Stammar v.38

Knob

New Member
Reaktionspoäng
1
Får väl la dra igång det här också då.

Hur tror ni det går för stammarna? Vilka lyckas hålla sig kvar och vilka faller?
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Jag håller på Järnskallarna för där spelar min gamle vän Lakozz. Trevligt att se att han fortfarande hänger med.
 

mvQQ

Member
Reaktionspoäng
3
Järnskallarna om dom spelar seriöst.Lakozz och billymong, dreamteam <3
 

DeletedUser

Guest
Har nog seriöst aldrig sett en så här jämn top 5 stammar. Kul ju!
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Jämn och jämn. Järnskallarna har uppenbarligen en långt bättre aktivitet än resterande stammar på världen. Bara att ta en titt på plundrade resurser på en dag.
 

DeletedUser

Guest
Ja efter en vecka drog järnsk iväg. i läget då inlägget skrevs var det 4 stammar med 3k poäng från 1a stammen till 4e. sällan sätt så jämnt, men nog håller järnsk en fantastisk aktivitet med plundring och dylikt.
 

DeletedUser

Guest
Jämn och jämn. Järnskallarna har uppenbarligen en långt bättre aktivitet än resterande stammar på världen. Bara att ta en titt på plundrade resurser på en dag.

Jag antar att du menar sämre koll på inställningarna? Min mainby drar fortfarande nästan in mer ress varje dag, än det absoluta farmrekordet på världen.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Jag antar att du menar sämre koll på inställningarna? Min mainby drar fortfarande nästan in mer ress varje dag, än det absoluta farmrekordet på världen.

Bra tänkt där Elias, tankekraften har alltid varit din starkaste sida. Och hoppsan, ser man på! Nu med våra nya uppgifter om Elias mainby, kan vi observera att SV1 tar över ledningen!
 

DeletedUser

Guest
Bra tänkt där Elias, tankekraften har alltid varit din starkaste sida. Och hoppsan, ser man på! Nu med våra nya uppgifter om Elias mainby, kan vi observera att SV1 tar över ledningen!

Jag förstår inte riktigt vad du menar om jag ska vara helt ärligt. Det var en helt ny nivå av "jag lärde mig sarkasm på internet, för jag har aldrig riktigt greppat det själv".

Hur har detta något med min tankekraft att göra? Åh nej, vet alla att min mainby är maxad nu :(((

Eller var det du som inte förstod hur jag menade ursprungligen när jag drog kopplingarna mellan farmningen och ressprodden?
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Jag förstår inte riktigt vad du menar om jag ska vara helt ärligt. Det var en helt ny nivå av "jag lärde mig sarkasm på internet, för jag har aldrig riktigt greppat det själv".

Hur har detta något med min tankekraft att göra? Åh nej, vet alla att min mainby är maxad nu :(((

Eller var det du som inte förstod hur jag menade ursprungligen när jag drog kopplingarna mellan farmningen och ressprodden?

Den var uppenbarligen tillräckligt tydlig för att du skulle fatta vinken. Sen att du inte förstod resten av min poäng är inte mitt problem.
 

DeletedUser

Guest
-PG- ...
Ni bygger näst intill bara deff, den off ni lyckas skrapa ihop kastar ni bort och er tillväxt är generellt rätt kass. Ni är riktiga sköldpaddor.
Men ni är våra sköldpaddor, finns ingen jag hellre skulle vägga mot. <3
Grattis till -PG- för 100k poäng :)
 

DeletedUser

Guest
Prognos topp 5 stammar v38

1 nystam 2.116.474 2.291.377 11 208.307 442 5.184

Jäkligt kul att se hur tight det är i topp 3 även en bit in nu, sällan man ser det. Helt okej skara spelare som plockats ihop, många som spelat tillsammans förr vilket är klar fördel enligt mig. Oftast bättre sammanhållning och vilja att ställa upp, sen finns det orosmoment bland medlemmarna också som jag inte riktigt tror på. Flertal spelare som liksom mig fortfarande ses som relativt nya spelare men på ett eller annat vis tidigare imponerat på mig. Tills dagen de bryter ut större krig så finns det flertal som ligger väldigt begränsade i sina expansionsmöjligheter.
Ganska exakt 50% barbadlingar so far, ogillar i mina ögon i så här tidigt skede. Och nej ingen som behöver motivera varför, jag är väl medveten om varför det görs.
Mina gissningar är att dessa kommer stanna på topp 3 en lång tid och stå kvar när de avgörande krigen drar igång, hur de slutar beror hur resterande stammar kommer ändras då jag TROR att denna stam kommer se ganska likvärdig ut i slutet.

2 [AFK] 1.967.394 2.215.418 12 184.618 450 4.923

Räknar här in både denna + systerstammen {AFK}.
Väldigt blandad skara spelare, en del jag mer än gärna hade haft vid min sida i krig, andra som jag hade varit livrädd att ha som granne om vi stod på samma sida. Vilket också syns ganska tydligt i skillnaden på poäng i toppen och botten vilka som faktiskt spelar aktivt. Ännu lite mer barbadling här, men det finns fortfarande större ytor kvar att växa på plus att de redan skärt av en bit av PRESSAS kontinent vilket ökar området ännu mer i dagsläget.
Jag är väl medveten att de finns spelare i denna stam som hade kunnat ha vilja och motivation att i stort sett bära upp en hel stam själva vilket skulle behövas för detta, jag tror dock inte de är villigare att göra det gång på gång så med uppsättningen stammen har idag är det dessvärre inga jag tror på. Magkänslan säger dock att de finns spelare från dessa båda stammar som kommer finnas kvar i slutkriget.


3 JärnSK 1.876.646 2.164.549 12 180.379 440 4.919

Lite samma sak som i AFK här, rätt blandad standard även här, framförallt flertal som jag icke känner igen. MEN de finns spelare som nästan hade kunnat plocka hela världen själva om de gick in för det, jag är dock jäkligt tveksam på att dessa spelare faktiskt har viljan eller tiden att prioritera det. Mycket högre fokus på att plocka spelare här, syns tydligt både i adlingar och OBA, sen försvinner uppenbarligen barbsen av andra stammar ändå. En irritation jag hade velat se hos vissa här ;D haha
För övrigt mycket rimm kvar att växa utåt i. En av de stammar som ligger sämre till ur geografisk synvinkel, eller bättre beroende hur man ser det när de väl börjar krigas. Ganska provocerande adlingar i AFKs kontinent så frågan är hur länge det accepteras.
Stam jag inte tror kommer hålla till slutet. Absolut inte på grund av skicklighet och kunskap utan på grund av prioriteringar.
Måste tilläggas, Klunsens kluster är dejavu <3

4 PRESSA 733.596 759.824 11 69.075 182 4.175

Stort dropp ner hit från rank 3. Även här finns fåtal spelare jag gärna haft vid min sida men ack så mycket skit också. Ganska utspridd stam men som också ligger ganska inklämda. Har inte överdrivet mycket att tillägga här faktiskt, och tröttnat på att skriva. Flera av dem bidrar till lite mysiga rapporter på farmer som får mig att le ibland om kvällarna som den hemska människa jag är. Säger precis som med AFK, finns spelare jag tror kommer vara med till slutet men stammen är inget att räkna med och kommer gissningsvis inte finnas kvar i längden.


5 TLO 658.397 701.786 12 58.482 130 5.398

Stamnamnet stämmer väl faktiskt in lite där x) de överblivna som fanns kvar från nystam som går ihop. Finns favoriter i mina ögon här men som kör en slappvärld. Stammen ligger fullkomligt instängd mellan de flesta, har ingen plats att växa på och skulle i det stora hela inte ha mycket chans att överleva om nystam med tiden kommer på att de är i vägen utan enda möjligheten för dem att överleva i längden är att hålla sig på god fot där eller med tiden ersätta spelare, annars kommer dessa inte ha mycket att säga till om.



Så, hur slutar världen då?

Sammanställningen av mina gissningar blir att få av stammarna kommer se ut som de gör idag om en tid. Med köpeadlar växer flertal spelare på fort som attan medans andra halkar efter allt mer och mer. Inom en månad kommer lite större krig att ske och flera stammar kommer falla bort eller framförallt byta spelare. Min gissning är att beroende på moral och dyligt mot sina stammar så kommer det sista kriget stå mellan Nystam och en toppad blandning av spelare från {AFK}, [AFK] och PRESSA. Kanske även några från JärkSK kommer finnas på ett hörn beroende hur deras liv lever vidare i sommar. Detta är ett krig som jag i slutet tror att Nystam kommer att gå förlorande ur.
Har även en hypotes om att en stam från en tidigare värld, inga namn nämna kommer att återförenas om minst sagt skapa otrolig kaos på världen! Lite tveksam på den men hade varit otroligt roligt att se.

Men det är något tiden får utvisa så får ni stå här och skratta åt mig i efterhand över hur otroligt fel jag har, brukar sluta så ;)
 

DeletedUser

Guest
Nystam strategisk smart och tar det lugnt och krigar lugnt mot Pressa tror ni kommer dra ifrån med tanke på kommande krig.


AFK familjen hm lite suddig ledning men är väl kungen abel som styr i själva verket, har några fina spelare som tottas bärsärk o torshammare . Tror dock eran tillväxt kommer gå framåt men kan gå långsamt med tanke på vilka ni ska kriga mot.

Järnsk talar för min egen stam tror samma som AFK familjen vi kommer gå långsamt fram. Och tror JärnSK hade kunnat dragit ifrån lite tidigare om det inte vore för den tuffa starten med bolag o sköldpaddorna som vi krigat mot sedan start.

Pressa ja vi kommer ju ihåg lirarna från v9 riktigt duktiga spelare som förmodligen har flera ess i rocken misstänker att ni samarbeter med abel, Rom o 67 .. men tror ni kommer klustra och stå emot bra .

Denna värld är jämn och vad som helst kan hända mellan dessa stammar.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Sammanställningen av mina gissningar blir att få av stammarna kommer se ut som de gör idag om en tid. Med köpeadlar växer flertal spelare på fort som attan medans andra halkar efter allt mer och mer. Inom en månad kommer lite större krig att ske och flera stammar kommer falla bort eller framförallt byta spelare. Min gissning är att beroende på moral och dyligt mot sina stammar så kommer det sista kriget stå mellan Nystam och en toppad blandning av spelare från {AFK}, [AFK] och PRESSA. Kanske även några från JärkSK kommer finnas på ett hörn beroende hur deras liv lever vidare i sommar. Detta är ett krig som jag i slutet tror att Nystam kommer att gå förlorande ur.

Så söt när du tror du vet saker :p
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
1 nystam 3.411.417 3.645.516 11 331.411 624 5.842

- Inget kommentar

2 [AFK] 3.159.633 3.505.670 12 292.139 553 6.339

De har gjort ett bra jobb mot Järn men verkar vara två spelare som gjort mesta. Men annars har ni några bra spelare som jag känner till som tottas och salle69 riktig grymma spelare som har bra uthållighet och nötar hårt när de vill. Men hur ser det ut den här världen satsar salle så seriöst? Men om Abel orkar ha kontroll över stammen eller lär ut vissa bra grejer så tror jag att ni kan bli mycket farligare än vad ni är. Kanske snuski kan sköta det bra utan abel's tips, vem vet?



3 JärnSK 2.243.117 2.486.647 12 207.221 423 5.879

Den stammen som har krigat konstant sen dag 1 mot många stammar där de leder allt oba/obf & obt, vilket är väldigt starkt!
Men kommer ni orka trycket från AFK eller ni kanske har någon plan som ingen vet om? sen har ni sköna spelare som flennis, gabbvad & dampen tummen upp för er iaf. Dock ser er framtid mörkt ut så mycket Abel & gänget köttar på men inget är omöjligt.



4 PRESSA 1.281.002 1.291.689 10 129.169 275 4.697

Jag har varit otrevlig mot den här stammen lite oschysst även om det bara är ett spel. Men sagt saker jag "ångrat" för kände mig backstabbad när det kom bara incs så där, de kunde sköt det så klart snyggare men gjort är gjort. Men så klart förstår man deras handling också varför de gick på oss för att vi är störst & började kriga mot rom som låg nära dem också. De har hjälpt en hel del rom med deff osv. Än så länge har ni inte fått kriga på riktigt, men ni har faktiskt några bra spelare i er stam känner inte till alla heller. Ni har bra ställe att växa på också men frågan är hur det kommer sluta? Det går aldrig lista ut.
 
Topp