Slutmål för en Värld!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej allesammans!

Nu var det dags för information. De flesta har undrat vad som gäller för att vinna en värld.


Slutmål för en Värld
Vi har diskuterat fram och tillbaka vad vi ska göra för våra världar och det har nu framkommit en temporär lösning.
1. När en stam har tagit över 70% av världens alla byar, stänger vi den för nyregistrering.
2. När en stam sedan tagit över 90% av världens alla byar, vinner stammen officiellt.
3. Vinsten för denna bedrift är ännu inte bestämd, men när det blir, kommer det även att utdelas.

//Väl mött!
Ert TribalWars.se Team


Kul fakta:
Värld - % av alla byar för Rank 1 stam.
Värld 1 - 18%
Värld 2 - 42% TCO
Värld 3 - 22%
Värld 4 - 60% Ecalos
Värld 5 - 33%
Värld 6 - 65% FTW!
Värld 7 - 18%
Värld 8 - 64% UrbanT
Värld 9 - 20%
 

DeletedUser

Guest
Hej allesammans!

Nu var det dags för information. De flesta har undrat vad som gäller för att vinna en värld.


Slutmål för en Värld
Vi har diskuterat fram och tillbaka vad vi ska göra för våra världar och det har nu framkommit en temporär lösning.
1. När en stam har tagit över 70% av världens alla byar, stänger vi den för nyregistrering.
2. När en stam sedan tagit över 90% av världens alla byar, vinner stammen officiellt.
3. Vinsten för denna bedrift är ännu inte bestämd, men när det blir, kommer det även att utdelas.

//Väl mött!
Ert TribalWars.se Team








Kul fakta:
Värld - % av alla byar för Rank 1 stam.
Värld 1 - 18%
Värld 2 - 42% TCO
Värld 3 - 22%
Värld 4 - 60% Ecalos
Värld 5 - 33%
Värld 6 - 65% FTW!
Värld 7 - 18%
Värld 8 - 64% UrbanT
Värld 9 - 20%

tur är väl de att det är en temporär lösning... för bra är den inte.. att stänga för nyreg vid 70% är för mig iaf att lura folk att tror dom ska ha den minsta chans att kunna uträtta nåt på värld...stäng vid 50% för nyreg .. sen att dra ut det till 90% av alla byar dvs spelar byar o bb byar är väl att suga på en karamel som tagit slut för länge sen.. hur hade ni tänkt att folk ska kunna hålla intresset upp för TW efter dom har 75%? risken är ju att prembetalarna slutar för gott istället..är de en sak ni vågar chansa på? ni vet lika bra som jag att alla stammar som når ca.30% får stora problem att hålla folk igång...med tanke på detta förstår jag inte alls vad som ni är rädda för att stänga en värld innan 90%? det är ju inte så att ni skulle förlora pengar på att en värld stängs.. det öppnas ju nya världar hela tiden ändå? skulle varit intressant att veta ni tänkt ut detta.. och vad för kriterier ni haft för att låta någon vinna..
 

DeletedUser

Guest
Slutmål för en Värld
Vi har diskuterat fram och tillbaka vad vi ska göra för våra världar och det har nu framkommit en temporär lösning.
1. När en stam har tagit över 70% av världens alla byar, stänger vi den för nyregistrering.
2. När en stam sedan tagit över 90% av världens alla byar, vinner stammen officiellt.
3. Vinsten för denna bedrift är ännu inte bestämd, men när det blir, kommer det även att utdelas.


I dagsläget anser jag inte att detta är några rimliga mål alls. Världen har varit vunnen sedan i höstas. Nu när ryssarna föll försvann det sista lilla motståndet som fanns kvar.

Att vi nu ska behöva adla barbarer och inaktiva spelare för att uppnå 90% av ALLA byar innan ni kan erkänna oss som vinnare är bara löjligt. Tänker inte fortsätta betala premium här bara för att Innogames vill försöka mjölka ur så mkt dom kan.

1 Juni avslutar vi i UrbanT våra konton för att döda världen själva istället. Jag håller även på att prata med resterande stammar som finns kvar på top 20 om att göra samma sak.
 

DeletedUser

Guest
Bra initiativ! Visa innogames att spelarna också har en röst;)
 

DeletedUser

Guest
I dagsläget anser jag inte att detta är några rimliga mål alls. Världen har varit vunnen sedan i höstas. Nu när ryssarna föll försvann det sista lilla motståndet som fanns kvar.

Att vi nu ska behöva adla barbarer och inaktiva spelare för att uppnå 90% av ALLA byar innan ni kan erkänna oss som vinnare är bara löjligt. Tänker inte fortsätta betala premium här bara för att Innogames vill försöka mjölka ur så mkt dom kan.

1 Juni avslutar vi i UrbanT våra konton för att döda världen själva istället. Jag håller även på att prata med resterande stammar som finns kvar på top 20 om att göra samma sak.

Jag lyssnar idel öra. Vad är rimligt då? Säger inte att det kan genomföras, men jag vill veta.

Please, do enlighten me.
 

DeletedUser

Guest
Jag lyssnar idel öra. Vad är rimligt då? Säger inte att det kan genomföras, men jag vill veta.

Please, do enlighten me.



Något som låter ganska rimligt enligt mig är att när vi äger 85% av alla spelarbyar på världen så är den vunnen och stängs. Barbarer räknas alltså inte

Något som skulle kunna gå att göra möjligt?
 

DeletedUser

Guest
Något som låter ganska rimligt enligt mig är att när vi äger 85% av alla spelarbyar på världen så är den vunnen och stängs. Barbarer räknas alltså inte

Något som skulle kunna gå att göra möjligt?

Okej, slänger mig ut för stupet här.

Hur utför man en korrekt uträkning för % av rank 1 stambyar där barbarbyar inte räknas in?

Jag vet att TWstats har mycket att ge, men kan det bidra med statistik på den nivån?
 

DeletedUser

Guest
Lite rimligare mål där iaf! :)

Den här världen är ju ändå redan död så.

klart rimligare...verkar som alla inte vet om detta.. tycker att TW är värda att bli av med uttrycket "att göra en tjeckan"
och visa för folk att det går att vinna en värld.. tror att i förlängningen inno tjänar mer på detta än att hålla fast i världar till dödagar..
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Okej, slänger mig ut för stupet här.

Hur utför man en korrekt uträkning för % av rank 1 stambyar där barbarbyar inte räknas in?

Jag vet att TWstats har mycket att ge, men kan det bidra med statistik på den nivån?

Det går snabbt att räkna ut avrundat. Kanske diffar på ett par hundra byar men när det handlar om uppåt 100k byar är det kanske godkänt.
Skulle även kunna gå att göra exakt om någon har tid och ork att göra det.

Du kan höra av dig om du är intresserad av de två sätten.
 

DeletedUser

Guest
Precis som Gugroj sa. Men borde inte admins kunna se direkt hur mkt barbarer respektive spelarbyar det finns på världarna?
 

DeletedUser

Guest
Precis som Gugroj sa. Men borde inte admins kunna se direkt hur mkt barbarer respektive spelarbyar det finns på världarna?

Tyvärr så kan vi inte det, sådan siffra är rätt meningslös om du tänker efter men visst jag kan hålla med om att det borde finnas. :p


Frågan är: Stämmer denna statistiken, eller räknar den in barbarbyar. Måste förhöra mig med Nino under morgondagen.

Värld 1 (Exempel)
Antal spelare: 2.591
Totalt antal byar: 181.329 (69.98 per spelare)
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr så kan vi inte det, sådan siffra är rätt meningslös om du tänker efter men visst jag kan hålla med om att det borde finnas. :p


Frågan är: Stämmer denna statistiken, eller räknar den in barbarbyar. Måste förhöra mig med Nino under morgondagen.

Värld 1 (Exempel)
Antal spelare: 2.591
Totalt antal byar: 181.329 (69.98 per spelare)

Härligt Gaffel! :)

Skulle vara underbart om det hade funkat! =)
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Tyvärr så kan vi inte det, sådan siffra är rätt meningslös om du tänker efter men visst jag kan hålla med om att det borde finnas. :p


Frågan är: Stämmer denna statistiken, eller räknar den in barbarbyar. Måste förhöra mig med Nino under morgondagen.

Värld 1 (Exempel)
Antal spelare: 2.591
Totalt antal byar: 181.329 (69.98 per spelare)

Siffrorna som står på /stat.php inkluderar Barbarbyarna.
 

DeletedUser

Guest
Något som låter ganska rimligt enligt mig är att när vi äger 85% av alla spelarbyar på världen så är den vunnen och stängs. Barbarer räknas alltså inte

Något som skulle kunna gå att göra möjligt?

Update. Procenten kanske kan sänkas men faktum kvarstår att alla byar ska räknas in, dvs inklusive barbarbyar.

Varför? För dem är en del av världen som allt annat på den. Det är byar, det kan ni inte komma ifrån. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp