Stamhistoria?

DeletedUser

Guest
Fri bar så kommer jag, annars får jag se vilka vi är i krig med ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag började min bana på v3 i början på januari 2008 efter några rundor på v1 och v2. Men framförallt på .net.
Var först med i en stor stam vid namn Varg, på hela två stammisar. Tröttnade dock efter två dagar och startade Stribe utan ha en enda kontakt på v3. Efter tre dagar kom mrsigleifs med i stammen, därefter kom Kajoo och Ngola in. Det var en turbulent tid på K55. Massor med stammar som härjade i området. Lärde känna gammelsmurf i denna veva. Ngola vart utadlad och flyttad till rimmen. Det gjorde att vi bestämde att våra områden skulle slås ihop. Det var startskottet för vår expansion. Vi kom ihop och begav oss ut på K66.

Vi hade en allians med KRI som sen blev WAR och då Solace gick på WAR så gjorde vi som en allierad gör, går in i kriget med liv och lust. Vi lyckades väldigt bra medans WAR var märkta av inaktivitet. Det var deff från MASH och NoD som gjorde att kriget bara böljade fram och tillbaka. Fick till och med anfall från den gode Persifal och Vashanka plus några till i MASH under några dagar.

Sen kom freden och vi började se oss efter ny offer. Då dök LsD upp med några otroliga rykten som gjorde att vi var tvungna att svinga yxorna igen och förintade den stammen ganska fort. Ganska direkt efter det kriget så var det en stam vid namn SLN började kaxa att de skulle gå på oss och visa vad de kunde. Fast som vi alltid jobbat så hann vi före och gick på så strån och flisor rök i SLN-byarna.

Under detta krig så började VVV nagga på oss. Fler incidenter skedde med VVV inblandade. De var upptakten till det krig som Mash och Stribe idag utkämpar som allierade.

Så här långt har ingen stam nånsin gått plus på oss i nåt krig. Sen får folk säga vad de vill här, men jag har ett rent otroligt gäng bakom mig. Är väl därför jag orkat hålla i och är väl idag den enda ledaren som varit ledare för en stam så här länge på v3.

Vill passa på att tacka några spelare som betytt mycket för mig som person. Oavsett stamtillhörighet. Först vill jag tacka TiinDra för att du tog steget för så länge sen. Hoaa för din trevliga inställning och för att jag fick ta den första byn som du förlorade i strid på v3. :) Lolindir för din överjävliga spelstil och elakheter. Tobie för att du lyckades förena WAR och Stribe. Woodmover och AnakinS för ni var de bästa akademiledare nån kan önska sig. Sketaful för att du stått ut längst samt Leatherface, Cruelbutfair och Peterinas för er vänskap.

Till sist men inte minst vill jag tacka min stam för ni är så förbannat goa.
 

DeletedUser

Guest
Min historia vill ni inte höra. Den drar sig många konton bak. Många skandalösa händelser bak. Jag tror vi skippar den :cool:

Om jag berättar den här kommer jag automatiskt att förolämpa halva v3, allt på den norra sidan.

Nomis
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
....Det var deff från MASH och NoD som gjorde att kriget bara böljade fram och tillbaka. ....
Lite info i efterhand, deffet kom ifrån CCCP i krigets slutskede.
MASH var rädda tills vi merga att vi skulle anfalla dem (kul att läsa gamla trådar i deras egna forum efter man joinat)
NoD hade fullt upp på annat håll.
....
Så här långt har ingen stam nånsin gått plus på oss i nåt krig. ...

Mycket diplomati bakom det, men grattis.
 

DeletedUser

Guest
Min historia vill ni inte höra. Den drar sig många konton bak. Många skandalösa händelser bak. Jag tror vi skippar den :cool:

Om jag berättar den här kommer jag automatiskt att förolämpa halva v3, allt på den norra sidan.

Nomis

Hehehe de är nog ingen som inte skulle klara av att bli förolämpad som spelar på värld 3 så berätta du:D

Danskare
 

DeletedUser

Guest
Det är inte värt att bli hatad av hela den norra delen av v3. Jag har för mig att du var en av dem som svor på att utplåna mig ifall du någonsin fick syn på mig under något annat nick. Haha, men du kommer väl inte ihåg mig.
Dock går vi off-topic nu.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte värt att bli hatad av hela den norra delen av v3. Jag har för mig att du var en av dem som svor på att utplåna mig ifall du någonsin fick syn på mig under något annat nick. Haha, men du kommer väl inte ihåg mig.
Dock går vi off-topic nu.

Henke123?

(Tio jämrans tecken)
 

DeletedUser

Guest
Det är inte värt att bli hatad av hela den norra delen av v3. Jag har för mig att du var en av dem som svor på att utplåna mig ifall du någonsin fick syn på mig under något annat nick. Haha, men du kommer väl inte ihåg mig.
Dock går vi off-topic nu.

Hahaha va jag de? Fan nu vill jag veta att vem diu är kan jag lova dig! vem som helst bara du inte är erka81:mad:

Danskare Stamlös
 

DeletedUser

Guest
Japp, då var den frågan utredd =)

Jag är den sämsta tribalwars spelaren i historian. Så nu behöver ni inte undra vem jag är. Släpp ämnet ! :D

Haha, nej men jag tar inte det här och inte någon annanstans för den delen.

Mohaha =)

Fast vi borde gå tillbaks till det gamla hederliga ON-Topic.
 

DeletedUser

Guest
Hmm,då ska vi se.Där var den,"1995's historia".Rätt mycket damm på den,men jag öppnar den...

Ah,jag började visst i K44,där jag sedan tog över byarna runt min första by.
Gick med i ST-familjen.
Aj,förlorade byarna i kriget mot WCW,släppte visst dom för att kunna ta mig till K43.
Fortsatte expandera i K43 en lång tid.
Där blev det visst krig,mot WCW igen,efter en kort fredsförhandling...
Fredsförhandling,bröt ihop.
Nu blev det fred.
ST försvinner med deras ledare,stammen delas upp mellan ST3 och ST2.
ST3 blir det nya ST.
Vi förlorade en bra ledare till IRL.
Där mergade ST med swcw=STsWCW.

Lyckades komma in i K52,K53,K54,K62 osv,tog också tillbaka min första by nyligen.

Det sista var en liten kort sammanfattning,då jag annars skulle ha skrivit för mycket:)

Bästa stammen/familjen är lätt STsWCW och WCW

//1995
 

DeletedUser

Guest
Min historia började i en liten skit stam som hette något med "frog". Efter att ha varit ledare där och samtidigt som jag träffade på den störtsköna spelaren. Efter det valde vi att bli en akademi till då de kända DDSV och hette då DDSK.
DDSK plockade jag upp en bit på rankingen, men efter att ha tröttnat på inaktivitet och ingen riktig disciplin så lyckades jag fixa till en inbjudan till NWR.

I NWR lärde jag känna många väldigt duktiga spelare och många av dem spelar jag med fortfarande. Det var då Gatnaro som var ledare och jag tyckte mig gilla denna spelaren, men efter att han ha lämnat till Tjekan tillsammans med ett antal andra sjönk min respekt ganska kraftigt för Gat. Men irritationen har lagt sig nu när Tjekan är väck :)
Därefter lyckades jag få ett "frikort" av Mr.Thunderking till VVV för att visa mig värdig med mina då fjuttiga 50k poäng. Jag arbetade med upp i listorna med mycket hjälp ifrån medspelare och tog också över som forum moderator. Fixade med listor och allt möjligt.
Sen kom det ett litet helvete då i stort sett hela stamen + stora delar av ledningen trodde att vi skulle merga med nWCW-K och att det inte skulle bli några problem. Tydligen så skulle vi bli attackerade av MASH och Stribe och det blev ju ren kalabalik då man hoppade fram och tillbaka. Yocci ville att jag skulle komma till dem och tog den chansen och har sedan dess haft en plats i rådet/ledningen.

Vi i nWCW-K är den absolut bästa krigarstamen tack vare ett ex antal spelare som alltid gör sitt jobb och är helt otroliga ute i krig (Jag syftar inte på mig själv). Om man har bra koll på V3 så ska man inte kunna göra något annat mer än att hålla med mig.
Jag har absolut inget emot vare sig MASH, Stribe eller ST2. Tycker det är roligt att det händer något hela tiden och jag får mycket jobb :).

Det är också därför jag väldigt sällan skriver här då jag annars har fullt upp ;)

Mvh - Pop
 

microblade

Member
Reaktionspoäng
0
Jag började på denna värld i hopp om att åter få spela med mina kära stamkamrater från v3 (där Whitedwarf och peterinas var ledare). Men jag hade startat såpass sent att vi var flera kontinenter åtskilda och kunde därför inte gå med i deras stam. De var med i -ST1- vid denna tid.
Startade då upp stammen K-R som successivt blev bättre och bättre.

När vi fått växa ifred från omkringliggande stammar kände vi att vi behövde krigsövning och gav oss på DBH (en inte alltför stor stam). Efter en inte alltför imponerande period av krigande med dessa stammar splittrades de till slut. Men vi hade glömt att hålla koll på omgivningen under denna period och fann oss totalt instängda av FISK-stammarna i väst, -ST2- i nordöst och Ni! i syd.

Allt eftersom tiderna gick uppstod fler och fler konflikter med FISK-stammarna. Efter långvariga diskussioner trodde vi äntligen att FISK var positivt inställda till oss. Samtidigt hade vi byggt goda förhållanden med -ST2- och Ni!. Vi var med andra ord ganska fredsälskande. Men hipp som happ kom ett antal inkommande från de olika FISK-stammarna och krig bröt ut. Samtidigt skickade de ut inbjudningar till våra medlemmar bestående av att antingen gå med dem eller gå under.

På så vis förlorade vi många spelare och till slut fann vi oss helt överrumplade av de 5 FISK-stammarna att vi sökte oss till andra stammar. Med de goda kontakterna vi hade med -ST2- och Ni! så kunde många av oss söka skydd hos dem. Här började min period som en ST2'are och har sedan dess varit väldigt förtjust över att ha hamnat med så roliga och trevliga spelare.
Strax därefter, inte mer än en månad tror jag, bröt krig ut mellan -ST2- och FISK-stammarna.

Efter en hel del krigande upplöstes nästan hela FISK, bara huvudstammen blev kvar som bytte namn till Swcw och ingick därefter i WcW-familjen. Nu startades krig med dem också uppe i norr. När båda sidorna såg att de förlorade (-ST-familjen i norr och WcW-familjen i söder) ljöd åter fredspipan. Bara någon dag därefter kom DöD och knackade på dörren med sin krigsförklaring. Efter att helt blivit överrumplade gjorde DöD väldigt stor förödelse. Kommer inte riktigt ihåg denna episod så vill inte göra några uttalanden som kommer visa sig helt åt skogen.

När väl fred rådde mellan stammarna mergade DöD och CCCP uppe i norr och blev stornationen NoD. Vi fokuserade på att samla oss efter "Blitzkriget" med DöD. Samtidigt hade vi byggt upp ett samarbete med WcW-stammarna. När väl NoD förklarade krig mot dem gav vi oss åter in i leken, men denna gång var vi förberedda på vad som skulle komma.
Efter mycket krigande dök MASH in i leken och vi fick vända våra huvuden åt öster. Detta krig kom att bli historiskt i mina ögon då det var det längsta krig jag utkämpat där ingendera av de båda krigande parterna ville ge sig.

När väl fred rådde flertalet månader senare hade inte mycket framgångar skett från någon av oss. Detta följde av en lång period av frånvaro från min del på grund av internetproblem.
Sedan dess har inte många spännande saker skedd (bortsett från kriget med -U.S-). Men nu blåser vi ännu en gång i krigshornet. Denna gång mot den stora och fruktade WcW-familjen.


PS; texten kan innehålla många fel, ha översyn för dessa då jag inte riktigt orkar kolla upp varje detalj för att få den perfekt ;DS
 

DeletedUser

Guest
Microblade du är lika go som vanligt du , saknar den gamla goda tiden =)
 
Topp