The Federation vs TYT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Älskart =D

Vill önska motsidan lycka till fast inte för mycket lycka för ni får välja moralen eller lyckan på er sida och eftersom ni redan har moralen så e ni taskiga om ni tar lyckan också :( jag bli lessen då

men lycka till :D
 

DeletedUser

Guest
Federationen Kan såklart räkna med oss i SoA också!!! Let´s fight!!
 

DeletedUser

Guest
Älskart =D

Vill önska motsidan lycka till fast inte för mycket lycka för ni får välja moralen eller lyckan på er sida och eftersom ni redan har moralen så e ni taskiga om ni tar lyckan också :( jag bli lessen då

men lycka till :D

Då syns vi på slagfältet igen Drloveh, hoppas man får se mer av dig i detta krig än enbart fejks som på v5.

Vi får turas om med turen så blir alla glada och nöjda.

Lite vändning i poäng tappning vore kul att se, men det man kan kolla på är först om en vecka när det har börjat hända saker.
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: -s-, banzai, AAK, DoB, PaRa, Snakes, SAH, snövit, ODEN, Druids
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 40
Sida 2: 82
Skillnad: 42

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 9
Sida 2: 45
Skillnad: 36

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 192,632
Sida 2: 550,584
Skillnad: 357,952

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 79,938
Sida 2: 339,459
Skillnad: 259,521

chart

den är jätte vackert med eftersom aak och -s- trots att dom ingår i kriget å eftersom 90 procent avv federationen startades i dag kl 21 så är det en aningen missvisande å ta dom senaste 48 timmarna ;) men lägg upp en imorgon på dom sensate 24 timmarna så får vi se hur det ser ut
 

DeletedUser

Guest
Jag har just nu 27 av mina 29 byar inom 3 timmars adelväg från en eller flera fiendebyar... Någon annan som har samma tur? :awsm: Skämt åsido, lycka till "The federation". Ert drag var lika efterlängtat som tomten på julafton :)
 

DeletedUser

Guest
LEAGUE är ganska fega tycker man se nu på deras poäng alltså!
 

DeletedUser

Guest
Detta blir ju klart kul o verkligen dax att de händer nått här.

Sen får vi se vart skåpet ska stå!
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker detta initiativ är underbart, bra av stammarna faktiskt.. Lite besviken på en av top stammarna som valde federationen men, nu när ni är mina fiender så är ni det fullt ut, hoppas ni accepterar det. :)

Sen skulle jag vilja fråga Odin o alla andra tvivlare där ute.. Om nu TYT går vinnande ur detta krig mot en hel värld, kan ni hålla käften då om att vi är värdelösa? Tycker, att om vi vinner - går lite händelserna i förväg men.. att vi vunnit mot alla som kört på v12, o därmed, stå över er också? :thinking:

Ska hursomhelst bli roligt :)
 

DeletedUser

Guest
Ser jämnt ut, federationen har tagit 24 byar av TYT och TYT 22 av federationen, TYT leder överadlingarna med, det är dom som adlar sig själva mest.
Federationen är givetvis fler spelare vilket kan vara en fördel, mindre spelare med som också är en fördel om dom samarbetar, så det kan bli tufft för TYT eftersom det kommer att gå åt mkt mer off trupper för att få en by.

Spännande att följa det här ifrån sidan.
Vilken sida i kriget står Leauge på? Tror dom är på TYT:s sida, någon som vet det?
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker detta initiativ är underbart, bra av stammarna faktiskt.. Lite besviken på en av top stammarna som valde federationen men, nu när ni är mina fiender så är ni det fullt ut, hoppas ni accepterar det. :)

Sen skulle jag vilja fråga Odin o alla andra tvivlare där ute.. Om nu TYT går vinnande ur detta krig mot en hel värld, kan ni hålla käften då om att vi är värdelösa? Tycker, att om vi vinner - går lite händelserna i förväg men.. att vi vunnit mot alla som kört på v12, o därmed, stå över er också? :thinking:

Ska hursomhelst bli roligt :)

Men du förstår väl att eftersom ni har ett sådant övertag så måste ju många små stammar gå ihop, om inte topp fem efter går ihop är det ju knappt någon ide att kriga mot er, eller?
Eftersom ni redan är så stora så finns det ju inget motstånd om en sån här grej inte skulle ha hänt, så det vore ju ännu mera roligt om tex Leauege antingen hjälper federationen eller står helt vid sidan av eller hur?
 

oAlexander

Member
Reaktionspoäng
0
Kära v12 och allmänna åskådare, nu är det dags att släppa stora delar av v12's trupper emot en stam som plockat åt sig vad dem vill utan att få ordentligt motstånd.

Vi har sett två stammar som vuxit sig stora, som växt sig till dominanta stam grannar för att sedan merga ihop, världen är snabb men den domineras av en stam.

Flera av era krig har varit emot små stammar som ni fram till nu klarat av, vi har aldrig sett er i ett riktigt krig mot en jämbördig motståndare från er sida så vi tar det till er.

Vi tror inte att vi talar enbart för oss själva när vi vill se en annan värld på v12 och tänker nu kriga för den, detta är spelets ande och mening vi har allt att vinna och inget att förlora

Vi förklarar härmed ett krig emot TYT

Så bered er för ett storslaget krig där vi kommer ha mycket kul med mycket uppe sittar nätter med bingo lotto och lite TW på guld kanten.


The Federation


Mvh Evil Owl
Diplomat för Druids och språkrör för The Federation


The Federation:

-s-
AAK
banzai
DoB
PaRa
SAH
Snakes
snövit
ODEN
Druids
SoA


åååh det finns en Federation :cool:
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Efter knappa 12 timmar utav blodiga strider ligger morgondimman tät och givetvis är TGOW ute på fältet och gör reportage om de brutala våldtäkter, massmord och planeringsmöten som sker just nu.

Klockan är nu 09.00 och här är ekot *skum introlude*. En dag präglad utav bakfylla/spya och huvudvärk inleds hos mången tw-spelare, främst hos de alkoholiserade kaninerna i AAK, men även hos en del i TYT som gjorde misstaget att vara ute och supa istället för att kriga. Vi har även fått in dagsfärska rapporteringar från fronterna om blodiga massakrar utav fiendetrupper, frågan är bara vilken man nu ska kalla fienden då rapporteringar inkommer från båda lägren?

The Battle of the giants är en liknelse jag vill dra med detta, eller snarare Nazityskland (TYT, notera dock att jag inte kallar dem nazister utan det påminner mer om den gangbang tyskarna fick emot sig under slutfasen av andra världskriget) emot övriga världen där allas ögon riktas emot de båda lägren och där varje batalj följs med spänning och krigets vind drar över v12 och med sannolikhet kan vi kalla detta slutkriget för den tolfte världen där bara 1 kan stå som segrare.

År 1945 bildades organisationen UN (United Nations, även känt som FN). Här lyder ett quote ifrån deras egen hemsida om starten (uppföljning av texten kommer efter citatet)...

Under sex år hade andra världskriget rasat. Stora delar av Europa låg i ruiner och så många som 60 miljoner människor kan ha dödats. Svält och sjukdomar härjade. Föräldralösa barn drev omkring. Människor var på flykt från sina hem. Historiens värsta massmord- Förintelsen- hade genomförts. Här i andra världskrigets slutskede föds den nya säkerhetsorganisationen Förenta Nationerna. Den 24 oktober 1945 träder FN:s stadga i kraft, vilket rent formellt var startskottet för arbetet.

...för att förhindra kommande världskrig, en rak motsats till vad vi sett blivit en återkommande tendens i detta krigets spel där både diplomati och knowledge in the art of war avgör en stams vara eller icke vara, och så även på denna värld, nu när vi står inför den faktiska slutfasen så är det kanske dags att blicka tillbaka lite över hur världen sett ut, vilka händelser som härleder det läge vi idag ser då vi blickar ut över världen.

1. Kriget i K44, där DSA fick utstå psykisk terror och smutskastning utav sina fiender vilket var hela K44
2. Kriget i K54, där Träd stod emot samtliga K54 stammar praktiskt taget och krigade på rätt fint
3. Slaget om K45, där TFA krigade emot K45 och hoppade in för att stödja sina allierade i DSA borta i K44
4. Allians sluts mellan Träd och DSA, i syftet att vinna världen och jobba som ett västblock emot öst (Något som senare skulle spricka)
5. TTT startar krig emot R.R som de fick dela K55 med till en början och går som segrare ur denna batalj
6. Alliansen DSA/TFA mergar ihop till stammen YAWN (Yellow Antagonists Works Naked)
7. Krig utbryter mellan Cmon! och Yawn (Yawn krigade fortfarande emot MuM vid detta tillfälle och gick kraftigt back emot antagonisterna i syd men plus borta i väst)
8. MuM tog IAP med Yawn i samma veva som Träd hoppar in emot Cmon! för att som goda allierade stödja sina vapenbröder och systrar of course i Yawn
9. Cmon! besegras efter en väl planerad offensiv emot dess ledare, Danneboy, och utrensningen emot dess forna medlemmar startar samtidigt som Yawn åter förklarar krig emot MuM
10. AAK bildas som ett försök till att ena de som nu stod som fiender hos Yawn/Träd, utrensningen fortskrider även om all form av motstånd avtagit från AAK's sida
11. Yawn och Träd mergar ihop sig till vad som är dagens TYT och hamnar i krig med -s- som bestod av forna medlemmar i R.R (Ragnarök hette ni väll?)
12. Planering inleds av övriga stammar för att stå upp under enad flagg emot övermakten, resultatet blev The Federation som troligen får in flera stammar på sin sida inom sinom tid
13. Krigsförklaringen kommer från The Federation och kampen om slutsegern av V12 inleds

