Sommar 2014 - Speedrundor - Diskussion

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Hallå där!

Vi tänkte göra en liten undersökning inför sommaren, vi håller på att buffrar upp med rundor inför dom varma månaderna och har lite frågor kring dessa.

1]
Skulle det vara intressant med några vecko-långa speedrundor under juli och augusti?
Ge gärna förslag på önskvärda inställningar som vi kan ta ställning till och väga in när vi gör rundorna.

2]
Är det några rundor ni vill se mer/mindre av och i så fall varför?

3]
Hur anser ni att det fungerat och blivit efter att vi avgränsat våra rundor till att endast vara till för skandinaviska spelare? Hur tror ni det kommer bli i ett längre perspektiv?

4]
Övriga kommentare och önskemål tas gärna emot om det är konstruktivt.
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Skulle gärna vilja ha fler 4adels rundor o fler katta rundor.

//Hampus
 
Reaktionspoäng
0
Mer Event! det var fruktansvärt längesedan det var events Typ DH , Påsk och sommarlovs firande events där man lirar x antal korta rundor och får prem för varje runda och sen även den som vunnit mest rundor av dessa 10 får också någon slags vinst!
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Mer Event! det var fruktansvärt längesedan det var events Typ DH , Påsk och sommarlovs firande events där man lirar x antal korta rundor och får prem för varje runda och sen även den som vunnit mest rundor av dessa 10 får också någon slags vinst!

Får kolla upp när DH är, har inte koll på det. Vi funderar på att köra lite längre rundor över nationaldagsledigheten, sen kommer det att komma ett längre event över midsommarhelgen.

I juli kommer det möjligen komma både längre rundor varvat med korta eventrundor...
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Långa rundor är kasst enligt mig.
Fler korta o roliga rundor vill vi ha!:)

Håller även med Linus, mer event/turneringar.
Vore också roligt att om man vinner en runda ska man få vara med o välja sättnings på nästa runda(om man vill).
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Långa rundor är kasst enligt mig.
Fler korta o roliga rundor vill vi ha!:)

Håller även med Linus, mer event/turneringar.
Vore också roligt att om man vinner en runda ska man få vara med o välja sättnings på nästa runda(om man vill).

Det sista skulle kunna vara en idé att köra ibland, men ofta lägger vi upp rundor för relativt långt fram och då skulle det bli krockar i planeringen, men viss skulle det gå att genomföra lite då och då.

Definiera gärna "roliga rundor". Kan vara bra då många tycker olika. ;)

Vi jobbar i nuläget på ett eventuellt seriesystem istället för turnering, eller någon typ av maratontabell.
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Vecko-långa rundor är roliga, men isåfall ska det även finnas vanliga 4-6h rundor samtidigt som vecko-rundorna.
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Vecko-långa rundor är roliga, men isåfall ska det även finnas vanliga 4-6h rundor samtidigt som vecko-rundorna.

Det går tyvärr inte eftersom vi bara har en server. Vi får se hur intresset ser ut, om intresset verkar lågt kanske vi hoppar över de längre rundorna. Det beror mycket på hur denna tråd ter sig.
 

DeletedUser

Guest
De korta rundorna tycker jag alltid är roligast. TW är kul men inte så kul så att man vill sitta instängd hela helgen och spela speed. Självklart varva med någon längre (24h) på helgen men samtidigt vill jag ha fler korta på helgen då jag har tid att sitta uppe och äta och så innan :) Annars är det kul att det i stort sett alltid är igång en speed, grymt jämfört från tidigare år! =)
 

visitorsz

Member
Reaktionspoäng
0
Massa 4h adlar, men jag tycker väldigt mycket om 72h -1 vecka rundor med 100-150 hastighet.

Jag tycker att ni borde skirva upp inställningarna innan runda börjar, som det var förut.

Turnering vore ju najs, men kan ni fixa något likadant för .se: http://uk.twtotal.net/ladder/index.php
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Jag drar till med en dubbelpost för att bumpa tråden.

Vi tänkte dra igång en vinstlös test av SDS Turneringsverktyget från och med nationaldagen (6/6) och en vecka framåt.

Länk-test

Vi antar att verktyget bara kommer ta hänsyns till poängplacering på rundorna, så vi kommer antagligen inte kunna styra så att OBA rundor etc räknas in med OBA vinst som bidragande till turneringspoängen.

Som ni ser på länken så kan man se vilka av de planerade rundorna som räknas med i turneringen. I nuläget har jag lite specialrundor inlaggda för att se hur SDS-verktyget reagerar på dessa. Till sommareventet kommer vi antagligen bara räkna in adelsrundor.

Jag har ett förslag på att vi exempelvis kan göra turneringar bestående av bara korta 2h rundor som ligger tätt efter varandra under ca 24-48h. Samt så klart ett övergripande där vi har med de längre rundorna.

Feedback på det? (Jag ska se om vi kan trolla fram en länk på tribalwars.se's startisa till SDS-turneringarna)

Edit:
Länk till SDS-wiki
 
Senast ändrad:

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
3]
Hur anser ni att det fungerat och blivit efter att vi avgränsat våra rundor till att endast vara till för skandinaviska spelare? Hur tror ni det kommer bli i ett längre perspektiv?



släpp in tyskarna så vi får något motstånd.....
släpp in alla^^

ju bättre motstånd ju bättre spelare får vi också fram då de kan träna mot bättre spelare


och sen en liten fråga
när är det Nordic masters och speed VM och sånt igen?^^
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Mer Event! det var fruktansvärt längesedan det var events Typ DH , Påsk och sommarlovs firande events där man lirar x antal korta rundor och får prem för varje runda och sen även den som vunnit mest rundor av dessa 10 får också någon slags vinst!





BUMPAR ÄVEN DENNA!!
turneringar och liknande är det roligaste
får gärna slänga upp en lista på vilka som har mest antal speed vinster (vilket konto) så man har något att kämpa för
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Tja!

Jag har varit lite off pga. mycket jobb och lite flytt. Därför gick turneringsidéerna i stöpet.

Nästa lördag ska jag emellertid sätta mig och planera ihop ett gäng adelsrundor för augusti som ska bilda en turnering. Jag kommer då också lägga upp en tråd för turneringen.

Angående masters etc. så skulle vi ha varit anmälda men verkar ha fallit ifrån av någon anledning. Jag får kolla lite närmre på det, jag har heller inga tidpunkter för dessa event.

Jag minns inte om jag länkat denna tidigare, men här finns det lite info om hur poäng räknas med turnerings-verktyget.

Turneringsinfo

Den som kommer upp nu i augusti kommer vara en spelar-rankad, alltså inte med fasta lag. Om jag är duktig kanske jag får fram en lag-turnering innan oktober, annars vågar jag nästan lova en till halloween.
 
Reaktionspoäng
18
den tunerings iden gillar jag inte alls de borde va som alla gammla man sammlar ihop egna lag 3-5 spelare per lag anmäler sig sen kör man mot varandra tills 2 kommer i final

vi vill ha boe som fixar tunering!!!
 
Topp