Textfel/Textförslag

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
C har jag kvar efter att jag använt spej en gång, snutten då. Och då behöver jag inga spej för att C'a iväg trupper.

hursom,


Guldmynt

För att utbilda fler adelsmän behöver du prägla guldmynt. Ju fler guldmynt du har, desto fler byar kan du äga.


Tycker hela texten känns jättefel när jag väl läste vad som stod där. Det är ju inte guldmynten som avgör hur många byar jag kan äga? Ta bort hela den meningen och kör bara - För att utbilda fler adelsmän behöver du prägla guldmynt.

Ser enligt mig betydligt bättre ut.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Kanske kunde byta ut

För att utbilda fler adelsmän behöver du prägla guldmynt. Ju fler guldmynt du har, desto fler byar kan du äga.

mot

För att utbilda fler adelsmän behöver du prägla guldmynt. Ju fler guldmynt du har, desto fler adelsmän kan du utbilda.

Eller liknande.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Men nico, är du dum eller? Om du kör C utan spej, efter det kommer det stå ??? i C & du kan ej skicka dem......

De är ju mynten som avgör hur många byar du kan ha? När du har tillräckligt med mynt, rekryterar du en adel som går ut & skaffar dig en fin grå by på 500 p.
 

DeletedUser

Guest
Förkortningar-
Newb: En spelare som visar ser lovande ut spelmässigt.

Ser lite fel ut tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
Jag tänkte mer på meningsbyggnaden men ah när du väl säger det så.
 

zofz

New Member
Reaktionspoäng
0
+10% rekryteringshastighet står det nu

Borde det inta vara -10% rekryteringshastighet?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
+10% rekryteringshastighet står det nu

Borde det inta vara -10% rekryteringshastighet?
Nja du tänker nog lite fel.... om du sänker rekryteringshastigheten så går det ju långsammare..... och -10% rekryteringshastighet gör att det går långsammare så det står helt korrekt som det står nu.
Om du ökar en hastighet som är till exempel 10m/s med 10% så blir det 11m/s och då går det något snabbare än om du minskar hastigheten med motsvarande %del... det blir då 9m/s och det gör att samma sträcka tar längre tid.
Men om det hade stått rekryteringstid så hade du haft rätt.
Krångligt japp men jag ville eliminera alla felaktiga tankar.
Kram
 
Senast ändrad:

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
I farmen på värld 22: Du får inte äga fler en 2 byar för att kunna tillkalla milis. Borde bytas ut mot Du får inte äga fler än två byar för att kunna tillkalla milis. Frivilligt om man vill byta ut siffran eller inte, men det brukar vara en tumregel att innan siffran 10 skrivs alla siffror i bokstäver.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
I farmen på värld 22: Du får inte äga fler en 2 byar för att kunna tillkalla milis. Borde bytas ut mot Du får inte äga fler än två byar för att kunna tillkalla milis. Frivilligt om man vill byta ut siffran eller inte, men det brukar vara en tumregel att innan siffran 10 skrivs alla siffror i bokstäver.

Trodde det var 12 som gällde, men jag kanske har fel ? :)

___

Hur som helst har jag lite saker som borde fixas:

1. Släng in denna http://sv27.tribalwars.se/stat.php på sidan, dvs HÄR under "Inställningar för världar"

2. Under BB-koder borde man slänga in några till
KodForumMeddelandeProfil
[claim](XXX|YYY)[/claim] XOO
[village](XXX|YYY)[/village]XXX
[building]snob[/building]XXX
HTML:
[code]SCRIPT[/code]
XXX

3. Under förkortningar borde man lägga in

Boostkonto - Ett konto som blir boostat av sin stam, genom att få resurser. Används ofta för spelare som startat sent och därför behöver växa ikapp de andra snabbt.

Gangbanga - Flera stammar som förklarar krig mot en stam samtidigt. Oftast har gangsidan, de stammar som förklarar kriget, ett stort övertag poängmässigt.

HQ - Förkortning för Högkvarter.

Haul - Annat ord för att farma, finns världar med inställningen begränsad/ingen haul, dvs farmfria världar.

Snipe/snajp - En In-Game teknik som går ut på att man skickar in assisterande trupper som landar mellan olika anfall, används ofta mot adelståg.

Varning - Något en spelare kan få om denne gör något dåligt för stammen, exempelvis är inaktiv, spionerar eller inte är delaktig i stammens forum/gemensamma offensiver. 3 Varningar brukar innebära att man blir kickad.

Och så en liten extra på slutet ^_^
Ogiltigt - En spelare som är för överlägsen, för att behöva lira :cool:

4. Fel i texten "Förkortningar"

- "Merge (stam..blabla...)" - flytta om paranteserna så det blir "Merge (stam): Två stammar som bestämmer sig för att slå sig samman till en stam."

- Under bokstaven A, kan man finna 3 stycken begrepp som börjar på K(?!?) (Konto koll, Kontoövervakning, Krigshandling) Gör om, gör rätt.

- Under "Premade", borde det stå "Oftast bestående av spelare med erfarenhet och som kan strategier i spelet." Istället för med

Slänger nog upp mer senare, när jag får tid.

//Felix
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Vill bara informera om att jag fått byta namnet på föremålet Odla grödor (som gör att man permanent ökar den maximala mängden befolkning i en by med 10 %). Föremålet kommer efter nästa uppdatering istället ha namnet Stora skördar. Om någon skulle notera det alltså :)
 

DeletedUser

Guest
En del texter, bland annat de som går ut som mail till spelare översätts av vad jag gissar är en översättningsbyrå (sen får vi korrigera dessa texter). Här gillade man inte mitt val av översättning till föremålet Growing crops, utan ville det skulle heta Växande grödor istället för Odla grödor. Och eftersom ingetdera egentligen säger något om vad detta föremål faktiskt gör, valde jag att byta namnet helt till Goda skördar för att det känns tydligare. Rent semantik alltså, men eftersom det är ett åtråvärt föremål tycker jag det är smidigt att informera om namnbytet ;)

Odla grödor.png
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
f783d44aba62f94301b4ae0bc4b435ba.png


Skrivfel på, blir endast så när paladinen är tillagd. Annars står det +5

+5%
+10%
 

DeletedUser

Guest
f783d44aba62f94301b4ae0bc4b435ba.png


Skrivfel på, blir endast så när paladinen är tillagd. Annars står det +5

+5%
+10%
hrm... det här går inte att ändra så % tecknet försvinner eftersom koden hämtar värdet till den texten likadant för alla effekter paladinen har. Det är alltså samma "string" med kod för alla boostar som visas där så tar jag bort det från den får ingen boost nåt % tecken :(
 
Topp