Spiderweb, spindeln i nätet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Namn spiderweb
Ålder och kön? Man, 43 år
Tre saker som stämmer in på dej, tålmodig, lojal och elak
Nuvarande situation på tw, spelar på v11 just nu

Hur började allt för dig och var? Från det tills nu då.

- har förberett denna fråga så du får ett långt svar, men kan använda det som du vill.

oki, låt höra svaret

– som Spiderweb började jag på värld tre, innan dessa hade jag lite olika namn på v1 och v2. Korta inhopp bara där. Började annars på .net att spela. Det är tre år sen nu. Sen började jag i början på januari 2008 på v3 och slutade som bekant den 27 mars.
Tror jag är den som suttit längst som stamledare för en och samma stam(utan namnbyte och annat). Spelat på en del andra världar på.se och även på .net. Krigskolad på .net.
Även spelat på servrar i polen. Värsta jag gjort.
Polackerna är helt sjuka TW-spelare, Det smäller direkt utan pardon.
Även haft lite sjuka solsraider på .net. Byggt 8-10 byar och sen retat upp nån större stam som fått piska på. Grymt lärorikt kan jag säga. Men tre timmars sömn per dygn i tre veckor kan även få den mest uthålliga spelaren att tröttna. Nu spelar jag på w47 och på v11, dock under annat nick än Spiderweb.
V3:an öppnade jag med två tomma händer och har sedan starten byggt upp stammen via värvningar och mergar. En del lyckade en del mindre lyckade, Hade 7 akademier som mest och hade ett externt forum med nästan 500 medlemmar, Var ett helt sjukt tjatter där.
Målet har dock alltid varit att vara en stam. Inget självändamål att ha akademier egentligen.
Sen har det knallat på.
Vi hjälpte WAR mot Solace där vi gick 100 byar plus, dräpte LsD och LSN. Efter det kom vi i lag med MASH och dunkade på VVV som blev WcW, ja resten vet nog de flesta.
Beslutet att lägga ner var ett enhälligt beslut i stammens ledning. Vi hade kunnat ståt ut till hösten, kanske vintern, men såg inte det som ett ändamål. Förhandlade en hel del men det var för långa beslutsvägar som gjorde att vi helt enkelt tröttnade helt och gjorde oss gråa. Så här efteråt var det absolut det bästa vi gjort. Jag spelade extremt mycket och nu kan jag bara cruisa på dagarna.

Avvundas inte de som spelar kvar på v3. så det var det.

för dom som e utanför vill nog veta vad som hände under wcw/gow kriget till slutet
så skulle du…

- Ja saken var ju den att MASH förhandlade med K-stammen att de inte skulle kriga mer sedan oktober. Alltså MASH gick bakom ryggen på oss. Vi ville ha en vapenvila med K-stammen mellan jul och nyår för jag tyckte mina medlemmar vara värda en veckas vila efter 1½ års krigande. Det utnyttjade MASH och sa att vi gick bakom ryggen på dom, fast dom i själva verket redan hade gjort det i månader innan.

ok, vad var det som fick er att merga med dc?

- DC har vår första riktiga allians. Jag och Cruelbutfair har känt varandra länge och alltid haft bra kontakt. Dessutom har hon varit mycket lojal mot Stribe, jag har snackat med henne förut om en merge, men då hon är en mycket bestämd spelare och ledare har jag inte tjatat då hon sagt nej. Nu såg jag att DC kunde få det svårt och då vart det en merge.



- Det sägs att stribe hade ett stort nätverk med spioner, innan ni gjorde en tjekan. så vad säger du om det?
- Det är nu jag ska förneka detta och se ut som ett frågetecken, men det tänker jag inte göra. Har avslutat v3 och kan då säga att med det kontaktnät jag byggt upp så har vi haft otroligt mycket spioner. Spelare som spelat i andra stammar men som varit blint lojala mot Stribe och framförallt mig.
Sen har vi givetvis haft egna spioner som har lyckats nästla sig in i andra stammar, hur otroligt det än kan låta.
Men kan väl säga att spiondelen avtog i och med kriget med WcW. Mycket inaktivitet gjorde att det var inge prio längre. Men vi hade en underrättelsetjänst inom Stribe innan wcw-kriget som var grymt effektiva.
LSN-kriget startade med att den spion vi hade hos dom började lämna uppgifter om att det snackades skit i deras forum om oss och att de skulle gå på oss. Vi tog då kommandot och på några dagar så mobiliserade vi stammen för storanfall.

ok, tips till folk som vill bygga upp ett nätverk?

- Ha bra folk runt omkring dig som ledare. Prata med mycket folk på världen du spelar på. Startar man i början så är det en fördel. Men framförallt bygg upp ett förtroende med såna du kan känna av att dom är ärliga, Mycket magkänsla helt enkelt.



vad är det som har gjort dig känd?

- Hehehe...vet inte om jag är känd. Bland dom egna är väl att jag är stark som ledare, envis och i vissa lägen jävligt elak utåt.
Har en gemick med. Den gjorde mig känd i början på v3.
De som fått anfall vet att första anfallet jag gör mot en spelare är att skicka med en spjutis. Har då fått PM från spelaren som undrat varför jag skickar med en spjutman. Har alltid ett standardsvar på detta: Du får själv räkna ut vart det spjutet ska sitta.


vad tycker du det har blivit av v.3 sen du slutade?

- När vi slutade på v3 har världen blivit en riktig skitvärld. Är riktigt glad att jag tog stammen ur eländet, för krävdes det ett ganbang att hålla igång världen så kan de som spelar där nu ha det. Vem vet kanske fenix reser sig igen i en skepnad som ingen kommer känna igen.


nåt mer du vill säga innan vi går in på de fem snabba?

- Ja finns en sak jag skulle vilja lyfta fram och det är att vi inom Stribe hade grym beslutsfattning. Från att en fråga dök upp så kunde vi fatta ett beslut inom ett par timmar, oavsett fråga. Stora delar av ledningen nådde varandra via mobil, så alla kunde bli informerade snabbt och beslut kunde tas direkt.
Det kan man inte säga om många stammar idag.



då kommer, första frågan på de fem snabba

svärdet eller pennan?

Utan tvekan svärd, visst kan du på diplomatisk väg ordna mycket. Risken är dock stor att man snärjer in sig för mycket. Men i slutändan är det ändå svärdet som talar.

Är du en deffensiv eller en offensiv spelare?
Jag är skolad som off spelare, men som ledare så måste man vara bra deffspelare, för det är du som oftast får ta första smällen. Så jag var mer offspelare i början, men har blivit mer deffspelare på slutet.

En fullt uppbyggd by eller bara det nödvändigaste?

Beror på var den ligger. i fronten fullt HK och annat, men har alltid byggt mina byar väldigt lika. Oavsett deff och off, ingen ska kunna se om det är en offby eller deff by med scouter.

Hur aktiv är du?

Väldigt aktiv. Har varit alldeles för många vakna nätter då jag lagt mig vid 06 eller senare. Var med om en grej då jag haft problem med mina lungor på slutet. Fick en astmamedicin och sen två andra tabletter av läkaren. Det ingen visste var att kombination gav sömnsvårigheter. Så jag spelade TW i 73 timmar i ett sträck utan att känna någon som helst trötthet. Var riktigt otäckt.
men när tröttheten satte in orkade jag knappt gå från datorn till sängen.

spelare som du vill lyfta upp och varför?

Oki...Först och främst TiinDra, AnakinS, Tobie. Lolindir och Cruelbutfair. De har stått bakom mig i med och motvind. Helt otroliga människor som man har mycket svårt att låta bli att tycka om. Kan inte framhäva den ena mer än den andra.
Sen vill jag säga att tnt-AoL, Hemsk, Punkan och Danne69power är också helt sanslösa spelare. Mycket roligt har vi haft för oss. Sen vill jag lyfta extra på hatten för Hemsk. Han är den absolut grymmaste spelaren på hela .se.
Vart en del, men jag var bara tvungen...

Ett tag efter interjuvn, så syns spiderweb på v.11 men har spindeln övergett v.3 för evigt eller väntar han i mörkret på sin tid? I vilket fall så går Spirit vidare med nästa möte med nästa personlighet djupare in i de försvunnas rike.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp