Sparta kapitulerar till OnC/Nomad

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Alltså, när du vet att du inte kan vinna fortsätter du o försöka ändå? Vad spelat de för roll om du försöker när du ej kan vinna? De va så vi kände att vi sitter på 15% av alliansens byar o vi ska vinna detta med ett gäng som onte hör något.

Vi bevisade vårt värde mot stam2 de va bättre än vad ni någonsin var. Hade ni lagt all er tyngdpå oss så visst de är ett siffer spel

Nu ska vi inte vara sånna och överdriva henke :)
Stam2 var duktiga ja eftersom de la ner mestadels av sin tid på er i sparta och därför fick ni bättre motstånd än vad ni får/fått ifrån OnC.

Vi i OnC har haft två kontinenter och täcka samt var omringade runt hela kartan med röda prickar.
Är man 8 stammar som kör mot 1 så sätter inte den stammen som står ensam press på alla samtidigt utan punktmarkerar sina mål och offensiver på ett mindra antal ställen.

sen förstår jag att ni blir nojjiga när OnC kommer och kör över MoB och jämnar ut fronten.
för det är då ni märker att fronten för OnC är säkrad och att vi kan sätta större press och lägga mer tid på offensiver mot spartanerna..

hade ni väntat tills dess så hade du nog ändrat åsikt om att stam2 var bättre. De hade varken motivationen eller tålamodet att fortsätta kriga för vinst. Vilket OnC har.

ONC - 4854 byar

SuSa Familjen - 2283 byar
CWC Familjen - 2378 byar
HoB - 868 byar
Sparta - 1210 byar

= 6739 byar och 90 konton mot OnC 4854 byar och 18 konton


Att komma och säga att OnC är fulspelare - kassa - sifferspel etc etc är ju egentligen bara absurt och ologiskt. Räkna med alla Co spelare som sitter i alliansen plus de 90 också.

finns även spelare i OnC som sitter solo så att vi har fler spelare på kontorna är ju också något ni säger bara för att tränga undan sanningen.

Mvh
Start
 
Senast ändrad:

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Haha dem som springer stafett vinner aldrig TW ;).

Nej anledningen till att jag skriver är för att folk försöker måla upp er som bra när ni istället brister på så många punkter för att vara bra på TW. Men ni va ju bättre an SuSa och CW iaf ;)

Kan du specificera vad som är skitsnack, Jesper95?

Bit inte dig själv i tummen nu. Med stafett menade jag de som kör co, ett maraton springer man inte i lag. När man springer stafett tar nästa man över pinnen när den första sprungit, o.s.v. Inte så att jag ser ner på de som kör stafett istället för maraton, men en stafettlöpare kan ju omöjligtvis jämföra sig med en maratonlöpare. Eller vice versa. Två helt skilda kategorier. :awsm:

Du snackar skit om oss helt enkelt, exakt varför vet jag inte (avundsjuka kanske? :D:thinking:), så simpelt är det.

Nu ska vi inte halvbråka mer Tummis, jag gillar ju dig ;)
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Haha co-spel funkar inte så som du verkar tro. På tw lämnar man aldrig över och är färdig som stafett. Sedan om du aldrig spelat med någon på ett konto är det svårt att veta att det nästan alltid är 1 person som driver kontot som är huvudansvarig där den andra hjälper till när han/hon kan och om det behövs. Misstänker att trots att jag har .se bästa co spelare, Calle (egen åsikt), så tror jag ändå att jag spelar bra mycket mer än de flesta. Så när du börjar lägga ner mest tid på tw och ändå inte vinner då kan du skylla på co-spelandet om du nu har samma sinne för spelet.

Återigen, ge mig något konkret som jag skrivit som du säger är skitsnack om Sparta? Finner inget.

Jag diskuterar, så om du halvbråkar kan du också börja diskutera och svara på frågorna istället :)
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Alltså, när du vet att du inte kan vinna fortsätter du o försöka ändå? Vad spelat de för roll om du försöker när du ej kan vinna? De va så vi kände att vi sitter på 15% av alliansens byar o vi ska vinna detta med ett gäng som onte hör något.

Vi bevisade vårt värde mot stam2 de va bättre än vad ni någonsin var. Hade ni lagt all er tyngdpå oss så visst de är ett siffer spel

Komiskt att ni visade hur bra ni var mot stam2 som också kastade in handduken och gråade sig haha. Gräddet på moset skulle nu vara om onc gråade sig och sa att vi var bäst för att vi visade vad vi gick för mot hela världen i ett 4 veckors krig :D..

