Slut?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
max poäng på tyska v1 var 13.538:eek: Vet nån vad man får mer poäng för?

mycket har hänt sen dess vad gäller spelt. in är den samma på våra servrar som på tyska v1, men skälva game playet är ganska långt i från hur det är nu. går inte at komma upp i så mycket poäng nu (max ligger väll på runt 12k?).
 

DeletedUser

Guest
Japp, tänkte det med.

Men till ett annat ämne. Fan vad coola de första tyska världarna e ^^.
 

Is@k

Member
Reaktionspoäng
0
det var ju för att de hade kört i 5 år xD inte för att servern är så annorlunda...
 

DeletedUser

Guest
Alex, har du någon koll på om en värld MÅSTE fyllas ut i kanten med byar/medlemmar för att stängas? Jag menar, om utvecklingen av en värld går sakta, och rimmen flyttas alldeles för långsamt, går admins/tw-team in och stänger för nya medlemmar till slut? Eller det måste gå hela vägen ut i kanten och hörnen av kartan?
 

DeletedUser

Guest
Om de blockerar för nya medlemmar så har det väl med att göra hur dominansen ser ut i första hand.

Att världen inte är proppfull till bredden borde inte påverka, eller hur?
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Alex, har du någon koll på om en värld MÅSTE fyllas ut i kanten med byar/medlemmar för att stängas? Jag menar, om utvecklingen av en värld går sakta, och rimmen flyttas alldeles för långsamt, går admins/tw-team in och stänger för nya medlemmar till slut? Eller det måste gå hela vägen ut i kanten och hörnen av kartan?

Den stängs manuellt för nya så den kan stängas innan byar täcker hela kartan.

Men jag kan säga så mycket som att vi inte har fört någon diskussion om att stänga någon av världarna.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tack för svar Alex

Om de blockerar för nya medlemmar så har det väl med att göra hur dominansen ser ut i första hand.

Att världen inte är proppfull till bredden borde inte påverka, eller hur?

Imo borde det påverka. Om man, i snitt, får EN ny medlem på en värld, per vecka t.ex. (må låta orealistiskt, men men), och denna 26-poängare ryker så fort hans nybörjarskydd är borta, då rör man sig inte mot kanten speciellt snabbt ;) Skulle man då ha som regel att stänga först när en värld når ut i kanten (vilket var en del av min ursprungliga fråga), så skulle det ta evigheter, och då torde man stänga en värld innan den går ut i kanten. Därav min fråga, då t.ex. v1 rör sig redigt slött mot kanterna.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Dom gillade visst yxor och TK :)

Världen är mera offensiv då adel är mycket billigare och inte går upp i pris (gränsen bestäms av hur många akademier du har totalt minus antal byar, det vill säga i praktiken 2 per by) samt att det inte finns någon moral.

Sedan är tyska versionens spelare betydligt mera aggressiv i spelstil än vad t.ex. .net är där vi i t.ex den världen där jag spelar betydligt mer def än off.

http://en2.tribalwars.net/stat.php
 

DeletedUser

Guest
Världen är mera offensiv då adel är mycket billigare och inte går upp i pris (gränsen bestäms av hur många akademier du har totalt minus antal byar, det vill säga i praktiken 2 per by) samt att det inte finns någon moral.

Sedan är tyska versionens spelare betydligt mera aggressiv i spelstil än vad t.ex. .net är där vi i t.ex den världen där jag spelar betydligt mer def än off.

http://en2.tribalwars.net/stat.php

Spelar du på någon av de tyska världarna? Det verkar ju som det.:p

;)
 

DeletedUser

Guest
Japp , men tyckte det var lite annorlunda kombination med så höga andelar TK och yxor, verkar som att TK var "main-def" ? :)
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Spelar du på någon av de tyska världarna? Det verkar ju som det.:p

;)

Nix, det enda spel-konto som jag spelar aktivt på (v1.se ska avvecklas) är w2.net. Det är bara att se mina stats i min signatur...

Dock träffat på ett antal tyskar på .net


Men om man går tillbaka till ämnet så finns det inga fastställda kritler för stängning av en värld men en sak kan sägas och det är att den kommer att föregås utav att världen stängs för nya spelare långt innan den stängs ner helt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp