"Styrka gentemot anfallaren" -igen.

DeletedUser

Guest
Förra tråden jag skapade ang detta har stängts pga den ansågs besvarad. Något jag också trodde den var men jag har fortfarande funderingar kring detta.

Det som sades i tråden var att moralen sänks ifall man anfaller en mindre spelare och den höjs om man anfaller en större spelare. Det är jag helt med på. Fast när man går in för ett anfall så får man tre olika besked. Det ena hur stor moralen är hos sin armé, det andra är om byn ifråga är inom ens kyrkoområde och den tredje informationen är just "Styrka gentemot anfallaren".

Moralen kan lika gärna var 100% samtidigt som styrkan är nere på 50% och tvärtom. Detta varierar även mellan vilka byar som man väljer med att anfalla ifrån. En by som aldrig eller nästan aldrig använts för att attackera någonting och inte heller har blivit attackerad av någon kan ha en försämrad styrka och ibland försämrad moral också...

Så exakt vad styr den sista meningen när man går in för ett anfall, dvs "Styrka gentemot anfallaren"?

Påverkas alla ens trupper eller är det bara trupperna ifrån den specifika byn som påverkas av att man anfaller en mindre eller större spelare?

Hur mycket krävs för att påverka 50% till att återgå till 100%?

Med vänliga hälsningar
Guldplate
 

DeletedUser

Guest
Pratar vi om en värld med kyrka? Om det är det antar jag att du inte har den berörda byn inom en kyrkradie och därmed får din "styrka gentemot anfallaren" reducerad till 50%.
 

DeletedUser

Guest
Som jag kan se det så spelar det ingen roll om byn ligger inom mitt eget kyrkområde eller inte.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet att kyrkområdet spelar roll men när det gäller just "styrka gentemot anfallaren" så verkar den procenten inte påverkas av kyrkområdena. Jag har plockat kyrkbyarna från motståndare och "styrka gentemot anfallaren" har både sjunkit och varit stadigt när jag gett mig på grannbyarna samma spelare har haft.

Svårt att tänka mig att det skulle visa på oturen man kommer att ha i anfallet. För vad är vitsen med att tala om för någon att han eller hon kommer att ha en massa otur när han ger sig in i ett anfall?

Det skulle vara som att kioskägaren talar om vilka lotter man inte kommer att vinna på innan man köper dom.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag vet att kyrkområdet spelar roll men när det gäller just "styrka gentemot anfallaren" så verkar den procenten inte påverkas av kyrkområdena. Jag har plockat kyrkbyarna från motståndare och "styrka gentemot anfallaren" har både sjunkit och varit stadigt när jag gett mig på grannbyarna samma spelare har haft.

Svårt att tänka mig att det skulle visa på oturen man kommer att ha i anfallet. För vad är vitsen med att tala om för någon att han eller hon kommer att ha en massa otur när han ger sig in i ett anfall?

Det skulle vara som att kioskägaren talar om vilka lotter man inte kommer att vinna på innan man köper dom.

Det är dina kyrkor som avgör, inte motståndarens. Om byn du skickar från befinner sig inom en kyrkradie har den byn 100 procent stryka, gör den inte det har den 50 procent.
 
Topp