Tar avsked och grattulerar Poke till världen (från mitt perspektiv)

DeletedUser

Guest
Hejsan läsare och välkommen till det sista jag skriver här på v30, med reservation för diverse svar i tråden. För er kbkare kommer detta nostalgiskt kännas som ett "Abelutskick" då det är en del wall of text. Då kör vi igång:

V30 hade en riktigt bitter eftersmak i munnen med bannande konton i KBK som fick den överfyllda koppen att rinna över för flertalet spelare. Många ansåg sig riktigt orättvist behandlade och för flera andra var det en prinsipsak. Konton i så väl KBK, AN och HD gråas just nu och inom dagar kommer världen vara fylld med ett hav av gråa byar och feta pokemonkonton. Detta är väl det aktuella samtalsämnet fortfarande på v30, om den anledning bakom varför kbk försvinner. "KBK förlorade helgen den 10e october med admins hjälp".

För mig, som före detta ledare över kbk, är fallet annorlunda. Jag säger att kbk förlorade den 1a september. För att förstå varför får vi backa bandet lite grann och snabbt gå igenom min historia på v30.

Det började oskyldigt, som alla andra gånger. Man går in och kollar lite fort vad som är nytt på tw, om man känner någon som spelar osv. Jag hade inte spelat på länge och hade heller ingen att spela med. På 100p accepterades jag inte in i varken stammarna "panda" "axelmakterna" eller i "TPE". Stammen NMS valde att ta in kontot trots dess ringa storlek då rekryteraren hade "hört om mig". Strax därpå försvann samtliga ledare ur stammen spårlöst och rollen som ledare lades ofrivilligt på mig. Fortfarande aktiv och taggad på v30 fick jag ta mig an en ledarroll jag egentligen inte ville ha eller kände mig bekväm med. Men diplomatiken sattes igång direkt och via en merge med Panda skapade vi ett plock med de aktivaste vi kunde hitta i kontinenten. Efter att ledaren från den mergen blev av med internet hamnade jag åter igen, ganska ofrivilligt tillsammans med Pöta (den enda jag på förhand visste att jag spelat med innan i hela stammen), som ledare. Under sommaren som gick hade vi uselt väder och det fanns massvis med tid för tw mellan de sega jobbveckorna och semestern. Vi spelade på och ledde kbk med järnhand, diplomatiskt sett hade vi koll och spred kontaktnätet brett runt v30. För oss fanns det bara en rival, det visste vi från början: poke4L. I en viss tid på sommaren hade jag en färdig plan för allt vad poke kunde hitta på, både strategiskt och diplomatiskt och började succesivt att, utifrån mitt perspektiv, spela ut det. TW kostade vid det här laget mer tid än vad ett fulltidsjobb gjorde under en dag och jag visste att jag aldrig skulle kunna fortsätta spela efter full potential så fort min bransch hetsiga månad september skulle börja med alla resor. Pöta, Bajstank för er som inte visste det, skulle aldrig heller forsätta spela när hans skola drog igång så vi visste att vi var tvugna att starta igång kriget snabbare än vad som taktiskt sett låg i kbks intresse för att ha en chans. Vi visste redan då att vi förmodligen skulle förlora i ett krig då stora delar av våran uppställning var nybörjare och många var inaktiva. Vi höll igång de inaktiva och mindre erfarna spelarna via pekning med hela handen och fick den vägen många konton att på sitt sätt delta aktivt i kriget. Med lite mer än en månads krigstid fick vi stressa på och göra saker som var långt ifrån det smartaste vi kunde göra, men det bästa vi kunde göra med tanke på omständigheterna. Men september närmade sig och flera spelare runtom v30 visste att jag skulle avsluta min tid den 1a september och att det skulle medföra ett minskning av effektivitet kbk.

Så kom dagen, redan hade min aktivitet sinat då jobbet börjat så smått vid den 20e augusti men mina första resor runt sverige skulle ta fart och det är rätt svårt att snipa på kökonto i mobilen medan man kör bil (gör inte det är ni snälla). Ett brev kom ut till stammen och jag tog avsked från mitt konto. Pöta hade kvar sitt konto men gick ifrån 100% spelande till ett 20%igt spelande. Vi lämnade våra ledarroller och tänkte lämna hela tw bakom oss igen. På Abel skulle en ny spelare in och en ledning skulle röstas in. Vad som hände, som jag inte hade räknat med eller hoppats på var att i och med det beslutet skedde ett stort tapp av aktiva spelare i kbk. Viktiga spelare som pastapompa, cowlad, widde, m.fl. försvann i och med det beslutet och stämningen sjönk.

Det dummaste i efterhand var att jag höll mig kvar på skypen. En tanke började slå mig att jag förstör inte bara för mig själv och för min stam utan för många andra som vill spela ett jämnt krig och ha roligt på v30 om jag bara packar väskan och drar. Jag gick med på att ta kontot Scapa på 9k poäng och 2 byar igen veckan efter jag slutade på abelkontot. Tanken var att spela inaktivt som bara den och bygga upp deff som kunde skickas till fronten. Att ta Abelkontot igen var det aldrig snack om då jag inte kunde spela aktivt nog och därmed inte duktig nog för att kunna med att axla mitt eget konto. Som Scapa kunde jag däremot spela inaktivt i min bubbla utan ansvar och tw var roligt igen. Jag kunde fokusera på vad jag är bra på och vad jag tycker är roligast att göra: spela, och spela i front. Med en sista sväng diplomatik och en sista plan offensivt skapades en relativt farlig östfront som kunde småtterligen kompensera det tappet som skedde i västra fronten, där vi tidigare var som starkast. En duktig co på kontot gjorde att jag trots min nedtrappning kunde hålla kontot relativt aktivt. Men tw var nu en total bisyssla för mig jag inte hade tid med. Vad som skedde utanför min bubbla var inte riktigt mitt bekymmer för att det fanns ändå inte energi att ta tag i det. Till slut hade någon märkt av detta och anfallit mig runt 11-tiden då con sover och jag jobbar och då hade det helt enkelt vart kört.

Vad vill jag då främst säga med det här? Ja, jag är faktiskt inte ute efter att trycka mitt spelande på v30 i allas face utan jag har en slutgiltig åsikt att dela med mig av:

Jag tycker det är synd att de senaste dagarna på v30 kommer vara det som folk minns från många håll, om nu det inte händer någonting otippat närmaste dagarna. I kbkares och många från alliansens ögon vinner nu poke4L världen inom kort men kommer spela flera månader pillandes i naveln och vänta på att det går ett år. Det är synd att det som får poke att stå som vinnare i slutet kommer minnas som "då tw teamet fuckade och fick kbk att gråa" för det är inte hela sanningen. Hela sanningen är fortfarande att poke4L har gjort det bra. Vid hela historien som utspelar sig ovan har poke stått sig motståndskraftiga, även om de hade tiden på sin sida. Vi hade länge kunnat sitta och diskutera huruvida saker och ting hade ändrats vid andra omständigheter men vid just detta tillfället var omständigheterna som det var. Trots att v30 överlag hade väldigt mycket spelare som inte skulle förtjäna att vinna en värld spelades det tw på väldigt hög nivå på vissa konton i båda läger. Poke stod sig starka och nu när jag själv väljer att sluta min tid på v30, och därmed också tribalwars som spel (äntligen), vill jag avsluta allt med att grattulera dem. Jag har inget negativt att säga i det här mer än att det hade vart kul att spela mer mot varandra. Det är lite synd för mig personligen att jag som gammal spelare inte heller fick chansen att testas riktigt emot vad nyare spelare har att ge, men så blir det ibland.

Några poke spelare jag kommer minnas lite extra och värda respekt i mina ögon.

des spartanes, främst henrik och flubber jag har haft kontakt med.
Erich Rudorffer, vann mycket respekt vid diskussion över skype.
Tottas, alltid gillat vet inte varför.
Lexi, bara för att :D
Wrongway, 2 söta grabbar.

När denna dagen är slut loggar jag inte in mer på v30 annat än som spectator, ha det bra allesammans och lyckad fortsättning på v30! Det har varit en ära att leda kbk och att spela mot/er andra!
 
Senast redigerad av en moderator:

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
vart är min TL;DR?:awsm:

Edit. Nu när jag läst klart kan jag säga bra skrivet!
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tack för KBK Abel, du är helt klart den bästa ledaren jag spelat under någonsin. Och har haft en sinnesjukt rolig tid med ett skönt gäng i KBK.

v30 har fört ihop mig med flertalet tidigare "fiender" och har skapat mängder av nya roliga lirare både från Poke och KBK.

Grattis poke, vinner man är det välförtjänt oavsett. Jag hetsar alltid otroligt mycket och vet själv att jag säkert är en hemsk spelare att prata med som fiender, hoppas att det går att förstå. Tack och hej :)
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Tack Abel för denna tiden på V.30 även om man själv inte gett världen allt för mycket aktivtet så har det ändå varit en rolig värld som tyvärr slutar på ett tråkigt sätt.

Tror jag aldrig snackat så här mycket någonsin med "fiender" även om man inte ser dem som sådana längre :)
 

DeletedUser

Guest
Väl skrivet Abel!

Nog att jag alltid haft en tendens att bekanta mig med fiender, men KBK på v30 tar nog priset. Flertal av er som gjorde v30 otroligt rolig att se tillbaka på! Både stunderna i skype, men även festande med fiender!

Tack för denna tiden Abel och hoppas vi springer på varandra mer, även om det inte är på TW :D
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
bra skrivet Abel :)


men världen kan väl ändå inte stängas, för världen måste väl vara minst 365 dagar :p är väl typ 5-6 månader kvar? :p
 

DeletedUser

Guest
Tack Abel. Det var kul den, dessvärre, lilla tiden vi körde! Känner att jag kanske skulle hållit ut lite längre nu i efterhand, men men. :p

Blir det fullt ös på v31 nu, eller avslutar du din TW-karriär helt och hållet? Om så är fallet får du sköta om dig och ha det riktigt gött! ^_^
 

teh gow

Member
Reaktionspoäng
3
Finns nog 2 sidor på alla historier & så även denna. Det kommer säkert upp en från vår sida också senare, om de är något speciellt du önskar att vi lyser lite solsken på så kan de säkert ordnas.

Vi vet båda 2 att ni har er själva och skylla angående bannen. (Ni vet, precis som hela poke vet)

Sen har ni varit bra motstånd, helt klart. Trodde faktiskt ni hade slagit oss innan ni gråade, så de kom lite utav en chock ^^

GG WP iaf

& Tack för de fina orden.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Finns nog 2 sidor på alla historier & så även denna. Det kommer säkert upp en från vår sida också senare, om de är något speciellt du önskar att vi lyser lite solsken på så kan de säkert ordnas.

Vi vet båda 2 att ni har er själva och skylla angående bannen. (Ni vet, precis som hela poke vet)

Sen har ni varit bra motstånd, helt klart. Trodde faktiskt ni hade slagit oss innan ni gråade, så de kom lite utav en chock ^^

GG WP iaf

& Tack för de fina orden.

Vart är din wall of text?

#Besviken ;)

Edit:

Vill bara tillägga

Tack för allt Abel, och tack för allt KBK. Finare motståndare får man leta efter. Vande mig ett tag vid tanken att vi skulle förlora mot er, så det kom nästan som en chock när jag fick veta att vi helt plötsligt hade vunnit.. Men oavsett hur det slutade så vill jag bara tacka för ett riktigt jävla kul krig :)

Förutom Abel vill jag ge extra stor cred till:

Lovers in Japan, Plasmodium. Fyfan vilken press ni höll på Östra fronten, Teh gow och Lexi. Det inkades hejvilt, och man märkte att ni konstant anpassade er till er motståndare det var inget bara "få iväg anfallen" och ni kattade områden systematiskt. Såna offensiva lirare man inte vill möta om man vill överleva. Ni gjorde mitt liv som K.Ö svårt många gånger ^^
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tack för allt Abel!

Du var den bästa ledaren jag har haft under min korta TW-karriär. Kommer framförallt sakna dina wall off text, som vi lästa så dåligt att du gjorde innehållsförteckning med priolista på vad som var viktigast att läsa! :awsm:

Och grattis poke till en välförtjänt seger!
 

DeletedUser

Guest
Finns nog 2 sidor på alla historier & så även denna. Det kommer säkert upp en från vår sida också senare, om de är något speciellt du önskar att vi lyser lite solsken på så kan de säkert ordnas.

Vi vet båda 2 att ni har er själva och skylla angående bannen. (Ni vet, precis som hela poke vet)

Sen har ni varit bra motstånd, helt klart. Trodde faktiskt ni hade slagit oss innan ni gråade, så de kom lite utav en chock ^^

GG WP iaf

& Tack för de fina orden.

Jag skrev vid två tillfällen att jag inte ville att vi skulle fokusera på bannen för att annat viktigare spelade in och du väljer att kommentera just precis det ändå ;) Gå och lägg dig :*

Fräsarn: V30 tog ut den sista musten av intresse för tw, det är slut för denna gång iaf. Får se om det kommer någon comeback någon värld i framtiden.

Hybrid. Nej jag skriver att i mina/mångas ögon är härmed poke vinnare av världen. vem som nu vinner efter det här kommer vara vinnare utifrån andras ögon :)
 

DeletedUser

Guest
Får som grundare av Poke4L passa på att tacka dig Abel men även hela KBK och AOP för tiden. Har varit både roligt och lärorikt för egen del :)
 

DeletedUser

Guest
Jag skrev vid två tillfällen att jag inte ville att vi skulle fokusera på bannen för att annat viktigare spelade in och du väljer att kommentera just precis det ändå ;) Gå och lägg dig :*

Fräsarn: V30 tog ut den sista musten av intresse för tw, det är slut för denna gång iaf. Får se om det kommer någon comeback någon värld i framtiden.

Hybrid. Nej jag skriver att i mina/mångas ögon är härmed poke vinnare av världen. vem som nu vinner efter det här kommer vara vinnare utifrån andras ögon :)

Ha det riktigt jävla gött då! Har du tur så kanske vi ses på någon framtida värld. Sköt om dig. <3
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Bra spelat allihopa, vill tacka för den tid jag fick på världen med allt trevligt folk på båda sidor. Synd att jag inte fick möjligheten att fortsätta, och sorry till alla pokémons för det abrupta avslutet men studier>TW alla dagar i veckan för mig. Tack till Dupont och Dupond för att de fuckade min sommar genom att få mig att spela TW igen, tack Henke för många skratt och oroliga kvällar(samt jävligt bra spelat) tack till Krizzlock för att han är söt samt bar mig i CS, tack till Jenny för att hon löste alla situationer jag inte klarade av, tack till Mesut för att han övertog och skötte om kontot, tack till WW&Vox för att de var så trevliga grannar, tack till Skip för tiden som grannar, tack till Erich för att du är så king, tack till Abel för trevliga pratstunder och fina offensiver, tack till Pöta, du har min respekt för att du alltid är trevlig och korrekt samt ett tålamod som få. Tack till övriga i Poke4L som jag fick chansen att spela med.


Shoutout till Lowdin, det gick åt helvete för dig. Ser fortfarande mitt konto på världen :)

Ha det gott på framtida, samt i den riktiga världen allihopa, det ska även jag se till att ha.



"Finns ingen sötare i KBK än jakten"
 
Senast ändrad:

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Jag skrev vid två tillfällen att jag inte ville att vi skulle fokusera på bannen för att annat viktigare spelade in och du väljer att kommentera just precis det ändå ;) Gå och lägg dig :*

Fräsarn: V30 tog ut den sista musten av intresse för tw, det är slut för denna gång iaf. Får se om det kommer någon comeback någon värld i framtiden.

Hybrid. Nej jag skriver att i mina/mångas ögon är härmed poke vinnare av världen. vem som nu vinner efter det här kommer vara vinnare utifrån andras ögon :)

stod väl mellan KBK o poke, nu när KBK försvinner så kommer poke få mer eller mindre lattjo lajban motstånd resten av världen? (någon rätta mig om jag har helt fel)

edit: stavar som ett dagisbarn :*
 
Topp