stammisar

DeletedUser

Guest
Nephins inkommande blev totalnonchade när vi var i V.V.V från en stam som var extremt mycket mindre. Enorm feghet att vi inte svarade på attackerna och jag förstår att Nephin med flera agerade på egen hand och attackerade dessa.

Vem såg till att Nephin fick inkommande?

Var det stambytet och att VVV inte hade markerat ut dom som IAP som gjorde att Nephin blev så kallat bykåt?
Händelseförloppet (hände många gånger):
Nephin loggar in, ser byar han vill ta och skickar attacker, utan att tänka sig för

Såg Nephin till att jag som hade flertalet så kallade frontbyar mot denna stam hade def?
Jag hade ungefärligt 10 byar 26:40 bort från dom som var off.
Det fanns flera andra byar i direkt närhet som tillhörde hans stamkamrater.

Är det ett klokt och genomtänkt drag att attackera denna stammen då och utsätta stamkompisar för direkt fara utan att ens informera dom?
Fast han fick ju OB genom det, och skoj.
Måste ha varit hur roligt som helst att behöva sitta aktiv med de egna trupperna som enda försvar tills de från norr anlände.

Det var hur roligt som helst för mig iaf, som nyligen rensat 4 lågmoral-spelare (tror jag fick en rapport som gick över +0 i Lycka), som var fiendemarkerade på kartan, som byggt enbart def med resnivåer på ca 20 och farm 30.
Jag hade så ofantligt mycket egna trupper jag kunde göra något med och bad inte ens om support.
Bryr jag mig då om att Nephin ska deffas upp då han uppenbart skiter i mig och resten av stammen som bor nära honom?
 

Kaernell

Member
Reaktionspoäng
0
Vem såg till att Nephin fick inkommande?

Anser inte att det spelar roll vad anledningen till att någon i ens egen stam blir anfallen är. Det viktiga är att assistera och svara på attackerna eftersom det skapar en god relation till den spelare som är utsatt och visar motståndare att man inte får göra vad som helst ostraffat.

När man anger anledningen till varför man inte svarar på attacker; att det är spelaren själv som gjort sig skyldig till varför han får inkommande är ju rent utsagt ett hån mot den spelaren och visar stor svaghet i den stam som gör på det viset.
Att Nephin fört krig mot denna stam sen V4 startade tycker jag bara är helt rätt. Varför ska han ge sig? Inga diplomatiska band, en mycket mindre stam. Jag ser inte anledningen till att sluta.

Ni hade utan problem kunnat bemästra situationen där nere om Nephin fått mer stöd.

Moralen i en stam blir så enormt mycket bättre om man hjälper varandra än om man fastnar i att leta syndabockar för allting som händer, någon glömde boka en by och adlade den som "jag" hade bokat och liknande. Vem bryr sig?

Det finns flertalet andra byar man kan adla lika gärna. Förstår inte varför du går åt Nephin för dessa småsaker.

Bara för att man anfaller fel person ska man inte få hjälp av sin stam sen?

Man kan alltid vara efterklok men man kan inte ändra vad som redan skett, bara att göra det bästa av situationen och hjälpas åt.

Spelar man i en stam är det självklart att man ska följa eventuellt utsatta regler som finns, men i detta fallet förstår jag inte grejjen alls. En spelare krigar ensam mot en stam som hans egen stam är större än, men han får inte hjälp av sina medspelare eftersom "nudeln" anser att det var han själv som satte sig i den situationen? EN IAP SÄTTS ÄVEN UPP MED DEN MINDRE STAMMEN.
låter konstigt i mina öron och är enligt mig ett tecken på enorm svaghet mot resterande stammar i världen. Det skickar även dåliga signaler till samtliga spelare inom den stam det händer och många som vill hjälpa till får INTE hjälpa till.

YY bildades!
 

DeletedUser

Guest
Att Nephin fört krig mot denna stam sen V4 startade tycker jag bara är helt rätt. Varför ska han ge sig? Inga diplomatiska band, en mycket mindre stam. Jag ser inte anledningen till att sluta.

IAP-en följde med mergen som jag skrev att VVV missade i allt som hände.
Det pratades mycket om uppföljning från bl.a. min sida i stammen och det fanns en hel del tömda fiendebyar jag hänvisade Nephin och andra i stammen till.

Jag skrev till Nephin att det fanns framtida planer förutom intern-adlingar och fiendebyar.
Att jag inte nämnde det genialiska i IAP-draget var en miss av mig.
Ytterligare ett misstag var att jag skulle tagit mer hänsyn till att Nephin och andra medlemar ville kriga mer aktivt och närmare sina egna byar.

IAP-en hade ingen bindning whatsoever då R-GOTH var fiender till Ninjas efter krigsförklaring från deras håll tidigt i världens start, något ledningen visste om och när kriget hade startats varit den solklara anledningen.
Men det var för mkt andra fiender kvar som var markerade och intern-adlingar som skulle göras.

Då jag var den sista start-ninjan kvar gäller ju dock inte dessa planer längre vad jag vet.
Så här har vi ett lysande exempel på uppföljning och brister i ledningen.

Jag ber om ursäkt för de misstag jag gjorde som ledare i Ninjas, ledningsmedlem i WAR och V.V.V samt som spelare.
 

Kaernell

Member
Reaktionspoäng
0
IAP-en följde med mergen som jag skrev att VVV missade i allt som hände.
Det pratades mycket om uppföljning från bl.a. min sida i stammen och det fanns en hel del tömda fiendebyar jag hänvisade Nephin och andra i stammen till.

Jag skrev till Nephin att det fanns framtida planer förutom intern-adlingar och fiendebyar.
Att jag inte nämnde det genialiska i IAP-draget var en miss av mig.
Ytterligare ett misstag var att jag skulle tagit mer hänsyn till att Nephin och andra medlemar ville kriga mer aktivt och närmare sina egna byar.

IAP-en hade ingen bindning whatsoever då R-GOTH var fiender till Ninjas efter krigsförklaring från deras håll tidigt i världens start, något ledningen visste om och när kriget hade startats varit den solklara anledningen.
Men det var för mkt andra fiender kvar som var markerade och intern-adlingar som skulle göras.

Då jag var den sista start-ninjan kvar gäller ju dock inte dessa planer längre vad jag vet.
Så här har vi ett lysande exempel på uppföljning och brister i ledningen.

Jag ber om ursäkt för de misstag jag gjorde som ledare i Ninjas, ledningsmedlem i WAR och V.V.V samt som spelare.


Skitbra förklarat! Respekterar fullt ut det du säger!
 
Topp