Stängning av värld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej

Eftersom jag inte får svar på privata meddelande om hur man ansöker om stängning av en värld så får jag väl fråga här och ev skaffa mig några prickar så det verkar intressant att utreda... ;-)

Vart skickar man ansökan gällande stängning av v16?

Where can i apply for world closure? Please tell me! Hoppas det här regelbrottet får någon att vakna som jobbar med TW...

Ha det

/Q
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lugnt qola, tänker inte "varna". Jag har svarat dig via meddelande dessutom. Man lägger en ticket via supporten så tar vi hand om det.

Hakuna matata
 

DeletedUser

Guest
Hej

Tackar för svaret. Men jag vill ha lite förtydligande angående vad som gäller. Enligt personen som svarar måste alla dessa kriterier uppfyllas innan man kan ansöka om att stänga världen:

Stängning av nyregistrering på världar.

Med några månaders mellanrum stänger vi världar i ordning baserad på deras ålder. Det finns inga kriterier för stängning av nyregistreringar. I de flesta fall kommer ett tillkännagivande att postas omkring en vecka före stängningen för att informera spelarna.

Minskning av pris på paket/guldmynt till 1/2 av det ursprungliga priset.

Denna inställning kommer att genomföras efter att antalet spelare på en värld faller under 1000 och håller sig under i minst en vecka.

Minskning av paket/guldmynt till 1/3 av det ursprungliga priset.

Samma som ovan, men detta sker efter att antalet spelare sjunker till under 400 och håller sig under minst en vecka.

Minskning av paket/guldmynt till 1/5 av det ursprungliga priset.

Samma som ovan, men detta sker efter att antalet spelare sjunker till under 200 och håller sig under minst en vecka.

Borttagning av moral och inaktivering av omstarter.

Kriterierna är följande:
1. Världen måste vara minst ett år gammal.
2. Antalet spelare måste vara under 300.
3. Den totala dominansen av de två ledande stammarna måste vara minst 85%. (procent av spelarägda byar.)
(Observera att när en värld varit inaktiverad för omstart i minst 6 månader kommer dominans kriterierna att sänkas till 70%. )


Men det här är under en egen rubrik för ändringar av världen står inget om att det ska uppfyllas för att man ska kunna ansöka om stängning av världen.

Det här är det enda som är relevant för stängning av världen annars får ni skriva om och hänvisa till ovanstående stycke.

Hur vinner vi en värld?

En eller två stammar kan få startat en omröstning för att avgöra hur världen kommer att sluta genom att äga 85% av alla spelarägda byar.
Till skillnad från kravet på att inaktivera omstarter/moral, måste dessa två stammarna vara allierade.

När en omröstning börjar kan spelarna på världen antingen rösta för: världen slutar efter 2 månader, 3 månader eller när alla fiender har adlats bort. *

Minst 50% av väljarna måste rösta för ett alternativ för att det ska gå igenom. Om det inte sker, kommer undersökningen göras om, nu med bara de två mest populära valen.

Observera att rank 1 stammen kommer att deklareras som vinnare, och endast spelare i rank 1 stammen kommer att få premium priser.

* = Ex; De två allierade stammarna beslutar sig för att adla bort alla fiender. Det betyder att dessa två stammar tillsammans ska ha en dominans på 100%.

Vi är dock medvetna om att alla världar är olika och att det för en del skulle ta mycket lång tid att kunna få startat denna omröstningen. Vi kommer därför också att ta emot önskemål från stamledare angående att få startat omröstningen från fall till fall. Dessa kommer att övervägas noga av vårt team och sedan antingen accepteras/avslås. Vid avslag måste du vänta ytterligare 3 månader innan du skickar in en ny förfrågan. Var vänlig och skicka inte in en förfrågan om inte din stam eller din allians har minst 70% dominans.


Ha det
/Q
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Hej

Eftersom jag inte får svar på privata meddelande om hur man ansöker om stängning av en värld så får jag väl fråga här och ev skaffa mig några prickar så det verkar intressant att utreda... ;-)

Vart skickar man ansökan gällande stängning av v16?

Where can i apply for world closure? Please tell me! Hoppas det här regelbrottet får någon att vakna som jobbar med TW...

Ha det

/Q

när ni dödat mig och de som ännu står upp då har ni vunnit
 

DeletedUser

Guest
när ni dödat mig och de som ännu står upp då har ni vunnit

Som om du någonsin har varit ett motstånd? ^^

Statistik.PNG

BaD plockar snitt 40 byar om dagen av motståndarna, medans alliansen tar 1 kanske i retake. Den senaste gången där ni vann en dags adlingar var den 30 juni.

Det är inte mycket till motstånd eller något roligt spel för båda sidorna? Varför ska vi då dryga ut världen i flera månader till?
 

DeletedUser

Guest
Han är ett troll och tror dessutom att han är intressant på något sätt för oss. Kul att någon slänger en tanke på honom ibland men onödigt...

Varför skjuta en död älg en gång till?
 

DeletedUser

Guest
Tydligen reagerar TW teamet snabbt ibland. Inte så konstigt när man hamnar i en dålig situation själva.

Men vad kan man begära när man inte ens kan förklara/läsa sina egna punkter och regler.

Jag ville få utlagt en förklaring varför man inte gör en omröstning med hänvisning till punkter i sina egna regler. Men det görs inte så jag la ut min supportticket och konversationen för att alla ska kunna ta del av beslutet eftersom det kommer vara aktuellt på andra världar.

Men det blev snabbt borttaget och jag undrar vilken regel som jag bryter mot när jag lägger ut det?

Och varför svarar man inte på mitt tidigare inlägg där jag vill ha förklaringar av reglerna men plockar bort mitt nya inlägg.

/Q
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej qola.

Ticketen som du har gjorts skall tas i support systemet och inte forumet. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
Du kommer att få dina svar där.

Reglerna som vi har haft gällande stängning av äldre världar är något som vi har haft väldigt länge och all information hittar man här

Låser härmed tråden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp