Tidig julstädning...

DeletedUser

Guest
EXC har svikit SuSa.

Stammen EXC har kört fulspel sedan dag 1 och efter mycket vånda ser vi i SuSa som enda utväg att städa bort EXC, denna stam som även på värld 14 visat att EXC saknar
FÖRMÅGA att leva upp till ens de enklaste överenskommelser.

EXC har lovat att gå in i krig på SuSas sida ett antal gånger men det sköts alltid upp av olika anledningar.

EXC har delat forum, chat med stammar där det diskuterades att EXC skulle gå ut i krig MOT SuSa. (I strid mot gällande IAP.)

EXC ansåg sig inte klara av detta utan de valde att deffa upp ett antal spelare som "bröt sig ut" ur EXC och gick i krig mot SuSa.


Så, inte nog med att EXC har en IAP med SuSa, utan samtidigt går man bakom ryggen på oss, diskuterar med SuSas motståndare om lämplig tidpunkt att attackera SuSa.
När den utgången är alltför oviss låter man deffa upp spelare som lämnar EXC och startar krig mot SuSa för att se åt vilket håll vindarna blåser innan man väljer sida.


Trots att vi haft misstankar och anat att allt inte stått rätt till har vi saknat bevis tills helt nyligen.
Allt har vi fått bekräftat via kopior på/av pm samt chatt och till följd av det sagt upp vår gemensamma IAP.


SuSa anser att EXC på så sätt har brutit mot vår IAP-överenskommelse.

Trots det så kör vi rent spel och har sagt upp vår IAP, låtit de två veckorna löpa ut med råge innan vi går vidare.


Varför har EXC skaffat IAP från första början?
Är det för att få adla barbarbyar i lugn och ro samt att ha ett "strategiskt övertag" när man väljer att attackera utan att säga upp IAP eller att skicka någon krigsförklaring?


När EXCs förslag om sammanslagning med ICA läggs ut på det externa forumet väcker det ingen överraskning.
EXC förnekar sig inte utan saknar tilltro på egen förmåga utan försöker in i det sista hoppa upp i knät på den som är villig att ta emot dom...

En eloge till ICA som spelar rent och avstod att släppa upp EXC i sitt knä!

SuSa har för tillfället gemensamt mål med ???-stammen. Under den perioden har vi valt att samarbeta extremt nära varandra.
Det är, ur en ren strategisk synpunkt, fullständigt huvudlöst att ens våga hoppas på att EXC helt plötsligt skall börja leva upp till ingångna avtal.
SuSa anser sig därför vara tvungna att, i samarbete med, ???-stammen säkra våra områden genom att städa bort EXC.

Handsken är kastad.
Må bäste stam vinna.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Stammen Exc har från första början följt villkoren i avtalet mellan SuSa och Exc. Det var däremot SuSa som först bröt mot det när de tog byar mitt inne i Exc-territorium.

Och de spelare som bröt sig ur Exc och attackerade SuSa agerade på helt egen hand och fick inget stöd från Exc. Tvärtemot var de under anfall från Exc också för att de brutit på iapen och stammens regler. Detta vet SuSa om och låtsas bara att de inte göra det för att få en anledning att anfalla.

Sedan har de nu visat sig som de backstabbare de är och deffar ??? som de vet är i krig mot Exc trots att avtalet tydligt säger att man skulle hjälpa varandra i krig. På vilket vis kan SuSa tycka att deffa upp en fiendestam är att hjälpa någon i krig?

Och gällande den "sammanslagning" med ICA ni anklagar Exc för, kan ni i SuSa verkligen säga att ni inte också förhandlat med ICA om en merg?

Och kan ni i ??? verkligen vara så blinda att ni inte ser att SuSa kommer vända sig mot er sedan när ni spelat ut erat syfte.

Jag är villig att svara på frågor om mitt uttalande om någon har några.
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Stammen Exc har från första början följt villkoren i avtalet mellan SuSa och Exc. Det var däremot SuSa som först bröt mot det när de tog byar mitt inne i Exc-territorium.

Och de spelare som bröt sig ur Exc och attackerade SuSa agerade på helt egen hand och fick inget stöd från Exc. Tvärtemot var de under anfall från Exc också för att de brutit på iapen och stammens regler. Detta vet SuSa om och låtsas bara att de inte göra det för att få en anledning att anfalla.

Sedan har de nu visat sig som de backstabbare de är och deffar ??? som de vet är i krig mot Exc trots att avtalet tydligt säger att man skulle hjälpa varandra i krig. På vilket vis kan SuSa tycka att deffa upp en fiendestam är att hjälpa någon i krig?

Och gällande den "sammanslagning" med ICA ni anklagar Exc för, kan ni i SuSa verkligen säga att ni inte också förhandlat med ICA om en merg?

Och kan ni i ??? verkligen vara så blinda att ni inte ser att SuSa kommer vända sig mot er sedan när ni spelat ut erat syfte.

Jag är villig att svara på frågor om mitt uttalande om någon har några.


1.Är du 100 på det du skriver eller vill du att jag postar brev här
2.Susa har inte deffat oss
3.Tror att dom har mer era än ni i Exc som sket i uppsägnings tid på 2 veckor och attackerade under IAP
 

DeletedUser

Guest
1. Om du menar larryn och de spelare som bröt sig ur med honom så deffade vi i Exc inte upp dem. Vi skickade också attacker mot honom.

2. Tror inte ett dugg på det.

3. Vi anser att det var ni som bröt iapn då ni inte uppfyllde villkoren ställda i den.
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
1. Om du menar larryn och de spelare som bröt sig ur med honom så deffade vi i Exc inte upp dem. Vi skickade också attacker mot honom.

2. Tror inte ett dugg på det.

3. Vi anser att det var ni som bröt iapn då ni inte uppfyllde villkoren ställda i den.


Till skillnad emot EXC så har ??? haft ett väldigt gott samarbete inom stammen så därför blir det ett solklart NEJ på punkt 2
och gällande punkt tre så är det enda jag vet att ni krävde deff för att ni trodde ICA skulle gå på er... men i efterhand så kan man ta det som en ursäkt för att förenkla det hela för er själva.

Trots att ni var dubbelt så många och hade dubbelt med byar och trupper så klarade ni inte av ??? pga ett tight samarbete där:p
 

DeletedUser

Guest
Efter lite drygt 22 timmars av krigande ser det ut så här.


Side 1:
Tribes: SuSa
Side 2:
Tribes: Exc

Timeframe: 24/11/2011 20:00:00till25/11/2011 17:34:36

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 101
Sida 2: 4
Skillnad: 97

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 957,664
Sida 2: 34,485
Skillnad: 923,179

chart

SuSas offensiv har därmed fått en fin start och nu ska det bli spännande att se vad Exc kommer svara med inom de närmsta dagarna.
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
1. Om du menar larryn och de spelare som bröt sig ur med honom så deffade vi i Exc inte upp dem. Vi skickade också attacker mot honom.

2. Tror inte ett dugg på det.

3. Vi anser att det var ni som bröt iapn då ni inte uppfyllde villkoren ställda i den.

1.Jag menar oss,när vi "lämnade" Exc och gick i krig mot susa

2.Skiter jag i om du tror eller inte,jag säger bara så som det är,sen att ni vägrar acceptera att ni var inte tillräckligt bra att plocka bort oss så kan ni leta efter ursäkter

3.Sa aldrig att någon bröt IAP utan att ni backstabbade och attackerade under IAP.Vad var kravet som vi inte uppfyllde?Det ända kravet vi hade var att hjälpa med deff om ni skulle gå i krig och behöva deff,ni skrev i den delade forumet som vi hade att ni trodde att ica ska gå på er och vill ha deff långt uppe i norr,men i själva verket så planerade ni att starta krig mot ica och vill deffa era byar innan ni kör mot dom,dvs ni ljög för oss. Ni fick svar att vi krigar mot HA och trupper ligger i NO så ni valde att utnyttja den och attackera oss,men som ni FAILADE
 

DeletedUser

Guest
1. Jag var inte i ledningen då så jag vet inte vad de gjorde. Däremot bidrog jag personligen inte med någon deff till er då.

2. Jag tror vad jag tror och du tror vad du tror.

3. Vi planerade aldrig något anfallskrig mot ICA. Däremot var det som vi sa att vi fått information om att ICA skulle gå på oss. Dvs vi ljög inte.

Vi gick på er för att ni inte ville uppfylla det krav vi ställt på er när vi ingick iapn. Ni skulle bidra med deff om vi skulle bli attackerade någon gång och det kravet uppfyllde ni inte.
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Om du vet inte vad som hände och du var inte med i ledningen så ska du inte uttala dig

Mycket bra det du skrev :vi skulle hjälpa med deff om ni blir attackerade.
Blev ni attackerade?

Vill du ha brevet om att ni skulle gå på ICA här eller om du vill skriv PM till mig så kan jag skicka den
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Winther7 , Spelar väl ingen roll det som hände förra veckan eller igår? Nu är det ett nytt krig och ni skall bort från kartan. Då spelar det väl ingen roll vems fel det är eller hur det gick till:confused:

Vi i SuSa anfaller er och de från ???? som spelar med oss är nu våra stammisar och är med i våran stam.

Ni har fulspelat diplomatiskt, sen ni blev utadlade från mitten och startade om ute vid kanten.

Som en av ledarna från INSANE , så har jag vetat om detta en längre tid (sen krigen före WEED). Men det som var otur för er är att jag har spelat detta spelet i flera år och gjort upp deal´s med bättre och tuffare stammar än eran, så erat sätt att sköta diplomati, känner jag igen från andra världar. Nu får ni betala priset och om jag vore er så skulle ni glömma erat stamnamn , för det innebär att ingen kommer att vilja ha med er att göra på någon annan värld.

Så går det när man är för listig:p

//Cribba
 

DeletedUser

Guest
Vill bara säga min mening då jag tycker krigsförklaring gjordes på grunder som enligt mig är falska.

Man kan väl både ha krig i spelet samtidigt som man slåss med ord här.
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
.

Exc, ja trodde ni var bra spelare och sånt? när jag tog 1 by av er stammis, börja ni skriva massa pm till mig och sånt nu tar den dära '' stammisen'' alla mina byar som man ser i tw-stats hur omogna kan ni va? ni ljög jag vet det, och att ni blev inte anfallen av ICA vet jag.. ni hitta på att Aldeeask fick 1,7k ink av ICA. och att ICA deffa ???, bara för karagara hade mycket deff i sina byar. är det inte möjligt han får deff av sin stam? ni tog barbar bara när de va krig mot ???. Ja säger Lycka till för SuSa Pusspuss ;). :cool:
 

DeletedUser

Guest
Vill bara säga min mening då jag tycker krigsförklaring gjordes på grunder som enligt mig är falska.

Man kan väl både ha krig i spelet samtidigt som man slåss med ord här.

Dina ord kommer inte vända statsen till er favör så egentligen är det lite pointless att fajtas här på forumet.
 

DeletedUser

Guest
Dina ord kommer inte vända statsen till er favör så egentligen är det lite pointless att fajtas här på forumet.

Vet att mina ord här inte kan vända statsen men jag vill inte att era anklagelser ska anses sanna då de inte är det.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Vill bara säga min mening då jag tycker krigsförklaring gjordes på grunder som enligt mig är falska.

Man kan väl både ha krig i spelet samtidigt som man slåss med ord här.

Självklart så har du all rätt att skriva och tycka till på forumet, vad du vill, och dina åsikter är respekterade. Det jag ville säga är att det förmodligen inte spelar någon roll vad som hänt tidigare, det kommer ändå inte att göra så att SuSa begär fred med er och slutar att anfalla.

Det jag ville påpeka är att alla världar vinns genom diplomati och inte genom att kriga. Krigen är bara ett av flera verktyg till seger på en värld. Det måste ni komma ihåg till nästa värld, så ni inte upprepar misstaget ni har gjort på denna.

Genom att bedriva en dålig och oseriös diplomati, så blir ni nu drabbade av era tidigare beslut och genom att ni försökte vara för listiga. Sanningen kommer alltid fram, förr eller senare, och den har nu kommit till er.

//Cribba
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Vet att mina ord här inte kan vända statsen men jag vill inte att era anklagelser ska anses sanna då de inte är det.

Du har kanske inte varit i ledningen av stammen hela tiden , jag känner då inte igen att jag tidigare har snackat med dig i diplomatiska ärenden? Hur kan du då påstå att det jag säger är falskt?

Jag vet vad som skrivits och vilka avtal som slutits, vad som sagts och vilket resultat det fått. Samtidigt så förstår jag om du inte har all information från början av spelet och är insatt i alla olika överenskommelser som tagits, under de månader som gått.
 

DeletedUser

Guest
Vet att mina ord här inte kan vända statsen men jag vill inte att era anklagelser ska anses sanna då de inte är det.

Men det kommer inte hjälpa er på något sätt.

Så istället för att sitta här på externa och sprida "sanningen" så är det bättre att lägga all tid in game.
 

DeletedUser

Guest
Men det kommer inte hjälpa er på något sätt.

Så istället för att sitta här på externa och sprida "sanningen" så är det bättre att lägga all tid in game.

Jag har simultanförmåga. Jag kan göra både sakerna samtidigt.
 
Topp