Event Slaget om Tornet 2018

SuperNova

Administrator
Slaget om Tornet

Långt uppe i den isiga Norden, slåss tre Gillen i ett episkt, förödande slag.
Deras klingor har korsats under århundraden, utan att något av Gillena lyckats få övertaget, kliva ur askan och utropa sig som segrare.
För att lösa detta dödläge har de nu kallat in hjälp från oss, stammarna i söder, för att vi ska ställa oss på deras sida och slåss.
I utbyte utlovar Gillena sköna, eftertraktade föremål.


I centrum för dessa eviga strider, står ett mörkt, namnlöst torn som tyst blickar ut över det snötäckta landskapet.
Dess höjd och massiva murar gör det inte bara till ett imponerande landmärke, utan även en position av stort strategiskt intresse.
Denna ikoniska mittpunkt är skälet till att konflikten kommit att kallas "Slaget om Tornet".



Slaget

Start: 10:e december, klockan 14:00 (OBS - UTC tid - Vi har +1 timme)
Slut: 23:e december, klockan 14:00 (OBS - UTC tid - Vi har +1 timme)


Slaget startar på den internationella versionen (klockslagen är servertid) 181210 och avslutas 181223. Under denna tid kommer tre Gillen slåss för att kontrollera Norden; HornGillet (röd), TrädGillet (grön) och VågGillet (blå).

I början av eventet kommer du tilldelas ett Gille. Dessa grupper av legosoldater består av 40 (10 på mindre världar) spelare vardera. I bataljerna som ligger framför dig, är detta dina stridskamrater du slåss tillsammans med.

Eventet i sig består av flera skärmytslingar, som vardera varar 24 timmar. Efter ett ihärdigt kämpande på slagfält, tar helt enkelt de isande vindarna sin tribut och tvingar regementena att dra sig tillbaka, omgruppera och slå till igen.


I varje slag kommer du att ställas inför två andra band av legosoldater, som kämpar för en av de båda andra fraktionerna. Som legosoldater kämpar ni naturligtvis för den som bjuder högst. Så medan fraktionen du slåss mot kommer att ändras från strid från strid, kommer inte ditt sällskap göra det. Ni är, trots allt legosoldater, inte marodörer! Men det betyder även att du sannolikt kommer att ställas inför olika fiender i varje strid.

Ändringar för 2018
Från och med i år, kommer du hitta en ny funktion för koordinering i eventet. För varje sektor För varje sektor hittar du +/- symboler med vilka du kan indikera vilka sektorer du attackerar eller försvarar eller planerar att göra. Sektorn som flest spelare indikerar för attack eller försvar kommer lysa upp för att indikera att denna är ditt gilles nuvarande prioritering.




Dina Trupper

Vid starten finns tio regementen till ditt kommando, som du kan använda för att attackera eller försvara sektorer på slagfältet. En sektor annekteras (tas över) av en fraktion om en av gruppmedlemmarna får ner försvarsvärdet till noll. Efter övertagandet kan spelarna välja att använda regementen för att försvara sektorn, vilket ökar försvarsvärdet och gör det svårare för de andra fraktionerna att ta sektorn ifrån dem. Beroende på om ett regemente försvarar eller attackerar, kommer det lägga till eller ta bort ett till fyra poäng på försvarsvärdet. För att förstärka sina trupper får varje spelare tilldelat sig ett extra regemente varje timme.






Praktfulla belöningar

Vid slutet av varje runda kommer samtliga spelare i striden belönas med Ära, som bestäms av de sektorer deras fraktion håller vid slutet av rundan och deras individuella ställning på rankningslistorna. Det finns även uppdrag som kan ge extra Ära när du slutför dem.

Ära kan användas i Eventshoppen för att köpa värdefulla föremål, som hjälper dig att stötta dina soldater där hemma. Efter eventet är avslutat, kommer eventshoppen förbli aktiv under 24 timmar. Efter att denna period kommer ditt gäng av legosoldater upplösas och du och dina trupper tar er hemåt igen. All Ära som inte används vid den här tidpunkten kommer att förloras.




Notera att för vårt svenska community kommer detta event köras på .net och alltså inte på våra svenska världar!

Vi hoppas du ska gilla vårt event och önskar dig all lycka på slagfältet!

Vi ser fram emot feedback så låt oss veta vad du tycker!

Vill du hellre lämna feedback på den internationella versionen (på engelska), gör du det -> här! <-

 
Senast ändrad: