The end is here.

DeletedUser

Guest
Ja nu är ju v7 del över och jag märkte att det inte fanns någon tråd där man kunde säga ajö till alla här ute på forumet för v7. så om det inte är helt fel så lägger jag ut en nu.

Jag spelade i Core för den största delen av min tid här, Slutade medans vi var fortfarande ally med AN, Jag har alltid beundrat NiC och NiT som mycket stora stamar,tyvärr så ansåg JAG att AN saknade det jag såg i NiC och NiT. Men det gör sak samma. Så jag vill först och främst tacka Core för den underbara tiden här på V7. synd att den inte vart längre... Sen vill jag gratta AN för vinsten och tacka dem för de strider som jag stod på eran sida och fick utkämpa... Minnen som jag sent glömmer.

Tackar för alla trevliga minnen säger jag åt er alla ute på V7 forum och Hoppas att vi en dag kanske ses igen... Nu lämnar jag över till nästa om någon vill också säga Ajö.

MvH Blood Angel,Core
 

DeletedUser

Guest
tack alla som va med till slutet, V7 för mig är den "bästa" världen med många sköna lirare.
 

DeletedUser

Guest
Vi i MMD får väl ochså passa på att lyfta på hatten åt AN ach dess medlemmars välförtjänta vinst.
Bra jobbat och välkommen till Hall of Fame
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Får också göra ett litet inlägg nu de sista "skälvande" dagarna i V7.
Har inte spelat på sju åtta månader, men har ändå fått mer eller mindre dagliga rapporter från de tappra, envisa och galna medlemmarna i AN.
Känns riktigt skönt att ni kammade hem spelet. Ni är välförtjänta som få. Extra glädjande är att det fortfarande finns kvar så pass många originalspelare som det gör också i stammen.

Om det blir segeröl i Stockholm nästa vecka får ni inte glömma att ringa mig.
Skulle vara kul att träffa en hel del av er som som passerat revy i NIC/NIT och AN genom åren, över en öl.

I all ödmjukhet



/xray - twspelare emeritus
 

wafa

Member
Reaktionspoäng
0
Vill tacka för min tid här på V7. Träffat många sköna lirare under åren som gått :)
AN förtjänar vinsten och ni har min respekt, särskilt Maca*, Xray, Mussor och Devil2000. Utan er hade AN inte varit den stormakt det är nu!
Även om många krigare i AN är värda både fruktan och respekt :p

Wafa signing out <3
 

DeletedUser

Guest
Jag vill tacka för mig i v7 för nu, eller snart,, Tack alla ni som kämpat vid min sida och alla ni som bjudit upp till kamp. Nätterna har varit många och långa ibland och det vore inte för er som spelandet blev till vad det blev..

Kommer sakna v7, men men.. Vi ses i en värld nära dig ;)
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Det här är galet, men nu har jag roat mig att läsa igenom samtliga 66 sidor i ryktestråden. Vilka minnen. Klockan är mycket och jag tänker inte roa mig med att sammanfatta den.
Däremot tänkte jag ta upp en del godbitar, eller vad sägs om alla öknamn som pådyvlades fiendestammarna.
Flickor13 och kycklingarna är mina personliga favoriter.
Här är de jag hittade. En del var påhittiga och fyndiga. Andra var något annat.


• Flickor13
• Knähundarna
• Blodsugarna
• Änglarna
• Agenterna
• kycklingarna
• fjollorna

Några fåtal rykten som väcker goda minnen:

• Nits yxslipande som aldrig ville ta slut.
• ctwa*:s propagandaministerium som ständigt skickade ut hemmasnickrade bollywoodfilmer.
• Ryktas att agenterna enbart anfallit Core för att tillfredsstäla flickornas lustar.
• Ryktas att Nit börjar byta namn på sina byar till "Stygga pojkar"


Och så var det en hel hop rykten på temat "Det var surt sa räven...."


Och en del rykten som vara var rykten och inget annat:
• de ryktas att v7 snart kan läggas ner (joonas. inlägg 128 2009-1207
• Som snabbt dementerades: Keep dreaming my friend! (422-58 inlägg 129)



Men nu är ni kvarvarande spelare vid vägs ände. Grattis.
 

DeletedUser

Guest
Hej alla, och tack xray för att påminna om fina minnen. Jäklar va kul det var med propagandaministeriet och bollywoodfilmerna, hade nästan glömt bort det!

Jag hänger gärna på på segeröl. Keep me posted!
 

jesperc11

Member
Reaktionspoäng
0
All heder till dom blodtörstiga Ninjor som kämpat till slutet!!!

Det har ju inte heller varit något snack om vilka det är som förtjänat att vinna denna värld, jag om någon vet ;)

Kan inte heller än annat hålla med Castel om att denna värld och dess spelare varit helt fantastiska att ha att göra med.
 

DeletedUser

Guest
Får önska grattis till segern på v7, hade själv en brokig historia här på världen som sent kommer glömmas bort. Skriver av mig lite och hoppas det väcker goda minnen hos andra med :)

Började i stammen SUN - Stam Utan Namn där jag spelade med spelare som följt med mig på ett eller annat sätt under mitt spelande framöver, värda att få ett extra omnämnande:

Pilsker (GBBA senare)
Captain Morgan
Mfaba
Sati
Tussi89
Adopee
Svampbob Fyrkant (Innan kollapsen)

Det gick bra tills vi blev uppläxade av de stora pojkarna i nord vid den tidpunkten THO och NiC. Minns det såväl, jag låg precis bakom Pilsker´s kluster, och den insats han gjorde under 1-2 månader är beundransvärd. Han hade beslutat sig att sluta 1 vecka innan kriget bröt ut egentligen, men valde att stanna kvar för att agera mur och hjälpa oss andra, och som han gjorde det. Tror inte jag upplevt sedan dess en likadan kämparinsats, satan vad kul vi hade. Eftersom jag låg strax bakom honom fick jag också smaka på min beskärda del utav NiC´s vässade yxor vilket bidrog till att jag formligen flög upp till en 1:a plats på total-OB. (Det var innan jag egentligen visste att OBA vore att föredra, av min totala OB var väl cirka 90% OBF).

När jag enbart hade 5 byar kvar fick jag ett PM av Xray, en spelare jag helt ärligt avskydde vid den tidpunkten (Skyller på min omogna sida) och som hade fått mig galen med sina krigsförklaringar och rykten på forumet, han tyckte det var modigt att jag anföll honom och tackade för besöket vid ett re-take försök, efter ett par PM frågade jag försynt om jag fick lov att långadla mig bort om jag gav upp mina 5 sista byar frivilligt, det fick jag och det är jag riktigt glad för nu i efterhand.

Xray förtjänar faktiskt lovord, han har förmågan att via ord både förvirra och göra fienden riktigt förbannad, jag vet själv eftersom jag spelat både mot och med honom, spela med honom är en fröjd, får skriva en liten notis bara för jag kommer ihåg det såväl. Spelade tillsammans med honom på v11 i BJÖRN, jag tror jag vart bortrest 1 vecka eller något då han skötte om mitt konto, när jag kom tillbaka var mina anteckningar helt proppfulla med råd, pedagogiskt upplagt som till och med jag förstod ;) Bara det är en bedrift!

Hursomhelst back to v7 "The Berntan Story". Efter jag långadlade mig bort och kört lite solo ett tag fick jag kontakt med "Stammen med det konstiga prefixet", ^C* minns inte exakt hur det såg ut, någon får gärna påminna mig, och av en slump hamnade mitt nya kluster i närheten av Antracit (Mfaba som hade startat om), han joinade samma stam och tw-livet blomstrade till skillnad från IRL ;)

Efter ett tag mergade vi med ATWM och nya bekantskaper stiftades de jag minns bäst och som jag tyckte gjorde ett riktigt hästjobb både krigsmässigt och ledningsmässigt:

Devil2000
Mussor - Tror jag fortfarande har vissa av dina bollywoodfilmer med egen textning sparade någonstans i mina bokmärken
Coolin

Det var efter den här mergen som jag förlorade min stolta OBF 1:a plats efter att ha sett mitt nick överst i den listan under några månaders tid.
Kriget mot Mox-T var det roligaste och stammen CTWA* (Som vi hette då) blev min sista anhalt på v7. Jag valde att sluta spela när vi mergade (Tror jag) med NiT och bildade 2 stycken stammar allihopa.

Hursomhelst, v7 var riktigt rolig och den värld där jag lärde mig att spela detta beroendeframkallande klick-spel =)

En sista liten anekdot bara innan jag trycker på "Skicka svar" knappen. I CTWA* hade vi uppstyrt under krig "Dagens fejk-mål", vilket betydde att någon la upp ett fejk-script i forumet som alla skulle skicka 100+ fejk på och sedan skriva "Check" i tråden för att hålla koll på hur många anfall som skickades. Något jag skrattar fortfarande åt när jag tänker på det, var att det var någon stjärna i stammen (Minns inte vem) som istället för att skriva just "Check" la upp en bild på Jaromir Jagr :) Det är humor!

Tack och stort grattis till världen, välförtjänt!
 

DeletedUser

Guest
Grattis till THE FORGOTTEN BASTARD AKADEMI.
Ni fick silvermedaljen. Inte illa av en akademi att slå sin moderstam på fingrarna ;)

Just nu har spelaren: yz85 kvar sin sista by!
 

DeletedUser

Guest
Och nu har AN 100% av Värld 7.

Tack alla gamla stamfränder och motståndare. Hoppas ni har haft lika kul på denna världen som jag har haft.

Skruttans by! (533|607) K65 ligger extra varmt om hjärtat då jag adlade den från förlossningssalen när min dotter föddes! (Tack gamla ATWM som ägde den innan)

Slutet gott, allting gott.

Jag kollar in på mitt forumskonto ibland så är det något skicka mig ett PM här.

Sture Bärsärk. a.k.a: Pungsparkar Sturlarson.
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
wow, slutet kom ändå.

Good and bad times minns jag från värld7. Allt från min tidiga övergång till NiC och de 'heliga dagarna' till miljontals poäng senare i spelet. Men som alltid är kontakten med spelvärlden och OBA roligast :D
Men jag varken orkade eller hade tid till spel dygnet runt i x år, det sliter. Då hade jag aldrig blivit färdig på universitetet haha.
Mina tankar och tack går till Mannel, xray, chees, crousue mfl!

vem vet, jag kanske blir sugen igen...när livet är mera strukturerat?
 

DeletedUser

Guest
Já nu är det slut, många minnen från denna underbara värd.

Allt från minna första klick i swea, en tid då 5 inkomade betydde katastrof, och sedan ctwa krigen då man hade mer en 30k inkomande om man räknade in kö:s :=
Det är många jag vill tacka men kör på taktiken ingen nämnd igen glömd, men i helhet så är det alla jag någonsin krigat med eller mot :)

Kanske kommer jag tillbaks någon gång så skickar gärna pm till detta konto om det är något nytt på g ;)

Det är allt från mig, och till alla som fortsätter kom ihåg: det är bara ett spel, ha kul!


//Migratiosverket aka Master of you
 

tryit

New Member
Reaktionspoäng
0
Helt otroligt och fantastisk att stå som vinnare i detta spel samtidigt som man fyller år idag.

Tack till er alla er ledare och stam medlemmar. Ni ställer verkligen upp.
Och ett stort tack till dig xray som gjort så mycket.

Tack till er fiender kommer allt ihåg många av er också nämner inga namn ingen glömd.

Kommer nu lägga TW på hyllan ett tag så får man se hur det blir i framtiden.

V3: tjekan
V7:AN
/tryit
 

DeletedUser

Guest
Bästa världen som jag sett har nu nått sitt slut alltså.

Grattis Alla i AN.

Ni höll världen intressant länge. till motståndet tog slut. Någon som vet vilka alla grundstammarna var till an?

jag minns bara följande stammar i ordning nu o bakåt:
AN, nit, ctwa, atwm, Xv


Sen har jag vaga minnen om att xv var en kombination och att även nit var det.


Extra tack till de som förgyllt forumet här.
 

DeletedUser

Guest
jag skulle räkna womabt som en av dom, beroende på hur man ser på saken :)
 

Chees

New Member
Reaktionspoäng
0
Då var det dags att säga hejdå och lägga yxorna på hyllan.

Jag och Hinden har spelat här sedan start, Jag vågar inte tänka på hur många timmar vi lagt framför datorerna. Tur att man har en förstående fru...;)
THO blev snabbt till NIT och NIC efter att Hinden täppt till truten på en kaxig Qubben. Själv rensade jag på tillsammans med Maaril som jag saknat länge på denna värld.
Speciellt episoden med Slaktar Bengts adelsdamer minns jag med glädje.
NIC blev AN när vi mergade med våra addicted friends. Vem minns inte demoner som Amped, Dante, Studs Stefan K osv....(Många namn är det)
Krig avlöste krig och det kändes aldrig som vi var i farozonen någon gång. Men det räcker inte med att kriga tappert för att vinna hela världen, Vi har även haft en lysande diplomatisk strategi.
Dom vi inte hunnit adla har vi pressat till att trycka på gråknappen. Detta genom att alltid välja den elakaste motståndaren att kriga mot. Xray har varit en lysande strateg och en gudomlig ordbajsare med sina rykten i ryktestråden.

