Top 10 Spelare.

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Borde det inte vara HÖG OB-deff om utsatt läge mot seriös stam man är i krig med? ^^
Argumentet talar annars emot sig själv...

En duktig aktiv spelare, brukar vara svårtagen och duktig på att återta sina byar. På sikt väljer man då oftare den som är lättare att få ner för att isolera den duktigare spelaren.
M.a.o. vet man att byarna även om scoutade 3 h innan har 40k/40k/osv... när du landar oavsett by. Sänder man inte 16 attackstackar plus 5 adel plus fyra deffbyar timat många ggr på samma spelare. Och då får man ingen hög OB-deff

Korrekt sötnos, det var så jag menade.

PS
Säger inte att jag är en duktig spelare...
Har ingen hög ob-off.
DS
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Själv tycker jag att det är svårt att mäta toppspelare. Vem som helst som är hyfsat aktiv i en toppstam kan plocka nästan hur mycket byar som helst genom internadling och det är självklart bra att det blir gjort! Men frågan är om de gör mer nytta än t.e.x. spelare som Geronimo i Mash, som utan att tveka passar 5-10 konton medans dessa går ut och roar sig. Det finns många fler exempel i min gamla stam Mash, t.ex. Lobo, Znize, Balboa o.s.v. Det finns många till och det är nästan omöjligt att säga vilken som är bäst då ingen av dem bekymrar sig om sitt eget konto utan offrar allt t.o.m. sina byar för sin stam helt osjälviskt.:cool:

Bara några uppmuntrande ord till stora spelare som förmodligen aldrig kommer att synas här i annat fall. Då poängen inte är så viktigt som många tror! ;)
 
Senast ändrad:

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle gärna undvika att vara på topp fyrtio, så man slapp radera alla brev och inbjudningar. Undrar vem som fått mest inbjudningar totalt, själv ligger jag uppåt 10 i veckan sedan jag kom upp på topp 10.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
frågan är ju NÄR dante la av?

ska det räknas när kontot avslutades eller när orginalspelaren slutade?

jag har tyvärr inte svaret på hur många byar det fanns på kontot i något av fallen.
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Skulle gärna undvika att vara på topp fyrtio, så man slapp radera alla brev och inbjudningar. Undrar vem som fått mest inbjudningar totalt, själv ligger jag uppåt 10 i veckan sedan jag kom upp på topp 10.

Själv får jag 5 önskningar om att få bli inbjudna om dagen. Försöker vara artig men när man får 15 brev till från samma spelare som hela tiden undrar "varrfö få inte ja vara me i mash?!?! ja e duktig ju!!" så blir man lite lack.....

Men som sagts innan, all heder åt toppspelare, främst Hoaa givetvis :), men jag undrar om inte Persifal själv får det högsta betyget av mig som under 96 timmar tog emot ganska många hundra attacker och under denna tid förlorade endast ett par byar. Det är vad jag kallar toppspelare!! Ytterst välplanerad attack men Persifal stod pall!
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Själv tycker jag att det är svårt att mäta toppspelare. Vem som helst som är hyfsat aktiv i en toppstam kan plocka nästan hur mycket byar som helst genom internadling och det är självklart bra att det blir gjort! Men frågan är om de gör mer nytta än t.e.x. spelare som Geronimo i Mash, som utan att tveka passar 5-10 konton medans dessa går ut och roar sig. Det finns många fler exempel i min gamla stam Mash, t.ex. Lobo, Znize, Balboa o.s.v. Det finns många till och det är nästan omöjligt att säga vilken som är bäst då ingen av dem bekymrar sig om sitt eget konto utan offrar allt t.o.m. sina byar för sin stam helt osjälviskt.:cool:

Bara några uppmuntrande ord till stora spelare som förmodligen aldrig kommer att synas här i annat fall. Då poängen inte är så viktigt som många tror! ;)

Har inte alla stammar en engagerad sitter? Vi har en utmärkt spelare som alltid ställer upp och sitter KÖ oavsett i kirg eller inte. De jobbar i det fördolda men gör ett utmärkt jobb! Finns många spelare man kan hedra för sitt otroliga engagerande. =)
 

DeletedUser

Guest
Finns många duktiga spelare därute. Men om man kollar på att stå emot anfall så ska inte odelyrius i Corian glömmas, som efter tjekan gav upp hade 5000+ inkommande på sig och klarade upp det galant.
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Hade för mig att han förlorade någon by;)

Sen så var den attacken inte menad för att adla bort han direkt.. Mer som ett Adjö och tack för fina stunder..
 

DeletedUser

Guest
Hade för mig att han förlorade någon by;)

Sen så var den attacken inte menad för att adla bort han direkt.. Mer som ett Adjö och tack för fina stunder..

Ja visst rök det byar men vem har haft så mycket på sig och kommit tillbaka så fort =) +5000 inkommande gör skada det går aldrig att komma ifrån.
 

DeletedUser

Guest
hehe tack mafioso .

man tackar r.i.p tjeckan för det fina avskedet.

som ren fakta på hur mkt skada drygt 5000 skarpa anfall gör på upp till 90 timmar kanske 6-700 av dom innehöll katas och då tillräckligt för att nolla byggnader hadde inkommande på samtliga byar i 3 dagar så mkt trupper och byggnader slogs bort totalt 670.000poäng 23 byar tappade jag totalt har jag för mig kan varit nåntill men under dessa dagar adlade jag fler än jag förlorade inom en vecka så hann jag kompensera alltihopa med fler byar och återuppbyggnad.

men återbyggnaderna håller jag på med fortfarande dock inte i så mycket.

det värtsa av allt är att man blir helt upptagen med att sortera ut rapporter hehe gäller att ha system som funkar i de läget.




topp tio suger faktiskt som många andra säger det blir så mkt post så man kan tappa suget bara för det ibland.

men samtidigt får man sig många goa skratt med.

lycka till nu alla så har vi skoj.
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
hehe tack mafioso .

man tackar r.i.p tjeckan för det fina avskedet.

som ren fakta på hur mkt skada drygt 5000 skarpa anfall gör på upp till 90 timmar kanske 6-700 av dom innehöll katas och då tillräckligt för att nolla byggnader hadde inkommande på samtliga byar i 3 dagar så mkt trupper och byggnader slogs bort totalt 670.000poäng 23 byar tappade jag totalt har jag för mig kan varit nåntill men under dessa dagar adlade jag fler än jag förlorade inom en vecka så hann jag kompensera alltihopa med fler byar och återuppbyggnad.

men återbyggnaderna håller jag på med fortfarande dock inte i så mycket.

det värtsa av allt är att man blir helt upptagen med att sortera ut rapporter hehe gäller att ha system som funkar i de läget.




topp tio suger faktiskt som många andra säger det blir så mkt post så man kan tappa suget bara för det ibland.

men samtidigt får man sig många goa skratt med.

lycka till nu alla så har vi skoj.


hehe.. But you know me love still he'`?
 

DeletedUser

Guest
vad är sim city och köttätare? det enda jag gjorde på engelska versionen var att slakta alla innan de växte upp
 

DeletedUser

Guest
Datum:2009-01-25 Kl:19:28:??
Rank Namn Stam Poäng Byar Genomsnittlig poäng per by
1 Hoaa MASH 6.402.887 659 9716
2 TiinDra Stribe 6.287.471 617 10190
3 Qubben LÄR 5.881.733 597 9852
4 odelyrius Corian 5.766.475 572 10081
5 spiderweb Stribe 5.476.569 530 10333
6 Tinglo CAF2 5.365.910 523 10260
7 xpe2 STsWCW 5.362.485 552 9715
8 Kunglinus MASH 5.280.044 516 10233
9 Noob Killah -USC- 5.195.408 513 10128
10 rHare Corian 5.149.082 522 9864

Go Nåb Killer!!:cool:
 

DeletedUser

Guest
3 Qubben Qubb 5.843.865 593 9855

Finns väl inga fler att komentera :p

Qubbens UberBusiga Bävrar slår allt o alla! De adlar de flesta top-stammar som det ser ut nu o stiger stadigt i OB :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp