Stängning av casualvärld?

DeletedUser

Guest
Finns det några regler uppsatta på när en casual värld ska stängas? är det som på en vanlig värld att en stam eller stamfamilj ska ha en viss procent av världens byar i en viss tid eller kommer casual världar inte att stängas alls?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det har diskuterats tidigare. Kriterierna är inte som på en vanlig värld. Alla spelarbyar alternativt alla byar.
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Förklara dig gärna tydligare med tanke på att på Casual2 kan man inte ens adla byn som blivit överförd dit^_^
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Du kan adla den när den har blivit en gråby ;) Jag får leta och se men det finns inga egentliga vinstkriterier för Casualvärldarna. Det är alltså total dominans som gäller.

Vi har ju inte haft någon världsvinst på .se bland Casualvärldarna så om det är en stam eller en enskild spelare som kommer att stå som vinnare är jag i nuläget inte 100% säker på. Jag skall leta och hoppas på hjälp från resten av teamet. I detta läget så¨anser jag att det är bättre att skriva att jag är osäker på svaret än att ge ett totalt felaktigt svar.

Redigering: Det finns inga som helst vinstkriterier för Casualvärldarna. Det är som på den gamla goda tiden. Spela och njut av spelgången inte vinsten.
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Mmm men nu pratade vi om spelarbyar!
Dessutom har världen ännu en spärr som innebär att spelare kan inte attackera varandra när den större spelarens poäng överskrider 120% av den mindre spelaren vilket i praktiken innebär att man inte kan anfalla några spelare knappt.

Så ditt snack om att rensa hela världen på byar/spelare för seger är i praktiken ogenomförbart.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Jag har inte sagt att det är möjligt att vinna Casualvärldar men jag har givit er kriterierna som finns för världar som inte har några vinstkriterier överhuvudtaget. I nuläget så är enda möjligheten att få alla andra att gråa sig.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Nu vet inte jag säkert, har dock tolkat Casual som att det ska likna värld 1-3 (?) i starten. Dvs en värld som saknar ett egentligt vinstmål.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
man får väl katta sina byar till 26 p varje gång man adlar en by av pias etc tills hon blir nollad. borde fungera
 
Topp