TNW Förklarar KRIG

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Denna tråd är väl rätt intressant nu ändå.

Kan vi få kommentarer av TNW? Ni som var så säkra på er allians? =P Eller har alla lagt ner redan
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Drog med några roliga kommentarer vi kan kolla på nu :)

De valde iaf rätt sida, eller hur henke !

De lämnade inte världen med svansen mellan benen när anfallen haglade in som du gjorde på v4 ! :D

JAJAMEN DE VALDE RÄTT SIDA; ELLERHUR =D =D

Vart hittar du spänning i detta krig? Snakes o co faller som furor hela bunten ju^^



Säger han som inte vet nästan inget om det här kriget?

JA VET NOG FAN MER ÄN VA DU VET JÄVLA *svordom* och då lirar ja fan inte ens.

TNW klarar sig utan assistans från TYT , TYT har nog heller inte skickat till TNW. TYT får väll lägga sig i för dom är i krig mot snakes med före TNW. Ser inget fel med att två allianser hjälper varandra. Vi ser ju hur mycket snakes och ~ Y ~ hjälper varandra, ser faktiskt bara ut som en IAP mellan dom två

Ja fyfan TNW klarar sig nog utan TYT, frågan är om TNW klarar sig utan Y och Snakes lolol

Den bästa kommentaren va nog söderåsen
"De valde iaf rätt sida"

Ja om dom ville få något uppkört nånstans av sina allierade, men de kanske va de du menade? :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Drog med några roliga kommentarer vi kan kolla på nu :)



JAJAMEN DE VALDE RÄTT SIDA; ELLERHUR =D =D







JA VET NOG FAN MER ÄN VA DU VET JÄVLA *svordom* och då lirar ja fan inte ens.



Ja fyfan TNW klarar sig nog utan TYT, frågan är om TNW klarar sig utan Y och Snakes lolol

Den bästa kommentaren va nog söderåsen
"De valde iaf rätt sida"

Ja om dom ville få något uppkört nånstans av sina allierade, men de kanske va de du menade? :D
pajkastaren var tillbaka. den mest mogna personene i detta spel.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Henke kan hålla med dig på dom flesta punkterna där... Tror nog alla visste att TYT skulle backstabba oss någon gång men kanske inte just nu. Fast det man kan göra nu är att ge dom en bra fight innan världen slutar...
 

DeletedUser

Guest
Henke kan hålla med dig på dom flesta punkterna där... Tror nog alla visste att TYT skulle backstabba oss någon gång men kanske inte just nu. Fast det man kan göra nu är att ge dom en bra fight innan världen slutar...

Varför inte just nu av alla tidpunkter? Federationen var slut, ni gick på en offensiv mot Hot4You (sedan kan jag säga att ett krig var planerat även innan vi fick reda på eran "offensiv"). Inaktiviteten härjade vilt i TNW.

Perfekt läge ;)
 

DeletedUser

Guest
Drog med några roliga kommentarer vi kan kolla på nu :)



JAJAMEN DE VALDE RÄTT SIDA; ELLERHUR =D =D



JA VET NOG FAN MER ÄN VA DU VET JÄVLA *svordom* och då lirar ja fan inte ens.



Den bästa kommentaren va nog söderåsen
"De valde iaf rätt sida"


Saken är att alla planer ändras med tiden. Det söder skrev då va aktuellt just då. Vad som är aktuellt idag är aktuellt idag ;)
 

DeletedUser

Guest
Varför inte just nu av alla tidpunkter? Federationen var slut, ni gick på en offensiv mot Hot4You (sedan kan jag säga att ett krig var planerat även innan vi fick reda på eran "offensiv"). Inaktiviteten härjade vilt i TNW.

Perfekt läge ;)

Japp ni spelade smart i det läget ;) Därför har jag väldig stor respekt för era ledare och ni medlemmar. Men en Fight ska ni få :sneaky:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Saken är att alla planer ändras med tiden. Det söder skrev då va aktuellt just då. Vad som är aktuellt idag är aktuellt idag ;)

AA precis, dom ändras ju. Men vi förklarade ju för TNW hur de skulle gå, men ni i TYT var ju så säkra att de skulle gå fint med alliansen (du har skrivit det :p )

De du menar är alltså att TNW skulle tänkt lite längre, Nåväl nu får man väl ändå inte hata P12or. (TNWs ledning)

Sen till TNW, NER PÅ KNÄNA OCH GÖR ERT JOBB. ;)
 

DeletedUser

Guest
AA precis, dom ändras ju. Men vi förklarade ju för TNW hur de skulle gå, men ni i TYT var ju så säkra att de skulle gå fint med alliansen (du har skrivit det :p )

De du menar är alltså att TNW skulle tänkt lite längre, Nåväl nu får man väl ändå inte hata P12or. (TNWs ledning)

Sen till TNW, NER PÅ KNÄNA OCH GÖR ERT JOBB. ;)

det var droppen. du klagar på allas fel. du tror du själv är så perfekt och aldrig gjort något fel! och att du säger att ledninge är p12 bevisar att du inte vet ett ända skit. för att det inte ska bli off-topic. TNW vann mot snakes;)
 

tidaholm

Member
Reaktionspoäng
1
Henrik

Till Henrik.
Du gör verkligen skäl till en del ordspråk men ett som passar dej är ändå:

-Bättre att tiga och tas som en narr än att tala och undanröja alla tvivel.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hehe, ja men ja lirar inte V12. Vill inte lira en tråkvärld heller.

Sen att TNW "vann" mot snakes, tror de mer va TYT som vann mot snakes. TNW står ju inte ens upp mot TYT, till och med Snakes gjorde mer motstånd än va TNW gör.
 

DeletedUser

Guest
Alliansen mellan TYT och TNW var på allvar. Vi funderade ett bra tag på hur vi skulle lösa hela situationen med att försöka vinna världen. Vi tänkte först plocka in de bästa spelarna i TYT och vinna genom att merga sig till vinst. Alternativet var inte så lockande.

Sedan när de två bästa spelarna i TNW lämnade för "fienden", nämligen Hot4You och Tysonjr, så blev detta inte längre aktuellt.

Efter fler förslag på att försöka lösa detta så var det två alternativ kvar på bordet. Det ena hemligt för den andra parten. Det fanns alternativet att bjuda in de största i TNW tills TYT var fullt, och sen göra en akademistam till TYT med resterande TNW-spelare.

Eller att helt enkelt kriga mot varandra. Ni kan ju gissa vilket som var hemligt.



Mer än såhär finns det inte att förklara. Alliansen hade nått sitt slutmål, det var nämligen så att när federationen var borta skulle alliansen upphöra. Det var överenskommet. Och detta skedde. Dock på ett litet mindre "gillat" sätt av den andra parten.

Men ja, vi har skaffat oss många vänner i TNW, och visst kan det kännas bittert att adla sina nya vänner, men ibland har nöden sin lag och gång.
 

DeletedUser

Guest
Denna tråd är väl rätt intressant nu ändå.

Kan vi få kommentarer av TNW? Ni som var så säkra på er allians? =P Eller har alla lagt ner redan

Det var då fan vad jobbig och trångsynt du var.

Tror de allra flesta i TNW hellre spelade mot snakes för att senare riskera krig mot TYT, än att stå på snakes sida som ändå ingen av oss tyckte bra om öht. och kriga mot TYT direkt.
Krig var oundvikligt i båda fallen, varför inte göra det bästa av situationen och faktiskt ha roligt först?

Även fast folk hade på känn att det skulle bli krig mot TYT så är det väl inget man sitter och skriver i forumet under tiden man är allierade. Kanske något du skulle göra dock. Skulle inte förvåna mig eftersom du verkar vara helt väck.

Lugna ner dig nu och bete dig som en människa för fan. Det är pinsamt. :rolleyes:
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Snakes syn på detta gamla krig var väl mest att hade inte TYT vart med i smeten så hade Snakes piskat skiten ur TNW. Nu blev det inkommande anfall från alla fronter med TYT de som gjorde mest skada. Detta till trots så stod Snakes på sig ett bra tag.

Nu blir det ju lite mer intressant att se om TNW kan göra något direkt motstånd mot TYT eller om Snakes syn på TNW stämde. Detta är för övrigt inget skitsnack om någon stam, visar TNW att de står på sig ordentligt här så kommer jag vara en av de första att gratulera dem till att visat att de faktiskt kan kriga. :)
 

DeletedUser

Guest
Hahaha...henrik har pillat många i ögonen under årens lopp. Han och jag har även pillat varandra i ögonen många gånger på v3 för drygt hundra år sen. Han kan spelet till skillnad på många som glappar här. henrik338 är ett begrepp här på forumen. Det bästa med denna tråd är att TNW förklara krig, men det gjorde de aldrig, det var Snakes som tog på sig det ansvaret då TNW inte klarade av det ens. Anfallet kom överallt ifrån, men ingen krigsförklaring.

Sen verkar det som om att halva TNW inte fattade att vi krigade mot TYT sen 8 oktober 2010. Fram till det datum då vi började ta in folk från TNW som inte var önskvärda där så låg vi faktiskt plus med runt 40 byar på TYT. Men då vi fick in nytt folk som låg åt helsicke mitt i TYT-land så gick den statsen ner. Men det är sånt man får räkna med i TW. Så det TNW gick på var en stam som redan var nere för räkning då Federationen redan var borta.

När vi tog beslutet att sluta så insåg vi att det var kört och varför hindra TYT då från världssegern, när den ändå var vunnen? Vi visste ju redan innan att TYT skulle plocka TNW förr eller senare. Hade TNW varit lite smarta så hade de hakat på så kanske de haft chans på världen. TNW kommer inte ha skuggan av en chans mot TYT. Det gick ju dåligt mot oss, trots att TYT och TNW hade 85% av kapacitet mot våra 15%. Så skulle TNW vinna detta så måste alla i TYT få en hjärtinfarkt, stroke och ramla ner för ett stup i en och samma sekund.
 

DeletedUser

Guest
Hahaha...henrik har pillat många i ögonen under årens lopp. Han och jag har även pillat varandra i ögonen många gånger på v3 för drygt hundra år sen. Han kan spelet till skillnad på många som glappar här. henrik338 är ett begrepp här på forumen.


Det gick ju dåligt mot oss, trots att TYT och TNW hade 85% av kapacitet mot våra 15%.

Åh... Henrik.
Han är ett fenomen genom att vara en otroligt dryg människa på forumet, som ska komma och leka lite "know-it-all" på alla världar, även fast han inte spelar där och vet vad som riktigt försigår inne på spelplanen. Ifall han bara var tillräckligt bra för att hamna i det vinnande laget för en gångs skull, eller hamna i TYT's position, skulle han nog inte klaga så mycket på backstab eller liknande. (Jag har följt dina kommentarer Henrik, de handlar alltid om samma saker).

Sedan kan jag ju säga dig att i slutet när ni i Snakes hade era 15% (som ni är så stolta över, jag säger bara 'wow, vad coola ni är') så kan jag ju säga att TYT inte heller hade sina 85%. Andelen som körde mot er var ett par spelare, kanske någon till, men mer än så var det inte. Så att ta 85% ur luften är bara absurt. Sen har du säkert räknat med TNW också, men ja, det var som sagt två helt olika krig ;)
 

DeletedUser

Guest
Ser allmänt inte hur denna tråden har någon relevans då kriget uppenbarligen är avslutat. Just nu ser det bara ut som ett stort bageri som massproducerar pajer, vilka olika personer - *host*, Henke, *host* - kastar fram och tillbaka. Lägg av, lås tråden och gå vidare.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Varför jag är lite mer engagerad i v12 är väl för de som hände i v10 (den världen lirade jag) Situationen var liknande. Resultatet var dock annolunda, Rank ettan höll de dom lovade och mergade in 3an. Så där var ju spelet, i deras perspektiv korrekt.

Men här? Här vet ni att ett krig kanske kan komma? Och ni helt öppet säger "vi krigar nu för att senare dö" än att kriga och vinna med snakes, SEN ha ihjäl snakes?

Att ni säger "vi tog snakes först" tyder ju enbart på en sak. Ni VISSTE OM att Snakes skulle slänga ner er på rygg och, mjo ni förstår nog. Gång på gång på gång.

Relationer går alltid och förbättra, om viljan finns. Vi är ju trots allt "männskliga" right?

Tss vem tycker inte de är kul och kommentera andras fel och berätta hur dem skulle gjort? Är det bara jag? =P

Mr black, jag skulle aldrig vandra över till en vinnande stam. Ja skulle se till att min stam vann eller försvann. De är betydligt roligare, ja lovar. Finns inget roligare än när man planerar anfall mot rank ett stammen "fan går de eller går de inte" Allt som leder upp till undergången, de är fruktansvärt roligt. När man ser stammen växa, man har inflytande på vad som ska ske.

Något du kanske inte tycker är kul, du anser väl att adla nybörjare är en sport i sig? :p En sån som du skulle inte stå en chans mot mig i en 1v1. Så kom nu inte o tro att du är nån när du kommenterar. Finns fåtal som kan mäta sig mot mig som kommenterat mig, så roligt och se hur folk faktiskt tror dom vet mer än mig :awsm: . (ja jag var ju tvungen och skryta lite så folk blir taggade och skriver igen, för ja vill läsa lite fler komments ikväll, efter DJURGÅRDEN skrivit historia!)

Spider, its what i do best.
 

DeletedUser

Guest
Mr black, jag skulle aldrig vandra över till en vinnande stam. Ja skulle se till att min stam vann eller försvann. De är betydligt roligare, ja lovar. Finns inget roligare än när man planerar anfall mot rank ett stammen "fan går de eller går de inte" Allt som leder upp till undergången, de är fruktansvärt roligt. När man ser stammen växa, man har inflytande på vad som ska ske.

Något du kanske inte tycker är kul, du anser väl att adla nybörjare är en sport i sig? :p En sån som du skulle inte stå en chans mot mig i en 1v1. Så kom nu inte o tro att du är nån när du kommenterar. Finns fåtal som kan mäta sig mot mig som kommenterat mig, så roligt och se hur folk faktiskt tror dom vet mer än mig :awsm: . (ja jag var ju tvungen och skryta lite så folk blir taggade och skriver igen, för ja vill läsa lite fler komments ikväll, efter DJURGÅRDEN skrivit historia!)

Det jag skrev var något helt annat, att ifall du var i exempelvis min position, där du faktiskt var med i en stam där ni är helt överlägsna, där ni har valet att ta in lite inaktiva barbadlande spelare som inte förtjänar en vinst över huvudtaget, eller om man vill kötta ner dom och vinna genom att ha krigat mot hela världen. Där hade du nog gjort samma sak som vi har gjort nu, men då du tydligen aldrig varit på den sidan kan du ju inte helt uttala dig anser jag.

Och du vet självklart vad min kapacitet är eller hur menar du? Du har aldrig spelat med eller mot mig, men jag kan ju säga såhär direkt på pappret att jag tvivlar på att det skulle vara en självklar match mellan oss två. Dock har inte detta något alls med topic att göra, och hänvisar istället till min mailbox ifall du vill fortsätta mäta k*k (bara för att inte vara allt för vulgär, det finns ju barn här!).

Tyvärr blev det inte djurgården som gick vidare, synd. :(
 
Topp