Sedan kan jag förklara för dig Henke att du vet aldrig hur en värld artar sig i framtiden då de håller på över ett så långt tidsintervall. Det kan hända vad som helst som skulle kunna ge er ett övertag. Sjukdom, flytt, datakrasch. Vad som helst som gör att motståndarna tappar aktivitet som kan vara avgörande för ett tronskifte. Så mitt svar är att jag inte hade gett upp om jag var på ditt konto i din sits. Där kanske skillnaden mellan dig och mig är.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Haha co-spel funkar inte så som du verkar tro. På tw lämnar man aldrig över och är färdig som stafett. Sedan om du aldrig spelat med någon på ett konto är det svårt att veta att det nästan alltid är 1 person som driver kontot som är huvudansvarig där den andra hjälper till när han/hon kan och om det behövs. Misstänker att trots att jag har .se bästa co spelare, Calle (egen åsikt), så tror jag ändå att jag spelar bra mycket mer än de flesta. Så när du börjar lägga ner mest tid på tw och ändå inte vinner då kan du skylla på co-spelandet om du nu har samma sinne för spelet.

Återigen, ge mig något konkret som jag skrivit som du säger är skitsnack om Sparta? Finner inget.

Jag har visst spelat med en co? Men det kan ju såklart inte du veta, precis lika lite som jag vet hur du ordnar upp ditt konto med co:s o.s.v. Skillnaden är att jag inte antar saker. Jo, det kan visst vara så co-spelande fungerar. Vissa lämnar över kontot för dagen till sin natt-co exempelvis och loggar då in dagen efter. Det är väl samma princip? Och man springer inte maraton med avbytare. Men misstänker att du inte tänker erkänna när du har fel, någonsin. :confused:

Så nej, jag skulle aldrig skylla något på de som kör co, har inget emot folk som gör det.

Nej du har väl inte skitsnackat på externa om man ska vara väldigt ordagrann, det var felaktigt av mig att använda det ordet, det är väl min personliga åsikt att du var så fruktansvärt tråkig att du bara var tvungen att hävda dig själv konstant. Räcker det inte med att OnC vinner v.28 nästan utan motstånd? Måste Tummar försöka vinna i Spartas kapitulationstråd också? Ungefär så det känns. Så varför gnäller du ens? Är du rädd för att Tummar inte ska få den ära han förtjänar? :crybaby:

En diskussion utan lite bråk låter inte som en rolig diskussion. :cool:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alltså det du säger start är att 90 konton som lirar 1 h om dagen är bättre än 18 konton som kör dygnet runt. ( vi vet båda att så ej är fallet men de är vad du säger)

Alltså stam2 var likt onc i de faktu att de hade ett underläge hela tiden. Men de spöade varje stam och tom jag hade svårt mot dem( ska ej överdriva) men när susa också la sin vikt på dem blev det 4:1 och de gav upp. De är ett siffer spel du spelar, simpelt som så. Fattar du inte det så tänker ja inte ens försöka argumentera med dig.

Ja vet att många orginal onc spelare gråter när man nämner onc på 28 för de anser er vara under värdighet att gå under de namnet. Kanske ett namnbyte vore på plats. Ni må vara bästa stammen på världen men om susa o cw kunnat spela lite bättre så hade ni inte vunnit.

Du måste förstå tummar, ja har inte adhd som du har dvs ja måste gå till jobbet ja måste sova osv de ger mig vad ? 8 h om dagen ja ska göra allt som måste göras. Ja var dessutom ledare för 2 stammar som måste fungera osv. Allt tar tid och ja är inget spelare som spelar till sista byn. Aldrig varit kommer aldrig bli heller . När ja säger en sak så är det så. Kan vi inte vinna så kan vi inte vinna.

Ja förstår mkt väl att vi hade fått pisk a onc efter mob, vi fick inget hjälp från någon stam så vi hade varit ensamma mot er med en större front än vi kunnat hålla. De är en stor skillnad på spelarmaterialet mellan onc och Sparta . Nämn nån ur onc som ej drar opera tåg. Hitta 5 i sparta som gör det. De finns nog än färre som ens krigat på denna nivå i sparta. Så när ja gick igenom situationen så va det en framtida bedömning. Ja såg inte en möjlighet till hur ja skulle kunna leda sparta till seger. Istället för och förstöra min sömn och ledig tid valde ja att ta ett svårt beslut .

Du måste förstå att ja har försökt lära ut men bara för du har all info framför dig betyder inte att dom lär sig. Det tar tid , de måste få misslyckas osv.

Detta kanske får dig och förstå
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Alltså det du säger start är att 90 konton som lirar 1 h om dagen är bättre än 18 konton som kör dygnet runt. ( vi vet båda att så ej är fallet men de är vad du säger)

Alltså stam2 var likt onc i de faktu att de hade ett underläge hela tiden. Men de spöade varje stam och tom jag hade svårt mot dem( ska ej överdriva) men när susa också la sin vikt på dem blev det 4:1 och de gav upp. De är ett siffer spel du spelar, simpelt som så. Fattar du inte det så tänker ja inte ens försöka argumentera med dig.

Ja vet att många orginal onc spelare gråter när man nämner onc på 28 för de anser er vara under värdighet att gå under de namnet. Kanske ett namnbyte vore på plats. Ni må vara bästa stammen på världen men om susa o cw kunnat spela lite bättre så hade ni inte vunnit.

Du måste förstå tummar, ja har inte adhd som du har dvs ja måste gå till jobbet ja måste sova osv de ger mig vad ? 8 h om dagen ja ska göra allt som måste göras. Ja var dessutom ledare för 2 stammar som måste fungera osv. Allt tar tid och ja är inget spelare som spelar till sista byn. Aldrig varit kommer aldrig bli heller . När ja säger en sak så är det så. Kan vi inte vinna så kan vi inte vinna.

Ja förstår mkt väl att vi hade fått pisk a onc efter mob, vi fick inget hjälp från någon stam så vi hade varit ensamma mot er med en större front än vi kunnat hålla. De är en stor skillnad på spelarmaterialet mellan onc och Sparta . Nämn nån ur onc som ej drar opera tåg. Hitta 5 i sparta som gör det. De finns nog än färre som ens krigat på denna nivå i sparta. Så när ja gick igenom situationen så va det en framtida bedömning. Ja såg inte en möjlighet till hur ja skulle kunna leda sparta till seger. Istället för och förstöra min sömn och ledig tid valde ja att ta ett svårt beslut .

Du måste förstå att ja har försökt lära ut men bara för du har all info framför dig betyder inte att dom lär sig. Det tar tid , de måste få misslyckas osv.

Detta kanske får dig och förstå

Jag förstår vad du menar :) helt klart, men kan inte påstå att jag håller med dig i på den punkten helt och hållet.

90 konton som lirar olika tider av dygnet, från morgon till natt i uppdelade faser på dygnet gör det ändå som ett måste att spela co när vi är 18 konton mot 90st.

och så är det heller inte så att 90 konton sitter och spelar solo heller för den delen. så ett överläge för alliansen är det absolut.

tänk dig det scenariot att OnCs 18 konton satt och spelade solo mot 90 andra. Hur skulle det gå för sig om man nu inte vill sitta ensam 24/7? Hade ju inte funkat, det vet du mkt väl som har lagt en sådan enorm tid på detta spel i vssa stunder. man vill ju ha lite av ett liv utanför tw också.

Det är sammanhållningen av alliansen ni ska klaga på som hade kunnats göras bättre, inte onc's co-spelare :)

***************

Sen är det helt sant att V28as OnC inte är lika krigssugna som v21ans OnC med annan laguppställning. men gnistan finns där och alla kör på trots underläge och ger inte upp. Sen fattar väl jag med att det blir tröttsamt för dig och tidskrävande att försöka leda dem till vinst ensam utan CW och SuSa som vägrar hjälpa till. Varför ödsla tid på det egentligen?

Och du har gjort ett grymt jobb med och lära Sparta's spelare att lira TW och det ska du ha stor cred för!

mvh
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Kan sträcka mig till att antal timmar räknas. Sparta hade inget co spelat konto ( ett men de va ej så väl fungerande i slutet)

Sen måste erfarenhet tas med också. Sen är de alltid i försvararens favör när de gäller tid. Men visst hade ja fått som ja velat så hade ni inte haft det lätt. Men ja kan inte diktera vad andra stammar ska göra :/

Vinna är inte mitt mål, lära ut däremot är. Finner inget nöje i och slakta nybörjare , sån är jag :)
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Jag har visst spelat med en co? Men det kan ju såklart inte du veta, precis lika lite som jag vet hur du ordnar upp ditt konto med co:s o.s.v. Skillnaden är att jag inte antar saker. Jo, det kan visst vara så co-spelande fungerar. Vissa lämnar över kontot för dagen till sin natt-co exempelvis och loggar då in dagen efter. Det är väl samma princip? Och man springer inte maraton med avbytare. Men misstänker att du inte tänker erkänna när du har fel, någonsin. :confused:

Fortfarande ett otroligt långt spel och inget spel som tar slut snabbt, därav jag kallar det maratonspel. Så här slipper du springa om du inte visste och du slipper också vara ensam på detta maraton spel, och du tävlar i lag även kallad stammar. Så vare sig man är själv eller inte är det och kommer alltid vara ett långdraget spel.
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Ja vet att många orginal onc spelare gråter när man nämner onc på 28 för de anser er vara under värdighet att gå under de namnet. Kanske ett namnbyte vore på plats. Ni må vara bästa stammen på världen men om susa o cw kunnat spela lite bättre så hade ni inte vunnit.

Du måste förstå tummar, ja har inte adhd som du har dvs ja måste gå till jobbet ja måste sova osv de ger mig vad ? 8 h om dagen ja ska göra allt som måste göras. Ja var dessutom ledare för 2 stammar som måste fungera osv. Allt tar tid och ja är inget spelare som spelar till sista byn. Aldrig varit kommer aldrig bli heller . När ja säger en sak så är det så. Kan vi inte vinna så kan vi inte vinna.

Ja förstår mkt väl att vi hade fått pisk a onc efter mob, vi fick inget hjälp från någon stam så vi hade varit ensamma mot er med en större front än vi kunnat hålla. De är en stor skillnad på spelarmaterialet mellan onc och Sparta . Nämn nån ur onc som ej drar opera tåg. Hitta 5 i sparta som gör det. De finns nog än färre som ens krigat på denna nivå i sparta. Så när ja gick igenom situationen så va det en framtida bedömning. Ja såg inte en möjlighet till hur ja skulle kunna leda sparta till seger. Istället för och förstöra min sömn och ledig tid valde ja att ta ett svårt beslut .

Du måste förstå att ja har försökt lära ut men bara för du har all info framför dig betyder inte att dom lär sig. Det tar tid , de måste få misslyckas osv.

Detta kanske får dig och förstå

Eftersom du vet att många Orginal ONCare gråter över att vi heter ONC här undrar jag då vilka de är?? ska bli kul att se vilka och hur många Orginal ONCare det är du pratat med..

Sedan skulle jag inte skylla på Susa och CW, dem krigar ju iaf på. Ni har ju gett upp då gör man inget vidare motstånd.

Adhd har jag inte diagnotiserat, så jag kan säga att det egentligen inte stämmer :D..
Det är klart det stämmer att ni inte kan vinna när du ger upp, håller med på den punkten :)..

Ja men det är just därför man tar över fronten själv från alla små orutinerade spelare, internadlar de som inte har tid eller vill kriga till 110% som då är i fronten och sedan kör man utifrån det. Sedan kanske inte sparta skulle kunnat ledas till seger men ni kanske kunnat trycka ner onc så mkt att det blev omgrupperingar på världen med nya stamkonstellationer.

De man inte kan lära ut till, eller de som inte vill lära sig är inga spelare att ha i fronten så där förstår jag dig. Jag skulle som sagt internadlat dem eller bara släppt dem kontona. Hade samma problem på v26. Slutade med att 3-4 konton var med i vinnarstammen Familjen av kanske 30 konton vi var från början som jag mer eller mindre ledde :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Men Gud . Va är de du inte förstår , vi maxade vår effektivitet och därefter va situationen fortfarande ohållbar. Vi kunde inte prestera bättre än det vi gjorde. Du vill att vi skulle kriga till sista byn men ja sa att ja inte gör det.

Nybörjare ska få en chans är de aktiva så får de köra och ja kunde ej erövra 300 byar bara för och säkra vår front.

Hade ja haft oändligt med prem så hade situationen varit en annan helt säkert.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Tycker inte ni kommer någonstans i denna diskussionen. Bättre att ta detta privat eller någon annanstans.

Kommer låsa tråden om ni ändå envisas med att skriva vidare i samma diskussion
 
Topp