Själva lyckades vi få till en helt underbar Grand final i går kväll när det återstod 7 byar.
Efter hårt slit hade vi lyckats få ihop rens och adel att knipa dom sista 7 byarna före 10:00 när värden skulle stängas.
1 by var väldigt osäker för sista adeln skulle komma runt 11:00 då världen stängt (men den tog Kinglear under natten...tack!)
Ingen av byarna känndes solklar för det fanns trupp i flera av dom.

Precis när man skulle krama kudden händer det som inte fick hända, Det dyker upp en nytagen barbarfiendeby... skit.

Hinden har 5 adel 1 paladin några LK och nästan 1000 yxor i sin enda by i området. 4 adel är redan bokade och paladinen med spira skulle trygga för god adling, och 1 adel räcker troligen inte för att ta den nya barbarbyn.
Sture Bärsärk lyckas skicka resurser så produktion av en sjätte adel kan startas, Upp mitt i natten och skicka dom 4 adlarna på näst sista byn och 2 på den nytagna barbaren, dom går med knappt 200 yxor mot en oviss framtid, paladinen bär lansen till dom lätta kavalleristerna.
08:29 plockar Stefan K byn som yz85 tog barbarbyn ifrån så all eventuell deff försvann och 08:39 kom Hindens adlar fram.
Segern var ett faktum.

Ett speciellt tack till er som var med denna sista kväll för det hade inte varit kul att missa med 1 by.
Men ett ännu större tack till alla ni som varit med och gjort detta möjligt under flera år, Både fiender och fränder.
Man behöver båda märkte vi speciellt på slutet...;)

Detta är vår sista värld för även i dessa världar har profithungern tagit över lek och livsglädjen.
Nu ska man köpa kontohanterare, preem, adlingshanterar och jag vet inte vad för att hänga med..
Det känns inte som en värld för oss.

Ha det nu gött alla krigare
Vi ses på Pelikan när Wervin bestämt sig

Chees och Hinden
 

DeletedUser

Guest
Min tid i V7

Startade upp i denna värld som noob...
Var med i några små stammat innan jag kom med i SUN...
Hade där bra kontakt med Bond007 och Coolin..
Coolin drog till ATWM med några andra stam kompisar..
Jag och Bond ville stamma men när det var dax för ATWM att ta över SUN så fick jag och Bond komma över till ATWM...
Detta blev början på något otroligt roligt...
Jag och Bond kom mycket nära inte bara för att vi bägge höll på Bajen utan under kriget med Wombat så hjälpte vi varandra med deff....
Kriget mot Wombat var en prövning utan dess like.. Jag hade hela min front mot Wombat land i K55... hade som mest runt 1000 skarpa inkommade under någon vecka, jag skaffade mig ett nytt kluster i k75 för att försäkra mig om att inte dö ut... Utan hjälp från THO/NIT/NIC så hade jag varit borta idag. men väl när wombats off hade jobbat klart så var det bara att kötta på....

CTWA och kriget mot Mox blev en långdragen historia där alla mina deff trupper stog i andras byar då jag var långt från kriget, m en lyckades att ta mig dit och starta upp ett mindre kluster..
Sedan var det egentligen bara en transport sträcka till denna vinst.. bara Core som stod ivägen, men detta visade sig inte vara något problem..

Tack alla underbara människor för denna tid...
Tack Tasken för dina underbara kommentarer, Bond007 min vän i nöden, Maca ben bästa ledaren som V7 har skådat.. Tack alla andra som jag krigat med - ni är bäst...
//Ballen over and out
 

DeletedUser

Guest
Det känns vemodigt att det nu är slut.

I 4-5 år har jag lagt ner alldeles för mycket tid på detta spel, men det har varit jäkligt kul.
Först tiden i Tjekan(V3) och nu vinsten med AN. Tack alla ni fantastiska krigare,att jag fått äran att kämpa vid er sida.
Jag vill också tacka alla fiender. Utan er hade det blivit rätt tråkigt;)
Ett extra tack till Toen och The Inquisitor för den synnerligen smidiga ledningen i UA.

/Torpeden
 
Topp