Stam2 säger tack och adjö

Peligroso

Member
Reaktionspoäng
8
Så, tiden har slutligen kommit för oss i Stam2 att kasta in handduken. Efter detta enorma gangbang så slutar vi på fem gånger mer OBF än tvåan på världen (som råkar vara en stam där vi också har stått för den klara majoriteten av OBn) och hela 15 gånger mer OBF än TRGGD som har lyckats glida igenom världen helt oprövade tack vare diplomatiskt spel.

Tyvärr så går det inte att stå emot ett sådant här gangbang hur länge som helst, men om jag får säga det själv så tycker jag att vi har gjort ett tappert försök. Vi har haft en enormt bra sammanhållning och jag vill tacka alla i Stam2 för deras benägenhet att hjälpa varandra. Jag är tämligen säker på att ingen annan stam har haft lika bra lagspelare som oss.

Det stod tidigt klart att vi hade en tuff uppgift framför oss och när sommaren kom ställde vi om från vår ganska offensiva strategi till en väldigt defensiv sådan då vi insåg att vi snabbt skulle bli utrotade annars när TRGGD och tidaholm närmade sig på allvar. Vår förhoppning var att fienden skulle tröttna på ett så tråkigt gangbang, vilket det visat sig att de också gjort, men inte tillräckligt snabbt.

Jag kan inte sluta på en sådan här värld utan att gnälla lite. Det faktum att de 5 största andra stammarna har gått ihop med ett enda mål vilket varit att utrota oss för att därefter tydligen starta något slags nomineringsforum där man röstar fram en topp-10 är bortom galet för mig. Jag kan verkligen inte förstå nöjet i en sådan seger, och det är trist att det blev så. Det måste vara något slags rekord i menlös seger även här på .se. Jag har även svårt att se vad stackarna i rimstammarna som har suttit och slitit så länge får ut av det här, en topp-10 rymmer ju bara 10 pers.

I övrigt vill jag även passa på att gnälla över inställningarna på den här världen. Vakttorn är det sämsta som har hänt det här spelet, och det säger jag trots att de har varit en anledning till att vi har kunnat hålla oss levande så här pass länge. Fakegräns är också helt värdelöst, och kombinationen blir bara pannkaka. Alla strategiska element som det här spelet en gång hade (fakestrategier och dylikt) är plötsligt bortblåsta. Även assistans utanför stammen är en skitinställning som underlättar för gangbangs.

Någonstans har vi i Stam2 varit naiva och kört vårt egna race i tro och förhoppning att andra stammar tänker likadant som oss. Tanken att sluta pakter och allianser tidigt i spelet för att tillsammans gangbanga bort ett hot har aldrig riktigt slagit oss, detta trots att nästan i princip samma sak hände oss senast vi spelade också (på v28).

Nåväl. De som jag ändå tycker har förtjänat lite cred är weed, dab, dupond, originalfinzone, nolis och på ett hörn även nemesis och ilcretzzo som orkat nöta på ute i rimmen. Ni får mina röster, om jag nu inte får rösta på Stam2-medlemmar, för hade jag fått göra det så hade det inte blivit många röster över :)
 

Texas

New Member
Reaktionspoäng
3
Stam2 var från dag ett en märkbar kraft att räkna med. Vi var många som bävade och som diplomatiskt ansvarig för tiden så gällde det att börja se hur vi (LP/LF) placerade i mitten skulle kunna bemöta så exceptionella spelare. Vid tidpunkten var ni mer än dubbelt så stora som oss och relationerna vi etablerade då har stått sig genom spelet, med några kriser på vägen. Att det kom att utveckla sig så som det gjorde var inget vi förutsåg men en del av utvecklingen.

Jag håller med om att vakttornen någonstans dödade all inspiration att spela, en av anledningarna varför jag tidigt lade ner mitt eget account och lirade Co med Fin. Fejkgränser må så vara men då fejks är i princip ovidkommande då attackerna kan märkas timmar innan de faktiskt landar tappar de sin funktion. Men ja, 1 mb/katt och 5 spej hade varit roligare och om vi då tagit bort tornen faktiskt varit effektiva. De nuvarande förutsättningarna gör att mindre bra spelare, som jag, kan ta sig genom spelet relativt enkelt. Assistans utanför stammen anser jag däremot vara ett strategiskt element, men som du säger, skapar det även problem med osynliga allianser. Det framstår inte konstigt att världarna blir allt mindre. Där det tidigare kunde vara 12 kontinenter går det idag sällan över 4.

Det kändes som om världen dog där i Maj då våra duster i princip bara innebar högre OB, likt slaget vid Somme har vi stångat oss blodiga utan att faktiskt komma någonvart. Ni har varit en exceptionellt värdig motståndare, såpass att vi (LP/LF) ensamma inte lyckades ta ner er. Ska även sägas att de ur er stam jag kommunicerat med har alla varit hövliga, trots situationen som kom att växa fram över månaderna.

Diplomati har alltid varit en essentiell del av detta spelet. Genom att säkra en front öppnar sig möjligheterna att expandera åt en annan utan att ha en överhängande risk att anfallas i ryggen. Ytterst få servrar jag varit aktiv på genom åren som inte avgjorts på grund av diplomati. I vissa fall där den ena parten utnyttjar den andra. Jag personligen tycker att det är fel att klanka ner på diplomatin som medel till vinst.


Tack för denna batalj!
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Tack för krigandet, förjävla tråkiga världsinställningar som gör det förbannat svårt att få något gjort utan ett stort numerärt överläge. Vad ska man säga, å ena sidan gjorde ni ett bra jobb defensivt(tänker inte låta vakttorn och fakegräns dra ner eran prestation alltför mycket), å andra sidan så har ni väl inte gjort ett enda riktigt offensivt försök mot oss i Triggered. Trots det så tycker jag att det finns ett par st i er stam som hade förtjänat att stå överst på prispallen när världen tar slut.

Shoutout till Znuggles för hans gemytliga hetsande, katapulter och alla andra härliga lirare som gjort världen uthärdlig so far.
 
Senast ändrad:

DABASAUR

New Member
Reaktionspoäng
8
Tack tappra krigare, du har redan hört vad jag tycker i våra konversationer. Vilka jag tycker är värdiga m.m

Tänker inte säga så mycket mer än att jag gärna slåss vid er sida en annan gång och att vår diplomati gått sköta annorlunda än om jag är mycket nöjd med resultatet och att ha alltid varit några steg före. Håller med om inställningarna.

Mvh,
DABA
 

Rinaldo2

New Member
Reaktionspoäng
3
Det har varit riktigt jävla roligt/jobbigt att spela i rimmen utanför er!

Jag kommer fortfarande ihåg hur ytterst nära ni var att knäcka oss i TRE i början, när den första anfallsvågen kom. Vi var bara några timmar från att knäppts av redan där... Hade det inte varit för dåvarande medlemmar i SHEL så skulle ni förmodligen haft en mycket enklare position den här världen. Så skyll lite på dem ;*

Men men, det kan ju inte alltid gå som man tänkt sig... Bra spelat, väl mött!
 

Finzone

New Member
Reaktionspoäng
5
Har inte varit med under denna sista etapp som dom flesta vet men av det jag såg av stam2 under min tid..

Grymt imponerande insats måste jag säga. Det som speciellt har imponerat på mig är det samarbete som du själv beskriver. Riktigt kul att se faktiskt, jag skulle defintivt villja spela med er/mot er i framtiden. Har haft riktigt kul att möta er i striderna och älskar personligen ett värdigt motstånd vilket ni definitivt har varit.

Ett stort tack till samtliga i stam2/3! Fint lirat!

En särskild eloge till bröderna peli&znuggles och "deff"stridsparet aleex&frank. Ni inspirerar med ert fina samarbete. The burglar ska även nämnas här.

Kassa världsinstllningar... check.

Sen vad gäller allt det andra orkar jag inte diskutera nu ville bara in och berömma stammarna :)

//Mvh Fin
 
Senast ändrad:

kimzs

Member
Reaktionspoäng
17
Det har varit en stor ära att kämpa mot er i Stam2.

Vi har haft våra dispyter, våra offensiver, våra sömnlösa nätter. Båda sidor har kämpat på mycket väl (Skulle våga påstå främst ni).
Ett stort tack för all rolig tid jag fått mot och med er, ni är på sätt och vis de riktiga vinnarna!

Slutligen hoppas även jag att vi ses framöver, behöver ni mig så vet ni var jag finns. <3

Som ledare för en av rimstammarna, bugar jag nu för er och ger er STOR cred för er insats och er tid!

kimzs
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Tack för allt Stam2 och Stam3! Otroligt bra kämpat.

Från början har ni varit era fiender (i TRE), men vi hade faktiskt inget val. Det var inte lätt att motstå er då, personligen trodde jag att ni ska adla bort oss snabbt. Jag var väldigt imponerad över hur några mina kollegor kunde motstå er så långt tid.

Jag håller med alla som kritiserar inställningarna, jävligt jobbigt med vakttorn till exempel. Å ena sida hjälpte den mig att deffa, men å andra hatade jag den varje gång jag skickade anfaller (speciellt mot Killroy och Aleeeeeexxx).

Det är en ära att Peligroso nämnde mig bland de som förtjänar lite cred :D

Önskar er allt gott,
ilcretzzo
 
Topp