Svinpest svinet som sätter knorr på tw

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Reaktionspoäng
0
Vår kanin är ute på jakt efter Wallin som dödat alla hans fränder. När han är på väg känner han lukten av bacon det som kaninen tycker är så gott. Kaninen kommer fram till en fin gris och kaninen undrar vem han är. Då ser han några utslag på svinet då kommer han på att det är svinpest och han skulle interjuvas för att vara säker börjar kaninen med en enkel fråga

Då är min första fråga vem är du?

Svinet tittar åt hans håll innan han förnämt säger Jag är en stakars vilsen själ som lurades in i TW-träsket av min sambo för drygt 3 år sedan och där sitter jag fortfarande. Nu i en annan skepnad dock.

Kaninen tänker vilken hemsk fru pigg innan han frågat Så det var en fruktansvärd fru gris som drog in dig i detta träsk?

Svinet utbrister Snarare en vild fru Gris som med kvinnlig list lockade mig att smaka på den förbjudna frukten i edens lustgård.

Kaninen ryser lite innan han frågar Vad är det då som gjort att du funnit charmen här i träsket?

Svinet säger stolt Det är känslan av att få överaska sina grannar med svinig visdom samtidigt som de ståtliga kavalleristerna intar deras fästning. Att sprida sin galenskap till omvärlden är otroligt tillfredställande.

Kaninen harklar sig innan han fortsätter Vad gör dig till ett svin som kan sprida din visdom till andra så bra?

Svinet säger grisigt Man måste hitta sin inre gris och våga släppa ut sina tankar. Har alltid uppskattat att uttrycka mig verbalt och kan man sätta rätt knorr på sina ideer så lyssnar folk. Grunden till att bli ett bra svin ligger i just detta att våga kasta sig ut i forumet och förmedla sin galenskap. Pennan är ett otroligt mäktigt vapen som tar dig långt även inom TW.

Kaninen tar en klunk ur en flaska och fortsätterSå du väljer fjäderpennan innan du skickar ut dina mäktiga hästar?

Svinet tänker efter och svara Det blir nog snarare en kombination. Skickar hästarna på jakt och låter orden spruta genom tangentbordet via pm till de förlorade själar som jag avser besöka. Tw är till stora delar en datoriserad variant av Robinsson där det sociala spelet är otroligt viktigt och slutsegraren är den som klarar sig bäst både i tävlingsmomentet och i det sociala spelet.

Kaninen nickar och frågar Väll talat hur lång tid brukar du sitta och skriva vackra ord och skicka runt dina hästar?

Svinet skrattar innan han svara Det varierar beroende på den mängd dryck min kropp absorberat den dagen. Whiskey tenderar till att öka kreativiteten något men räknar vi bort 1 timmen matrast och 6 timmars sömn så återstår det 17 timmar. Svaret blir alltså 10-12 då några timmar går åt till att leka gris med min sugga.

Kaninen har nosen mot pappret som tidigt som han frågar Vem är den mest erfarna spelare du samtalat med både via penna och svärd?

Svinet tar en klunk lera och fortsätter Har haft förmånen att få samtala med många både grisiga och ogrisiga spelare genom åren. Några spelare som betytt extra mycket och som bör nämnas här är Tezzan den vilde, Tiindra samt Peegee.
En av det första spelare jag någonsin talade med på TW var dyslektiker och jag bestämde mig snabbt att utse honom till diplomat. Han avböjde dock vilket var synd då förvecklingarna hade blivit underbara.

Kaninen skrattar och frågar Så du har funnits på många platser kan man fina dig i ett annat lerhål med en annan familj idag?

Svinet säger glatt I nuläget finns jag endast här men man har hittat mig klättrandes i bland spindelnät och boendes i afrikanska hyddor.

Undrande frågar kaninen Vad kan man hitta dig här idag då?

Svinet svarar som tidigt som hans mage knorrar Eftersom jag med stor sorg avslutade mitt spelande i V3 i början av året så finns jag endast bland TW-nördarna här i V11 och har fått förmånen att spela med sjövilda libaneser som lärt mig att dom är sjukt bra på annat än falaflar med som till exempel TW.

Kaninen som inte förstog så mycket frågar rakt ut Vad gör du här på v11a då?

Svinet tänker efter innan han säger Tillgodoser mitt TW-beroende och sprider galenskap och kärlek till mina stammedlemmar. Har en vision om ett gigantiskt gyttjebad där hela V11 är med och plaskar och dricker hallonsaft.

Kaninen utropar Jag har kollat lite på dina byar men hittar ingen ler-bonus by är det någon elak ninja som har tagit den eller börjar du bli mindre grisig?

Svinet förklarar Tycker om att överaska och utmana mig själv. Lerbonus vore lite väl uppenbart på nått sätt. Det skall vara utmanande att spela då förs man framåt och håller sig alert.

Kaninen tycker han verkar lite mysko men frågar Så du går till de röda ler-byarna när du vill rena ditt bacon?

Svinet tillrättavisar kaninen med Sidfläsk inte bacon. Käre kanin vi har nu landat i 2000-talet och Bacon är lika ute som noobs som skickar adelsattacker med 100 bräckor och 1 adel. Men det stämmer nog att jag söker efter att få mitt fläsk renat i de röda byarna om möjlighet ges.

Kaninen frågar Ditt namn låter lite ädelt hur har du fått det?

Svinet säger förnämt Var en tw kollega som tyckte att sjukdomar skulle passa som namn. Jag gick in i ett meditativt stadie och resultatet blev Svinpest

Kaninen kommer ihåg något och frågar det Det låter som att du varit med i SSS i v10 är detta sant eller är jag yr efter min tillrättavisning om hur jag inte ska skicka adelståg?

Svinet nickar Ja jag var med och startade SSS i V10 det är korrekt. Lekte diplomat där ett tag och orsaker utom min kontroll gjorde att min tid där blev kortare än planerat. Känner att jag här borde nämna en annan SSS:are Icarra vet inte varför bara kände att det borde göras. Kanske för att han är så oskuldsfull och tror att MFF vinner allsvenskan.

Kaninen frågar Men nu är du med i stammen TWRML är det väll? Om så vad får du leka som där?

Svinet svarar glatt I TWRML leker jag stamledare tillsammans med min Kollega Sir M. Jag får även leka barnpassare, advokat, diplomat, sjuksyster, psykolog samt "Barska Farbrorn i Tights"

Kaninen tänker så det knackar och får fram Gillar du att vara han som attackerar eller försvarar mest då menar jag spelstil?

Svinet värkar tänkt på denna fråga länge och svarar Tycker om kombinationen. Tw skall vara omväxlande och känslan att slakta adelsmän är lika skön som den när murbräckorna krossar muren och det försvarslösa soldaterna flyr i panik. Som ledare får man dock inte alltid möjlighet att spela som man vill då man alltid är mer utsatt.

Kaninen tuggar på en morot och frågar mellan tuggorna Du verkar vara en som gillar att farma men också adla så vad gillar du mest?

Svinet svara lite lesset Farma är något nödvändigt ont. När man är i den fasen att byn fortfarande är röd har det sin charm då man får så många kul medellanden men när byn väl tagit en grå nyans så blir det inte så många protester längre. Adla är jag kluven till då det ofta resulterar i att man förlorar grannar och möjligheten att sprida sin lära. TW spelar man lika mycket för alla underbara lirare som för själva krigandet. Tyvärr tenderar TW dock att locka fram folks sämsta sidor allt för många gånger...

Kaninen börjar prata om ninjor men man hör honom säga Stammen eller solo?

Svinet svaraFöredrar att ha kamrater runt mig då jag är en verbal gris som behöver forum att leka i. Stammen är svaret.

Kaninen frågar snabbt HQ 20 eller 30?

Svinet tänker innan han svarar Beror på den geografiska placeringen av din by. Muren är din bästa försvarskompis så ligger du i fronten skall den upp snabbt och då krävs högre level på HQ.

Kaninen som börjar få slut på frågor säger halvt genomtänkt Grafisk eller klassist by översikt?

Svinet mumlar länge innan han bestämmer sig Gillar den grafiska. Den är som en vacker Picasso med små surrealistiska figurer som dansar balett på innerplanen ackompanjerade av ett sågblad o en stenkross. Det är en synnerligen vacker syn och saknar motstycke i spelhistorien. Det är därför jag använder den klassiska ibland för att inte tappa fokus. Vad tycker ni själv föresten? Klassikt informativ eller grafiskt skön. Som du förstår är detta ett mycket svårt val, skönheten kommer ju inifrån.

Kaninen som börjar slutet skriver som en galning och mumlar Sista frågan kanin eller hamster?

Svinet rycker till och svarar lite surt Fy på sig... Det är allmänt känt att jag är pälsdjursallergiker och därmed avstår båda. För att öka på min fjäskfaktor kunde jag svarat kanin men det vore orättvist mot hamstern.
I övrigt har jag utvecklat enorm allergi mot ordet "Kött" som flitigt används inom TW. Inte bara för att jag är ett svin utan även för att det så slarvigt används hela tiden i brist på bättre beskrivningar. "Vackert lemlästande av fientlig befästning" eller "lysande vålande till annans slakt" är två utryck som bättre beskriver situationen.
Äsch då efter lite funderande blir det kanin i alla fall ni är ju så fluffiga...

Kaninen nickar och säger Tack så mycket nu ska Wallin få se hahaha.

Kaninen börjar leta efter Wallin igen men han verkar vara spårlöst försvunnen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp