-ST- Svenska Kycklingar

DeletedUser

Guest
Vad säger man... En ledare som inte vågar stå upp mot en underlydnad och dessutom heller inte för sitt ord mot en s.k. Allierad. Akta er för att sluta pakter med detta gäng, de står inte för sitt ord eller har helt enkelt en svag ledning.
 

DeletedUser

Guest
Fakta är...

Fakta är att jag var (är?) allierad med -ST1-. En av junisarna i den gruppen började skicka spanare mot min by. När jag påtalade detta för överkuckun skulle han ta tag i det hela. Några dagar senare hoppar killen med spanarna av stammen och startar en egen (antagligen som påtryckning för att han inte får kuta runt och anfalla vem han vill).

Nästa steg är att killens nya stam upplöses, han går med i -SK1- igen och får en högre position varvid det är fritt fram att anfalla en allierad. Uppenbarligen vågar inte ledningen ta i med hårdhandskarna mot den medlemmen vilket tyder på att ledningen är svag.

Sedan kanske det också tyder på att en palatskupp är på G inom stammen också men det är inte mitt problem.

Lite lågt men det är väl så han vill spela spelet - det visar ju också att det är ryggradslösa stackare som inte går att lita på. En allians med dem är ju som en dolkstöt i ryggen. Värre än när Japanerna anföll USA istället för Sovjet för att skapa en ny front som Tyskarna så väl behövde. Men behöver fiender när man har sådana vänner?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
ehrm hejade du på fel lag där under WWII? I så fall heja ST!
 

DeletedUser

Guest
Celendis

Det kallas för en liknelse... Helt enkelt för att de allierade slapp sådan backstabbing! När man sedan har blivit inbjuden till stammen i killens bortavaro inser man att ledningen gjorde i brallan och slog till panikåtgärder. Ge ledningen/ledaren någon vecka så är han avkastad av tronen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
vad är detta?!
Hur kan man få en behörighet så att man kan anfalla allierade, inte bra för stammen om dem ska lyckas i denna värld:eek:
 

DeletedUser

Guest
Tja...

... som jag skrev, måste varit sanktionerat av en svag ledning. Om det redan är en sådan sörja i den stammen borde de ju vara redo för picking för jag tvivlar på att de kan sätta upp gemensam front.

Dessutom... Fisken28 måste bränt minst 200,000 i resurser bara för att ta min fjuttby. Bara i tungt kavalleri torskade han 58 ryttare i EN (1) attack. Korkat strategiskt om inte annat.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Waste

Totalt så förlorade de 1 Paladin, 1 Adelsman, 149 Tunga Kavallerister, 94 Lätta Kavallerister, 82 Ridande Bågskyttar, 27 Svärdmän, 10 Yxmän, 2 Bågskyttar, 153 Spjutmän för att ta en by värd 1500 poäng.

Men, om man bortser för det materialslöseriet, Alliansbrottet är värst eftersom de inte ens hade modet att avsluta Alliansen först. Ledningen förnekar dessutom kännedom...
 

DeletedUser

Guest
-ST1-, vad kan man säga?

Ja, jag vet inte... Det är ju varken smart, ekonomiskt eller särskilt snyggt. Vem kommer vilja ha allianser med sådana backstabbers?
 
Topp