Summan av kardemumman är att en stor del händelser har skett på bara ett par månader då v12 öppnade 14e juni 2010, och idag nästan på dagen 4 månader efter är världen redan påväg att avslutas eller i alla fall gå in i slutfasen där bara en stam kan stå segrande (Så om ni nu vinner inom federationen, hur ska ni göra då?), och har på gott och ont tagit världen till vad den idag är.

Jag vill avsluta med att tacka alla som på något sätt, oavsett om det är via forumet eller in-game, bidragit till att ta världen dit den idag tagit sig och det ska bli högst intressant att följa detta krigs utveckling och jag önskar en god och trevlig ton gentemot varandra från samtliga deltagare, pajkastningen har vi fått nog av - låt oss istället avnjuta ett intressant krig där den som skriker högst inte står som vinnare.

//TGOW
F.d. ledare/diplomat i Träd och Yawn

Tänkte avsluta med lite statistik över de första 12 timmarna i kriget samt en liten karta över kriget jag gjorde i tw-stats för att enkelt få en överblick över stammarnas relation till varandra sedd ur ett geografiskt perspektiv. Då Super Boltz bjöd oss på den andra sidan av myntet, dvs den diplomatiska relation som existerar mellan de olika parterna.

Side 1:
Tribes: The Federation
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: Efter ca 12 timmar

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 22
Sida 2: 12
Skillnad: 10


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 179,130
Sida 2: 95,042
Skillnad: 84,088

Här nedan följer en karta, skapad klockan 08.59 den 9/10-2010, där rött motsvarar The Federation och det blå motsvarar TYT
vrldskarta.jpg

//TGOW
F.d. ledare/diplomat i Träd och Yawn
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: -s-, AAK, Druids, banzai, DoB, snövit, ODEN, SAH, Snakes, SoA, PaRa
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 24
Sida 2: 22
Skillnad: 2

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 198,433
Sida 2: 156,651
Skillnad: 41,782

chart


Om man ska räkna med hela bunten
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Fattoking's noobstats...

Ska du göra stats så gör dem rätt, alla stammarna har inte deltagit i 24h av kriget, många utav dem bara i dryga 13 timmar.. Så ska du göra en över senaste 24 timmarna så bör du enbart ta med de stammarna som deltagit i senaste 24 timmarna i en sån statistik, let's keep it fair så att säga.
 

DeletedUser

Guest
Blir kul att följa, även för spelare utanför v12.

På alla världar har vi sett mindre stammar gått i allians för att försöka få ner en toppstam, eller nästan alla världar iaf. Men ingen har lyckats någongång, finns många anledningar till varför en toppstam har mycket större chans i ett sådant krig. Nu händer det även på v12, vad som förvånar mig dock är att TYT faktiskt förlorar byar mot alliansen vilket som är riktigt konstigt.

Mycket vilar på TYTs axlar nu, inte bara måste de vinna emot alliansen utan göra det stort och bra som de borde göra för att inte resten av tw världen skall skratta ut dem för all framtid.

100-10 borde det stå snart, annars börjar jag fnissa ^^
 

DeletedUser

Guest
snyggt skrivet TGOW du får gärna vara v12´s krigskorrespondent =P
här har ni färska stats btw

Side 1:
Tribes: -s-, AAK, Druids, banzai, DoB, snövit, ODEN, SAH, Snakes, SoA, PaRa
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: 08/10/2010 21:00:00till09/10/2010 14:12:46

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 61
Sida 2: 40
Skillnad: 21

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 37
Sida 2: 20
Skillnad: 17

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 352,562
Sida 2: 304,264
Skillnad: 48,298

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 287,234
Sida 2: 158,332
Skillnad: 128,902

chart
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp