The Federation vs TYT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Blir kul att följa, även för spelare utanför v12.

På alla världar har vi sett mindre stammar gått i allians för att försöka få ner en toppstam, eller nästan alla världar iaf. Men ingen har lyckats någongång, finns många anledningar till varför en toppstam har mycket större chans i ett sådant krig. Nu händer det även på v12, vad som förvånar mig dock är att TYT faktiskt förlorar byar mot alliansen vilket som är riktigt konstigt.

Mycket vilar på TYTs axlar nu, inte bara måste de vinna emot alliansen utan göra det stort och bra som de borde göra för att inte resten av tw världen skall skratta ut dem för all framtid.

100-10 borde det stå snart, annars börjar jag fnissa ^^

Abel du kommer att få fel skulle jag tro, i detta fallet är federationen välorganiserad vad det verkar som, dessutom chippar alla små spelare in med deff o anfall med, det gör att även om TYT är större så har dom moralen att fightas mot, sen kan federationen anfalla betydligt mer också, fler spelare som är vakna vid alla tider på dygnet, så min gissning är att det kan bli förkrossande jobbigt för TYT att hålla gnistan uppe, så du får nog börja fnissa skulle jag tro.
 

Morlly

Member
Reaktionspoäng
0
Blir kul att följa, även för spelare utanför v12.

På alla världar har vi sett mindre stammar gått i allians för att försöka få ner en toppstam, eller nästan alla världar iaf. Men ingen har lyckats någongång, finns många anledningar till varför en toppstam har mycket större chans i ett sådant krig. Nu händer det även på v12, vad som förvånar mig dock är att TYT faktiskt förlorar byar mot alliansen vilket som är riktigt konstigt.

Mycket vilar på TYTs axlar nu, inte bara måste de vinna emot alliansen utan göra det stort och bra som de borde göra för att inte resten av tw världen skall skratta ut dem för all framtid.

100-10 borde det stå snart, annars börjar jag fnissa ^^

vänta bara, statsen vänder ;)
 

Morlly

Member
Reaktionspoäng
0
Abel du kommer att få fel skulle jag tro, i detta fallet är federationen välorganiserad vad det verkar som, dessutom chippar alla små spelare in med deff o anfall med, det gör att även om TYT är större så har dom moralen att fightas mot, sen kan federationen anfalla betydligt mer också, fler spelare som är vakna vid alla tider på dygnet, så min gissning är att det kan bli förkrossande jobbigt för TYT att hålla gnistan uppe, så du får nog börja fnissa skulle jag tro.

well, välorganiserade vet jag juh inte... Dom gick 17 byar + på sin första våg på en extremt stor front... Vi får väll se hur det blir i längden... :)
 

DeletedUser

Guest
morlly du kanske ska ta och göra något istället för att bara sitta och kommmentera men ja du kanske inte kan det?

tiden vi krigade mot dej på V9 med stammen PBL va inte inponerande så visa att även gammla hundar kan lära :D:p
 

Morlly

Member
Reaktionspoäng
0
morlly du kanske ska ta och göra något istället för att bara sitta och kommmentera men ja du kanske inte kan det?

tiden vi krigade mot dej på V9 med stammen PBL va inte inponerande så visa att även gammla hundar kan lära :D:p

haha du har ingen aning vad mina adlar och off gör för nått just nu.. ;)

Mjo, kriget mot pbl^^ För det mesta så gick det sjukt sakta pga moralen, vi låg på 30 mille och ni på typ 2? Fast jag kan medge att vi skötte det väldigt dåligt, och att pbl va skillade. Mrpitbull och ladybird va inte att leka med D:
 

DeletedUser

Guest
Nja TYT borde ju vart ganska välinformerade om att just det här skulle hända, säga vad man vill om små stammar men de har svårt att hålla info innanför stamgränsen.

Att jag har fel, well jag har inte sagt vem som jag tror kommer vinna, jag säger bara vem som absolut borde vinna och göra det stort.

TYT må vara omringade, men det är bara bra. Det negativa är ju att de kommer få svårt att organisera deff till rätt fronter då de inte direkt har någon safe area att plocka ifrån. Mycket av stamsammarbetet i försvar faller ju där så de får förlita sig helt på spelarnas effektivitet och egna kunskaper. Just där kommer vi in på varför det är bra för TYTs del att de är helt omringade av stammar. Nu kan de hålla 100%ig krigseffektivitet, vart man än ligger som TYT spelare så har man inte långt till en fiendeby vilket som gör att kriget måste gå fort för TYTs del. Hastigheten är hög vilket som gör att de kan hålla total blitzkrieg genom hela krigets gång ut mot kanterna.

Moral är ingenting som ger så stor fördel egentligen, spelar bara TYT bra så hittar de såklart sätt att komma runt fördelen direkt. Med andra ord: TYT borde, precis som alla andra stammar, gå vinnande ur kriget, snabbt och med STOOR marginal.

Jag håller iofs inte direkt på sidorna, tycker det blir kul att följa, popcorn+ cola and gogogo.
 

DeletedUser

Guest
haha du har ingen aning vad mina adlar och off gör för nått just nu.. ;)

Mjo, kriget mot pbl^^ För det mesta så gick det sjukt sakta pga moralen, vi låg på 30 mille och ni på typ 2? Fast jag kan medge att vi skötte det väldigt dåligt, och att pbl va skillade. Mrpitbull och ladybird va inte att leka med D:

så du sitter och säger att ni sköter detta kriget bättre? det vill jag se före jag tror på det, och denna gång kan ni inte klaga på moralen om ni losar, utan att ni helt enkellt inte är tilräckligt bra :awsm:
 

DeletedUser

Guest
detta blir kuuuuul =)

fattar dock inte varför vissa andrea hjälper TYT, de e ju patetiskt...
 
Senast redigerad av en moderator:

microblade

Member
Reaktionspoäng
0
fattar dock inte varför vissa andrea hjälper TYT, de e ju patetiskt...

And so is RosaKanin's face D:
Nä men skoj åsido, lägg ner nu vetja. Har de valt vår sida så har de välgrundade anledningar också. Nu lägger vi ner all pajkastning what so ever tycker jag, oavsett om LEAGUE inte går in på vår sida eller om GZ har en sned tand eller om Morrly ser soet ut i kjol.

Vill även hylla Federationen för en lyckad förstavåg. Välplanerad, destruktiv och gynnsam. Bra jobbat.
 

Rand Al Metheren

New Member
Reaktionspoäng
0
Måste säga att det är en del pajkastning här inne.

Jag kan bara säga att jag tycker TYT har kämpat på bra.
Alla deras spelare har mycket poäng och har lyckats kötta relativt bra.

Nu är det upp till federationen att bevisa för alla att även de kan kriga.
Inget snack kan göra jobbet för en.

Endast de taktfasta stampen från de tappra yxmännen och mullret från de beridna trupperna som får marken att skälva av bävan kommer bevisa för alla och envar vem som egentligen är den mest lämpliga segraren i detta storslagna slag.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Härligt att någon har orken att gå in så där för det, det hade varit skönt om du kunde rapportera frekvent genom hela kriget :)

snyggt skrivet TGOW du får gärna vara v12´s krigskorrespondent =P

Som svar på påståenden ovan vill jag börja med att tacka för vänligheten och uppskattningen på texten, och ja jag kommer kunna skriva en rad eller två om utvecklingen med tanke på att jag har insyn i båda parterna, det kommer inte vara dagliga rapporter dock men en gång i veckan ska jag nog hinna med att skriva en liten krönika om de tappra krigarna hos båda lägren.

Nån som lägger upp statistik?

Varför posta stats efter 23 timmar? Posta istället statistik vid 21.00 efter 24 timmar.
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: TYT
Side 2:
Tribes: -s-, Druids, PaRa, SoA, snövit, AAK, ODEN, DoB, banzai, SAH, Snakes

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 26
Sida 2: 56
Skillnad: 30

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 201,025
Sida 2: 415,297
Skillnad: 214,272
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker detta initiativ är underbart, bra av stammarna faktiskt.. Lite besviken på en av top stammarna som valde federationen men, nu när ni är mina fiender så är ni det fullt ut, hoppas ni accepterar det. :)

Sen skulle jag vilja fråga Odin o alla andra tvivlare där ute.. Om nu TYT går vinnande ur detta krig mot en hel värld, kan ni hålla käften då om att vi är värdelösa? Tycker, att om vi vinner - går lite händelserna i förväg men.. att vi vunnit mot alla som kört på v12, o därmed, stå över er också? :thinking:

Ska hursomhelst bli roligt :)

Jag håller med dig här åsnan.
Det är härligt att få kriga lite vare sig motståndet är sämre eller bättre.
Jag ska försöka göra detta så neutralt som möjligt då jag är en spelare som helst spelar utan en massa pajkastning på varandra. Att kasta paj på vaandra är helt meningslöstoch det håller säkert alla med om. Är det för att man vill försöka vara en bättre spelare eller skapa sig ett bättre rykte här på forumet? Aja, nu ska jag inte sitta här och skriva "böcker" om pajkastning. Låt er ha kul i ett krig vare sig det går dåligt eller inte.

Att detta kriget kom var ett MÅSTE för att överhuvudtaget kunna stoppa TYT och jag är faktiskt glad över att så många stammar kunde komma med oss och kriga.
Hoppas verkligen att så många spelare som möjligt kan vara aktiva och delta i kriget nu när det väl händer något stort.

På det du skrev angående TYT´s vinnande av respekt hos spelarna om de vann kriget så skulle det självklart höja er en del. Kanske inte hos en del spelare som då hellre hade sett att Yawn och Träd krigat mot varandra. Kanske de borde gjort de för att göra världen mer spännande och hålla världen igång enligt många. Men nu gick de ihop och då gick ett gäng mindre stammar ihop för att försöka rädda världen ifrån denna överlägset ledande stam, om jag nu får kalla det så. Hur ni har kommit dit tänker jag inte gå in på då det säkerligen kommer att diskuteras en hel del om det.

Men detta kriget ser jag inte som helt omöjligt för federationen att vinna då det finns en hel del man kan gå efter på både. Alla kanske inte har så aktiva spelare i sina stammar och en del kanske har mindre krigskunniga spelare. Hur TYT´s spelare ser ut har jag ingen aning om förutom det här på v12. Det finns kanske en del som är bättre på att kriga än andra och en del kanske är mindre aktiva spelare även i stammen TYT. Vi har moralen på vår sidan även om spelarna i TYT kanske har trupperna på deras sida.

Jag känner att jag får börja avrunda detta nu då jag börjat tappa lite fokus på att skriva.
Om ni tycker att jag utryckt mig fel eller konstigt så behöver ni ju inte börja med pajkastning på mig då jag inte tycker om att bli kladdig^^
Jag kommer iaf inte att kasta någonting på någon. Ser hellre att man talar gott om spelarna som är delaktiga i kriget (även till de spelarna som är utanför v12)

Jag får även jag säga lycka till i kriget för båda sidor. men hoppas ni förstår (spelarna i TYT) om jag håller mer på federationen för att göra världen jämnare.
Hoppas alla lär känna nya spelare och att ni även lär er något här.

Ska försöka vara lite mer delaktiv här på forumet.

Passar även på att lägga ut lite krigsstatestik ifrån där att kriget började tills nu:

Side 1:
Tribes: -s-, AAK, Druids, Snakes, banzai, DoB, snövit, ODEN, SAH, PaRa
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: 08/10/2010 21:00:00till09/10/2010 23:24:00

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 105
Sida 2: 62
Skillnad: 43

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 63
Sida 2: 31
Skillnad: 32

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 587,969
Sida 2: 479,845
Skillnad: 108,124

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 468,004
Sida 2: 245,897
Skillnad: 222,107

chart



Ser att det tas byar ifrån båda håll :)Ser riktigt bra ut. Fortsätt så.
 

DeletedUser

Guest
Måste säga att det ser bra ut än så länge för oss mindre. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp