TNW´s Feghet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Eftersom vi inte ska spamma tråden TyT Vs TNW så tar vi snacket om TNW´s feghet här

personligen tycker jag TNW borde backstabbat så kanske detta skulle vara som v3 typ :D

många tjatar om att TNW var fega och inte anföll oss när resten gjorde det.

tror personligen inte det hade spelat någon roll.

Kan upplysa er att när F.E.D bildades hade TNW inte ens 500 000 poäng. ...över 50% av deras dagliga medlemmar hade 1 by vid den tiden. Eller så var dem med i nån annan liten stam ute i rimmen.

vi hade då 15 miljoner poäng.

Jag snackar om början på Fed kriget, givetvis Kunde TNW gått på oss under tiden vi kriga emot resten av världen, men dem vågade kanske inte backstabba den aktivaste och största stammen på v12?...


HUR som är det en diskussion som inte skall tas i denna tråd... gör en egen.


Jao vi tar det här ^^
 

DeletedUser

Guest
Pinsamt, varför skulle TNW ha huggit TYT i ryggen? det skulle ha vart det dummaste dom kunde ha gjort, för då hade dom ju varit lika utrotade och nedtryckta som alla andra är just nu..

TNW tog sig ju iaf i princip enda till endgame, det e ju längre än många andra tog sig och än är det inte över.

Jag tycker dom spelade mycket smartare än dom flesta andra, att sedan TYT ändrar sig ang dem efter att deras allians har upphört är en annan femma..
Vad ska TNW göra åt det?
 

DeletedUser

Guest
Pinsamt, varför skulle TNW ha huggit TYT i ryggen? det skulle ha vart det dummaste dom kunde ha gjort, för då hade dom ju varit lika utrotade och nedtryckta som alla andra är just nu..

TNW tog sig ju iaf i princip enda till endgame, det e ju längre än många andra tog sig och än är det inte över.

Jag tycker dom spelade mycket smartare än dom flesta andra, att sedan TYT ändrar sig ang dem efter att deras allians har upphört är en annan femma..
Vad ska TNW göra åt det?

Kriga nu då det är det ända de kan och kanske få V:F:N på sin sida oxxå
 

DeletedUser

Guest
TNW tycker jag spelade ut sina diplomatiska kort smart, medans Fed krigade mot TYT byggde dom upp sina kluster. Dock borde dom ha förberett sig bättre och redan haft deffen på plats.

Men annars tycker jag dom har spelat smart och vissat att pennan är lika viktig som svärdet.
 

DeletedUser

Guest
TNW tycker jag spelade ut sina diplomatiska kort smart, medans Fed krigade mot TYT byggde dom upp sina kluster. Dock borde dom ha förberett sig bättre och redan haft deffen på plats.

Men annars tycker jag dom har spelat smart och vissat att pennan är lika viktig som svärdet.

TNW var för fega för ett krig och litade inte på sina forna fiender så pass att dem kunde gå med och slås emot en och samma fiende som vi visste skulle krossa alla i sin väg.

Att säga att dem spelade sina kort rätt är fel att säga, dem spelade på att deras spelar inte var dugliga i krig, vilket vi hade sett och får se än idag.
 

DeletedUser

Guest
TNW var för fega för ett krig och litade inte på sina forna fiender så pass att dem kunde gå med och slås emot en och samma fiende som vi visste skulle krossa alla i sin väg.

Att säga att dem spelade sina kort rätt är fel att säga, dem spelade på att deras spelar inte var dugliga i krig, vilket vi hade sett och får se än idag.

Tror personligen inte att det hade spelat någon roll om TNW spelade på federationens sida (som bestod av ett kaos av skit) eller inte.

Att du sitter och säger att tnw inte är dugliga i krig tyder bara på att du inte tänker längre än din osnutna näsa. :)
Det kan finnas många anledningar till att de inte slår tillbaka särskilt hårt. Man kan inte jämföra med andra stammar, eftersom ingen spelar efter samma förutsättningar. För fyra månader sedan hade antagligen både TNW och TYT spelat annorlunda. Likaså hade Snakes spelat annorlunda om fyra månader. Fattar du?

Jag personligen var med i TNW under en ganska lång period, dock var jag ganska inaktiv senaste månaderna på grund av bland annat tidsbrist. Många sitter säkert i samma sits och när ett krig mot världens största stam tar plats puttas nog många över gränsen, så att säga.

Sen är det ju självklart så att TYT är en otroligt bra stam, ingen tvekan om det.
 

DeletedUser

Guest
Om TNW hade tänkt lite längre än vad som gynnar dem för tillfället så tror jag att världen hade sett annorlunda ut idag.

TNW har aldrig skött sin stam på ett bra sätt, det kan jag visa med exempel som jag själv har sett/varit med om, dels Druid vs TNW kriget, ni adlade barbarer medans vi tog aktiva byar.

- TNW skaffar akademi, hojtar och ståtar om att det ska bli massivt krig, Federationen tror självklart att detta är emot TYT/Federationen då det var aktuellt.
Kriget startade - Emot en ensam spelare på 53k som krigade och adlade byar från TNW tills han fick för mycket på sig.

- TNW ligger och adlar barbarer medans resten av världen krigar aktivt.

- Federationen faller och då kommer TNW fram och är duktigt kaxiga med ett krig emot Snakes som dem sedan skrytter över och är stolta över.

- TYT förklarar krig och de flesta i TNW slutar.

Bravo TNW, ni är klart v12's modigaste stam.
 

DeletedUser

Guest
Om TNW hade tänkt lite längre än vad som gynnar dem för tillfället så tror jag att världen hade sett annorlunda ut idag.

TNW har aldrig skött sin stam på ett bra sätt, det kan jag visa med exempel som jag själv har sett/varit med om, dels Druid vs TNW kriget, ni adlade barbarer medans vi tog aktiva byar.

- TNW skaffar akademi, hojtar och ståtar om att det ska bli massivt krig, Federationen tror självklart att detta är emot TYT/Federationen då det var aktuellt.
Kriget startade - Emot en ensam spelare på 53k som krigade och adlade byar från TNW tills han fick för mycket på sig.

- TNW ligger och adlar barbarer medans resten av världen krigar aktivt.

- Federationen faller och då kommer TNW fram och är duktigt kaxiga med ett krig emot Snakes som dem sedan skrytter över och är stolta över.

- TYT förklarar krig och de flesta i TNW slutar.

Bravo TNW, ni är klart v12's modigaste stam.

haha komiskt det var ju snakes jobb
 

DeletedUser

Guest
kortfattat har nästan alla stammar förutom TYT adlat en massa barbarer?.. i förhållande till spelarbyar.


det kan vi väl vara överens om?


TNW var inte kassa/fega, dem hade inte bara koll på läget helt 100%.

Sen som största stam på v12, så kan man ju göra lite som man behagar, vilket är ganska soft!.


/D
 

DeletedUser

Guest
Wow! Det var ett tag sen man kollade in här på V12s forum!

Händer tydligen en massa skoj som jag gått miste om! Att TyT skulle förklara krig senare i världen mot TNW hade jag (Och flera andra) på känn sedan dagen vi fick allians med dom. Det fanns ett ANTAL spelare som förstod syftet av TyTs diplomati, den var väldigt smart utförd och det är ju bara till att gratulera TyT över hur bra dem har spelat, för att ha haft krig på varenda front (I stort sett) och ändå lyckats utmanövrera vartenda stam som stod i deras väg måste ju tyda på att dem är ett antal gånger bättre än övriga spelare här?

Men jag finner det oerhört komiskt att f.d Snakes-spelare och spelare som hävdar att dem inte spelar på världen klankar ner på TNW för att vi valde den sidan som överlevde längst bland dem "ursprungliga stammarna som kunde slå tillbaka mot TNW". Och minns jag inte helt fel så satt en spelare från Snakes ledning och skickade anfall från spelaren Immer, och säkerligen ett antal fler mot TNW - för att få krig mellan SaH och TNW, detta pga att SaH tagit in flyktingar från en stam (Kommer tyvärr inte ihåg namn) som TNW inte gillade.

Krig startades mellan SaH och TNW, samt att Snakes-ledning slog till mot TNW INNAN TNW blev allierade med TyT - jävligt komiskt att det finns ett antal från Snakes som snackar om "feghet" och annat dylikt när ni verkar bortse från era egna ageranden.

TNW gjorde helt rätt i att alliera sig med TyT - eftersom att Snakes verkade vilja ha bort TNW från kontinenten - men inte ville starta ett tvåfrontskrig med rädsla över att förlora byar snabbt.

Jag tänker medge att Snakes var riktigt bra i sitt sätt att försvara sina byar och hur dem hade planerat - troligtvis gjordes detta medan TNW massmördade SaH-medlemmar. Sedan tog Snakes emot 2 medlemmar från TNW - liksom ett antal andra gjort tidigare - som ville stå emot TyT och falla liksom alla andra stammar gjort tidigare.

Ni som inte ens spelar på v12 ska nog ta ett antal funderare - bara för att ni tycker som ni gör så behöver inte det betyda att ni har rätt.
 

DeletedUser

Guest
Wow! Det var ett tag sen man kollade in här på V12s forum!

Händer tydligen en massa skoj som jag gått miste om! Att TyT skulle förklara krig senare i världen mot TNW hade jag (Och flera andra) på känn sedan dagen vi fick allians med dom. Det fanns ett ANTAL spelare som förstod syftet av TyTs diplomati, den var väldigt smart utförd och det är ju bara till att gratulera TyT över hur bra dem har spelat, för att ha haft krig på varenda front (I stort sett) och ändå lyckats utmanövrera vartenda stam som stod i deras väg måste ju tyda på att dem är ett antal gånger bättre än övriga spelare här?

Men jag finner det oerhört komiskt att f.d Snakes-spelare och spelare som hävdar att dem inte spelar på världen klankar ner på TNW för att vi valde den sidan som överlevde längst bland dem "ursprungliga stammarna som kunde slå tillbaka mot TNW". Och minns jag inte helt fel så satt en spelare från Snakes ledning och skickade anfall från spelaren Immer, och säkerligen ett antal fler mot TNW - för att få krig mellan SaH och TNW, detta pga att SaH tagit in flyktingar från en stam (Kommer tyvärr inte ihåg namn) som TNW inte gillade.

Krig startades mellan SaH och TNW, samt att Snakes-ledning slog till mot TNW INNAN TNW blev allierade med TyT - jävligt komiskt att det finns ett antal från Snakes som snackar om "feghet" och annat dylikt när ni verkar bortse från era egna ageranden.

TNW gjorde helt rätt i att alliera sig med TyT - eftersom att Snakes verkade vilja ha bort TNW från kontinenten - men inte ville starta ett tvåfrontskrig med rädsla över att förlora byar snabbt.

Jag tänker medge att Snakes var riktigt bra i sitt sätt att försvara sina byar och hur dem hade planerat - troligtvis gjordes detta medan TNW massmördade SaH-medlemmar. Sedan tog Snakes emot 2 medlemmar från TNW - liksom ett antal andra gjort tidigare - som ville stå emot TyT och falla liksom alla andra stammar gjort tidigare.

Ni som inte ens spelar på v12 ska nog ta ett antal funderare - bara för att ni tycker som ni gör så behöver inte det betyda att ni har rätt.

fetstillen det var stammen AAK
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
TNW tänkte helt enkelt inte alls.

Hade dom tänkt hade dom sett faran, TYT. Men dom kunde inte släppa Vad snakes or w/e hade tänkt/gjorde mot dem. Strategi, de va nog inte TNWs starka sida hehe. (den saknades helt enkelt). Dom hade en diplomat som kunde slicka fint, fick en ally med TYT - Trots att detta förmodligen inte var så svårt...
 

DeletedUser

Guest
TNW tänkte helt enkelt inte alls.

Hade dom tänkt hade dom sett faran, TYT. Men dom kunde inte släppa Vad snakes or w/e hade tänkt/gjorde mot dem. Strategi, de va nog inte TNWs starka sida hehe. (den saknades helt enkelt). Dom hade en diplomat som kunde slicka fint, fick en ally med TYT - Trots att detta förmodligen inte var så svårt...

Som gammal TNWare och hade hand om spionbiten för stammens räkning så kände vi till detta hot.
Vissa saker kollar man upp bättre vissa saker inte. jag personligen visste om att TYT skulle gå på TNW, MEN TNW`s ledningen ville inte lyssna på mig och andras varningar då dom sa att dom hade en SÅÅÅÅ bra kontakt med TYT`s ledning. visst visst var min tanke men kom inte och skäll på mig sen. så det var min ursäkt att lämna stammen.

Så att TNW faller som en sten nu är tack vare TNW`s ledning och deras blåögdhet.

Gillar TYT då dom har kommit så här långt i spelet, spelat sina kort rätt hela världen igenom, TNW gjorde rätt att stå utanför den så kallade federationen.

SAH krossades, snakes förklarar TNW krig, och åker på däng, TYT var med på ett hörn med skulle vilja påstå att snakes fall beror mycket på TNW. MEN TNW gjorde ett fel där. dom hade problem med tyson och hotti, personligt ärende för TNWs ledare (domherre)

DOM klarade inte av att fälla varken tyson lr hotti. sedan har TNWs ledare mage att tigga hjälp av TYT. det av något fick TYT att börja fungera på om TNW verkligen var en allians misstänker jag då en stam inte klarar av 2 spelare. rätt patetiskt anser jag.

slutsats: TNW`s lednings fel att det blev som det blev.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
TNW suger inse. Ni blir krossade av en stam som BARA var dubbelt så stor som er. Man ska fan inte ha 500 - 10 i adlade byar då. Och säg inget annat.
 

DeletedUser

Guest
TNW suger inse. Ni blir krossade av en stam som BARA var dubbelt så stor som er. Man ska fan inte ha 500 - 10 i adlade byar då. Och säg inget annat.

Beror ju på att jag lagt av.

Haha nej skämt åsido. TNW suger in*t*e, det finns många duktiga spelare där - det vet jag av egna erfarenheter då jag var med i TNW innan jag beslutade mig för att lägga ner v12-epoken. Du sitter bakom ett fejknick och vågar nog inte stå för vem du är, troligtvis är du en f.d SaH-medlem eller möjligtvis en Snakes-medlem som inte lärt sig veta hut.

TNWs ledning är oerhört trevlig Stormvarg och det vet du mycket väl om. Både du och jag har haft misstankar om att TyT skulle anfalla, och ja dem besannades ju iochmed kriget. Men att du som ensam person ska kunna stå upp mot en ledning, som LITADE på att TyT INTE skulle anfalla dem när kriget tog slut, är bara korkat. I alliansfördraget fanns det en punkt om att alliansen bara gällde under kriget mot Snakes och att därefter skulle båda sidor återgå till förhandlingsbordet för att förhandla om ytterligare diplomati.

Och i den punkten verkar TyT tänkt snäppet längre än vad TNW gjorde - medlemmarna visste vilken risk stammen tog när vi allierade oss med TyT - då det skulle betyda slutet för TNW ifall TyT gick på TNW (Vilket slutligen hände).
Så kom inte och ta åt dig credit för att du hade aningar om att TyT skulle gå på TNW - för du är långt ifrån ensam om det!

Statsen talar sitt språk om att det pågår en mass-slakt mot TNW, jag har inte koll på när kriget bröt ut men statsen säger 696 - 24 till TyTs favör (Räknat senaste månaden). TNW står inte upp mot TyT på det sättet jag hade hoppats.

Det enda man kan göra är att gratulera TyT, som varit den bästa stammen efter mergen mellan Träd och Yawn - att kriga mot i princip alla stammar på världen och gå segrande ur det är det inte många som lyckas med.
 

DeletedUser

Guest
TNW suger inse. Ni blir krossade av en stam som BARA var dubbelt så stor som er. Man ska fan inte ha 500 - 10 i adlade byar då. Och säg inget annat.

De var tre dubbels så stora föresten så låg TNW i krig med två andra stammar samtidig om jag hört rätt. så 3-1
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp