammen har också minst antal medlemmar....

2093uop.png


Resten kan ni klura ut själv: Om det är nåt logiskt samband som hänger ihop eller ej.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1 XIII Massinvite! Samt tar andras namn.
2 United United you stand United you Die/Fall
3 NATO Tappar rank...Vill ha Allians med mindre stammar... hmmm
4 » WiN Faller lika snabbt som medlemmarna kom in
5 JabbaW Kanske.
6 F.A.G 64 medlemmar, medelpoäng 228... Failar!
7 Hades Vill kriga mot oss :) Puss på er <3 Kommer faila
8 CW Kanske... Beror på.
9 Romani Medelpoäng 199???? WTF? Kommer faila 10 minuter efter skyddet gått ut.
10 cZ Kan bli något.
 

DeletedUser

Guest
1 XIII Massinvite
2 United Nyss mergat med en bra stam, kan bli något :)
3 NATO Akademistammen har tappat mycket, snart är det huvudstammens tur.
4 » WiN Skrattretande att de ens har fått legat kvar i toppen såhär länge.
5 JabbaW Borta när nybörjarskyddet släpper.
6 F.A.G Kan funka, men de har CW och TTT i samma kontinent, kan få det tufft.
7 CW Tror på dessa!
8 Hades Har NATO, NATO-A, JabbaW och GulBil i samma kontinent. Tror inte någon av dem kommer klara sig i toppen då GulBil farmar sönder dom och flyger till toppen! :)
9 Romani Massinvite skulle jag tro, kan dock klara sig ett tag på top 10.
10 cZ » WiN & XIII i samma kontinent, kan det bli bättre? Flyger till toppen när nybörjarskyddet släpper!
 
Reaktionspoäng
0
1 XIII Massinvite! Samt tar andras namn.
2 United United you stand United you Die/Fall
3 NATO Tappar rank...Vill ha Allians med mindre stammar... hmmm
4 » WiN Faller lika snabbt som medlemmarna kom in
5 JabbaW Kanske.
6 F.A.G 64 medlemmar, medelpoäng 228... Failar!
7 Hades Vill kriga mot oss :) Puss på er <3 Kommer faila
8 CW Kanske... Beror på.
9 Romani Medelpoäng 199???? WTF? Kommer faila 10 minuter efter skyddet gått ut.
10 cZ Kan bli något.


Om du klagar på att XIII tar andras namn så är de knappast de enda på top-20 : )


1 XIII
2 United
3 NATO GOGOGO
4 » WiN
5 JabbaW hejhej
6 F.A.G
7 Hades
8 CW
9 Romani
10 cZ Kanske blir några lirare kvar härifrån i framtiden super merges.
 

DeletedUser

Guest
känns bra att ligga under top 10 ranken. då kan vi kötta vidare o skita i alla poäng jägare!:cool:
 

DeletedUser

Guest
1. XIII har bara hört att de stjäl namn
2. NATO Massinvitarnas moder
3. United Natos tvilling :O?
4. » WiN » LoSe
5. F.A.G Vet inget om de
6. JabbaW Kanske lyckas de hålla sig kvar i 2-3 månader :)
7. CW Kommer hålla sig kvar i ett tag
8. Hades fail
9. -F- fail
10. Romani fail
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2

Håller med dig, de var bara tråkiga och deras diplomat hävdar att attacker på 4 timmar inte ska tolkas som krigsförklaring från deras sida :( Tycker han är lite väl negativ, visserligen skulle jag vara det också om jag var i hans sits efter natten :cool:

1. XIII - Fail.com
2. NATO - Fail.com
3. United - Fail.com
4. » WiN - Ja, vad gjorde ni emot oss inatt trots era löften?
5. F.A.G - Fail.com
6. JabbaW - Fail.com
7. CW - Fail.com
8. Hades - Fail.com
9. -F- - fick jag håna en stam, skulle ni vara mitt offer!
10. Romani - Fail.com

//TheGodOfWar
 

DeletedUser

Guest
1 XIII
2 NATO
3 United
4 » WiN
5 JabbaW
6 CW
7 F.A.G
8 Hades
9 Romani
10 -F-

Tror alla faller ur top 10 så fort adel tittar fram:) intressanta stammarna finns längre ner:)
 

Fangblade

Member
Reaktionspoäng
0
1. XIII - utspridda över hela världen OB-rankade 9 säger allt. Skulle ha bytt ledning.
2. NATO - kompakta i nordväst har redan visat att de kan kriga genom att ha besegrat 2 stammar som kom lite för närma. OB-rankad 1:a. Väldigt bra ledning och hög aktivitet.
3. United - finns de som är bra, men OB-rankade 7:a, för många noobar.
4. » WiN har några riktigt vassa spelare, tror dock de blir inaktiva på den här världen. OB rank; 5. Profilbilden gillas!
5. CW bästa med stammen är profilen, OB-rank 13, alltså nästan lika förskräckligt som XIII i förhållande till rank.
6. JabbaWtror sig vara starkare än vad de är, gillar profilen, bra ledning, men OB-ranken är katastrofal! Rankad 25!
7. F.A.G - inte bra stam, OB-rankade 14! TTT lär ta dessa.
8. Hades - Många vassa spelare, dålig ledning förstör dock, OB-rank 15, inte bra...
9. Romani - Rank 9? Hur då? OB-rankade 16.
10. -F- -Vet alldeles för lite, men OB-rankade 10 alltså dugligt för sin rank i övrigt. :D



Såhär ser top 10 stammarna ut på top 10 OB:
1. NATO - Enda stammen som är bättre i OB rankningen. Dessutom nummer ett.
2. Ej Top 10 stam
3. Ej Top 10 stam
4. Ej Top 10 stam
5. » WiN - En plats under sin rank
6. Ej Top 10 stam
7. United - Rankad 3:a, borde ha bättre OB-rank.
8. Ej Top 10 stam
9. XIII - Rankad 1:a borde ha mycket bättre OB!
10. -F- - Duglig, samma rank på båda.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
OB-total ger en ganska felaktig bild av det hela....

OB-total kan påverkas av OB-F och det är just det som drar upp en hel del av stammar till top10-Ob-total

Att få mota en del incs måste inte betyda att man är en duktig spelare / eller duktig stam som vi snackar om här.

Så att bedömma stammen utifrån OB-total ger en hel fel förvrängd bild av verkligheten.
 

Fangblade

Member
Reaktionspoäng
0
OB-total ger en ganska felaktig bild av det hela....

OB-total kan påverkas av OB-F och det är just det som drar upp en hel del av stammar till top10-Ob-total

Att få mota en del incs måste inte betyda att man är en duktig spelare / eller duktig stam som vi snackar om här.

Så att bedömma stammen utifrån OB-total ger en hel fel förvrängd bild av verkligheten.

Det kan man säga att OB-A också ger i sådana fall. :D
 

Fangblade

Member
Reaktionspoäng
0
Till exempel hade jag bara kunnat satsat på OB och gjort attacker på spelare med rejält försvar. Då kanske jag hade blivit rankad 1:a men reella militära styrkan hade varit rank 500. :awsm:
 

DeletedUser

Guest
1. XIII - Alldeles för dålig OBA för att ens få vara rankade 1:a. Det finns äkert några bra spelare här, men de kommer falla snart.
2. NATO - Har aldrig trott på er, tror inte på er och kommer aldrig tro på er heller.
3. United - Finns bra spelare här, men det är för många noobs som tynger ner stammen, därför får den ett minus av mig.
4. » WiN - De har säkert några bra spelare, men de kommer aldrig klara motståndet här.
5. CW - Trodde de skulle vara bättre, framför allt mer OBA, men tydligen levde de inte upp till kraven. Kommer nog falla i rankingen snart.
6. JabbaW - Sätter på tok för många gränser på bl.a. trupper, murnivå, poäng. Tror inte att de håller i längden.
7. F.A.G - Kommer hålla sig på top 10 ett tag till skulle jag tro, de har några bra spelare. Kommer nog dock att bli krossade av TTT om de inte har diplomati med dem.
8. Hades - NATO, Hades & JabbaW i samma kontinent! Ska bli roligt att se :awsm: Tror dock att de kommer falla dom med. Men på grund av vad?
9. Romani - Rank 19 på OBA? Skandal. TFA kommer kötta dessa.
10. -F- - Samma som de 4 översta, har säker bra spelare men kommer inte komma så långt ändå. Kontinent 54 är ändå en rätt rolig kontinent, få se vad som händer här :D
 

DeletedUser

Guest
Till exempel hade jag bara kunnat satsat på OB och gjort attacker på spelare med rejält försvar. Då kanske jag hade blivit rankad 1:a men reella militära styrkan hade varit rank 500. :awsm:

Man måste först å främst ha trupper för att ens kunna få OB-A och det har bara erfarna spspelare nu under early game: i början av världen.

Därmed säger OB-A mer än vad OB-tot säger.

Så om ni bedömmer top-10-stammar, ta gärna hänsyn till detta!
 
Topp