Speedsnack

Märklig

Member
Reaktionspoäng
6
Ryktas att dem kommer en nattespeed idag? När man äntligen är ledig och faktiskt kan lira :) Kan detta bekräftas?
 

mrde

Member
Reaktionspoäng
0
Började senare än de andra.. Slutade efter jag fick 12 timmars sömn tid jag anföll visa utan att få nån rapport nu fattar jag varför.. Kul att få sån mitt på dagen typ när jag tänkte ändå inte sova... Hade fulla deff byar fan bara 1 akademi så hade hypade trupper sen spelade jag inte nåting efter det... Ta bort den där 12 timmars grejen fan köra riktigt hardcore istället
 

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
Började senare än de andra.. Slutade efter jag fick 12 timmars sömn tid jag anföll visa utan att få nån rapport nu fattar jag varför.. Kul att få sån mitt på dagen typ när jag tänkte ändå inte sova... Hade fulla deff byar fan bara 1 akademi så hade hypade trupper sen spelade jag inte nåting efter det... Ta bort den där 12 timmars grejen fan köra riktigt hardcore istället

Inte helt hundra på om jag tolkar dig rätt. Men du kan gå in i inställningar -> sovläge för att ändra när det ska gå igång och hur läge det ska vara (6 timmar minimum). Gör det till en vana att ändra det i början av speeden, för när det är en timme kvar till det ska gå igång brukar man inte längre kunna ändra det.

Och är det den senaste 48h speeden du pratar om hade det inte spelat nån roll iom att jag dominerade den stenhårt. ;)
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Allt rätt förutom att sovläget kan du ändra när du vill även om det bara är 1 minut kvar tills det aktiveras.
Dock måste man sätta start tid till minst en timme fram (är klockan 2 när du ändrar det så är tidigaste aktiveringstiden 3).
Dessutom kan man inte vara "vaken" mer än 12 timmar innan man måste sova, detta för att det ska vara mer lika för alla.
 

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
Allt rätt förutom att sovläget kan du ändra när du vill även om det bara är 1 minut kvar tills det aktiveras.
Dock måste man sätta start tid till minst en timme fram (är klockan 2 när du ändrar det så är tidigaste aktiveringstiden 3).
Dessutom kan man inte vara "vaken" mer än 12 timmar innan man måste sova, detta för att det ska vara mer lika för alla.

Hmm, ja jag har på senaste tiden bara försökt att ändra sovläget när det varit mindre än en timme kvar till det ska gå igång (och det var på den senaste 48h speeden), och då har det varit omöjligt.

Det kan ha varit som så att jag då hade spelat 12 timmar, men det jag verkligen ville ändra var hur länge sovläget skulle vara igång (vilket jag inte listade ut hur, då vad jag än försökte med för inställningar fick jag antingen felmeddelandet "för tidig starttid" eller "för sen starttid"). Och stammisarna hade haft samma problem dagen innan, där de blev tvungna att ha 10 timmars sovtid för att det var mindre än en timme kvar tills det skulle gå igång och det inte gick att ändra längden längre (eller ja, ingen av dom kunde lista ut det åtminstone).

Men nu känner jag mig osäker på hur det var egentligen så ska försöka testa igen nästa helgrunda jag inte har något bättre för mig...
 

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
Regel 1 (ett konto per spelare):
På speedservern, har denna regel utökats till att omfatta att endast 1 konto är tillåtet per dator. Att vara två spelare inloggade på samma konto samtidigt är helt förbjudet. Att ett konto under pågående runda byter ägare, det vill säga loggas in av två olika spelare är helt förbjudet.

Gäller den här regeln fortfarande? Känns som att varje helgrunda (24h, 48h) hoppar Tyskarna runt bland varandras konton, senast igår under 24h försökte dom backstabba mig och medan jag adlade upp dom försökte beskriva läget om hur dom inte lyckats förmedla information mellan co'sen om vilka allianser de hade, och skickade ip-listor (som jag såklart inte kan verifiera och veta om de är äkta) som visade hur olika datorer/människor loggade in på kontot.

Om regeln inte längre gäller börjar jag ju gärna låta nån annan hålla koll på kontot när energin börjar ta slut... ^_^

Och hur efterföljs andra regler? Jag märker ju av att svenska speedservern är rätt död iom att jag kan kliva in hur sent som helst och ändå vinna allt solo, och att tyskarna verkar dominera om inte jag lirar. Men en anledning till att dom gör det kan ju vara att de använder otillåtna scripts? De blir ju bannade typ var och varannan runda i åtminstone 1-2 timmar, men fortsätter ju likväl använda dom i kommande rundor (eller ännu mer i samma runda efter att bannen hävts).
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Ser jag att någon inte följer reglerna blir de bannade, tyvärr är tyskarna väldigt bra på att dölja när de inte följer reglerna, tur är väl att de inte är så bra på att spela. ;)
Sen fuskar de inte så ofta, ibland skriver de bara så.

Detta var också anledningen till att vi hade servern stängd för spelare utanför norden för ca ett år sedan. Dock är det för få spelare från norden för att hålla servern öppen för bara nordiska spelare.

Du får gärna försöka spela mer med "noobs" och lära de lite så ni är fler som kan ta ner tyskarna, det är roligare för de att spela om de inte bli adlad inom 5 min.
 

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
Ett av de bästa admininläggen på .se, kan inte annat än hålla med. Och ja, jag lär ta o öva på att vara lite pedagogisk när jag är stressad bara... Vilket jag blir varje speed även om jag sagt till mig själv innan att inte ta det så seriöst... :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
här har vi ett till exempel på vad dom gör: frågade nyss vad som va så onödigt, direkt togs de bort.

Ni får nog lära er att skilja på att lattja runt, och på att vara spelare/admin på tw. Precis lika lite som admins ska ha fördelar, så ska de ha nackdelar. Ska ni slänga käft, ta inte ut det på tw teamet.
 
Topp